إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 12🌸

الحلقة   12

عبد الرحمن فى المستشفى هو و امير

عبد الرحمن / اتصل بية تانى يا ابنى اتاخرناا على الناس كدة

امير / مش بيرد يا باباا وكنزة بتقول انها سابتو كان فى مكتبو

عبد الرحمن / تعال معاايا

امير / باباا

عبد الرحمن / ولا كلمة

امير بيساعد عبد الرحمن يقف وبيخرج من المستشفى هو امير

امير / خلينى اوصلك على البيت وانا هروح اشوف انس

عبد الرحمن / امير اتحرك على الشركة فوراا

وامير بيسوق العربية وبيمشى

محمد و على و اية و ضحى قاعدين مستنين و محمد بيبص للساعة

محمد/الساعة ٧ وانتى قولتى انهم هيوصلو ٥

و ضحى دموعهاا بتنزل وبتروح على اوضتها و اية بتروح ورها بسرعة و على بيتعصب وبيضرب طبق الفاكهة بايدو بقوة

محمد / على اهدى

على / اهدى ازااى

محمد / علشان ضحى لازم تهدى شوية

و على بيبص لمحمد اوى
على / مش من حقهم مهما كانو مين انهم يهنوناا بالشكل دة

محمد / عندك حق بس

على / انا هخرج اشم هوى حاسس ان انا مخنوق

و محمد بيطبطب على كتف على
محمد / ماشى روح بس متتاخرش

و على بيهز راسو وبيخرج من البيت واول ما بيخرج دموعو بتنزل و ضحى بتعيط فى الاوضة و  اية بتحضنهاا اوى

ضحى/ لية عملو كدة اناا

اية / هشش اهدى خلاص اهدى

عبد الرحمن و امير بيوصلو قدم الشركة و امير بينزل بسرعة
وبيساعد والدو انو ينزل من العربية ولسة هيتحركو ويدخلو الشركة وبيشوفو انس خارج من الشركة هو وسالى و انس حاطط ايدو حولين خصرهاا ومبسوطين

عبد الرحمن اول ما بيشفهم بيحس بدوخة وامير بيصرخ
امير / بااباا

و انس بينتبة ليهم بسرعة وبيجرى عليهم
انس / بااباااا

انس / امير ودينى البيت

انس / باباا انت

عبد الرحمن / اخرس اوعة تقولهاا تانى انت مستحيل تكون ابنى انا ابنى ميوطيش راس ابوة فى الطين ابدا ويكسر كلمتو

انس / باباا ارجووك متقولش كدة انت عارف ان انا مستعد اضحى بروحى علشاانك

امير  / باباا ارجوك اسمعو الاول

عبد الرحمن بيبعد ايد انس عنو بقوة و بيفقد قوتو وانس بيلحقو بسرعة قبل ما يقع وبيركبو العربية بسرعة

انس / باباا ارجووك انت لازم تهدى باباا

عبد الرحمن بيبعد عيونو عن عيون انس
امير  / انس لازم اخدو تانى على المستشفى

و انس بيهز راسو بنعم و امير بيتحرك بالعربية وبيمشى و انس بيبص للعربية ودموعو بتنزل وسالى بتروح على انس

سالى / مينفعش تقف روح يا انس روح بسرعة بدل ما تندم

و انس من غير تفكير بيروح على عربيتو وبيروح ورهم بسرعة  على المستشفى والدكتور بيساعد عبد الرحمن مع امير وبيخلوة يقاعد على كرسى متحرك و عبد الرحمن بيشوف انس و دموعو بتنزل

وبيخدو عبد الرحمن على اوضته والدكتور معااة امير و انس قدم الاوضة

امير / كان مدايق اوى علشان اتاخرت

انس / اتاخرت

فهد / مش كان المفروض النهاردة هتروحو تطلبو ايد المهندسة ضحى

و انس بيمسح شعرو بايدو بقوة وييخرج الدكتور
انس / دكتور بابااا

الدكتور / انا بصراحة مدايق جدا انا قولتلك على حالتو بالضبط

امير / دكتور ارجووك اتكلم

الدكتور / للاسف حالتو تراجعت تانى متطرين ننقلو على العناية حالاا

والدكتور بيمشى و انس مش قادر يقف من الصدمة

ضحى بتقلع الفستان وبتحطو على السرير و على بيخبط على  الباب

ضحى / ادخل

على / ضحى محمد و اية مستنينك علشان نتعشا مع بعض

ضحى / على مليش نفس

و على بيقرب منهاا
على / لو تحبى اروح اكسرلو دماغو زى مكسر قلبك

ضحى / على انا تعبانة خلينى ارتااح شوية

على / لاا مش هتنامى من غير ما تتعشى انتى ماكلتيش حاجة من الصبح

و على بيمسك ضحى من اديهاا وبيخدهاا معاة غصب عنهاا

امير و  انس قدم العناية المركزة

امير / كان مبسوط اوى اننا ريحيين نطلب البنت وكان كل حاجة حقيقى وحتى هو بنفسو اتصل وخلاهم يجهزو الورد والشوكولاتة وخلانى احطهم فى العربية علشان ميتبهدلوش

و امير بيعيط
انس/ انا انا هصلح كل حااجة

و امير بيمسح دموعو وبيطلع علبة صغيرة وبيحطها فى ايد انس

امير / فضل طول النهار يحكيلى عنهاا وانها قد اية بتضحكو اوى

وانس بيبص للعلبة الى فى ايدو وبيمشى
امير / انس انت هتروح فين وتسبنى

فهد/ مش هتاخر خليك مع بابااا

و انس بيخرج وبيفتح عربية والدو وبياخد منها الورد والشوكولاتة  وبيروح على عربيتو وبيمشى

ضحى بتلعب فى الاكل ومش بتاكل
اية / حببتى كلى حااجة

ضحى / لاا مليش نفس

محمد / ضحى

ضحى / محمد انا بجد اسفة مش عرفة اقولك اية بجد انا

محمد / متقوليش حاجة خالص

والباب بيخبط و اية بتفتح الباب وبتدخل تانى

اية / فى واحد بيسال عن ضحى

و ضحى بتقف وبتروح وبتشوف انس واقف قدم الباب ومعاة ورد والشوكولاتة فى ايدو و ضحى وقفة قدمه بالبيجامة

و محمد و على وقفين بيبصولو اوى بغضب
انس / انا البش مهندس انس عبد الرحمن تسمحولى ادخل

و ضحى بتبص على محمد و محمد بيشاور لضحى تدخل وبتدخل بسرعة هى و اية الاوضة

محمد / احنا متعودناش اننا نطرد الضيف اتفضل

و انس بيدخل وبيقاعد  و محمد و على قدمه
محمد / مش ملاحظ ان الوقت اتاخر شوية

انس / انا بعتزر على الى حصل انا عارف ان كان المفروض اننا نكون هنا من ٣ ساعات

على / من ٥ ساعات تقصد

و انس بيبص لعلى
محمد / على بيكون اخو ضحى

و انس بيهز راسو  
انس / حصل ظروف  يعنى هى الى منعتنا اننا نكون متوجدين  فى الميعاد

محمد / والظروف دى خليتك تيجى لوحدك كمان

انس / انا والدى تعب فى اخر لحظة واتطرينا اننا ننقلو على العناية المركزة انا متاسف

و محمد بيبص لعلى
محمد / الف سلامة على والدك احنا مكناش نعرف لو كنا نعرف كناا جينا بنفسناا نطمن علية

ضحى بتخرج وبتكون غيرت هدومها و  اية معاها القهوة
وبتقدمهاا لانس و محمد

محمد / اية بتكون اختى احنا بنكون جيران من زمان

ضحى / محمد هو الى ربنا بعد موت باباا وماما يعنى محمد بيكون اخويا الكبير

و انس بيبتسم ابتسامة خفيفة لمحمد
انس / والدى كان حابب يكون موجود بس الى حصل

ضحى / عمو الحاج حصلو حاجة

انس / اتطرينا ننقلو العناية تانى للاسف علشان كدة اتاخرنا عليكو  بس انا قلت مش لازم استنى اكتر من كدة

محمد / خلونا ناجل الكلام فى اى حاجة لحد ما نطمن على والد حضرتك

انس / هو كدة هيكون مرتاح اكتر

محمد/ مدام دى حاجة هتريحو ماشى

انس / خلينا ندخل فى الموضوع اكيد المهندسة ضحى حكتلكو على

ضحى / بش مهندس انت مش بتشرب القهوة لية

و ضحى بترتبك اوى وخافت ان انس يقولهم ان الارتباط دة مش حقيقى و  بتوقع القهوة على انس

ضحى / اسفة انا اسفة

و على بيضحك و محمد بيخبطو فى كتفو
محمد / دلق القهوة خيير

اية / لازم تنضفها بسرعة احسن القهوة بتبقع

ضحى / اة طبعا اتفضل انضفهاا بسرعة مش هتسيب اثر خالص

و محمد بيبص لضحى و ضحى بتاخد انس وبتروح معاة
محمد / اية روحى معاهم

و ضحى بتاخد انس على الحمام
انس / انتى متخصصة قهوة باة

ضحى / اسفة بس انت كنت هتقولهم

و اية بتروح عليهم بسرعة
ضحى / محمد و على مش لازم يعرفو ان دة كلو مش حقيقى

و انس بيبص لاية و لضحى
ضحى / لو عرفو هيرفضو طبعا ومش بعيد انهم يدبحوناا

انس باستهزاء / يدبحوناا

اية / يعنى لازم يصدقو ان انت و ضحى فعلاا بتحبو بعض وعوزين ترتبطو

انس / نعم انا وهى

ضحى / لا ونبى انا يعنى الى هموت عليك

و اية بتحاول تنضف هدوم انس بسرعة

اية / مفيش وقت كل حاجة لازم تكون طبيعية

انس / لا مش موافق انا كنت صريح معاكى من الاول

ضحى / اوكى روح قولهم ويباة انسا كل الاتفااق ويلاا مع السلامة كمان

انس / يعنى اية

ضحى / الى فهمتو لو اخواتى رفضو مستحيل اوافق طبعا

و انس بيتعصب
اية / محمد متعصب يلاا الله يخليكو اتخنقو بعديين خليك طبيعى بلييز

انس / هى العيلة دى كلهاا كدة يعنى ولا اية

وبيخرجو وبيقاعدو  كلهم ومحمد بيبص لضحى وباين علية مدايق و انس بيبص لضحى و ضحى بتبصلو و انس بيتنهد وبيرفع خصلاط شعرو لفوق

اية بتقرب من ضحى
اية / تصدقى ان مكنتش اعرف انو وسيم اوى كدة دة طلع
احلى من التلفزيون

و ضحى بتقرص اية و اية بتتالم

انس / انا جاى النهاردة اطلب ايد المهندسة ضحى

محمد بيبص لضحى وكانو بيقلهاا تراجعى و ضحى بتهز رسها لمحمد

محمد / بش مهندس انس الراى الاول والاخير لضحى طبعاا

ضحى / محمد انا

محمد / ضحى خلينى اخلص كلامى

و ضحى بتقاعد و اية بتمسك اديهاا
محمد / طبعا مش هعيد كلام الجرايد والمجلات بس انا عندى  ثقة كبيرة فى ضحى  وعارف

و انس بيبص لضحى
محمد / انا عندى تحزير

انس / تحزير

محمد / لو نزلت دمعة وحدة من عنيهاا وهتكون انت السبب
افضل انى مقولش هيحصل اية دلوقتى

وانس بيبتسم بثقة وغرور
انس / بعيد عن التحزير دة بس اكيد مش هقصد انى اكسر قلبها

اية / فى اية يا جماعة الجو باة برد اوى لية كدة

و محمد بيبتسم وبيبص لعلى
على / مدام ضحى هتكون سعيدة يباة اكيد موافق

محمد / على خيرة الله

والكل بيقف وبيسلمو على بعض و على بيبص لضحى ودموعو بتنزل و ضحى بتحضنو اوى

فى الصباح انس فى المستشفى هو و امير

الدكتور /الحمد لله هو بخير دلوقتى حالتو مستقرة

انس / ممكن اشوفو

الدكتور / مش النهاردة يمكن بكرة مش عوزين اى انفعال

و انس بيبص لامير وبيشوفو نايم على الكرسى
انس / امير

و امير بيتخض وبيقف بسرعه
امير / باباا كويس

انس / متقلقش هو كويس روح انت ارتااح

امير/ بس

انس / روح انت يا امير انا هناا ارتاح شوية وارجع باليل

امير / حاضر

و امير بيروح و انس بيشوف الممرضة دخلة
انس / لو سمحتى ممكن بس تفتحى الستارة خلينى اشوفو

الممرضه / حاضر يا بش مهندس

والممرضة بتدخل وبتفتح الستارة البيضة وبيشوف والدو نايم على السرير وحولية الاجهزة وبيحس بايد بتلمس كتفو

انس / سا

وبتكون ضحى  ومعاها على
ضحى / عمى عامل اية دلوقتى

انس / حالتو مستقرة

على / الف سلامة علية

انس / الله يسلمك

و ضحى وقفة مش عارفة تقول اية ومحرجة اوى وبتشوف الدبلة الى فى اديها و على بيبص لضحى و انس

على / خلينى اروح الكفترية اجيب مياة وارجع

وعلى  بيروح
انس / مكنش لازم تتعبى نفسك وتيجى لحد هناا مفيش صحافة هناا

و ضحى بتدايق اوى
ضحى / لية انت شيفنى

و بتحس ان صوتهاا عالى وبتبص حوليهاا وبتبص لانس بغضب

ضحى / انا مش هناا علشانك انا هناا علشان اشوف عمى الحاج

انس / ريحى نفسك ممنوع حد يدخل حتى انا

و ضحى بتشوف الحزن فى عيونو  والممرضة بتخرج و و ضحى بتروح بسرعة بتمسك باب الاوضة قبل ما يقفل
بسرعة

انس / انتى بتعملى اية

ضحى / قولتلك انا هناا علشان اشوف عمى الحاج لو حابب تشوفو انت كمان

و انس بيبصلها اوى وبيبص حولية  وبيدخل مع ضحى الاوضة و ضحى بتقرب علية و انس واقف مكانو وضحى بتمسك ايدو و عبد الرحمن بيفتح عنية بهدوء وبيشوف ضحى

و ضحى بتبتسم اوى و عبد الرحمن بيرفع ايدو وبيشيل قناع التنفس

عبد الرحمن / انا فى الجنة ولا اية

و ضحى بتضحك وبتبص على انس وبتستغرب انو واقف بعيد عنهم

ضحى / انا قولت لازم اطمن عليك واقولك يلاا بسرعة

و عبد الرحمن بيبص لانس اوى و انس عيونو على الارض
ضحى / انا هخرج وانتو اتكلمو مع بعض

ولسة ضحى هتتحرك و عبد الرحمن بيمسك اديهاا وبيوقفهاا وبيحط صباعو  على الدبلة الى فى اديهاا  وبيبتسم اوى 
و ضحى بتفهم وبترفع الدبلة قدمه

ضحى / على فكرة ابنك دة مش طلعلك ابداا مش بيعرف يتكلم كلمتين على بعض فيهاا اية لو رجعت انت ٢٠ سنة هنكون احلا كابل انا وانت

و عبد الرحمن بيضحك اوى وبيمسك صدرو
انس /انتى كدة بتتعبيه

عبد الرحمن / اخيرا اتكلمت

انس / باباا

عبد الرحمن / انت تحمد ربك ان ضحى هناا دلوقتى كنت وقفت على رجلى وجريت وراك بالعصاية ولدرجة انك مش هتقدر تقاعد اسبوع على الاقل

و ضحى بتبص لانس و بتضحك
انس / باباا

عبد الرحمن / فين دبلتك انت

انس / دى مش حقيقى يعنى مش لازم انا البس دبلة

عبد الرحمن / لاا لازم تلبسها لازم كل حااجة تكون مظبوطة انتو فهميين

و انس بيطلع الدبلة من جيب الجاكيد وبيلبسهاا
عبد الرحمن / كدة احسن

وبيدخل الدكتور
الدكتور / انتو دخلتو هناا ازااى

انس / دكتور هو يعنى

الدكتور / برة

انس و ضحى بيخرجو بسرعة وعلى بيروح عليهم
على / ضحى خلينى اوصلك قبل ما اروح الجامعة

ضحى / لاا روح انت جمعتك انا هروح بتاكسى الشركة

على / حاضر

و على بيمشى
ضحى / انا هروح الشركة

انس / اكيد مش بتخدى راى

ضحى / لا طبعاا

مصطفى ومعاة عيسى بيروحو عليهم ومصطفى وبيسلمو عليهم

عيسى / عبد الرحمن بية عامل اية دلوقتى

انس / حالتو مستقرة الحمد لله

مصطفى / الكل كان عاوز يجى يطمن علية بس احنا جينا نيابتاا عن الكل

انس / مكنش لة لازوم تيجو

مصطفى بيدايق من طريقة كلامو ومصطفى بيقرب لضحى و انس بيبصلهم اوى

مصطفى / انتى كويسة يا ضحى

ضحى / انا اة الحمد لله بخيير

مصطفى / مش بتردى على الموبيل لية

ضحى/ بس اليومين دول دمااغى كانت مشوشرة وكان لازم ارتاح وافكر

انس بيتكلم مع عيسى وعيونو على ضحى و مصطفى
ضحى / بعد ازنكو انا لازم اروح الشركة

مصطفى / استنى انا كمان لازم ارجع الشركة خلينا نروح مع بعض

و مصطفى بيبص لانس
مصطفى / لازم تكون الزيارة قصيرة طبعا علشان صحة المريض

و انس بيبتسم ابتسامة استهزااء و مصطفى و ضحى بيتحركو  وعيسى بيفضل مع انس و انس باين علية مدايق وعيونو على ضحى و مصطفى وهم مشيين مع بعض

ليست هناك تعليقات