إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه13

الحلقة  ال  ١٣

ماهر / مكنتش اقدر اثبت علية اى حاجة هم اذكيا جدا لدرجة متتخيلهاش وكان ممكن يازيكى واتطريت اوافق على الخطة الى خطط ليها القائد هشام بس كان شرط ان معاذ يكون جمبك

لؤلؤة بتبصلو اوى

لؤلؤة / انت عارف قد اية انا بكرة جسمى علشان هو لمسنى انت انت مش حاسس بيا انا تعبانة

لؤلؤة بتعيط

ماهر / لؤلؤة انا اسف

لؤلؤة بتعيط اوى وبتخرج من الاوضة

ماهر / لؤلؤة لؤلؤة استنى

معاذ بيسمع ماهر بيخرج من اوضته وبيروح ورهم

معاذ / ماهر استنى خلينى اتكلم معاها شوية

ماهر / خلى بالك منها

************************.         

معاذ بيروح وره لؤلؤة وبيشفها خرجت برة الاوتيل وبيجرى ورها وبيوقفها

لؤلؤة / ازااى. ازاااى اخ يعمل فى اختو كدة ازاااى

معاذ / اهدى انتى خلينا نتمشى شوية

لؤلؤة و معاذ بيمشو مع بعض فى الشوارع و لؤلؤة طول الطريق بتعيط وفجاة معاذ بيتكلم من غير اى مقدمات

معاذ / كنت فى الجامعة في فرنسا بدرس والدى كان عقيد فى المخابرات المصرية وبلغونى ان والدى فى المستشفى تعبان سافرت وسبت كل حاجة ورايا ولما وصلت كان متاخر عرفت

ان بابا فجر نفسو داخل مكتبو لما عرف انهم قدرو يحتلو الكتيبة بتعتو وكان جوة مكتبو كل الورق الى كان ممكن يخليهم يدخلو البلد وكل اسرار الجيش المصرى كانت معاة ومكنش فى اى طريقة تانية ممكن يخفى كل الاسرار دى غير كدة

لؤلؤة بتبصلو اوى ومستغربة انو متماسك جدا

معاذ / لزم تعرفى اننا لزم نضحى بروحنا علشان البلد وهو دة الى اخوكى عملو بالظبط

لؤلؤة / انا اسفة انى فكرتك بوالدك

معاذ / وميين قالك انى نسيتو لااا هو دايما معايا فى كل
خطوة بخطيها

لؤلؤة / علشان كدة مقدرتش ترجع لكارمن كان ممكن تسامحها

معاذ / لااا مستحيل الانانية هى الى خلتها تخونى فى اول حياتنا علشان عوزة تعيش حيتها قتلت روح ملهاش اى زمب
وتانى مرة خانتنى علشان عوزة تمتلكنى من تانى بس للاسف
هى اخدت الى تستهلو

لؤلؤة / انت ازاى كدة هى علشان بتحبك عملت كدة

معاذ / عمر ما كان الحب كدة ابدا

لؤلؤة / يمكن عندك حق

معاذ / وانتى لسة صغيرة وعندك الحياة قدمك مستنياكى

لؤلؤة / بس بيتهيقلى انى مش هرجع زى الاول فى حاجات اتغيرت فيا كتيير

معاذ / اكيد للاحسن

لؤلؤة بتبتسم

لؤلؤة / شكرا يا معاذ على كل حاجة

معاذ بيشوف ايس كريم

معاذ / بالمناسبة دى انا هعزمك على ايس كريم يمكن منشفش بعض تانى

لؤلؤة بتدايق و معاذ بيسبها وبيروح يجيب ايس كريم وفى واحد كان بيتحرش بالؤلؤة و لؤلؤة بتتعصب منو وبتضربو بالبكس جامد والشاب دة بيجرى و معاذ بيشفها وبيجرى عليها

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة / اة كان يستاهل

معاذ بيبصلها اوى باعجاب

لؤلؤة / انت فاكر من غيرك مش هقدر احمى نفسى انت متعرفنيش كويس

لؤلؤة لسة هتتحرك وبتتكعبل وبتقع  ومعاذ بيبصلها اوى وبيضحك عليها و لؤلؤة بتبصلو اوى وبتبتسم

لؤلؤة / دى اول مرة اشوفك بتضحك

معاذ / بيتهيقلى ان دى اول مرة بضحك فيها من خمس سنيين

لؤلؤة / شكلك وانت بتضحك احلا

معاذ بيشيل الضحكة من على وشو

معاذ / الجو برد عليكى يلا خلينا نرجع

لؤلؤة و معاذ بيتمشو وهم فى طرقهم للاوتيل

لؤلؤة / ممكن اعرف لية سموك نمر

معاذ  / كنت فى التدريب وكنا بنتدرب فى غابة وفى يوم فى الليل هجم علينا انا وزميلى نمر مفترس الكل جهز سلاحو وكانو هيقتلو ماعادا انا وقفت وبصت فى عيونه بس وجرى بعيد ومن ساعتها اخوكى ماهر و مروان والشباب سمونى نمر

لؤلؤة / يعنى عوزنى افهم انك بصيت للنمر بعيونك خاف منك وجرى

معاذ / اة

لؤلؤة / لية يعنى عيونك فيها اية

لؤلؤة بتبص فى عيونو وبتسرح فى عيونو و معاذ هو كمان بينسى الى حولية من نظرة عنيها وبعد ثوانى لؤلؤة بتبعد بسرعة

لؤلؤة / انا انا

معاذ / وصلنا خلينى اوصلك لاوضتك

لؤلؤة / لا شكرا اكيد مش هخاف

ولسة لؤلؤة هتتحرك والنور بينطفى فجاة و لؤلؤة بتصرخ و معاذ الله بيجرى عليها وبينور النور الاحطياطى بسرعة و معاذ بيبص للؤلؤة بتكون مسكة فى التيشيرت بتاعو وقريبة منو اوى و لؤلؤة بتبص لمعاذ

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة / بس اتخضيت

معاذ / خلينى اوصلك لاوضتك احسن يلا

معاذ بيوصل لؤلؤة لاوضته و لؤلؤة بتبصلو اوى و معاذ بيبصلها و لؤلؤة بتدخل على الاوضة و معاذ بيقف يبص عليها لحد ما بتدخل وبيروح على اوضته

لؤلؤة بتدخل بتشوف ماهر نايم على الكرسى كان مستنيها وبتروح علية بتحط اديها على خدو و ماهر بيفتح عيونو وبيبصلها

ماهر / اسف

لؤلؤة / انا الى اسفة وحشتنى اوى

لؤلؤة بتحضنو اوى وبتعيط

*******************.                     

فى الصباح الكل جاهز و لؤلؤة بتنزل مع ماهر وبتشوف معاذ واقف مع مروان بيتكلم

ماهر / لؤلؤة روحى على العربية

لؤلؤة بتروح تركب العربية وعيونها على معاذ و ماهر بيحاول يقنع معاذ انو ياخد اجازة كام يوم

ماهر / انا لسة فى اجازتى اسبوعيين ومش هسيبك هتيجى معانا

معاذ / ماهر انت عارف ان الى زى لو ارتاح شوية يموت

مروان / خلينا نرجع الاول وبعديين نتكلم الطيارة فاضل عليها ساعتين ولزم نتحرك حالا

ماهر بيروح يركب مع لؤلؤة و مروان و معاذ بيروحو يركبو مع بعض عربية تانية و معاذ حتى مبصش للؤلؤة ولا سلم عليها حتى وبيروحو على المطار و لؤلؤة كل ما تقرب معاذ بيبعد باى حجة وبيسافرو على مصر

وبيروحو على بيت لؤلؤة و ماهر واول ما بيوصلو  بينزل وائل جرى من فوق و وائل بيجرى على معاذ وبيحضنوو معاذ بيحضنو

معاذ / وائل عامل اية يا بطل

لؤلؤة مستغربة اوى من وجود وائل عندهم فى البيت او مش متوقعة

ماهر / ابن اختك طالعلك اوى فى كل حاجة كان مطيع

معاذ بيبص لماكس الى واقف جامبو وبيلعبو وبيمسك حزام الرقبة بتاع ماكس وبيطلع منو ورقة صغيرة وبيسلمها لمروان

مروان / كدة مهمتك خلصت انا لزم امشى

حمد الله على السلامة يا لؤلؤة

لؤلؤة / الله يسلمك يا مروان

لؤلؤة بتبص لوائل وبتبتسم اوى و وائل بيروح عليها و لؤلؤة بتحضنو وبتبوسو من خدو

لؤلؤة / انت كويس

وائل / اة انتى و حشتينى يا لؤلؤة

ماهر / ممكن نتكلم فوق

معاذ / وائل يلا لزم نروح

لؤلؤة / هتروح فيين

معاذ بيبصلها اوى

ماهر/ معاذ خليك هنا كام يوم لحد ما الموضوع يهدى شوية

معاذ / انا اتصلت من المطار حجزت اوضة و

ماهر / مستحيل انت عارف ان شقة وبابا وماما مفيش حد عايش فيها من اليوم الى اتوفو  خليك كام يوم فيها

معاذ / ماهر انا

لؤلؤة / خليك هنا كمان وائل وحشنى وكمان ماكس

معاذ / لااااا مش هقدر خلونى برحتى لو سمحتو

لؤلؤة بتدايق من رد فعلو اوى

لؤلؤة / ماهر خلية برحتو اكيد مش هنتغط علية

ماهر / بس انا كنت

معاذ بيبص للؤلؤة و لؤلؤة مديقة وبتسبهم ولسة هتطلع

معاذ / انا موافق

لؤلؤة بتقف وبتبصلو وبتبتسم و وائل  بيجرى على لؤلؤة ومبسوط اوى

ماهر / لؤلؤة استنى وائل اطلع انت فوق

وائل بيطلع و لؤلؤة بتقرب على ماهر

ماهر / لؤلؤة مش لزم اى حد يعرف بالى حصل مهما كان ولو حد سالك انتى اختلفتى انتى و عمار وقررتو تنفصلو وبس

معاذ / مش لزم اى حد يعرف انا ميين انا مجرد صاحب ماهر

لؤلؤة /بس

معاذ / لؤلؤة ياريت تنفذى الى نقولو

ماهر / يلا كدة وقفتنا ممكن تلفت النظر لينا وكمان انا هموت من الجوع

ماهر بيحط ايدو على كتف لؤلؤة وبيطلعو مع بعض والكل كان مستنيهم على باب الشقة وبيشوفو لؤلؤة و الكل بيجرى عليها وبيحضنها اوى و ايات بتعيط

ماهر /طيب اية رايكو ندخل جوة وتعيطو زى ما انتو عوزيين

والكل بيدخل

ايات / انا مصدقتش لما ماهر اتصل ببابا وقالو انك هتوصلى النهاردة

محمود / قوليلى يا بنتى حصل اية ولية عمار ادانا العنوان غلط حتى التلفونات وكمان

لؤلؤة / خالو اهدى شوية انا كويسة متقلقش عليا

محمود / وفيين جوزك

لؤلؤة / انا انا عمار يعنى عمار وهو

معاذ بيبص للؤلؤة اوى

لؤلؤة / انا و عمار قررنا ننفصل

فريدة / اية تنفصلو لية يا بنتى انتو لسة متجوزين بقالكو ٤ شهور بس

لؤلؤة / بس فى الاربع شهور فى حاجات اتغيرت كتير يا طنط

محمود / عمار ازاكى يا بنتى فى حاجة

لؤلؤة متوترة اوى ومش قادرة تتكلم

ماهر / خالى معلش خليها ترتاح شوية هى تعبانة وتباة تحكلنا على كل حاجة بعديين

محمود بيبص لمعاذ

معاذ / انا عاوز اشكر حضرتك على استضافة وائل عندكو

محمود / ولا شكر ولا حاجة يا ابنى وكمان وائل ولد محترم وهادى

ماهر / خالى انا محتاج مفتاح شقة بابا

محمود / حاضر يا ابنى بس انت عاوز المفتاح لية

ماهر / معاذ هيكون ضيف فيها كام يوم

محمود / فريدة خدى المفتاح من الاوضة وابعتى ناس تنظف الشقة

فريدة / الشقة محتاجة تنضيف كتير وهتاخد وقت

محمود / مفيش مشكلة معاذ هيفضل معانا هنا النهاردة مع ماهر فى اوضته لحد ما الشقة تتنظف

معاذ / انا عارف انى لغبطلكو الدنيا

محمود / ولا لغبطة ولا حاجة يا ابنى ماهر قالنا انو بيعتبرك زى اخوة يباة انت ابنى زى ماهر بالظبط

ايات بتخبط لؤلؤة فى رجليها

لؤلؤة / اااة

والكل بيبص للؤلؤة اوى

ايات /لؤلؤة خلينا نروح اوضتنا

ايات بتاخد لؤلؤة على الاوضة واول ما بيدخلو و ايات بتحضن لؤلؤة اوى

ايات / لؤلؤة انتى كويسة متخبيش عنى

لؤلؤة / ايات والله انا كويسة مفيش حاجة

ايات بتبص للؤلؤة اوى

ايات / معاذ

لؤلؤة / معاذ مالو معاذ ماهر قالكو انو صاحبه

ايات / وانتى طول الوقت عينك متشلتش من علية لية فى ايه

لؤلؤة / انا لا ابدا يمكن من تعبى انا يعنى

فريدة بتدخل

فريدة / يلا يابنات تعالو معايا علشان نجهز السفرة

لؤلؤة بتهرب من ايات وبيروحو يجهزو السفرة و ماهر ومحمود و معاذ وائل قاعدين بيتكلمو مع بعض

ايات / السفرة جهزة

محمود / يلا يا ولاد خلونا ناكل مع بعض دة اول مرة معاذ  يدخل بتنا

ولسة هيتحركو والجرز بيرن و ايات بتروح تفتح وبتكون شهد و لؤلؤة بتشفها من بعيد

لؤلؤة / شهد

شهد بتجرى على لؤلؤة وبتحضنها اوى وبتعيط و ماهر طبعا مبسوط انو شفها

شهد / لؤلؤة انا مصدقتش لما ايات قالتلى انك هترجعى النهاردة

لؤلؤة / وحشتينى اوى والله

فريدة / يلا يا بنات مش وقتو كلام خلونا نتعشى مع بعض كلنا

شهد بتبص لماهر و ماهر بيبصلها اوى والكل واقف بيبصلهم اوى وهم الاتنين

لؤلؤة / شهد اية انتو لسة هتتعرفو على بعض

ماهر / عملة اية معاذ صحبي

شهد / اهلا

معاذ / اهلا

محمود / يلا الكل على السفرة

والكل بيروح على السفرة وبيجلسو و لؤلؤة بتقاعد قدم معاذ
و بتاخد بلها ان معاذ ولا مرة بيحاول يبصلها خالص وكانو بيهرب منها

شهد / انتى رجعة اجازة والا

لؤلؤة / لا انا هفضل هنا على طول

ايات بتغمز لشهد انها متتكلمش وبعد العشاء الكل بيقاعد مع بعض وبيشربو القهوة و وائل بينام وهو قاعد

معاذ / ممكن بس حد يورينى الاوضة فين وائل نام

لسة ايات هتقف

لؤلؤة / تعالة معايا

معاذ بيشيل وائل وبيروح وره لؤلؤة و لؤلؤة بتوريهم الاوضة
و لؤلؤة بتدخل معاة بتظبط السرير  علشان معاذ ينيمو

لؤلؤة / ارتاح انت كمان انت تعبت اوى

معاذ/ شكرا

لؤلؤة بتبصلو اوى

لؤلؤة / انت مدايق من حاجة قصدى لو انا قولتلك حاجة ديقتك يعنى

معاذ / لا ابدا لية بتقولى كدة

لؤلؤة / انا حاسة انك متغير وكانك بتهرب منى

معاذ / لاا ابدا انا مبهربش من حد

لؤلؤة / بس انت

معاذ / الوقت اتاخر وانتى كمان روحى ارتاحى شوية

لؤلؤة بتدايق وبتخرج بسرعة وبتروح على اوضتها ومديقة اوى ولسة بتنور نور الاوضة وبتشوف

ليست هناك تعليقات