إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه 14

الحلقة ال ١٤

لؤلؤة / انت مدايق من حاجة قصدى لو انا قولتلك حاجة ديقتك يعنى

معاذ / لا ابدا لية بتقولى كدة

لؤلؤة / انا حاسة انك متغير وكانك بتهرب منى

معاذ / لاا ابدا انا مبهربش من حد

لؤلؤة / بس انت

معاذ / الوقت اتاخر وانتى كمان روحى ارتاحى شوية

لؤلؤة بتدايق وبتخرج بسرعة وبتروح على اوضتها ومديقة اوى ولسة بتنور نور الاوضة وبتشوف

  شهد و ايات كانو قاعدين مستخبين  فى الضلمة علشان يخضوها و بتصرخ

وبترجع لوره وبتقع و معاذ والكل بيسمعوها و معاذ بيوصلها اول حد وبيدخل وبيجرى عليها وبيبص حولية بسرعة بيشوف ايات و شهد وقفيين معاذ بيبص للؤلؤة

لؤلؤة / انا كويسة بس انا اتخضيت بس

معاذ بيهدى نفسو بسرعة و ماهر بيدخل

ماهر / لؤلؤة انتى كويسة فيكى حاجة

لؤلؤة / مفيش حاجة بس دة مقلب من مقالب ايات و شهد كالعادة

ماهر بيضحك عليها و معاذ مدايق وبيخرج بسرعة و لؤلؤة بتبصلو وهو خارج و شهد بتبص لماهر

ماهر / شهد الوقت اتاخر لو تحبى اوصلك

ايات / لاا شهد هتنام معانا النهاردة

ماهر / تصبحو على خير

ماهر بيروح لمعاذ الاوضة و معاذ واقف فى البلكونة وسرحان

ماهر /معاذ انت كويس

معاذ / مش عارف

ماهر / نعم تقصد اية

معاذ بيبص اوى لماهر و معاذ مدايق اوى و ماهر بيقرب علية

معاذ / انا بحب اختك

ماهر مستغرب اوى وكانت مفاجاة بالنسبة لية جدا

ماهر / نعم

معاذ / ومش عارف ازاى ولا امتى

ماهر / وانت مدايق علشان بتحبها ولا علشان انت مكنتش عاوز الحب دة

معاذ / انت عارف ان انا مفيش فى حياتى اى مكان لحد

ماهر / وهتعمل اية

معاذ / مش عارف

ماهر / اوعة تنسى فى اى لحظة انها اختى ولو نزلت دمعتها بسببك هنسا اى حاجة بينا يا صحبى

معاذ واقف ومدايق اوى

ماهر / وانا مبسوط انك مكدبتش عليا وصرحتنى بالى فى قلبك

معاذ مبيتكلمش

ماهر / خلينا ننام دلوقتى

لؤلؤة و ايات و شهد قاعدين بيتكلمو مع بعض

ايات / بس انا قلت لعلاء انى مش هتجوز غير متكونى معايا

لؤلؤة بتحضن ايات اوى

شهد/ محولتيش انك تتكلمى انتى و عمار وتحلو اى سوء تفاهم

لؤلؤة / شهد انا و عمار مفيش اى حاجة تانى بينا خلاص

شهد / انا بقصد انك تددى فرصة تانية لعمار

لؤلؤة دموعها بتنزل

لؤلؤة / ياريت مسمعش اسمو تانى

ايات / للدرجة دى انتى مجروحة منو

لؤلؤة بتعط اوى

شهد / لؤلؤة انتى لية مش عوزة تقوللنا اية الى حصل بس وانتى و عمار

لؤلؤة / شهد كفاية باة قولتلك مش عوزة اسمع اسمو تانى

ايات / خلاص خلاص اهدى

شهد / اسفة يا لؤلؤة خلاص باة متزعليش منى انا بس كنت عوزة اتطمن عليكى

لؤلؤة / انا هروح اغسل وشى

لؤلؤة بتخرج بسرعة وبتروح على البلكونة الى فى الرسبشن وبتعيط اوى و معاذ بيسمع صوت حد بيروح وبيشوف لؤلؤة ولسة هيروح عليها وبيقف تانى مكانو وبيبص عليها من بعيد

وهى بتعيط ولسة معاذ هيمشى وفى حاجة جواة بتوقفو وبيروح للؤلؤة وبيقف جمبها من غير ما يتكلم وبيطلع منديل

معاذ / انا عرفت حاجة جديدة عنك

لؤلؤة بتاخد منو المنديل وبتمسح دمعها

معاذ/ انك بتحبى تعيطي ومش كل مرة هكون فيها جمبك علشان اديكى منديل

لؤلؤة بتبصلو وبتبتسم

معاذ / شكلك كدة احسن

شهد بتخرج علشان لؤلؤة اتاخرت برة وبتشفها هى و معاذ
وقفيين مع بعض فى البلكونة وفجاة بيسمعو صرخة قوية من اوضة ماهر و معاذ و لؤلؤة و شهد لسة هيروحو على الاوضة

معاذ / خليكو انتو هنا

وائل بيجرى من الاوضة وبيجرى على معاذ وبيعيط

معاذ / لؤلؤة خدى وائل

لؤلؤة / بس دة صوت ماهر

و لؤلؤة لسة هتدخل معاذ بيوقفها وبيدخل هو وبيشوف ماهر قاعد على الارض وبيعيط و معاذ بيبص حولية بحظر وبيروح على ماهر

معاذ / ماهر ماهر فى اية

ماهر بيصرخ جامد و لؤلؤة بتدخل بسرعة وبتجرى على ماهر وبتحضنو

لؤلؤة / ماهر انت فيك اية ماهر انت انت كويس

ماهر / قتلوهم قتلوهم

والكل واقف ومش فهميبن حاجة منو

معاذ / ماهر فهمنى فى اية

ماهر / قزفو الكتيبة بتعتى من ساعة

ماهر بيعيط والكل واقف مصدوم و لؤلؤة بتحضن ماهر اوى وهو بيعيط و معاذ بيتعصب جامد وبيضرب الكرسى برجلو بقوة وبيخبى وشو فى الاتجاة التانى

ماهر / قتلوهم بطريقة بشعة حدفو عليهم مادة حارقة بالطيارات و ولعو فيهم النار كلهم

شهد / ازاى انا اعرف ان فى قانون بيحكم علىهم ان ممنوع يضربو اماكن تدريب الجيش

معاذ / الى زى دول ولا عندهم رحمة ولا قانون امال انتو فكريين اية

ماهر / انا لزم اروح حالا

ماهر بيروح على الدولاب بتاعو

لؤلؤة / ماهر هتروح فيين لاا ماهر متسبنيش

ماهر / لؤلؤة الى بيموتو هناك دول زميلى واخواتى مستحيل افضل هنا وهم بيموتو هناك

ماهر بيطلع الزى بتاعو والكل بيخرج برة معادا لؤلؤة و معاذ
و لؤلؤة بتعيط

لؤلؤة / متسبنيش لوحدى

ماهر بيروح عليها وبيحضنها اوى

ماهر / انا بوعدك انى مش هرجع من غير ما اخد حق كل زميلى الى ماتو ابدا

معاذ واقف زعلان

ماهر / معاذ انا لو مرجعتش

لؤلؤة / لااامتقولش كدة

ماهر / معاذ

معاذ بيفهم انو بيوصية علي لؤلؤة

معاذ / متخفش لؤلؤة مفيش اى حاجة ممكن تازيها طول ما انا عايش

لؤلؤة مسكة فى ايد ماهر اوى

لؤلؤة /لاا انت مش هتسبنى ارجووك انا انا مليش غيرك

ماهر بيمسك لؤلؤة بقوة من كتفها

ماهر / لؤلؤة بوصيلى

لؤلؤة بترفع عنيها وبتبصلو

ماهر / انتى قوية وهتفضلى كدة

لؤلؤة / لاااااا

ماهر بيخرج من الاوضة و لؤلؤة  و معاذ معاة و شهد بتعيط اوى وبتبص لماهر و ماهر بيروح عليها

شهد / اوعدنى انك هترجع تانى

ماهر بيبصلها اوى ومبيتكلمش و شهد بتجرى علية وبتحضنو قدم الكل

شهد / ارجوك اوعدنى اوعدنى

ماهر / مش هقدر

شهد بتتصدم وبترجع بعيد عنو بسرعة وبتعيط

محمود / خلى بالك من نفسك يا ابنى انا متاكد انك هترجع تانى

ماهر بيبتسم لخالو وبيخرج من الباب بسرعة و لؤلؤة بتجرى وره و  معاذ بيروح وره لؤلؤة و ماهر بينزل بسرعة و لؤلؤة بتجرى علية

لؤلؤة / ماهر

ماهر بيبصلها وبيروح عليها بيحضنها اوى وبيبوس رسها
وبتوصل عربية من الجيش و ماهر و معاذ بيروح للسواق

معاذ / اية الوضع هناك

السواق بينزل راسو لتحت

السواق / الوضع سىء جدا يافندم

ماهر بيركب العربية بسرعة

ماهر / خلى بالك منها

والعربية بتتحرك وبتمشى و لؤلؤة بتجرى وره العربية

لؤلؤة / ماهر ماهر

معاذ بيجرى وره لؤلؤة وبيمسكها جامد و لؤلؤة بتنهار من العياط وبيغما عليها و معاذ بيشلها بسرعة

معاذ / لؤلؤة لؤلؤة

وبيروح بيها على البيت بسرعة وبيدخل بيها والكل بيجرى عليه

معاذ / حد يكلم الدكتور بسرعة

لؤلؤة بتبدا حرارتها تزيد و معاذ والكل جمبها وقلقنين عليها
والدكتور بيوصل و معاذ ومحمود بيخرجو برة الاوضة والبنات معاها  وبعد شوية الدكتور بيخرج

محمود / قولى يا دكتور بنتى فيها اية

الدكتور / انهيار عصبى باين عليها الايام دى كانت تحت ضغط عصبى قوى بس لزم تاخد الادوية دى فى ميعادها هى هتنام لحد الصبح

معاذ بياخد منو الورقة

معاذ / اتفضل يا دكتور انا هوصلك

والدكتور بيمشى

معاذ / عمى انا هروح اجيب الادوية

محمود / شكرا يا ابنى

معاذ بيروح مع الدكتور واول ما بيخرجو برة

معاذ / دكتور يعنى مفيش اى خطر على حيتها

الدمتور / لا بس حولو تخلوها تخرج من الى هى فية دة وبلاش اى خبر يخليها تزعل وياثر عليها يعنى الموضوع نفسى بس

معاذ / شكرا يا دكتور

********************.                       

فى الصباح

معاذ قاعد  فى الصالة سهران قريب من اوضة لؤلؤة و شهد و ايات نايميين جمبها وفجاة لؤلؤة بتترعش وهى نايمة و ايات بتحس بيها

ايات / لؤلؤة لؤلؤة فى اية مالك

لؤلؤة مبتتكلمش بس بتترعش بطريقة صعبة

شهد / لؤلؤة لؤلؤة ردى علينا

لؤلؤة حرارتها عليا اوى

ايات / انا هروح اجيب الكمدات يمكن تنزل الحرارة

و ايات لسة هتخرج بتشوف معاذ قدمها  واقف

معاذ/ هى كويسة فى اية

ايات / حرارتها عليا اوى وبتترعش انا هروح اجيب كمدات

معاذ بيبص عليها من برة الاوضة و لؤلؤة نايمة على السرير وعرقانة اوى وبتترعش وباين القلق على معاذ و ايات بتجيب الكمدات وبتدخل و  معاذ بيتحرج من الوقفة وبيرجع يقاعد فى الصالة ومدايق اوى ومتعصب و بعد شوية شهد بتخرج

معاذ / فى حاجة لؤلؤة هى

شهد / لؤلؤة زى ما هى بس انا متطرة امشى بابا رجع من السفر وطالبنى

معاذ / تحبى اوصلك

شهد / لا شكرا معايا العربية بتعتى

شهد بتمشى وباين عليها الحزن والدموع فى عنيها و بعد شوية ايات بتخرج من الاوضة وبتعيط و معاذ بيجرى عليها

ايات / حرارتها بتزيبد اتصل بالدكتور

معاذ بيكلم الدكتور والدكتور بيقولو انو لزم يخلى جسمها تحت درجة حرارة منخفضة لحد ما يوصل و معاذ بيجرى على اوضة لؤلؤة وبيبعد عنها الغطاء

ايات / هتعمل اية

معاذ بيشيل لؤلؤة بين دراعة و لؤلؤة بتفتح عنيها وبتبص لمعاذ وبيخدها على الحمام

ايات / انت هتعمل اية

معاذ بيفتح الدوش وبيحاول ينزل لؤلؤة تحت الدوش بس هى مش قدرة تقف وبتصرخ و معاذ بيشلها وبينزل بيها تحت الدوش و لؤلؤة فى حضنو و  بتبصلو اوى ومسكة فى رقبتو

ومعاذ بيبصلها وهم الاتنين تحت الدوش والمياة نزلة عليهم
ومحمود وفريدة بيجرو عليهم والكل بيشوف معاذ وهو شايل لؤلؤة تحت المياة وبيبصو لبعض اوى ولؤلؤة بيغما عليها تانى

معاذ / هاتى فوطة بسرعة

ايات بتجيب الفوطة وبيغطو لؤلؤة و معاذ بيروح بنيمها على السرير

معاذ / غيرلها هدومها بسرعة

والكل بيخرج برة و ايات بتغير للؤلؤة وبعد ثوانى الدكتور بيوصل وبيدخل يتطمن على لؤلؤة و ايات بتقول للدكتور على الى عملو معاذ و لؤلؤة بتفوق

الدكتور / حمدالله على سلمتك

لؤلؤة بتبص حوليها

ايات / لؤلؤة انتى كويسة

لؤلؤة / ااة بس دماغى بتوجعنى

الدكتور / هتكونى احسن

والدكتور بيخرج برة

الدكتور/حمدالله على سلامتها انت الى عملتو دة انقذت حيتها لو كانت حرارتها زادت درجة درجة كمان مكنش قلبها استحمل ثوانى

معاذ / يعنى لؤلؤة كويسىة يا دكتور

الدكتور / اة هتكون كويسة

والدكتور بيمشي ومحمود بيبص على معاذ اوى

محمود / يا ابنى انا مش عارف اشكرك ازاى انت الى عملتو مع بنتى دة انا كدة هفضل مدين ليك طول حياتى

معاذ / لا يا عمى متقولش كدة دة واجبى

فريدة / محمود انا هروح اعمل للؤلؤة حاجة تاكلها هى ماكلتش حاجة من الصبح

ومعاذ ومحمود بيدخلو للؤلؤة و ايات قاعدة جمبها

معاذ / حمدالله على سلمتك

لؤلؤة  بتبصلو اوى

لؤلؤة / الله يسلمك

محمود / انتى عاملة اية يا بنتى دلوقتى

لؤلؤة / انا كويسة يا خالو متقلقش عليا وياريت تاخد ايات خليها تروح ترتاح شوية هى سهرانة معايا من امبارح

ايات / لاا مش هسيبك لوحدك انا كويسة

محمود / اة يا بنتى روحى انتى ارتاحى شوية وانا هفضل مع لؤلؤة النهاردة

و ايات بتبوس لؤلؤة وبتخرج و لؤلؤة بتبص لمعاذ وهو واقف ومشبك دراعو وبيبصلها ومبتسم و محمود بيجيلو تلفون وبيخرج يرد على التلفون

لؤلؤة / انا كنت بحلم بيك

معاذ / حلمتى بيا انا

لؤلؤة / انك كنت شايلنى وكنا فى مكان جميل اوى وكان الجو بيمطر

معاذ / دة من اثر الحرارة

ليست هناك تعليقات