إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه 11🌸

الحلقة    11


انس / ممكن اعرف الى خلاكى تغيرى رايك

ضحى بصرخة / مش عرفة مش عرفة

و ضحى دموعهاا بتنزل ووبتخرج بسرعة
انس / البت دى ملبوسة ولا اية

و انس بيقاعد وبيفتح الملف وبيرجعو تاانى وضحى بتخرج من الشركة ومخنوقة اوى ومش قدرة تفكر ومصطفى بيروح ورها وبيوقفهاا بسرعة

مصطفى / ضحى

و ضحى بتبصلو اوى ودموعهاا بتنزل ومصطفى بيمسحلها دموعهاا و ضحى بتتحرج اوى لما مصطفى بيلمس خدها

مصطفى / اسف

ضحى/ انا محتاجة اتمشى شوية لوحدى بعد ازنك

و ضحى لسة هتمشى و مصطفى بيقف قدمها
مصطفى / خلينى انا كمان اتمشى معااكى

ولسة ضحى هتعترض
مصطفى/ لاا متفتكريش انى هسيبك تمشى لوحدك وانتى فى الحالة دى ابدا

و ضحى بتبتسم وبتتمشى هى و مصطفى مع بعض
مصطفى / مبروك الخطوبة يعنى كانت مفاجاة للكل

ضحى / كانت مفاجاة ليا انا كمان

مصطفى / بتقصدى اية

ضحى / لاا مفيش بس كل حاجة جت بسرعة

مصطفى / لية حاسس انك مخبية حاجة

وضحى بتبكى اوى
ضحى / ارجووك متضغطش علياا انت كمان

مصطفى / انا انا اسف خلاص لو سمحتى متبكيش لو وجودى مديقك انا هروح بس انتى اهدى لو سمحتى

و ضحى بتحكيلو على كل حااجة
مصطفى / وانتى لية توفقى عندهم مليون وحدة ممكن تعمل كدة  بسهولة وانتى لية توفقى

ضحى / مش عارفة انا انا تعبانة اوى ومش عارفة افكر انا انا

و مصطفى بيمسك اديهاا
مصطفى / اهدى انتى تعبانة خلينى اوصلك للبيت ارتااحى ونتكلم بعدين

و ضحى بتهز رسهاا بنعم وبتروح مع مصطفى

ادهم صاحب امير بيروح لعبد الرحمن المستشفى يطمن علية

عبد الرحمن / بلغ سلامى لوالدك

ادهم/ الله يسلمك يا عمى حمدالله على السلامة بعد ازنك

امير / باباا هوصل ادهم

و امير بيخرج مع ادهم
امير / انا مش عارف اتكلم معااك جوة فى اية مالك وشك مقلوب لية كدة

ادهم / رايح النهاردة نتقدم لزينب

امير / للدرجة دى هى وحشة

ادهم / امير

امير/ خلاص متتعصبش كدة اية رايك اروح معاك ونفكر

ادهم / وعمى

امير / اصلاا انس جاى كمان ساعة وطبعا مش هسيب صحبى  فى اسعد يوم فى حياتو لوحدو يعنى

ادهم / شكلى هحجزلك الاوضة الى جنب عمى

امير / يلاا يا عريس روح جهز نفسك علشان العروسة مستنية بفارع الصبر

ادهم / الكلام معاك مستحييل

وادهم بيسيبو وبيمشى
امير / متنساش الورد والشوكولاتة باة

وامير بيضحك و انس بيخبط على كتف امير

انس / بتضحك على اية

امير / مفيش دة ادهم ابوة رايح يخطبلو النهاردة تخيل فى لسة ناس كدة

انس / والله انا وباباا كناا لسة بنفكر فى الموضوع دة

و انس بيدخل اوضة  والدو وامير واقف مكانو مصدوم

امير / هم بيفكرو فى اية بالضبط انس انت

و امير بيدخل اوضة والدو بسرعة

فى الليل

ضحى مع اية فى اوضة اية

اية / انتى لازم تقولى لمحمد و على بسرعة قبل ما يعرفو من الصحافة وسعتهاا هنشوف ايام سودة

ضحى/ مش عرفة يا اية اقول اية اقولهم بركولى انا اتخطبت والصحافة بكرة كلها هتعلن عن خطوبتناا

وموبيل ضحى بيرن وبتشوف الرقم
اية / ميين

ضحى / رقم غريب

اية / ردى احسن تكون حاجة مهمة

ضحى / الو

عبد الرحمن / عملة اية يا بنتى

ضحى / انا انا الحمد لله يا عمو الحاج انا بخيير وحضرتك يعنى حضرتك عامل اية

عبد الرحمن / انا بعد الخبر الى سمعتو من انس دة انا فى احسن حال بلغى اهلك اننا هنيجى بكرة نطلب ايدك

و انس بيسمع والدو بيقف بصدمة
ضحى / ايه

عبد الرحمن / لازم كل حاجة تكون على الاصول يا بنتى مش لازم حد ياخد بالو من اى حااجة انتى فهمانى

ضحى / ااة اة طبعا بس يعنى

عبد الرحمن / مفيش بس بكرة هنكون عندكو الساعة ٥

وضحى بتقفل الموبيل ووقفة مصدومة

انس / انا مش فاهم لازمة دة اية بالضبط

عبد الرحمن / زى ما قولتلك لازم كل حاجة تكون على الاصول مش لازم حد يحس باى حااجة لو اى حد شم ان دة كلو تمثيل

امير / يباة اكلم ادهم يحجزلك الورد والشوكولاتة معااة

انس / امير

امير / تمام يافندم رايح انا اجيب الورد بنفسى

و انس بيتعصب و عبد الرحمن بيبتسم اوى وبيتنهد
و موبيل انس بيرن وبيشوف نمرة سارة صاحبة  سالى
و انس بيخرج بسرعة

انس / سارة

سارة / انس انا قدرت اوصل لسالى وهى بخيير متقلقش
عليهاا وقريبا هتكون هناا فى مصر

انس / ولية مش كلمتنى

سارة / بصراحة سالى مكسوفة اوى منك علشان بسببها انت يعنى

انس / بسببها اية بس

سارة / هى بتفكر كدة نعمل اية المهم هى بخيير

انس / هترجع امتى

سارة / يعنى كمان يومين

انس / لما تعرفى ميعاد طيرتهاا بلغينى

سارة / اوكى سلاام

و انس بيقفل التلفون ودكتور والدو بيروح علية

الدكتور / اهلا يا بش مهندس مدخلتش لوالدك ولا اية

انس / لا دخلتلو هو بخير يا دكتور

الدكتور / اة مفيش اى خطر على صحتو بس اكيد مش هيكون زى الاول يعنى المجهود الى كان بيعملو قبل ما يدخل المشفى مش هيقدر يعملو  بعد ما يخرج

انس / بتقصد اية يا دكتور

الدكتور / يعنى قلب والدك تعبان واى مجهود زيادة ممكن يتكرر الموضوع وممنوع اننو يضغط على اعصابو وحتى الزعل ممنوع ابدا وفى برنامج غذائى لازم يمشى علية

و انس بيتنهد اوى والدكتور بيخبط على كتف انس بحنية وبيمشى وانس بيرجع لوالد  وبيشوف عمو خليل مع والدو

خليل/ المهم انى اطمنت عليك اسيبك انا مع وش النحس

عبد الرحمن / خليل

خليل / سلام يا اخوياا

وخليل بيبص لانس بغضب وبيخرج  و انس بيقرب على والدو وبيقاعد جمبو

عبد الرحمن / متزعلش من عمك هو كدة طول عمرو قاسى اوى

انس / لا ابدا تقريبا اتعوت على الاهانة منو انت بس اتحسن بسرعة خلينا نروح من هناا ولا جو المستشفى عجبك يعنى

اية رايحة جاية فى الاوضة
اية / هيجو هناا بكرة يالهووو انا وانتى هنروح فى دهية

ضحى / كفااية باة اكلتى دمااغى يا شيخة انا مش نقصاكى

اية / لو محمد عرف ولا على هنقولهم اية اة نقولهم مبرووك اختكو  عملت اتفاق مع مدرهاا فى الشغل

ضحى / اية لو مسكتيش اقسم بالله العظيم لاخرج من هناا ولا هتشفينى تانى

اية / خلاص انا سكت مش هتكلم هو انا اتكلمت اصلاا

ضحى / صبرنى يارب

وفجاة الباب بيتفتح و محمد بيدخل
محمد / اية يا بنات مفيش عشاا النهاردة يعنى

واية و ضحى وقفين بيبصو لبعض اوى بخوف
اية / هههههة عشاء ااة عشاء

و محمد بيستغرب اوى منهم وبيخرج وبيسبهم
على / اية هم فيين

محمد / جوة مش عارف باين عليهم بيخططو لحاجة

ضحى/ اية تفتكرى محمد و على هيقدرو يفهمو

اية / لااا مستحيل مش لازم حد يعرف اى حاجة عن الموضوع دة يكون سر بينا ولا حتى محمد ولا على يعرفو انها تمثلية حتى

ضحى / ازاى يعنى

اية / يعنى بم انهم هيجو رسمى يطلبوكى يعنى نمشيهاا رسمو عادى ولما الموضوع يخلص يباة خلاص مفيش نصيب

على بيدخل / نصيب اية اوعو تقولو ان مفيش عشاء انا هموت من الجوع

اية / ضحى تعالى خلينا نجهز الاكل احسن يلااا

امير مع ادهم ووالد ادهم ووالدتو ريحيين عند خالتو
امير / مالك مرتبك كدة لية يا عريس انت المفروض تكون مبسوط

ادهم / امير لو مسكتش هاكلك الورد دة انت عرفنى

امير / هشش وطى صوتك الناس تسمعناا يرجعو فى كلمهم

و ادهم  بيبص لخالتو وزوج خالتو وبيبتسم اوى
خالت ادهم / انا عارفة انك هتموت وتشوف زينب

والكل بيضحك
ام ادهم / ما هم بقالهم اكتر من ٥ سنين مشفوش بعض

امير / هم هيعيشو مع بعض طول العمر باة

و ادهم بيخبط امير فى رجلو وبتدخل زينب ومعاها العصيير
امير / يا ابن المحظوظة هى دى زينب

و ادهم بيبص لزينب اوى وزينب مكسوفة وبتقدم العصيير
امير / محظوظ طول عمرك دى البنت قمر يا شيخ اقولك خليهالى انا باة

ادهم / امير انت اية الى بتقولو دة انت اتجننت

امير / اية بتغير عليها من دلوقتى ولا اية

ضحى و اية و محمد و على بيتعشو مع بعض
اية / احم احم

و ضحى بتبص لاية وبتشاورلهاا على على و محمد
و ضحى مش قدرة تتكلم خالص

اية / ضحى عندهاا موضوع مهم عوزة تكلمكو فية

و ضحى بتبص لاية بصدمة

محمد / ضحى قولى الى عندك

ضحى / انا لاا لا 

على / اية هاتى طبق المخلل الى هنااك دة

و محمد بيبص لعلى بغضب
على / فى اية ملكو بتبصولى لية

و على بيضحك و محمد بيخبط خفيف على السفرة انو يسكت ومحمد بيبص لضحى الى قاعدة  سرحانة ومش معاهم خالص

محمد / ضحى اية   الموضوع دة

ضحى / موضوع

على / دى مخهاا سبها وراح فى مكان تانى

على / مش قولتلك يا برنس دى ضيعة مننا اصلاا

امير / انتى ايه الموضوع الى كنتى عوزة تتكلمى فية

ضحى / موضوع ايه

محمد/ ضحى

اية/ البش مهندس انس جاى بكرة يتقدم رسمى لضحى

محمد و على بيتصدمو وبيبصو لبعض و ضحى بتغمض عنيهاا

محمد  / ازاى يعنى مش فاهم

ضحى / والله ولا انا

اية / احم

ضحى / ايه لا انا يعنى بقصد ان هم هيجو بكرة يطلبو ايدى منكو

على / كدة على طول

اية / وهيستنو اية يعنى هم بيحبو بعض من اول نظرة
والبش مهندس جاى من الباب انا مش شيفة ان فى مشكلة يعنى

محمد / اية اسكتى

اية / حاضر

محمد / ضحى فهمينى باة بالضبط كدة من الاول

ضحى / هو مش الدكتور يوسف طالب ايد اية وانا كمان البش مهندس انس طالب ايدى

على / بالبساطة دى يعنى

محمد / دة انتى حتى لحد دلوقتى بتقولى يا بش مهندس

وضحى بترتبك اوى
ضحى / اووف اوف دة لو انا فى قسم شرطة مش هتحققو معايا كدة

اية / انا مش فاهمة انتو ملكو معترضين على اية

محمد / مش عرفيين يعنى دى اخبارو فى كل المجلات

ضحى / دى اشاعات مش اكتر

محمد / يعنى انتى موفقة

و ضحى بتهز رسها بنعم

محمد / ماشى يا ضحى خليهم يجو بكرة ونشوف بعد كدة

ضحى / وكمان فى وقت للخطوبة يعنى احنا مش مستعجلين يعنى

فى الصبااح

ضحى بتدخل اوضة  على وبيكون نايم وبتقاعد جمبو
ضحى / على على يلاا اصحى

و على بيفتح عنية وبيبص لضحى
ضحى / انت امبارح متكلمش معاايا ولا كلمة حتى

على / عوزانى اقولك اية يعنى

ضحى / انت عارف ان بيهمنى رايك جدا

و على بيقاعد مظبوط وبيمسك ايد ضحى وبيبوس كف اديها

على / خليكى متاكدة انا معااكى فى اى طريق انتى تمشى فية

و ضحى بتحضنو اوى
على / بيكفينى انك تكونى سعيدة وانا مش شايف السعادة دى لية

و ضحى بتبتسم اوى على
ضحى / لا انا سعيدة طبعاا بس متوترة شوية

على / لو علشان فرق المستوى خليكى متاكدة ان انا هعمل المستحيل علشانك

احمد فى مكتبو وعصبيى اوى

احمد / يعنى دة كلو يحصل وانا معنديش خبر ازاااى

صالح / يا فندم صدقنى انا

احمد / خلاص اخرج برة دلوقتى

صالح بينسحب وبيخرج بسرعة من المكتب
احمد/ اية يا ضحى لسة زى ما انتى بتحبى المفاجات

واحمد بيروح على ملف على المكتب ومكتوب علية اسم انس عبد الرحمن

على بيفطر هو و ضحى
على / انتى مش بتاكلى لية

ضحى / نعم

على / لو كل عروسة كدة زيك يباة الله العوض باة على البنات

ضحى / ممكن تخلص فطارك وتتفضل على الجامعة علشان عندى شغل

على / ماشى ياسيتى تحبى اجبلك حاجة وانا راجع

ضحى/ لاا

على /لا اية مش فى ضيوف هيجو النهاردة

ضحى / على انت بتعطلنى كدة اتفضل اتحرك من هنااا

و على بيشوف الساعة   ياة الساعة ١٠ اتاخرت جدا
والباب بيخبط و على بيروح يفتح وبيكون محمد ومحمد بيدخل ومعاة شنط كتيير

محمد / انت يا غبى خد منى الحااجة دى بدل ما انت واقف

و على بياخد من محمد الشنط
ضحى/ اية دة كلو

محمد / شوفى كدة لو اكون نسيت حااجة

على / الله الموز طعمو جميل اوى دة موز بلدى مش كدة

و ضحى بتضرب على على كتفو
ضحى / محمد الحاجات دى كتيير اوى لية كدة

و محمد بيروح على ضحى وبيبسها من جبنهاا
محمد / انا اخوكى الكبير وكل تفصيلة تخصك دى بتخصنى انا كمان

على / والله الدمعة هتفر من عينى حتى شوفو

و ضحى بتضحك
محمد / انت هناا لحد دلوقتى لية انت مش محضراتك الساعة٩

على / عادى يا برنس مش محاضرات مهمة يعنى

محمد / اتفضل قدمى هوصلك للجامعة اتحرك

ومحمد بيبص لضحى
محمد /ضحى فى فستان عندك يارب يعجبك انا متاكد انو هيكون جميل عليكى ولو احتجتى حاجة كلمينى ماشى

ضحى / حاضر

محمد و على بيخرجو و ضحى مبسوطة اوى وبتبص على
صورة والدتهاا
،
فى الشركة انس فى مكتبو والباب بيتفتح

انس / انا مش قولت مش عاوز اى ازعااج

سالى / حتى انا

و انس بيرفع عيونو وبيبص لسالى اوى وبيروح عليهاا وبيحضنهاا وسالى بتحضنو اوى وبتعيط انس بيمسحلهاا دموعهاا

انس / انتى عرفة ان دموعك دى بتوجعنى اوى

سالى / انا اسفة انا بجد اسفة

انس / هششش انتى ملكيش اى زمب انتى فهمة

و سالى بتحضن انس اوى وموبيل انس بيرن وانس بيتجاهل الموبيل

سالى / وحشتنى اوى

انس بيبتسملهاا اوى وبيبعد خصلة شعرها عن عيونهاا وبيقرب عليها وبيبسهاا من شفايفهاا

عبد الرحمن فى المستشفى هو و امير

عبد الرحمن / اتصل بية تانى يا ابنى اتاخرناا على الناس كدة

ليست هناك تعليقات