إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه14🌸

الحلقة  14

و انس فجاة بيضرب الباب بكتفو بقوة وبرجلو وبيكسر الباب
وبيبص لضحى اوى و ضحى وقفة خايفة اوى وبتعيط وانس بغضب بيروح عليهاا وبيمسكهاا من اديها بقوة

انس / انتى مفكرة نفسك اية انتى الى بداتى اللعبة ولازم تنهيهاا للاخر انتى فهمة

و ضحى بتبصلو بخووف
ضحى / انا خايفة

و انس بيبصلهاا اوى و ضحى اديها بتترعش وبيشيل قبضة اديه بسرعة عنهاا و ضحى وقفة قدمه بالتوب القصير الى كانت لبساة تحت الجاكيد

انس / اهدى شوية واسمعينى

وفجاة بيشوفو الصحفيين بيهجمو عليهم وبيصوروهم
و ضحى بتصرخ وبتستخبى  وره انس بسرعة و انس بيقلع الجاكيد بتاعو وبيحطو حوليهاا بسرعة وبيحاول يمنعهم من التصوير

انس / اطلبو الامن فوراا

وبياخد ضحى و ضحى مسكة فى انس بخوف والصحفيين بيصوروهم وبيخدها على المكتب وبيقفل الباب

على بيوصل الشركة عند ضحى وبيقابل كنزة وبيسالها عليها
و بتعرف انو اخو ضحى وبتخدو على المكتب و انس رايح جاى فى المكتب و ضحى قاعدة بتعيط و على بيدخل المكتب

على / ضحى

و ضحى بتجرى على على وبتحضنو اوى وبتعيط و انس بيتنهد اوى وبيدخل مدير امن الشركة المكتب

انس / انت فااشل ازااى الصحفين يخرجو من اوضة الاجتماع ويهجمو علينا بالطريقة دى ازااى

مدير الامن/ يافندم مكناش متوقعيين ابدا انهم ممكن

انس / ممكن انت وكل الى معااك مش عاوز اشفكو هناا تانى

مدير الامن / يافندم

انس / برة

ومدير الامن بيخرج من المكتب بسرعة
على / فى اية بالضبط

و انس مش عارف يقول اية ومتعصب اوى
ضحى/ انا انا هو هو

و على بيمسح دموعهاا بحنية
ضحى/ باب الحمام مكنش عاوز يتفتح وانا كنت جوة والبش مهندس اتطر انو يكسر الباب وانا كنت خايفة وفجاة الصحفيين هجمو عليناا

و انس بيبص لضحى والباب بيخبط وبتدخل كنزة ومعاها الجاكيد بتاع ضحى

ضحى / شكرا كنزة

كنزة / زى ما حضرتك امرت وصل دلوقتى من شركة الامن حراسة

انس / خليهم يشوفو شغلهم

و كنزة بتخرج
انس / انا اسف على الى حصل

على / وانت زمبك اية هى ضحى طول عمرهاا محظوظة شوية  تملى بتقع فى مواقف مميزة

و ضحى بتضرب على فى صدرو
انس / خلينى اوصلكو علشان مفيش اى حد يدايقهاا
هستنى برة

و انس بيخرج و ضحى بتلبس الجاكيد بتعهاا
على / انتى كويسة

ضحى بتهز رسها بنعم
ضحى / انت عرفت ازاى بالسرعة دى

على / تعرفى حد اسمو صالح سليمان

ضحى / صالح سليمان لاا لية مين دة

على / دى حكاية طويلة خليناا نروح ترتاحى وشك اصفر اوى يلاا

و على و ضحى بيخرجو من الشركة و محمد بيوصل قدم الشركة ومتعصب و على بيقف قدم محمد بسرعة

على / محمد اهدى

و محمد بيبص لانس بغضب
محمد / خلوناا نروح من هنااا اركبو

و ضحى بتبص لانس وبتركب العربية مع محمد و على وبيتحرك بسرعة و الموظفيين متجمعين فى الاستقبال قدم التلفزيون

المذيعة / قصة حب ام عشق للمهندس ورجل الاعمال انس عبد الرحمن المشاهد دى اثبتت براتو من التهم والاشاعاات الى انتشرت  فى الاونة الاخيرة بانو داعم لقضية الشواز

وصور انس وهو لفف دراعو حولين ضحى وبيخبيهاا من الصحافة و ضحى مسكة فى هدومه بقوة وبتخبى عيونها فى صدروو انس واقف وره الموظفين وبيتعصب

انس / والله ممكن اجيب شاى وقهوة ونقاعد كلناا هناا مع بعض

والموظفين بيتحركو بسرعة من قدمه و انس بيشوف مصطفى واقف قدمه وكل الموظفين بيروحو بسرعة

الا هو و انس بيتجاهل نظرات مصطفى وبيروح على مكتبو
ولسة هيقاعد  على المكتب الباب بيتفتح فجاة وبتدخل سالى

سالى / انا كنت حاسة

انس / سالى اهدى  خلينى افهمك

سالى / مش عوزة افهم كفاية الى انا شفتو بعينى والناس كلها شفتو

و انس بيحاول يهديها
انس / ممكن تهدى شوية وخلينا نتكلم

و سالى بتضرب ايدو بقوة
سالى / اوعة تلمسنى بايدك دى تانى انت فااهم ايدك دى الى كانت  حضنهاا وبتلمسااهاا

انس بصرخة / خلاااااص كفااااااية

وسالى بتتخض من صرختو
انس / اخيرا افتكرتى تسالى علياا انا من الصبح بحاول اكلمك  وانتى ولا انتى هناا

و سالى بتعيط وبتخرج و انس بيضرب الكرسى برجلو
وبيروح ورها بسرعة

انس / سالى اسف انا مقصدش انى اتعصب عليكى او اديقك
بس اسمعنى وانتى تفهمى كل الى انتى شفتية دة مش حقيقى ابدا  دى مجرد لعبة بنلعبهاا علشان نصلح راى الناس بياا

سالى / وانا المفروض اصدق صح

انس / انتى عرفة قد اية انا بحبك

و انس بيمسح دموعهاا وبيبسهاا من خدهاا

انس / خلينا نروح من هناا واشرحلك كل حاجة بالتفصيل

و  انس بياخد سالى وبيمشى

فى الصباح انس واقف فى البلكونة وواقف بهدومه الداخلية
وسالى بتروح علية وبتحضنو من ضهرو

سالى / مش برداان

و انس بيلف وبيبسلهاا
انس/ اة فعلاا برداان ومحتاج شوية دفاا

وبيشيل سالى بسرعة وسالى بتضحك اوى وبيدخل بيها من البلكونة

امير فى المستشفى مع والدو
امير/ حمدالله على سلمتك يا باابا

عبد الرحمن بيتنهد وبيغمض عنية
امير / باباا فى حااجة لازم تشفهاا صدقنى هتعجبك

وعبد الرحمن مش بيرد علية وامير بيطلع الموبيل بتاعو وبيشغل خبر ضحى و انس و عبد الرحمن بيسمع وبيفتح عنية بسرعة وبياخد من امير الموبيل وبيشوف الخبر

امير / والله لو مكنتش عارف انو مش حقيقى كنت صدقت

عبد الرحمن / مسالة وقت وبس واخوك هيعرف الحقيقى من المزيف

امير / اية يا عمو الحاج بتخطط لاية

عبد الرحمن / رووح روح هتلى فنجان قهوة

امير / قهوة اية انت عاوز الدكتور يقتلنى انت لسة خارج من العناية النهاردة

عبد الرحمن / انت مش هتعرف حالتى اكتر منى يلا روح

و الدكتور بيدخل 
الدكتور / هتروح فيين لو محتاج حاجة اخلى الممرضة

عبد الرحمن / لا ابدا يا دكتور دة امير رايح يجبلى عصير طبيعى  علشان لازم ارجع لصحتى بسرعة مش كدة يا امير

امير \ نعم

الدكتور \ طبعا مش عاوز انبة ان ممنوع الفهوة

و امير بيكتم الضحكة ووالدو بيبصلو والدكتور بيبتسم اووى

ضحى \ على   على

على \ نعم    نعم

ضحى \ انا ريحة الشركة وممكن اتاخر انت مش عندك جامعة

على \ لاا بس فى مشوار كدة هروحو

ضحى \ على ان مش هتعمل اى حااجة غلط على انت هتعمل اية

على \ يعنى هعمل اية واحد يشترى ارض بتاعت صاحب عمرى ويكتبهاا باسمى وعوزانى حتى مرحش اقولو لية

ضحى \ عندك حق بس انا مش مطمنة خلينا نعمل بلاغ فى القسم احسن يحصل مشكلة ولا يدخلوك فى موصيبة

على \ الاول انا اعرف هو ميين صالح سليمان ميين بالضبط

ضحى \ ماشى بس كلمنى وطمنى مخلنيش قلقانة عليك

و على بيبسها من خدهاا
على \ يلاا روحى على شغلك هتتاخرى ولا علشان حضرتك خطيبة المدير باة

ضحى \ لاياشيخ
و على بيضحك

ضحى \ سلام
و ضحى بتخرج

ليست هناك تعليقات