إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 16🌸

الحلقة  16

و ضحى بتشوف الصور وبتقف من الخضة
انس \ اية اتخضيتى لية يا بش مهندسة

ضحى \ الصور دى

انس \ اية مش عجبك الزوية الى اخدو منها الصور

عبد الرحمن \ انس كفااية

عبد الرحمن \ بنتى انا عارف ان كل واحد فيكو لة حياتو الخاصة الى مش لازم نتدخل فيهاا بس صور زى دى

ضحى \ انا مش عرفة اخدو الصور دى ازااى انا

انس \ يعنى مشكلتها ازااى اخدو الصور

عبد الرحمن / انس خلى كريمة تجيب لمون لضحى يلااا روح

و انس بيخرج متعصب اوى
عبد العزيز \ بتحبية

ضحى \ مين

و عبد الرحمن بيشاور لضحى على الصورة
ضحى \ هو صديق وفى بيقدر يسمعنى وبيكوزن معايا فى الوقت الى بكون فعلا محتاجة لحد جمبى

عبد الرحمن \ بتحبية

وضحى بتبصلو اوى
ضحى \ مش عرفة بس حسة انو لو بعد عنى هتعب

و عبد الرحمن بيبتسم اوى لضحى وبيطبط على اديهاا بحنية
و امير بيدخل 

امير \ وااو خطيبة البش مهندش انس عبد الرحمن عندناا

عبد الرحمن \ امير اسكت

امير \ حاضر

و ضحى بتضحك وبيدخل انس  وبيبص لضحى وهى بتضحك

عبد الرحمن \ فى بكرة حفلة مهمة لازم تظهرو انتو الاتنين مع بعض

ضحى \ حفلة بس انا مش بحب النوع دة من الحفلات

امير \ حفلة رجال اعمال يباة امير  هيهرب

و امير بيخرج بسرعة
عبد الرحمن \ لازم تروحو مع بعض وتكونو قريبين من بعض ومن غير عصبية طبعاا  لازم تظهرو قدم الناس بطريقة مثالية جدا من غير ولا غلطة كل العيون هتكون عليكو انتو الاتنين

ضحى \ بس يعنى انا

عبد الرحمن \ متقلقيش انس هيكون معاكى وانتو الاتنين هتساعدو بعض

انس \ الحفلة هيكون فيها اكبر رجال اعمال فى الشرق الاوسط دة غير الوزرااء طبعا

عبد الرحمن \ انا جبتلك هدية ياريت تعجبك

ضحى \ هدية

و عبد الرحمن بيشاور لانس على الصندوق الى على الكرسى
عبد الرحمن \ لو عجبتك البسيهاا متاكد انها هتعجبك

ضحى \ يعنى فاكرنى انى مش هعرف البس

انس \ لو عليكى كنتى جيتى الحفلة بالجينس طبعا

ضحى \ لا ياشيخ

عبد الرحمن \ خلاص لو معجبتكيس انا

ضحى \ لا طبعا مقصدش شكرا

و ضحى بتبص للساعة
ضحى \ انا لازم اروح على البيت الوقت اتاخر

عبد الرحمن \ انس هيوصلك متقلقيش

ضحى \ انا هاخد تاكسى

انس \ انا هوصلك مينفعش تركبى تاكسى دلوقتى لوحدك انا هوصلك

و ضحى بتروح مع انس وضحى مستنية انس قدم العربية ولسة انس هيروح عليها  وسالى بتتصل بانس و انس بيبص لضحى

ضحى \لو تحب ممكن اخد تاكسى

و انس بيبصلها برفع حاجب وبيشاورلها على العربية و ضحى بتركب وتليفون انس بيرن تانى و انس بيبص للموبيل

ضحى \من الافضل انك ترد على. التلفون بدل ما نعمل حادث

انس \خليكى فى حالك

و ضحى بتبصلو بغضب وبتبص فى الاتجاة التانى

انس \البش مهندس مصطفى يعرف الاتفاق الى بينا

ضحى \يعنى هو

انس \ لا يعرف الاتفاق انا متاكد

ضحى \وانت اتاكدت ازااى يعنى

انس \والله أن تجيلو الجرأة انو بقولك انو بيحبك وهو
عارف انى واقف وره يباة بيدينى تحزيير

ضحى \ اولا انا مش فاهمة بتقول أية تانيا احنا قولنا منتدخلش  فى حياة بعض

انس \يعنى احنا بندردش عادى يعنى بنضيع وقت

وبيقفو فى الاشاارة
ضحى \اووف دة وقتو اتاخرت أوى وهسمع محاضرة طويلة عريضة بسبب التأخر دة محمد اكيد مش هيسكت

انس \للدرجة دى بتخافى منو

ضحى \خوف لا دة اسمو احترام

انس \امال لو شاف الصور كان عمل أية

ضحى \انت بتهددنى يعنى

انس \احنا فى اتجاه واحد بس الى حابب افهمو أية الى يخلى وحدة زيك تكون بالمنظر دة مع واحد غريب ولو حتى كان حبيبها

و ضحى بتدايق اوى من طريقة كلامو
ضحى \فى اوقات فى حياتك بتكون محتاج حد يكون جمبك
و مصطفى كان جمبى فى الوقت دة

ولسة انس هيتكلم
ضحى / الاشارة اتفحت

و انس بيسكت وبيكمل طريقو و ضحى مديقة اوى والسكون ييضغو على العربية

ضحى / اووف اوف بص انا ميهمنيش نظرتك ليا بس الصور الى انت شفتها دى مش كل الحقيقة انا كنت تعبانة ومخنوقة وكنت منهاارة وفى الوقت دة مصطفى ضمنى انا طبعاا مكنتش فى وعى اوى بس مش ندمانة انى وثقت فية

انس / فهمتك

ضحى / ياريت تكون فهمتنى فعلاا

انس / بس لو كنتى رحتى حضنتى اخوكى كان احسن

و ضحى بتتعصب اوى

انس / يعنى لو سعتهاا شفتى اى حد غيرو هيكون نفس رد الفعل

ضحى / ممكن تسكت خالص لو سمحت بدل ما انزل من العربية

و انس بيبتسم نصف ابتسامة وبيكمل طريقو

  فى الليل ضحى فى اوضتها وبتبص للصندوق الى في. هدية وبتقرب من الصندوق وبتلمسو ويتدخل اية

اية \ضحى قولى انتى البس دة بكرة ولا دة

ضحى \بكرة

اية \ اة يوسف واهلو جيين بكرة علشان يتقدم رسمى وكمان
يوسف بيقول اننهم هيجيبو الدبل كمان معاهم و

و اية بتبص لضحى وبتتقرب منها
اية \ضحى فى أية مالك

ضحى\فى حفلة بكرة وانا مطرة اروح الحفلة بصفتى خطيبة
انس عبد الرحمن  طبعا

اية \هتسبينى فى يوم زى دة

ضحى \ لا مستحيل. يعملو الى هم عوزينو انا مستحيل اسيبك ابدا فى يوم. زى دة

و اية مديقة أو.ى وبتبص للصندوق
اية \اية دة

ضحى\دة هدية عبد الرحمن بية ليا علشان الحفلة

اية \ولسة مفتحتهااش ازااى

و اية بتروح عليها بسرعة
ضحى \استنى الظاهر اننا لازم نرجعو الصحابو

اية \انتى مجنونة

و اية بتفتح الصندوق ويتطلع منو فستاان ابيض جميل
جدا ورفيق اوى وهاادى

اية \اووووف أوووووف جميل اوى

ضحى \ملهوش لازمة باة خلية مكانو وتعالى نشوف هتعملى أية بكرة لحمااتك يا عروسة

اية \انتى اتجننتى ولا اية انتى لازم تروحى الحفلة دى

ضحى / اية

اية \ولا كلمة انا هتصرف متقلقيش

ضحى / اية ممكن تسمعينى انا كدة كدة مكنتش هروح الحفلة  انا معرفش الحفلات دى

اية / ضحى هتروحى الحفلة  وهترجعى قبل الساعة ١٢ زى سندريلا

ضحى / والله انتى ريقة وبتهزرى

اية / اهل يوسف هيجو الساعة ٥ واكيد مش هتروحى الحفلة قبل ٦  يعنى هنكون لبسنا الدبل خلااص وتروحى انتى الحفل. وتكونى مبسوطة وترجعى وهكون مستنيكى هناا وتحكيلى كل حااجة

و ضحى بتضحك
ضحى / مجنونة انتى

اية / هروح انا لسة هعمل الماسك قبل ما اناام سلاام

و اية بتمشى و ضحى بتروح على الفستان وبتشوفو تانى ومبتسمة اوى وبتسمع صوت باب اوضة  على  وبتروح علية بسرعة وبتدخل الاوضة و  على كان بيغير هدومه

ضحى / كنت فين

على /  بشم هوى شوية

ضحى / انا قولتلك متخرجش غير لما تقولى

على / ضحى انا تعبان لو سمحتى كفااية انا مش طفل صغيير

و ضحى بتروح علية وبتحط اديها على خدو بحنية
ضحى / انت كويس

على / تق تق

و ضحى بتحضنو اوى

فى الصباح ضحى بتصحى على صرخة اية وبتتخض اوى وبتتفزع وبتصرخ لما بتشوف اية قدمها وشها احمر اوى

ضحى / انتى انتى ميين

اية / ضحى الحقينى عاااا

ضحى/ اية انتى انتى اية الى عمل فيكى كدة

اية / عملت تركيبة جديدة امبارح لتفتيح البشرة ولما صحييت لقيت وشى كدة خلااص انا مستقبلى ضااع عاااااا لو يوسف شفنى كدة اناا

ضحى / بس خلااص كفاااية

اية / عاااااا

ضحى / انتى مفيش فايدة فيكى ابدا يا اية قولتلك بطلى التركيبات بتعتك دى

اية / لو يوسف شفنى كدة انا متاكدة انو هيرجع فى كلامو عااااا

ضحى / دة لو مجلوش سكتة قلبية اصلاا

اية / بتقولى اية

ضحى / بقولك ثوانى هغير هدومى  ونروح للدكتور مدحت الصيدلى يمكن يلاقى حل

انس فى الجنينة بيلعب رياضة و امير بيروح علية وبياخد من ايدو الحديد

امير / ااة اية دة كلو يابنى انت هتدخل المونديال

ضحى / لايا خفيف رايح فين من الصبح كدة

امير / انا مفيش يعنى مشوار بسيط كدة

وموبيل امير بيرن و امير بيبعد خطوة وبيرد على الاتصال
امير / الو زينب انا مش هتاخر

امير / انا خارج عندى محاضرات كمان ساعة

انس / انت مش فضيت موضوع زينب دة

امير / طلبت تقابلنى

انس / امير

امير / انس انا كدة كدة سبتهاا خلاص وكمان بفكر اقول لادهم زى ما انت قولتلى

انس / يكون احسن بلاش تخسر صاحب وفى زيو

امير / سلام احسن كدة اتاخرت

و امير بيمشى و انس بيبص عليه لحد ما بيخرج بعربيتو من الفيلاا و انس بيتنهد اوى بعدم ارتيااح

فى الشركة كنزة بترتب الاوراق وبيروح عليهاا كرم
كنزة / اتفضل دى باقى التصاميم

كرم / اية رايك تعتبرى ان انا مجتش المكتب هناا مصطفى لما يوصل تسلمية التصاميم دى

كنزة / اولاا البش مهندس مصطفى اخد اجازة اسبوع ثانيا اتفضل التصميمات  عندى شغل

كرم / ياسااتر كل ما بتقربى من البش مهندس انس بتكونى زيو اووف

وكنزة بتبصلو برفع حااجب و بعد شوية انس بيوصل الشركة وكنزة بتدخل وره المكتب

انس / كنزة اجلى كل الموعيد الى بعد الساعة ٦

كنزة / تمام يا فندم

انس/ ابعتيلى البش مهندسيين للمكتب خلينا نراجع التصاميم

كنزة / البش مهندس مصطفى اخد اجاازة اسبوع

انس / يكون احسن

كنزة / نعم

انس / لا مفيش

كنزة / البش مهندسة ضحى استازنت النهاردة

انس / استازنت من مين

كنزة / من حضرتك هى قالت ان حضرتك عندك علم بكدة

انس // احم احم هى قالت كدة

و كنزة بتهز رسها بنعم

انس / كرم وعيسى ولا دول كمان نزلت سفينة فضاء اخدتهم

كنزة / لا يافندم ثوانى ويكونو مع حضرتك

وكنزة بتخرج وموبيل انس بيرن وبتكون سالى
انس / حياتى

سالى / لا ياشيخ لسة فاكر حضرتك يعنى

انس / حياتى والله غصب عنى انتى عرفة الشغل والفترة
دى صعبة لازم اكون على راس الشركة

سالى / بس انت وحشتنى طب حتى باتصال واحد

انس / الباب عندك هيخبط دلوقتى روحى افتحى

وسالى بتتخض والباب بيخبط وبتروح تفتح وبتشوف بوكية ورد كبير وفى علبة صغيرة بتفتحهاا وفيها خاتم الماس

سالى / الله يجنن يا روحى

انس / انتى الى تجننى انا هاجى النهاردة اوعى تناامى

سالى / هنتعشا مع بعض

انس / للاسف مش هقدر لازم اروح حفلة رجال الاعمال الى فى الجونة

سالى / انا كمان جتلى الدعوة اية رايك نروح مع بعض

انس / سالى انا هروح مع ضحى

سالى / ضحى

انس / حببتى المفروض انهاا خطبتى ولازم نظهر مع بعض قدم الناس  اكتر وقت ممكن

سالى / مع السلامة يا انس

وسالى بتقفل الموبيل ومتعصبة اوى وبترمى الورد
انس / الوووو سالى الووو

انس /يووة دة وقتو بس اووف

والباب بيخبط وبيدخل عيسى و كرم و انس بيشاورلهم
يدخلو

ضحى مع اية فى الاوضة 
ضحى/ حببتى اهدى خلاص الدكتور قال نص ساعة وكل الاثار دى هتروح

اية / مش مصدقة انا وشى كلو نار عااااا

و ضحى بتكتم الضحكة
اية / ضحى

ضحى / خلاص متديقيش والله مقصدش

والباب بيخبط

اية / افتحى دى اكيد مياار جاية تعملنا شعرناا

ضحى / تعملناا

اية / يعنى عوزة تروحى الحفلة بالكنيش دة

و ضحى بتبص لاية بغضب وبتروح تفتح الباب و اية بتبص لنفسهاا فى المرايا

امير فى كفترية مع زينب

زينب / يعنى اية انت كنت بتلعب بياا

امير / زينب مش زى ما انتى فكرة بس ادهم بيحبك وانتو فى حكم المخطوبين دلوقتى

زينب / وانت لسة واخد بالك دلوقتى انى خطيبت صحبك يعنى

امير / زينب ارجووكى انا بطلع الكلام بالعفياا اصلاا

زينب / بس انا بحبك انت

ادهم/ وانا بقول لية مبتردش على مكالماتى

امير / ادهم

و ادهم بيضرب امير بالبكس بقوة وزينب بتصرخ
زينب / ادهم انت اتجننت

ادهم / فعلا انا مجنوون والى شفتو والى سمعتو دة جناان انت انت يا امير

امير / ادهم اسمعنى ارجووك انت متعصب دلوقتى وعندك حق

وادهم بيضرب امير  بالبكس بقوة
امير / ماشى يا ادهم اضرب زى ما انت عاوز لو دة هيريحك اضرب

ولسة ادهم هيضربو زينب بتقف قدم امير وبتمسك ايد ادهم
زينب / ابعد ايدك عنو يا متخلف انت

و ادهم بيتصدم وبيبص لامير ولزينب اوى
امير / زينب متتدخليش انتى

وادهم بيخرج من الكافية و امير بيجرى وره بسرعة
امير / ادهم ارجووك اسمعنى الاول بس دقيقتان بس

وادهم مبيردش علية وبيركب تاكسى وبيمشى

فى الليل

اهل يوسف و اية و محمد و  ضحى و على كلهم متجمعيين وبيقرا الفاتحة وام يوسف بتزغرت ومبسوطة اوى وبيلبسو بعض الدبل  والباب بيخبط و ضحى بتفتح وبيكون انس

محمد / اهلاا يا بش مهندس افضل

و نس بيدخل وبيسلم عليهم كلهم
محمد / اقدملك الدكتور يوسف خطيب اية النهاردة كانت قرية  الفاتحة ولبسو الدبل

انس / الف مبرووك مكنتش اعرف كنت جبت حاجة معايا يعنى

اية / ضحى تعالى معايا لازم تجهزى

انس / انا مطر يعنى اخد ضحى فى عندنا حفلة مهمة

محمد / اة ضحى قالتلناا ضحى يلاا بلاش تتاخرى

على قاعد  مبيتكلمش و انس بيروح علية
انس / انت كويس

على / انا اة انا كويس شكرا

و انس بيطبطب على كتفو بحنية وبتماسك و انس بيبص فى الساعة

محمد / على شوف ضحى اتاخرت لية

ولسة على هيتحرك وبتخرج ضحى بالفستان الابيض الطويل من غير اكتاف و انس بيبصلهاا اوى ومبيتحركش

محمد / طلعة زى الملاك

على/ هى ملاك

و ضحى مبسوطة اوى لان الكل بيشكرو فى شكلهاا وبتبص لانس الا وقف مبيتكلمش خالص

ضحى / نمشى

انس / اة

انس بياخد ضحى وبينزلو وبيركبو العربية و ضحى مديقة
و انس لسة هيتحرك بالعربية بيبصلهاا اوى

انس / طلعة حلوة

و ضحى بتبتسم اوى
ضحى / شكرا

و انس بيشغل العربية وبيمشى وبيبصلهاا فى المراياا كل شوية و ضحى بتاخد بلها وبتتوتر اوى و انس بيشفها متوترة بيفتح الشباك والهوى بيطير شعرهاا و ضحى مبسوطة اوى

انس / ريحة

ضحى / نعم

انس / فى ريحة

و ضحى بتشم هدومها وشعرهاا و انس بيوقف العربية

ضحى / ريحة اية مفيش حااجة

و انس بيقرب من شعرهاا و ضحى بتتخض و انس بيشم ريحة شعرها وبيتغلغل فى صدرو بطريقة غريبة بتنعشو

انس / الياسمين

ضحى / الياسميين

انس / ريحة الياسمين

ضحى / اصل انا بحب الياسمين يعنى مش حلو

و انس بيبصلهاا ااوى و بيشغل العربية وبيمشى و ضحى مديقة اوى وبعد اكتر من ساعتين بيوصلو الحفلة و انس بيقف وفى واحد بيفتح الباب و انس بينزل وبيروح لضحى وبيمد ايدو و ضحى بتبص لايدو اوى

انس / يلااا

و ضحى بتمسك فى ايد انس والصحافة بتصورهم كتير و ضحى بتتوتر اوى منهم وبتمسك باديها الاتنين دراع انس زى الطفل و انس بيبصلهاا اوى

انس / اهدى متخفيش انا جمبك ومش هسيبك

و ضحى بتبصلو وبتحاول ترتااح وتاخد نفس
انس / ايدك سقعة اوى

ضحى / بصراحة معرفش ان الجو برد هناا اوى

انس / خلينا ندخل جوة احسن

وبيدخلو مع بعض واديهم فى ايد بعض و ضحى بتلفت نظرهم ليهاا بسرعة والكل بيتكلم عليهم دة غير النظراات الى هتاكل ضحى بجملهاا ورقتها والبسااطة الى هى فيهاا بتديها رونق مميز وخلااب

على واقف وره شجرة كبيرة وعيونو على شركة احمد السيوفى وبيشوف والدو بيخرج من الشركة ومعاة صالح والبودى جارد بتاع

ليست هناك تعليقات