إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه6🌸

الحلقة  6

و سالى بتاخد شنطتهاا وبتخرج
انس/ سالى

انس بيقف مكانو وبيبص لوالدو بحزن

عبد الرحمن / اخر مرة اشوف الى انا شفتو دة انت فاهم

انس / فاهم

و عبد الرحمن بيخرج و انس متعصب اوى وبيخرج من المكتب بسرعة وبيروح وره سالى وبيلحقهاا قبل ما تركب العربية  وسالى بتعيط

انس / حببتى

سالى / انت ازاى تسكت على الاهانة دى

انس / سالى ممكن تهدى انتى عرفة باباا مبيحبش نخلط بين
الشغل والحياة

سالى / الى انا اعرفو ان والدك مش بيحبنى ولا عمرو هيحبنى

وانس بيمسحلهاا دموعهاا
انس / بس انا بموت فيكى

وسالى بتبتسم اوى
انس / اية رايك نتعشا مع بعض النهاردة

سالى / بس انا النهاردة عندى حفلة

انس / حفلة اية دى

سالى / يعنى حفلة كدة عملناا لخرجيين كلية اداب

انس / وهتبدعى كالعادة طبعاا

سالى / لازم امشى علشان اجهز نفسى

انس / خلى بالك من نفسك

وسالى بتركب العربية وبتروح و انس بيرفع عيونو للشركة
وبيشوف والدو واقف بيبص علية وبيدخل الشركة تانى

ضحى و اية فى الاوضة  وبيضحكو اوى وبيدخل على

على / وسع وسع وسع

اية / والله مش مصدقة نفسى البش مهندس على بنفسو

ضحى / حبيبى تسلم ايدك بس انا خايفة على المطبخ

على / انتو مش عرفيين قمتى ابدا

ضحى/ فعلاا يعنى نطلب المطافى على طول

اية / نخليهاا الاسعاف اسرع

وبيضحكو اوى
على / ماشى انتو محروميين من الشوربة بتعتى

ضحى / لاالاا خلاص هات انا قلبى وجعنى من اكل المستشفى اصلاا

و ضحى بتاخد الشوربة من على وبتشربهاا

ضحى/ على انت شكلك نسيت تحط شوربة على الشوربة

وبيضحكو اوى

وبيدخل محمد  
محمد/ اتفضلو دى كل الادوية بتعتك

ضحى / تسلم ايدك يا احلاا محمد فى الدنياا كلهاا

محمد / ايوة انا طالع عينى وانتو هناا بتشربو شوربة وريحتهاا تحفة

ضحى / فعلا طعمهاا روعة خد وقول رايك دة على الى عملهاا

و محمد بيشرب منهاا وبيبخهاا فى وش على و اية و ضحى بينهارو من الضحك

محمد / اية القرف دة منك لله

على / انا غلطاان اصلا انى عملتلكو حااجة مفيش حد هيعرف قيمة الشوربة بتعتى غيرى

محمد / اية يلاا روحى اعمللنا غداء انا هموت من الجووع
والغلبانة الى هتختفى دى خالص لازم تتغذا

فى الليل

انس فى اجتماع مع عبد الرحمن وبيخلص الاجتمااع
و عبد الرحمن بيتالم من ظهرو

انس / باباا انت تعبان خلى الاوسطى حسن يوصلك على البيت ارتاح

و عبد الرحمن بيبص للساعة
عبد الرحمن / الوقت اتاخر يلاا تعال انت كمان كفاية كدة

انس / لسة فى ملف الشركة اليبانية عاوز ارجعو

عبد الرحمن / ماشى يا ابنى ربنا معااك

وبيخرج عبد الرحمن و  انس بيسندو والاسطى حسن منتظرو
خارج قاعة الاجتماعات وبيسندو بدل انس وبيمشو و انس بيرجع على مكتبو وبيفتح ملفات وبيشتغل وبيبص فى الساعة تانى وبيتصل بسالى والموبيل بيرن وهى مش بترد
وبيدايق اوى وبيمسك دماغو من التعب و بتدخل كنزة المكتب

كنزة / بش مهندس انس انا هروح حضرتك محتاج حاجة منى

انس / لا يا كنزة شكرا انا كمان مش قادر اركز هروح انا كمان خلينى اوصلك فى طريقى الوقت اتاخر

انس بيخرج هو وكنزة وبيوصلهاا للبيت
كنزة / شكرا يا بش مهندس

انس بيروح على الفيلاا وبيشوف امير نازل من اوضته ولبس ومتشيك و امير بيشوف انس وبيتصدم

امير / مش قادر تستنى  دقيقتين لحد ما امشى

انس / تانى يا امير تاانى مفيش فايدة فيك انت رايح فيين

امير / وطى صوتك بس انا والفرقة عندنا حفلة فى الهرم

انس / حفلة اية دى

امير بيتردد انو يرد علية
امير/ حفلة عادى يعنى هتفرق اية حفلة اية المهم انو شغل

و انس بيقرب منو بغضب

انس /  من غير لف ودوران

امير / خلاص بس متتعصبش كدة بس دى حفلة عملهاا فرقة اسبانية  اسمهاا ليلى

و انس بيبص لامير بغضب
انس / اسمهاا ليلى

و امير بيهز راسو بخوف بنعم وانس بيضغط على اسنانو وقبضة ايدو وبيرفع قبضة ايدو قدم امير

انس / دى الفرقة الى بتدعم الشواز مش كدة

امير / اية دة معلوماتك العامية اتحسنت جدا الفترة دى سلام باة

انس / امير

امير / الله يخليك اهدى انا مليش دعوة بالكلام دة دى فرقة عالمية  وممكن يكون ليناا مكان وسط الفرق دى كلهاا حتى فى نااس من كل بلاد العالم هتكون موجودة

انس / انت اتجننت خلاص اطلع على اوضتك ومن بكرة
هيكون فى تصرف تانى معااك

امير / يعنى حرام لياا وحلال على حبيبة القلب يعنى

انس / انت بتقصد اية

امير / سالى هى كمان فى الحفلة وكمان من اول الموجوديين هنااك

انس / سالى

امير / اة ساالى لسة زميلى مكلمنى وقلولى انهاا موجودة هنااك  مش معنى ان الحفلة لدعم الشواز يباة كل الى موجوديين كدة

انس بيمشى وبيروح يركب العربية بغضب وبيسوق بسرعة جدا

انس بيوصل الحفلة ومزهوول من المناظر الى حولية
و بيلف بعيونو ومزهوول جدا

انس / معقوول الى انا شيفو دة حقيقة

وبيسمع سالى بتغنى وبيروح فى اتجاة الصوت وبيشوف سالى على مسرح صغيير وقفة بتغنى وبيطلع على المسرح
وبيمسك اديهاا بقوة

سالى / انس انت

انس / هى دى حفلة كلية الاداب الى قولتى عليهاا

سالى / انس الناس بتبص عليناا انا هشرحلك بعديين

انس / تعالى معاياا حالاا

و انس بينزلهاا من على المسرح بقوة
سالى / انس انت اتجننت

انس / اتجننت علشان عاوز احافظ عليكى صح انتى ازااى تيجى مكان زى دة ازااى

سالى / انا عرفة ان انا غلطاانة بس دة شغل وميهمش اى حاجة تانى

انس / اية الى نقصك علشان تيجى تشتغلى هناا

وفجاة بيسمعو صرخاات

صرخات / الشرطة اهربوو بسرعة

وسالى بتتفزع وبتمسك فى انس بخوف وانس بيمسكهاا وبيحاول يهرب بيهاا بسرعة وبيروح والشرطة فى كل مكان وبياخد سالى وبيحاول يخرج من الباب الا وره وبيروح عند سور الجنينة وبيشيل سالى وبيخليها تهرب بسرعة وفجاة

فى شرطى بيمسك انس وسالى بتشوف انس وبتعيط وبتخااف  اوى وبتجرى على عربيتهاا وبتركبهاا وبتهرب

وبتتصل بامير وبتقولو الى حصل وامير بيخرج من الفيلاا من غير ما والدو ياخد بالو وبيتصل بمحامى الشركة بسرعة

امير  / استاذ هشام انا انا امير عبد الرحمن اة انا عوزك تيجى على قسم الهرم باسرع ما يمكن بسرعة

و امير بيضرب العربية بغضب وخايف اوى على انس

ليست هناك تعليقات