إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه15

الحلقة  ال  ١٥

محمود / اة يا بنتى روحى انتى ارتاحى شوية وانا هفضل مع لؤلؤة النهاردة

و ايات بتبوس لؤلؤة وبتخرج و لؤلؤة بتبص لمعاذ وهو واقف ومشبك دراعو وبيبصلها ومبتسم و محمود بيجيلو تلفون وبيخرج يرد على التلفون

لؤلؤة / انا كنت بحلم بيك

معاذ / حلمتى بيا انا

لؤلؤة / انك كنت شايلنى وكنا فى مكان جميل اوى وكان الجو بيمطر

معاذ / دة من اثر الحرارة انتى تعبانة حولى متفكريش كتير ارتاحى

لؤلؤة / وانت رايح فيين

معاذ / انا هنا هكون برة لو احتجتى حاجة انا موجود

محمود بيدخل وبيبص لمعاذ اوى وباين علية مدايق

محمود / انا عاوز اتكلم معاك فى موضوع مهم

معاذ / باين ان حضرتك قلقان فى حاجة

محمود / قلقان او مش قلقان دى حاجة تخصنى انا

لؤلؤة / خالى فى اية انت لية بتقول كدة

محمود / انا ربيتك وكبرتك وعلمتك كويس اية الصح واية الغلط بس للاسف

معاذ / عمى ممكن تهدى وتقولى فى اية بالظبط

محمود / انت مش لزم تفضل هنا اكتر من كدة ياريت تخرج من هنا ومشفش وشك تانى

لؤلؤة بتحاول تقف علشان تروح لخالها وتعبانة و معاذ بيجرى عليها وبيمسك اديها وبيسندها ومحمود بيروح على معاذ بعنف وبيبعدو عن لؤلؤة و لؤلؤة بتصرخ

معاذ / اكيد فى سوء تفاهم حصل

محمود / برة يلا برة خد حجاتك واخرج من البيت دة ومشفش وشك تانى

لؤلؤة / خالى ارجووك متعملش كدة

معاذ /  ممكن اعرف اية السبب

ومحمود بيروح على معاذ وبيمسكو من هدومه وبيخرجو برة الاوضة بعنف و لؤلؤة بتخرج ورهم وبتعيط ومحمود بيجيب ظرف من على السفرة وبيطلع منو صور وبيرميها فى وش معاذ و لؤلؤة وهم وقفيين

لؤلؤة بتجيب صورة منهم وبتكون صورة لمعاذ لما كان بيبوس لؤلؤة لم كانو بيطردوهم وصور لما معاذ بيكون قريب من لؤلؤة او شيلها و لؤلؤة بتبص لمعاذ اوى

معاذ / انا دلوقتى فهمت

محمود / يلا برة

معاذ / بس حضرتك غلطان

وائل بيجرى على معاذ وخايف اوى

محمود / يلا اخرج برة انا مش مصدق ان انتى لؤلؤة الى ربيتك مش مصدق ازاى تخونى جوزك مع واحد تانى ازاااى

لؤلؤة / لاا يا خالى انت مش فاهم حاجة

محمود / ويارتنى مفهمت لولا انتى تعبانة كان هيكون فى تصرف تانى

لؤلؤة بتعيط

معاذ / طيب ممكن حضرتك تسمعنى شوية

محمود / برة بيتى يلااا برة

معاذ بيبص للؤلؤة وهى بتعيط

معاذ / وائل روح هات شنطتك من جوة

ايات وفريدة وقفيين. وايات بتعيط علشان لؤلؤة

لؤلؤة / لاا يا معاذ لاااا

معاذ / انتى هنا هتكونى فى امان اكتر انا مش هكون بعيد عنك

محمود / لو قربتلها ولو خطوة وحدة هكسر رجلك

معاذ بيبص للؤلؤة اوى و لؤلؤة بتعيط و وائل بياخد شنطتو وبيروح لمعاذ

معاذ / يلا يا وائل خلينا نروح

لؤلؤة بتعيط وبتمسك ايد معاذ اوى

لؤلؤة / لااااا انت مش هتسبنى

محمود / ايات خديها من هنا يلا خديها على اوضتها بسرعة

معاذ / خلى بالك على نفسك

معاذ بيخرج و لؤلؤة بتعيط و ايات بتاخدها على اوضتها

لؤلؤة / خالى انت

ايات / لؤلؤة اهدى بلاش تتكلمى دلوقتى يلااا تعالى

معاذ بيقف قدم باب شقة خال لؤلؤة وبيفكر

وائل / احنا مش هنمشى

معاذ / مينفعش دلوقتى

******************.               

ماهر مع زميلو فى المستشفى بيطمن عليهم وبيدور على مروان و مروان مع الجنود الى اتصابو وبيشوف مروان من بعيد واقف مع الممرضة

ماهر / مروان

مروان بيبصلو وبيحضنو بعض هم الاتنين

ماهر / انت كويس

مروان / مجرد اصابة صغيرة فى كتفى متقلقش بس القائد هشام

ماهر / اية حصلو حاجة

مروان / عندو حروق فى جسمو اكتر من ٧٠ ٪

ماهر مدايق اوى وبيبص حولية على زميلو وبيسمع صوتهم
وهم بيتالمو من الوجع كلهم ودموعو بتنزل

ماهر / لزم نرد عليهم بقسوة ومش لزم نستنى ابدا

مروان / متقلقش هيخدو الى يستحقوة

*****************.                

معاذ بيدخل شقة هو و وائل ومعاهم ماكس و وائل مدايق اوى

معاذ / انا عارف انك تعبت بس متقلقش بكرة كل حاجة هتتغير

وائل / احنا هنعيش هنا

معاذ / لفترة بس

وائل / احنا كل يوم فى مكان انا عاوز اروح المدرسة عاوز ارجع لاصحابى باة

وائل زعلان وبيبعد عن معاذ و معاذ بيفتح البلكونة وبيدخل الضوء للشقة

*****************.                 

لؤلؤة قاعدة بتعيط ومحمود بيدخلها الاوضة

محمود / انا مكنتش متخيل انك تعملى كدة

لؤلؤة / انا معملتش حاجة غلط الصور دى مش كل الحقيقة

محمود / لسة فى حقيقة تانية بعد الى شفناها بعد كل الى عملتية مع جوزك كاتب فى الجواب انو بيحبك ولسة عاوز يرجعلك

لؤلؤة / مستحيل مستحيل انت متعرفش الى عمار عملو

محمود / مفيش اى حاجة توصلك للخيانة

لؤلؤة / عمار احقر انسان شفتو فى حياتى هو مش بس خان ثقتى لا هو خان البلد الى هو منها

محمود / وكمان عوزة تطلعية خاين لبلدو

لؤلؤة / دى الحقيقة

محمود /كفاية انو مرفعش قضية يطلب بمحكمتك على الخيانة الزوجية

لؤلؤة بتعيط ومش عرفة تعمل اية

محمود / هسالك سؤال يا بنت اختى الصور الى شفناها دى حقيقية

لؤلؤة بتبصلو اوى وبتفتكر كل لحظة من الصور دى

لؤلؤة / اة حقيقية بس

محمود / مش عاوز اسمع حاجة تانى كفاية

فريدة/ محمود اهدى شوية البنت تعبانة خليها ترتح شوية

محمود بيخرج وفريدة بتشاور لايات انها تخرج برة

ايات / بابا انا حاسة انك ظالم لؤلؤة

محمود / ظالمها انتى مشفتيش الصور هااة وهى بنفسها قالت ان الصور دى حقيقية

ايات / بس انا حاسة ان

محمود / ايات اسمعينى انتى تبعدى عن الموضوع دة خالص انتى فاهمة

***********************.              

لؤلؤة بتخرج البلكونة و بتعيط  اوى

معاذ / العياط مش حل

لؤلؤة بتتخض وبتبص على البلكونة الى جمبها بتشوف معاذ

لؤلؤة / معاذ انت هنا انت

معاذ / ماهر ادانى مفاتيح الشقة قبل ما يمشى وكمان انا وعدتو انى هحميكى

لؤلؤة/ انت سمعت خالى بيقول عليا اية ازااى يصدق انى ممكن اعمل حاجة زى دى

معاذ / لما يعرف الحقيقة هيدايق اكتر انو مصداكيش

لؤلؤة بتعيط و معاذ بيطلع منديل

معاذ / انتى كدة خلصتى كل المنديل الى معايا

لؤلؤة بتبصلو وبتبتسم

معاذ / يلا روحى نامى انتى لسة تعبانة

لؤلؤة / شكرا انك موجود معايا

معاذ/ تصبحى على خير

لؤلؤة بتدخل وبتنام و معاذ واقف فى البلكونة و بيفكر وبيبص على وائل وهو نايم على الكرسى وماكس نايم جمبو

*******************.               

ايات بتكلم علاء وبتحكيلو على الى حصل معاهم

علاء /  اهدى شوية يا حببتى

ايات / انا وثقة فى لؤلؤة انا انا متاكدة انها مستحيل تعمل كدة

علاء / بصراحة ولا انا معتقدش انها تعمل حاجة زى دى بس انتى متفكريش كتر وبكرة نتقابل ونتكلم

ايات / حاضر تصبح على خير

علاء / وانتى من اهل الخير يا حببتى

ايات ارتاحت شوية لما اتكلمت مع علاء وبتروح على اوضة لؤلؤة وبتبص عليها و لؤلؤة نايمة ووايات بترحوح تبسها وهى نايمة

***********************.              

فى الصباح لؤلؤة بتروح على البلكونة وبتبص على البلكونة بتاعت معاذ ومفيش حد موجوود وبتبص تحت على الطريق بتشوف معاذ ومعاة ماكس هيدخلو العمارة وبيقابلهم محمود وهو رايح شغلو

محمود / انت اية الى جابك هنا تانى

معاذ / انا ساكن هنا بعد ازنك و محمود بيمسك ايد معاذ

مخمود / ساكن هنا انت فاكر ان انا هسيبك

معاذ / ماهر قبل ما يروح ادانى مفتاح الشقة بعد ازنك عندى شغل كتير

و معاذ بيمشى

محمود / انا هوصل لماهر وهقولو على الى صحبو عملو وسعتها هيرميك برة زى الكلاب

معاذ بيتعصب اوى ولسة هيتكلم

لؤلؤة / معاذ

معاذ بيبص للؤلؤة وبيحاول يهدى

محمود / انتى اية الى خرجك من الشقة

ومحمود بيمسك ايد لؤلؤة بقوة للؤلؤة بتتالم و معاذ لسة هيروح عليها

محمود / اوعة تفكر انك تقرب منها

ومحمود بياخد لؤلؤة وبيطلع بيها

***********************.              

معاذ بيطلع وباين علية العصبية اوى و ايات بتشوف والدها داخل الشقة ومعاة لؤلؤة ماسكعا جامد

ايات / بابا فى اية

لؤلؤة بتعيط وبتروح على اوضتها ومحمود بيروح وراها

محمود / مفيش خروج من البيت تانى انتى فاهمة الظاهر انى مربتكيش صح يا لؤلؤة

لؤلؤة / بعد كل السنيين دى كلها انت بردو مش عاوز تفهمنى

محمود / كان زمان بفهمك بس دلوقتى كل لما افتكر الى عملتية بتكسف انتى وطيتى راسى يابنت اختى

لؤلؤة / انا هريحك منى خالص انا همشى من هنا

ايات / لؤلؤة انتى بتقولى اية

لؤلؤة / يمكن ساعتها ترتاح

محمود / انتى مش هتخرجى من هنا غير لما جوزك يوصل وهو يقرر

لؤلؤة بتبص لخلها اوى

لؤلؤة / مستحيل

محمود / اة عمار ساعة ويكون هنا جاى يخدك معاة وانتى احمدى ربنا انو هيسمحك وبيحبك

لؤلؤة / لااااا انت مش هتعمل فيا كدة

ايات / باباااا ازاى لؤلؤة مش عوزة تعيش معاة انت ازاى توافق على حاجة زى دى

محمود / عمار وعدنى انو يسامحها وكمان

لؤلؤة / لااا انا مستعدة اموت و مشفش وشو تانى لو خلتنى اعمل حاجة غصب عنى هموت نفسى

محمود / يمكن ساعتها امك ترتاح فى تربتها

لؤلؤة بتعيط اوى ومش مصدقة الى خلها بيقولو ومحمود بيخرج و ايات بتجرى على لؤلؤة وبتحضنها  ولؤلؤة منهارة من العياط

لؤلؤة / ماهر ايات ساعدينى اوصل لماهر باى طريقة

ايات / انتى عرفة ان ماهر مستحيل نوصلو فى الحالة الى البلد فيها

لؤلؤة / معاذ ايات لزم معاذ يعرف ان عمار هيجى يخدنى
هو الوحيد دلوقتى هو الى ممكن يحمينى ارجوكى روحى لمعاذ بسرعة

ايات / اهدى طيب خلاص انا هروح بسرعة بس انتى اهدى شوية

ايات بتروح لشقة الى فيها معاذ وبترن الجرز و وائل هو الى بيفتح

ايات / وائل  فيين خالك هو هنا

مؤيد / لا خالى خرج ومش عارف هو فيين

ايات بتروح للؤلؤة وبتبلغها معاذ مش فى البيت و لؤلؤة مش عرفة تعمل اية

لؤلؤة / ايات لزم تسعدينى اروح من هنا عمار لو شفنى هيقتلنى يا ايات

*****************.               

لؤلؤة فى اوضتها  ومش عرفة تعمل حاجة و محمود بيدخل عليها و لؤلؤة بتتخض

محمود / جوزك عاوز يتكلم معاكى

لؤلؤة بتخاف اوى وبترجع برجليها وبتخبط فى الحيطة
وبتسمع خطوات رجلو وكان روحها بتطلع منها وبتشوف الوش الى مبيطلعش من كوبيسها

ليست هناك تعليقات