إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه 15🌸

الحلقة   15

انس عند سالى وسالى نايمة على صدرو العارى
سالى \ نفسى الوقت يقف بينا عند اللحظة دى

انس \ حببتى لازم امشى هعدى على باباا فى المستشفى وهروح الشركة عندى شغل كتيير

و سالى بتبصلو اوى وبتحط اديها على دقنو بحنية
سالى \ طبعا هتشفهاا صح

انس \ سالى احنا قولنا اية

سالى \ اعمل اية مش قدرة استوعب انك حتى ممكن تلمس اديها وكفاية انهاا خطبتك قدم الناس

انس \ وانتى حببتى وروحى

سالى \بس وره الستارة

انس \ كلهاا وقت وبس شهر ولا اتنين وكل دة ينتهى وستعهاا  هتكونى  حبيبتى ومراتى وام عيالى كماان

و انس بيحضنهاا وبيلف بيهاا على السرير وسالى بتضحك اوى

سالى \ يا مجنوون

ضحى بتوصل الشركة بالتكسى ولسة هتدخل الشركة بتشوف محمد وكنزة وقفيين بيتكلمو وبتروح عليهم وبتبصلهم اوى

ضحى\ محمد انت هناا

كنزة \ ضحى

محمد \ صباح الخيير

ضحى \ صباح النور انت هنا لية فى حاجة حصل يعنى

محمد \ انا هوصل كنزة للشركة كل يوم

ضحى \ لا يا شيخ

محمد \ سلام يا بنات ضحى شوفى شغلك وركزى فى شغلك وبس وبلاش اى حاجة تانية انتى فاهمة

ضحى \ محمد

محمد \ طبعاا فهمانى

ضحى \ حااضر حااضر مش كفاية المحاضرة باعت امبارح يعنى

محمد \ سلام كنزة هاجى اخدك فى ميعادك وانتى كمان سمعاانى كونى جهزة

و محمد بيمشى و ضحى بتبص لكنزة اوى
ضحى \ خلاص مشى

كنزة \ نعم

ضحى \ مفيش اصلك بتبصى على محمد وخلاص هو راح

كنزة \ ومين قالك ان انا اصلا ببص علية

ضحى \ هنشوف الموضوع دة بعديين يلاا ورانا شغل

كنزة \ وانتى جاية بدرى لية باة لسة على ميعادك نصف ساعة

وكنزة و ضحى بيدخلو الشركة  وبيشوفو مصطفى فى الشركة

كنزة \ الظاهر ان مش انتى بس الى ملهوفة على الشغل مصطفى كمان هناا

و ضحى بتبص لمصطفى وبتروح علية
مصطفى / صباح الخيير

ضحى/ اية الطاقة دى كلها مش دى التصميمات الجديدة

و مصطفى بيبص لضحى بحزن
مصطفى / يعنى قلت بما انى مش قادر انام طول الليل قلت اعمل  حاجة

و ضحى متوترة علشان فاهمة مصطفى بيلمح لاية بس بتتجاهل الموضوع

ضحى / انا هروح المكتب اخلص باقى الشغل لازم اروح الموقع

و ضحى لسة هتمشى
مصطفى / يعنى خطيبة البش مهندس انس الى هو مدير الشركة هتروح لموقع البناء وتتعب نفسهاا وتمشى بين العماال كدة ببساطة

و ضحى بتلف وبتبصلو اوى
ضحى / مصطفى ارجووك

مصطفى/ عوزة تفهمينى ان الى شفتو دة عاادى والى الناس كلهاا شفتو

ضحى/ انت اكتر حد عارف اية الحقيقة بالضبط

و مصطفى بيقرب لضحى ومتعصب
مصطفى / بس مش لدرجة انو يخدك فى حضنو وانتى باين كنتى مستمتعة  ومرتااحة جدا بين عضلاتو

ضحى / مصطفى ياريت تشرب فنجان قهوة وتفوق وتعرف انت بتقول اية كويس وبعدها نتكلم

و مصطفى بيمسك اديهاا
مصطفى / ضحى انا اسف بجد اسف انا تعباان

ضحى / بعد ازنك عندى شغل

مصطفى / انا بحبك

و ضحى بتقف مكنهاا وبتبص لمصطفى اوى وبتشوف انس واقف وره مصطفى

مصطفى / انا بحبك يا ضحى ومقدرش استحمل ان اى حد يلمس شعرة منك

و انس بيبص لضحى بابتساامة و ضحى مرتبكة اوى ومش عرفة تتكلم

مصطفى / خلينا نروح من هنا وننسا كل حاجة ونبدا حيتنا

ضحى / للاسف حياتى بدات يا مصطفى

وبيدخل الشركة عملااء و انس بيشفهم وبيروح على ضحى و مصطفى

انس/ اسف انى هقاطع اللحظة الرومنسية دى ممكن نشوف شغلناا  يا حببتى فى اجتماع مهم ياريت تحضرى الاجتماع معايا  اصل مشبعتش منك

و ضحى بتبص لانس باستغراب و انس بيحط ايدو على كتفها ومصطفى بيتعصب ولسة هيقرب منهم بغضب

العملاء / صباح الخير يا بش مهندس

انس / اهلا صباح الخيير

العملاء/ حضرتك البش مهندسة ضحى طبعاا اهلا يا فندم اهلاا

و ضحى بتهز رسها بتوتر و انس بياخد ضحى والعملاء وبيروحو على المكتب وكرم بيقرب على مصطفى وهو وعيسى

عيسى / مصطفى بلااش مشاكل تعال معانا

كرم/ مصطفى انت سمعنى خلينا نتكلم مع بعض فى المكتب

كرم وعيسى بيخدو مصطفى على المكتب ومصطفى متعصب اوى وبيضرب المكتب بايدو بقوة

عيسى / مصطفى اهدى شوية احمد ربنا ان محصلش مشكلة بعد الى عملتو

و مصطفى بيبصلو اوى
مصطفى / عملتو

كرم / اة عاوز تقول لوحدة انك بتحبهاا وقدم خطبهاا ومتكنش عملت حاجة

عيسى / انت تحمد ربنا انو معملش مشكلة معاك وكان
هادى جداا

و مصطفى بيخرج  ومتعصب

ضحى قاعدة فى الاجتماع سرحانة وكنزة بتشفهاا وبتلمس اديهاا و ضحى بتبصلهاا وكنزة بتبتسم لضحى و انس بيشفهم  وبيخلص الاجتماع

العملاء / لازم تكونو موجوديين فى الحفلة

انس / اكيد هنكون موجوديين

و ضحى بتبص لانس
ضحى / انا للاسف مش هقدر اكون موجودة

العملاء / بس هنكون مبسوطين اكتر لو انتى معاناا وكمان
ازااى هتسيبى البش مهندس لوحدو فى الحفلة دى كل العيون علية ههههههة

انس / انا عيونى على وحدة وبس

و ضحى بتبعد دراع انس الى على خصرهاا والعملاء بيمشو و ضحى و انس بيوصلوهم

ضحى / ممكن تبعد ايدك شوية مش لازم الحركات دى

انس / خايفة احسن يشوفك يعنى ويزعل صح

و ضحى بتبص لانس وبترجع وبتقف قدمه
ضحى / زى ما انا مبتدخلش فى حياتك الخااصة مش هسمحلك تتدخل فى حياتى الخاصة انت فاهم

انس / انا مش فاضى للكلام دلوقتى باباا خرج من العناية ولازم اروح اطمن علية لو حبة نتكلم خدى ميعاد من السكرتيرة

و انس بيركب عربيتو وبيمشى و ضحى بتتعصب اوى
ضحى/ مغروور وحمااار

كنزة / هو مين

ضحى / نعم لاا مفيش

كنزة / تعالى مكتبك جاهز

ضحى / مكتبى انا

كنزة / اة تعاالى شوفية بنفسك يلااا

و ضحى بتروح لكنزة وبتدخل اوضة صغيرة جمب اوضة انس وبيفصلها بين الاوضتين باب من الازاز

كنزة / اوضتك

ضحى / نعم

كنزة / البش مهندس طلب مننا اننا نجهزة ليكى ايوة باة
علشان تكونو قريبين من بعض وشوفى حتى الباب من ازاز علشان يشوفك قدمه طول الوقت

ضحى / وانا مش عوزة اغير مكتبى مرتاحة هناك

على واقف قدم شركة كبيرة وبيدخل والامن بيوقفو
على / عاوز اقابل صالح سليماان

الامن / واية سبب الزياارة

على / هو انا داخل اقبلو فى السجن فى اية عاوز اقابلو
ياسيدى انا من المخاابرات

و الامن بيبص لبعض وفى واحد بيروح معااة وبيدخل الشركة وبيروح على  مكتب سليمان

الامن / هتقف هناا ومش هتتحرك

و على بيقف مكانو والامن بيدخل وبيخرج

الامن / هو فى اجتمااع مع الباشا يلاا روح من هناا وسيب اسمك وعنوانك ورقم تلفونك واحنا هنكلمك لما يكون فااضى

على / مش عاوز مقاس هدومى الداخلية كمان

الامن / باين عليك بتتكلم كتييير

و على بيسمع موظفة وهى مشية انهاا لازم توصل الملف لصالح سليمان بسرعة وبتمشى لاخر الدور وبتدخل مكتب بابو كبير اوى و على كان ماشى مع الامن وهو مدايق اوى وفجاة بيخبط الامن وبيجرى على المكتب دة بسرعة وبيدخل  والامن بيجرى علية وبيمسكو بقوة

على / ابعد عنى لازم اقابل صالح سليماان

واحمد وصالح بيتصدمو لما بيشوفو على قدمهم واحمد بيقف بسرعة مصدوم

صالح / سيبو بسرعة ابعد عنو

الامن / ياباشااا هو

صالح / ابعد عنو

والامن بيبعد عن على بسرعة و على بيمسك درااعو بيتالم لما الامن  هجم علية ووقعو على الارض

على / عاوز اقابل صالح سليماان

و صالح بيبص لاحمد بتوتر وبخووف
صالح / انا انا صالح

على بيقرب منو وبيبص لاحمد بس مش بيعرفو

على / انا على احمد السيوفى االى كتبت الارض دى باسمو

و على بيطلع صورة من العقد و صالح بيشاور للامن يروح من المكتب

صالح / ممكن تهدى شوية ونتكلم بهدووء

على / هدوء اية انا لازم اعرف انت ميين ولية عملت كدة وبصفتك ميبن

احمد/انا الى امرتو يعمل كدة

و على بيبصلو باستغراب وبيبص لصاالح و احمد بيقرب على على وبيبصلو اوى وبيمسك دراعو

احمد / حصلك حااجة انت كويس

على بيبعد دراعو عنو وبيبعد خطوة عنو بقلق
على / انت ميين

احمد / لو كنت قولتلهم اسمك مكنش هيحصل دة كلو

و على بيبص على مكتبو وبيشوف اسمو على المكتب

رئيس مجلس الادارة احمد السيوفى

و على بيرجع خطوتيبن لوره بخووف وبيبص لاحمد اوى
احمد / اة انا ابووك

و على بيخرج من الباب بسرعة ولسة صالح هيروح وره واحمد بيوقفو

احمد / خلية لوحدو شوية هو عندو اسالة كتير هيرجع علشنهاا

صالح / ياباشا انا اسف انا

احمد/ كان هيحصل دة فى اى وقت سبنى لوحدى دلوقتى

وصالح بيخرج واحمد بيقاعد  على المكتب وبيطلع صورة من المكتب صورة بتجمع احمد و مراتو و  ضحى و على

انس مع والدو فى الاوضة ورايح جاى

عبد الرحمن \ اقاعد  باة تعبتنى

والباب بيخبط وبتدخل كريمة
كريمة \ شوفو ميين جة اتفضلى يا بنتى اتفضلى

وبتدخل ضحى و انس بيبتسم لما بيشفها
ضحى \ حمدالله على سلمتك يا عمو الحااج

كريمة \ النهاردة هيكون غداء مفاجاة علشان القمر دى عندنا انا لما عرفت ان انس خطب زعلت بس لما شفتكو مع بعض فى التلفزيون عقلى مكنش سيعنى من الفرحة

عبد الرحمن \ وانا بقول فتورة الكهربا غليا لية علشان انتى طول النهاار قدم التلفزيون طبعاا

كريمة \ انس شاهد على ابوك

انس \ دادة كريمة خلينى الاول اسلم على خطبتى

وكريمة بتبتسم اوى وبتخرج
عبد الرحمن \ تعالى هنا يا بنتى جمبى تعاالى

و ضحى بتقاعد  جمب عبد الرحمن و انس بيقرب منها وبيحط قدمها صور ليها مع مصطفى

انس / انتى مبسوطة واحنا هناا متطريين نرشى الصحافة علشان مينزلوش الخبر دة طبعا

و ضحى بتشوف الصور وبتقف من الخضة
انس \ اية اتخضيتى لية يا بش مهندسة

ضحى \ الصور دى

انس \ اية مش عجبك الزوية الى اخدو منها الصور

ليست هناك تعليقات