إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه السابعه🌸

الحلقة  7

فى الصباح

اية بتفتح الباب وبيكون يوسف

اية / صباح الخير يا دكتور يوسف

يوسف / صباح الخير الانسة ضحى عاملة اية دلوقتى

اية / بخير الحمد لله

يوسف / قولت قبل ما اروح المستشفى اجى اغيرلهاا على الجرح

اية / بس احنا تعبناك اوى معانا

يوسف / تعبك راحة

اية / نعم

يوسف / بقصد تعبكو تعبكو راحة وكمان احناا جيران والجيران لبعضها بردو

على / اية ميين على الباب

اية / اسفة انا نسيت اقولك اتفضل

و يوسف بيدخل و على بيسلم علية وبيشكرو على العناية بضحى و اية بتستاذن انها تدى خبر لضحى

قدم القسم هشام المحامى بيخرج من القسم ومعاة انس
المحامى / الحمد لله ان الظابط كان متفاهم

انس / شكرا وياريت يكون الى حصل دة

المحامى /  للاسف

و انس بيبص وره وبيشوف صحفيين  وبيهجمو علية بسرعة
وبيحولو يخدو منو اى معلومات على سر وجودو فى حفلة زى دى  وامير  بيقرب بالعربية بسرعة والمحامى بيساعد انس وبيركبو العربية  وبيروحو بسرعة

انس / خليناا نقف فى مكان هادى

و امير بيقف على النيل و انس بينزل من العربية وبيحاول ياخد نفسو وبيتعصب اوى وبيضرب سلة قمامة برجلو بقوة
و امير فى العربية ومش قادر يقرب منو

المحامى. / حاول تروح تتكلم معااة خلية يهدى اكيد فى حل

امير / لما انس بيتعصب اكيد مفيش حل ونصيحة منى متقفش قدمه  وهو متعصب ابدا

وموبيل انس بيرن انس بيتعصب وبيرمى التلفون فى النيل وبيصرخ بغضب

وتليفون امير  بيرن

امير  / ايوة يا دادة كريمة

كريمة/ امير يا ابنى الحقنى ابوووك

امير / اية بااباا الو داادة دااادة كريمة الوووو

و امير بينزل من العربية وبيصرخ فى التلفون
امير / الووو دادة كريمة الووو

و انس بينتبة لامير وبيروح علية
امير / انس بابااا

على بيوصل الكلية بتعتو وبيدور بعيونو على خالد زميلو
وبيشوفو  بعيد مع شباب وبيتكلمو وعلى بيقرب منهم وبيسلم عليهم

خالد / اتاخرت لية

على / يلاا تعال عندنا محاضرة دلوقتى

وخالد بيروح معاة بسرعة على المحاضرة وفى رسالة بتيجى لخالد وهو فى المحاضرة

على / فى اية مالك

خالد / عمى بيهددنى ان لو متصرفتش فى المبلغ الى طلبو
هيبيع نصيبو فى الارض

على / عمك دة ندل اوى على فكرة

خالد / هششش الدكتور اخد بالو مننا

محمد بيشوف فى الاخبار خبر القبض على رجل الاعمال انس
عبد الرحمن فى فيلاا بالهرم ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

و محمد بيتصدم وبيتصل بضحى بسرعة

ضحى / اية التلفزيون اية مش فاهمة

ضحى / اية هاتى قناة الاخبار محمد بيقول فى خبر مهم

و اية بتشغل التلفزيون و ضحى  بتشوف الخبر وبتقف على رجليهاا بقوة من الصدمة وبتتالم

فى المساشفى بيوصل انس و امير و انس بيجرى بسرعة على الاستقبال

انس / عبد الرحمن هو هو

دادة كريمة / انس يا ابنى

انس و امير بيروحو عليهاا بسرعة
انس / دادة كريمة بااباا هو فيين هو هو

كريمة / اخدوة مننا ومفيش حد بيقول اى حااجة

انس / اية الى حصل

كريمة / انا رحت اعملو فنجان قهوة ولما رجعت كان على الارض  ومبيتحركش

و امير بيعيط اوى وبينزل على ركبو على الارض
الدكتور / انتو اهل المريض

انس / انا ابنو يا دكتور  باباا بخير اتكلم يا دكتور

الدكتور / الحمد لله حالتو مستقرة لحد دلوقتى جتلو جلطة فى القلب هو دلوقتى فى العناية المركزة

و كريمة بتعيط و انس بيضمهاا وبيحاول يكون متماسك
كريمة / كان كويس واخد الادوية بتعتو وقالى هتيلى
الاخبار واعمليلى فنجان قهوة رحت ورجعت

وكريمة بتعيط و انس بيفهم ان هو السبب وان والدو عرف الى حصل و  بيشوف امير بيعيط وبيخرج برة المستشفى وبيروج علية بسرعة وبيمسكو

امير / انا السبب انا الى قولتلك ان سالى فى الحفلة وكنت عارف انك لما تعرف هتروح هنااك انا السبب

و انس بيحضنو اوى
انس / لو الى حصل دة سبب حد هيكون اناا

امير / انس  باباا مش هيروح ويسبنى

و انس بيضمو اكتر

فى الصبااح

انس و امير  قدم العناية المركزة طول الليل وخليل عم انس امير و بيوصل المستشفى وباين علية متعصب

خليل / امير

و امير بيروح علية وخليل بيحضنو اوى وخليل بيبص لانس بغضب وبيروح علية بسرعة وبيضرب انس بالقلم بقوة

فهد / عمى

خليل / انت هتجيب منين القذرة مش هنروح بعييد الست والدتك كانت قذرة زيك

و انس بيضغط على اسنانو بغضب

خليل / قدرت تلعب بدماغ اخوياا لحد ما وقعتو فى الحررام
علشان تجبرو يتجوزهاا

امير / عمى ارجوووك

و خليل بيمسك انس من هدومه بقوة
خليل/ مش عاوز اشوفك قدمى  ابدا انت السبب فى الى حصل لاخوياا

و انس دموعو بتنزل بقهر وبيحاول يسيطر على نفسو
وبيخرج الدكتور من غرفة العناية

الدكتور / اية الى انتو بتعملوة دة هناا مستشفى والمرضا عوزين يرتااحو

خليل / دكتور اخوياا طمنى علية

الدكتور / هو كويس وطالب يشوف البش مهندس انس

و انس بيمسح دموعو ولسة هيروح مع الدكتور وخليل بيمسك دراعو

خليل / لو اخوياا حصلو حاجة مش هيكفينى رقبتك

و انس بيسحب دراعو منو بقوة ومش بيرد علية وبيدخل مع الدكتورعند ابوة وبيقرب منو و عبد الرحمن بيبص لانس اوى وبيبتسم و انس بتنزل دموعو وبيبوس ايد والدو

و عبد الرحمن بيمسك ايد انس
انس / انا اسف

عبد الرحمن بيعيط لما بيشوف دموع انس
عبد الرحمن / ابنى

الدكتور / كدة غلط عليك يا عبد الرحمن بية بلاش اجهااد انت طلبت البش مهندس مع ان دة ممنوع بس انا وافقت

انس / باباا انا كويس متقلقش عليا بس انت ارتااح

و انس بيبوس ايد ابوة بحنية
عبد الرحمن / انت انت قوى

انس / انا قوى بيك انت

الدكتور / كفاية كدة يا بش مهندس

و عبد الرحمن بيهز راسو لانس و انس بيبوس جبينو وبيخرج
و امير بيروح على انس بسرعة

امير / انس باباا هو

انس / هو بخير متقلقش علية وكمان الدكتور قال ان حالتو فى تحسن

و امير بيقرب اكتر من انس وبيحضنو اوى
امير / انا اسف على الكلام الى عمى قالو

و انس بيطبطب على خد امير بحنية
انس / امير روح على الفيلاا ارتااح شوية انت منمتش من امبارح

امير/ بس باباا

انس / متقلقش انا معاة ومش هسيبو ابدا

و امير بيتحرك
انس / امير هكلم دادة كريمة تبعتلى معاك وانت راجع هدوم لياا

و امير بيهز راسو بنعم وبيمشى وانس بيفتكر كل كلمة قالهاا خليل وبيفتكر وهو صغيير

انس كان عندو ٥ سنين بيعيط وعبد الرحمن بيروح علية وبيحضنو اوى

عبد الرحمن / انس حبيبى لية بتعيط

انس بيبص لخليل بخوف وبيعيط وبيمسك فى عبد الرحمن
و عبد الرحمن بيبص لخليل اخوة بغضب وبيروح علية

عبد الرحمن / انا قولتلك اكتر من مرة ابعد عن ابنى

خليل / بتقصد ابن الحرام

و عبد الرحمن بيضرب خليل بالقلم بقوة بغضب
عبد الرحمن / انس ابنى واى حد هيجيب سيرتو بالسوء

خليل / بتضربنى يا اخوياا بتضربنى علشان ابن الخادمة

عبد الرحمن / الخادمة دى دلوقتى مرااتى يا خليل سامعنى مرااتى وست البيت ده

خليل / ومراتك المصون فيين لحد دلوقتى

و عبد الرحمن بيبص حولية بقلق
خليل / تحب تعرف هى فيين تعاال معااية

وخليل بياخد عبد الرحمن بيروحو على بيت حرس الفيلااا وخليل بيفتح الباب وبيشوف مراتو مع حارس الفيلاا فى الاوضة

خليل / هى دى الى بتدافع عنهاا هى دى الى لمتهاا من الشوارع  علشان تخليهاا ست البيت

مرات عبد الرحمن وام انس بتعيط وبتروح علية

الام فريدة /عبد الرحمن انت فاهم غلط اسمعنى

عبد الرحمن / انتى طالق طاالق اخرجى برة مش عاوز اشوفك تااانى

وبيضربهاا بالقلم وبتقع على الارض
فريدة / ارجووك اسمعنى ابنى انس

عبد الرحمن / ملكيش اولاد هناا بررااا

عبد الرحمن بيبص وره بيشوف انس واقف وره بيعيط
و انس بيجرى بسرعة و عبد الرحمن بيجرى وره بسرعة
و انس بيروح اوضته وبيستخبى جمب السرير بتاعو عبد الرحمن بيروح علية وبيحضنو اوى

عبد الرحمن / انا ابوك وامك من النهاردة امك مااتت انا امك وابووك

و انس بيتفزع لما الممرضة بتلمس كتفو

الممرضة / اسفة بس كنت بنادى على حضرتك مبتردش

انس / اسف انا

الممرضة / موبيل حضرتك بيرن من بدرى وعامل ازعااج للمريض

انس بينتبة للموبيل وبيكون امير
انس / امير

امير / انس متخرجش من المستشفى قدم المستشفى فى صحافة كتيير  انا بالعفياا لما قدرت اهرب منهم

و انس بيروح على شباك فى المستشفى وبيشوف تجمع كتيير من الصحافاا قدم المستشفى وبيتعصب اوى

سالى / انس

و انس بيبص وره وبيشوف سالى
انس / انتى اية الى جابك هناا انا مش عاوز اشوفك تاانى

سالى / انا عارفة ان انا السبب فى كل حااجة بتحصل دلوقتى بس انا والله العظيم مكنتش اقصد ابداا انا استاهل اى عقاب منك

و انس بيمسك اديهاا بقوة بغضب
انس / عقااب عقااب اية

وسالى بتصرخ وبتتالم من اديهاا و انس بيشوف فى دم نازل من اديهاا وبيرف اكمام البولوزة بتعتهاا وبيشوف جرح فى اديها الاتنين

سالى / مقدرتش اشوفك بتتالم وانا لااا فضلت اعاقب نفسى بنفسى

وسالى بتنهاار من البكاء
انس / انتى مجنوونة فى حد يعمل فى نفسو كدة دكتوور دكتوور بسرعة

وبياخد سالى للدكتور  وبيعمللها الازم
الدكتور/ محاولة انتحاار لازم ابلغ الشرطة

سالى / لاا ارجووك يا دكتوور ارجووك

انس / دكتور لو سمحت

و انس بيتكلم مع الدكتور شوية وبيرجع لسالى الاوضة
وبتكون نايمة من مفعول المهدئ و بيبص عليهاا وهى نايمة وبيملس على خدهاا حنية

محمد بيوصل ضحى للشركة
محمد / انا مش فاهم انتى لية مصرة تيجى النهاردة بالحالة دى

ضحى / عوزنى اعرف الاخبار دى كلهاا وافضل نايمة فى البيت

محمد / طب براحة شوية لسة الجرح حى

و ضحى و محمد بيدخلو الشركة وبيروحو على مكتب كنزة
كنزة / ضحى حمدالله على السلامة

ضحى / اية الاخبار الى سمعتهاا دى

كنزة / متساليش انا مش عرفة اعمل حااجة دمااغى هتنفجر والله

وكنزة بتبكى و محمد بيطلع منديل وكنزة بتبصلو
كنزة / شكرا

محمد بيتوتر وبيخلى ضحى تقاعد على الكرسى

كنزة / من ساعة الخبر الى حصل وكل الشركات الى عندها شغل معاناا عوزين يلغو العقد والمشاكل كلهاا بتنزل فوق بعض

ضحى / اكيد عمو الحاج زعلاان

كنزة / عمو الحاج

ضحى / بقصد عبد الرحمن بية مدايق اكيد هو فى المكتب

كنزة / انتى معرفتيش

ضحى / معرفتش اية

كنزة / عبد الرحمن بية فى المستشفى وفى العناية المركزة

و ضحى بتزعل اوى علية
ضحى / ميين يصدق ان البش مهندس

كنزة / انتى مصدقة انتى كمان

ضحى / مش عرفة بس مفيش جرنال ولا قناة فى التلفزيون غير ونشرة الحدث

كنزة / اكيد فى حاجة غلط البش مهندس مش كدة ابدا

محمد / وانتى اية عرفك

و ضحى بتبص لمحمد وكنزة بتبصلو بغضب
كنزة / انت بتقصد اية

ضحى / لا هو محمد ميقصدش

كنزة / ضحى قولى لحبيبك ولا خطيبك ان انا مش زى ما هو مفكر  انا مسمحلوش انو

محمد / اولا انا مش حببهاا ولا خطبهاا ثانيا انا بعتزر مقصدش

ضحى / كنزة اهدى خلاص بس قوليلى اقدر اساعد فى اية لازم نعمل حاجة اكيد مش هنسيب الشركة تنتهى ابدا

كنزة / والله مش قدرة افكر يا ضحى

محمد / مهو طول ما انتى بتعيطى طول الوقت بالشكل دة اكيد مش هتعرفى تفكرى ابدا

كنزة/ ضحى قوليلو يسكت احسنلو

ضحى / خلااص خلونا نفكر شوية الاول ادينى كل اسماء الشركاات الى  لغو العقود معانا خليناا ندرس الموقف بهدوء

كرم بيروح عليهم
مصطفى / اهلا ضحى حمدالله على السلامة

ضحى / الله يسلمك يا بش مهندس

مصطفى  / انتى بتحرجينى يعنى علشان قولتلك ضحى من غير القاب يعنى

ضحى / لا مقصدش طبعاا

مصطفى / يباة مصطفى على طوول من غير القااب احسن

كنزة / بش مهندس مصطفى دى التصميم الى رجعت

مصطفى / مقلقيش انا حددت مقابلة معااهم وهحاول اقنعهم

ضحى / احنا لازم نكلم البش مهندس انس انا عندى فكرة يمكن يعنى

كنزة / مستحيل هو رافض اى مكالمات

ضحى / انا بفكر اننا يعنى ننزل من سعر ونعمل شوية تعديلات فى التصميم

كنزة / بس لازم البش مهندس انس يوافق الاول

مصطفى / عموماا انا هروح المقابلة ادعولى باة لو احتجتى حاجة يا ضحى كلمينى

محمد / احم احم

و ضحى بتبص لمحمد
محمد / لازم نمشى

ضحى / كنزة انا همشى دلوقتى وبكرة الصبح هكون عندك

كنزة / ماشى يا حببتى ربنا معااكى

محمد بياخد ضحى وبيمشى وبيروحو على التاكسى بتاع محمد و محمد بيدور على المفاتيح بتعتو مش موجوودة

محمد / ضحى الظاهر كدة انى نسيت المفاتيح فوق مش هتاخر

و محمد بيطلع مكتب كنزة ولسة هيدخل وبيسمع واحد بيصرخ فى كنزة

كنزة / يا استاذ البش مهندس مش موجوود صدقنى

الشخص / لاا انا متاكدانو موجوود وهو رافض يشفنى انا مش هسكت انا هرفع قضية على الشركة

و محمد بيدخل بسرعة
الشخص / وانتى انا هاجى بكرة ولو مش مجوود هتتحسبى انتى

وبيخبط على المكتب بغضب وكنزة بتصرخ ومحمد بيروح علية وبيضربو بالبكس بقوة

محمد / انت هناا فى مكان محترم يباة تقف باحتراام انت فاهم

الشخص / مكان محترم وصاحب المكان طلع انسااان

و محمد لسة هيهجم علية وكنزة بتمسك محمد والشخص دة بيخرج بسرعة

كنزة / انا متشكرة جدا انا مش عرفة لو مكنتش هناا

محمد / انتى لازم يكون فى حد من الامن معاكى هناا علشان يحميكى  من الاشكاال دى

كنزة / فعلاا عندك حق شكرااا

و محمد واقف بيبصلهاا اوى
كنزة / بس انت مقولتليش انت رجعت لية تاانى

محمد / المفاتيح بتاعت التاكسى

و بياخد المفاتيح من على مكتب كنزة
محمد /انتى كويسة

و كنزة بتهز رسها بنعم و محمد لسة هيخرج

محمد / هتكلمى امن الشركة لازم يكون موجود هناا معااكى

كنزة / حاضر

و محمد بيمشى

ليست هناك تعليقات