إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸الحلقه الثامنه🌸

الحلقة   8

فى الصباح فى المستشفى

الدكتور بيخرج من  العناية المركزة و امير و انس مستنين برة

امير / دكتور طمناا حالت باابا

الدكتور / حمدالله على سلمتو دلوقتى هينقلوة على اوضته
هو احسن كتيير

انس / يعنى مفيش اى خطر على حياتو

الدكتور / لو كان فى خطر مكنتش سمحت انو يخرج من العناية اطمن يا بش مهندس وارتااح شوية وياريت تعدى عليا خلينى  اشوفك باين عليك التعب

انس / لا انا بخيير بس اشوف بابا واقف على رجلو من تانى

والدكتور بيبتسم  وبيروح و سالى بتقرب منهم وامير  بيبص لانس بحزن

انس / انتى تعبانة لية خرجتى من اوضتك

سالى / عمى عامل اية

انس / احسن الحمد لله وهينقلوة على اوضته

سالى / الحمد لله انا عرفة انو مش بيحبنى علشان كدة انا

انس / سالى

سالى / حبيبى متقولش حاجة ارجووك المهم خليك مع والدك
انا هروح

انس / استنى هتصل بالسوائق يوصلك

سالى / لاا سارة  تحت

انس / هتصل اطمن عليكى

وسالى بتبتسم وبتمشى وباين عليها الحزن

ضحى فى الشركة مع كنزة و مصطفى
مصطفى / كفاية انا تعبت

كنزة / بس فى ملف المساكن الشرقية العمال

ضحى / انا هروح اجيب حاجة نشربهاا الاول

مصطفى / خليكى انا هروح

و مصطفى بيخرج وكنزة بتقاعد براااحة
كنزة / تعبت اوى مش قدرة رقبتى وضهرى متكسريين

ضحى / واناا كمان

وبيدخل محمد المكتب
ضحى / محمد

وكنزة بتقاعد مظبوط بسرعة وبتظبط شعرهاا

محمد / متاكد انكو ماكلتوش حاجة لحد دلوقتى وكنت قريب منكو  قلت اجبلكو حاجة بسيطة يعنى

ضحى / والله انت مفيش زيك ابدا

و ضحى بتاخد منو الشنطة

كنزة / شكرا احنا تعبناك معاناا جدا

محمد / لاا ولا تعب ولا حااجة

و ضحى بتبص لكنزة ومحمد  الاتنين بيبصو لبعض اوى والابتسامة فى عينهم و مصطفى بيدخل الاوضة 

مصطفى/ الشاى وصل

و محمد بيبص لمصطفى
ضحى / محمد تعال اشرب شاى معانا الاول قبل ما تمشى

محمد / لا انا هروح عندى شغل

وبيقرب على ضحى
محمد / وشوفو شغلكو وبلاش نح نحة انتى فهمة

ضحى/ محمد انا

محمد / بالهناا والشفاا سلاام

كنزة / الاستاذ محمد باين علية بيحبك اوى

ضحى / فعلاا بيحبنى مووت

و كنزة بتدايق
ضحى / محمد هو  اخويا وابوياا وصديقى وسندى فى الدنيا
من بعد موت امى واحنا مسؤولين منو ولحد ما كبرناا وهو بيعاملناا زى ولاده مش اصدقاء او حتى جيران

مصطفى / بيتهيقلى مفيش حد بالاخلاق دى دلوقتى

كنزة / فعلا الى زيو باة شئ نادر جدا

ضحى / خلوناا ناكل علشان هروح المستشفى لعبد الرحمن بية  اطمن علية واتكلم مع البش مهندس فى موضوع المناقصات

على قاعد  فى كفترية مع خالد
على / لو انا معاياا ٢٠ الف دوول كنت رمتهم لعمك ودخلت شريك معاك فى الارض وكناا عملنا انا وانت المشروع الى نفسنا فية

خالد / اهو خلاص اتفقنا انا وعمى الاسبوع الى جاى هنروح للمحامى يخلص كل حااجة

على / انا عارف ان صعب عليك يلاا اشرب القهوة خليناا نروح 

وفى واحد من رجالة احمد السيوفى بيرقب على وسمع الكلام ببتعهم قاعد  ورهم على التربيظة وبيراقب على فى كل خطوة بيخطيها

احمد السيوفى بيدخل اوضة الفندق وره صالح السكرتير بتاعو

صالح / يا احمد بية صدقنى دى مناقصة مضمونة

احمد / وانا مش عوزهاا سيبك من المناقصة وقولى
جهزتو الفيلاا

صالح / لسة  يومين كماان وتكون جهزة

احمد / صالح انا مبحبش الكسل وانت عارف

صالح / ياباشاا بس التوضبات بتاخد وقت هم يومين بس

احمد / علشان شكلى هستقر هناا فى مصر خلاص لازم يكون
فى مكاان علشان ولادى يكونو برحتهم فية

صالح / وكل التعديلات الى حضرتك طلبتها لغرفة البش مهندس على والانسة ضحى جهزت خلاص

احمد / كويس كويس

يوسف واقف على السلم ومستنى ان اية تخرج من الشقة
ومتردد انو يخبط عليهاا  والباب بيتفتح وبتخرج اية

يوسف / انسة اية

و اية بتبصلو بخجل
يوسف / ممكن بعد اذنك نتكلم مع بعض انا وانتى

اية / ما تتكلم

يوسف / لاا بقصد فى مكان هادى يعنى لو سمحتى

اية / انت تقصد اية انت فكرنى اية بالضبط انا مش زى البنات  الى فى دماغك ابدا انت فاهم بعد اذنك

اية بتمشى وبتسيبو و يوسف عندو زهوول من رد فعلهاا

يوسف / هو انا قلت اية غلط غبى يا يوسف غبى طول عمرك كدة

انس و امير مع والدهم فى الاوضة

عبد الرحمن / امير يا ابنى

و امير بيقرب منو وبيبوس ايدو ودموعو بتنزل
عبد الرحمن / انت بتعيط لية

امير / كنت خايف اوى احسن تسبنى

عبد الرحمن / اوعة تخااف ابداا طول ما اخووك معااك اوعة الخوف يدخل قلبك انت فااهم انس هو سندك فى الدنياا

انس / بابا ربنا يخليك ليناا

عبد الرحمن / انا مدام شيفكو قدم عينى بخيير يباة انا بخيير

انس / خلينا نخرج ونسيبك ترتااح

عبد الرحمن / انت لازم تحكيلى اية الى حصل بالضبط

انس /بابا انت تعبان

عبد الرحمن / انس اتكلم

و امير بيبص لانس بحزن
امير / انا السبب يا باابا انا السبب انا الى قلتلو على الحفلة دى  وقلتلو ان سالى هناك وكنت متاكد انو هيروح بس صدقنى مكنتش اعرف ان الشرطة بتراقب الحفل انا

انس / امير خلاااص

عبد الرحمن / سالى

انس / بابا سالى ملهاش اى دعوة بالموضوع دة انا الى تواجدى كان غلط

عبد الرحمن / لسة بتدافع عنهاا

انس / باباا انت تعباان ارتاح ولما تتحسن نتكلم برحتنا

والباب بيدق و امير بيمسح دموعو
انس / ادخل

وبتدخل ضحى  وبتبتسم اوى لعبد الرحمن
ضحى / عمو الحاج حمدالله على السلاامة

عبد الرحمن / اهلا يا بنتى تعاالى قربى تعالى

و ضحى بتقرب منو
عبد الرحمن / قوليلى رجلك عملة اية انتى بخيير

ضحى/ انا بخيير اطمن بس الشركة ضلمة  من غيرك

و عبد الرحمن بيضحك
امير / والله برافو عليكى قدرتى تضحكى عمو الحااج

و امير بيضحك

انس / ياريت تكون الزيارة قصيرة

و عبد الرحمن بيبص لانس بغضب
انس / يعنى علشان المريض

ضحى / البش مهندس عندو حق بس لو حضرتو جة الشركة ساعة وحدة مكنتش انا اطريت اجى بنفسى وادايق المريض

امير / واااو قذف جبهة باة

انس/ عوزة تفهمينى ان بقالك كام يوم فى الشركة وخايفة عليهاا

ضحى /  انا بعمل شغلى وبس وانا اتعوت انى اجتهد فى شغلى

عبد الرحمن / فى اية هتتخنقو قدمى

ضحى / اسفة يا عمو الحاج

انس / اسمو عبد الرحمن بية يا بش مهندسة

ضحى / والله احنا خارج الشركة دلوقتى

امير / انا لازم اتعرف عليكى باة انا امير عبد الرحمن

ضحى / وانا ضحى  بشتغل مهندسة معمارية فى الشركة

انس / لو خلصتى تعارف الملف الى فى ايدك دة بتاع المناقصات ازاى خرج من الشركة

ضحى / كان عندى اقتراح وجاية اقولو لحضرتك

انس بيروح عليها وبياخد منها الملف بقوة
انس / انتى ميبن علشان تقترحى انتى مجرد مهندسة وبس
اى حااجة تانية

عبد الرحمن / انس

و انس بيبص لوالدو و عبد الرحمن بيحس بتعب و انس بيجرى علية بسرعة هو و ضحى

انس / باباا انا هنادى الدكتور

عبد الرحمن / لا انا كويس

انس / انتى السبب

ضحى / اسفة يا عمو الحاج والله انا

عبد الرحمن / اقاعدى  هناا جمبى قربى

و ضحى بتقاعد جمبو
عبد الرحمن / قوليلى باة اية اقترحاتك بخصوص المناقصة

و عبد الرحمن بيشاور لانس يقاعد  ويسمعهاا و ضحى بتاخد الملف وبتفتحو وبتشرحلهم الاقتراح بتعهاا

عبد الرحمن / للدرجة دى سمعتنا نزلت

و ضحى بتبص للارض
انس / باباا انا هصلح كل حااجة صدقنى انا هعمل اجتماع للصحافة  وهشرح كل الى حصل وهفهمهم ان كل الى اتقال كان اكاذيب

عبد الرحمن / انا مش مصدق ان الشركة الى فضلت طول عمرى اكبرهاا فيهاا تنهار كدة

ضحى / صدقنى يا عمو الحاج كل الموظفيين بيعملو الى يقدرو علية  وانا وكنزة والبش مهندس مصطفى متبعيين الشغل  بس لازم البش مهندس انس يكون متواجد دة هيدى الثقة اننا هنكمل  للعميل

عبد الرحمن / فعلا عندك حق

انس / باباا انا مقدرش اسيبك وانت بالحالة دى ابدا

عبد الرحمن / انا بخيير يا ابنى بس عاوز اخرج من هناا تكون سمعة الشركة زى الاول واحسن

انس / اطمن يا باابا كل حاجة هترجع زى الاول صدقنى

عبد الرحمن / يلاا على الشغل يلاا روح

و انس بيبص لضحى
انس / اتفضلى

ضحى بتبتسم وبتخرج و انس بيخرج ورها وبيخرجو من المستشفى  وبيهجمو الصحافة على انس و ضحى و ضحى رجليها بتوجعها وبتحاول تبعد عنهم باى طريقة و انس مش شايفهاا وبيحاول هو والامن المستشفى يبعدوهم عنو

الصحفى / عوزين رد منك على حقيقتك الى ظهرت للناس

انس بيتعصب اوى
صحفى / اية رايك فى دعم الشوااز الى انت منهم

و انس بيتعصب وبيضرب الصحفى بالبكس والامن بيحاول يبعدو عنهم والصحافة بتصور و انس بيسمع صرخة ضحى وبيشفهاا وقعة على الارض وبتحاول تحمى رجليهاا من الصحفيين وبتعيط وبتصرخ

انس بيجرى عليهاا بسرعة وبيشلها و ضحى بتتعلق فى رقبتوو   وبيخدها على العربية بسرعة

انس /  انتى كويسة حصلك حااجة

ضحى / رجلى

انس / خلينى اخدك مستشفى تانى

ضحى / لااا

انس / لاا اية

ضحى / انا كويسة خلينا نروح الشركة

انس / بلاش عند لازم دكتور يشوفك

ضحى / قولتلك لاا

انس / انتى حرة

و ضحى مديقة اوى وبتبص لانس
ضحى / انت اية الى عملتو دة

انس / عملت اية

ضحى / انت كمان مش عارف عملت اية انت شلتنى قدم الصحافة  وماختش بالك انهم صوروناا

انس / لا كنت سبتهم هرسوكى برجليهم احسن صح

و ضحى مديقة اوى ومتعصبة

احمد السيوفى قاعد  بيتغدا فى مطعم وصالح بيروح علية
صالح /ياباشاا فى خبر مهم لازم تشوفو بنفسك

احمد / خبر اية

صالح بيفتح التاب قدم  احمد وبيكون فيديو لانس وحولية الصحاافة وبيجرى على ضحى وبيشلها وبيخدهاا على العربية بتعتو وبيمشى والصحافة بتجرى ورهم واحمد بيتعصب وبيسيب الغداء وبيخرج من المطعم وصالح وره
و احمد بيقف بغضب وبيبص لصالح

احمد / صالح عوزك تجبلى كل المعلومات عنو وعن اهلو كماان

صالح / اعتبرو تم

احمد بيلبس نضارة الشمس بتعتو وبيروح على العربية بتعتو

ليست هناك تعليقات