إبحث عن موضوع

حيك اقتحم حياتي🌸الحلقه العاشره🌸

الحلقة  10

و عبد الرحمن مدايق اوى

انس/ باباا انت اهدى ومدايقش نفسك انا هحل الموضوع دة
المحامى كلمنى وقالى على نفس الفكرة وانا هتصل بسالى فى اقرب وقت  وهنعلن خطوبتناا فورا

عبد الرحمن / اخرج برة انا تعبان وعاوز ارتاح

انس / باباا بس

عبد الرحمن / قولتلك اخرج برة انا تعباان

امير بيروح على انس
امير / انس اهدى شوية خلينا نخرج ننزل الكفترية نشرب قهوة مع بعض

و انس بيخرج مع امير وبيشوف ضحى قاعدة  بعيد فى الجنينة بتعيط

امير / انس الكفترية من هناا

و انس بيشوف ضحى بتمسح دموعها وبتوقف تاكسى وبتمشى

فى الليل

اية بتروح لضحى وبتخبط على الشقة وامير بيكون لسة راجع من برة

اية / كويس انك جيت بخبط على اختك من بدرى مش بتفتح

و على بيفتح الشقة
على/ قولتلك خلى مفتاح معاكى احتياطى

و اية بتبعد على
اية / ابعد من قدمى  انت لسة هترغى

على / ياساتر يا ربى انتو البنات كدة مفيش حاجة بتعجبكو

و اية بتدخل اوضة  ضحى وبتكون ضحى  فى البلكونة

اية/ طبعا انتى هناا مرتااحة وانا دراعى وقف من كتر الخبط على الباب

و ضحى بتمسح دموعهاا
ضحى / يمكن كنت سرحانة مسمعتش الباب

اية بتقاعد قدمها
اية / يمكن سرحاانة اة فعلاا ممكن تقوليلى فى اية باة

ضحى/ اية انا مش قدرة اتكلم لو سمحتى انا تعبانة

اية / يعنى بخصوص الى اتكتب عنك انتى والبش مهندس

و ضحى بتعيط
ضحى / من يوم ما اتولدت وانا كدة كل الناس بتيجى علياا يعنى  اكيد مش هزعل دلوقتى

واية بتروح عليهاا وبتحضنهاا و ضحى بتعيط
ضحى / انا موجووعة اوى يا اية مش عرفة اعمل اية لية  لية انا رخيصة اوى كدة عندهم

اية / هششش اهدى اية الهبل الى انتى بتقولية دة اوعى تانى مرة  تقولى الهبل دة تانى انتى فاهمة

و اية بتنزل على ركبهاا قدم ضحى وبتمسحلهاا دموعها
اية / اهدى وقوليلى اية الى حصل

و ضحى بتحكى لاية الى حصل مع عبد الرحمن فى المستشفى

اية / مش يمكن هو عايز الخير ليكى زى ابنو

ضحى / بقولك عاوز ياجرنى لابنو كام يوم علشان الصحافة والشركات ترجع تثق فية وميصدقوش الى اتقال عنو

اية / راى والله عرض مميز

وضحى بتبص لاية

اية / اهدى بس وافهمى هو دلوقتى الناس بتتكلم عليكى
وبيقولو يعنى بلاش اقول الكلام بالضبط ماشى يباة الحل فعلاا انكو ترتبطو رسمى زى ما عبد الرحمن بية فكر وبكدة الناس هتبطل تتكلم وبعد شهر مثلا تنفصلو عادى وبكدة المشاكل اتحلت وتكونى حافظتى على واظفتك فى الشركة الى هتموتى عليهاا من زماان

ضحى / اية ممكن متتكلميش خالص لو سمحتى

و على بيدخل

على / لاا مش معقول شاب زى راجع تعبان وجعان ومش لقى حاجة ياكلها

ضحى / على انا تعباانة

اية/ بس اسكت انت فضيحة تعال معايا اتعشا مع محمد
هو كمان زمانو راجع من الشغل يلاا اتحرك

على / عملة اكل اية

اية / عملة شوية مسقعة باللحمة المفروومة اماا اية تووحفة

على / بموت انا فى المسقعة

وعلى بيخرج بسرعة ومبسوط
اية / مجنوون ضحى هسيبك ترتاحى بس فكرى فى الكلام الى قلتهولك

انس فى الفيلاا فى اوضته قاعد على السرير ومدايق اوى
وبيعمل مكالمة

انس / سارة انا هتجنن عاوز اسمع صوتهاا اطمن عليها حتى

سارة / انس صدقنى انا كمان بحاول اكلمهاا والموبيل مغلق

و انس متعصب اوى وبيرمى الموبيل فى الحيطة جاامد
وبيبص لصورة سالى الى جمب السرير اوى وتلفون الفيلا بيرن و انس بيرد

امير / انس

انس /  باباا كويس باباا حصلو حاجة

امير / اهدى مفيش حاجة متقلقش بس كنت حابب اسالك فكرت

انس / فكرت فى اية

امير / فى موضوع الخطوبة من المهندسة ضحى

انس / امير اقفل ومتتصلش تاانى غير لما يكون فى حاجة مهمة

امير / خلاص لو مش موافق اتجوزهاا اناا واهى تنفع هى صغيرة الحجم ممكن اخبيهاا فى اى مكان معايا هههههة

انس / تافة

و انس بيتعصب وبيقفل التلفون

فى الصباح

انس بيوصل المكتب وكنزة بتدخل وره بسرعة

كنزة / يابش مهندس الفاكس دة وصل النهاردة الصبح

و انس بياخد الفاكس وبيقراة وبيضغد على قبضة ايدو بقوة بغضب

كنزة / تحب ارد عليهم

انس / هتردى تقولى اية خلاص لغو العقد الى بيناا دى مصيبة كنت معتمد عليهم فى المشاريع الجديدة كدة كل المشاريع هتتلغى  ومش بعيد الشركة تفلس كماان

و انس بيرمى بجسمو على الكرسى بتعب وكنزة بتخرج من المكتب و عيسى و كرم بيروحو عليهاا

عيسى / كنزة بجد يعنى الشركة اليبانية لغت العقد

و كنزة بتهز رسهاا بنعم بحزن
كرم / عيسى يا صحبى احسنلنا اننا ندور على وظيفة تانية

عيسى / عندى وظيفة جهزة

كرم / وظيفة اية

عيسى / انى امسح بيك بلاط الشركة يا وش البومة انت

و كرم بيجرى وعيسى بيجرى وره

محمد بيخبط على شقة ضحى و ضحى بتفتح
ضحى  / تعال ادخل

محمد / لاا انا عندى شغل بس حبيت اصبح عليكى قبل ما انزل

ضحى / انت بقالك يوميين مش بتحاول تحط عينك فى عينى

و محمد بيملس على شعر ضحى بحنية

محمد / ضحى انتى عرفة انا بحبك قد اية انتى اختى وصحبتى و لما اختى تعمل حاجة غلط

ضحى / محمد صدقنى اناا

محمد / انا واثق فيكى مااشى وعمر ما الثقة دى هتتهز ابدا
بس لازم نخلى بالنا من نفسناا كويس مش لازم نغلط مااشى

و ضحى بتهز رسها بنعم و محمد بيضمهاا و ضحى دموعها بتنزل و اية بتخرج من الشقة

اية / دة انا طول حياتى دى ماختش حضن منك زى دة

محمد / غيرة دى على فكرة

اية / ونبى الى شفكو كدة يقول ان بينكو حااجة كدة

محمد / ميين دة الى يقوول هاا ميين

اية / اهدى بهزر هو فى حد يقدر يتكلم مع محمد سيد الرجالة

و يوسف بينزل
يوسف /صباح الخير

اية / بعد اذنكو هدخل اجيب الزباالة علشان ارميهاا

و يوسف بيبص لاية اوى
ضحى / صباح الخير دكتور يوسف

و يوسف بيبتسم لضحى و محمد
يوسف / استاذ محمد لو يعنى حضرتك فاضى ممكن اتكلم معاك

عيسى / اسف بس عندى شغل فى زبون لازم اروح اجيبو من المعادى  وهتاخر علية

يوسف / طب لو سمحت توصلنى فى طريقك للمعادى وبالمرة نتكلم

و محمد بيبص لضحى باستغراب
محمد/ اتفضل

يوسف بينزل قدم محمد ومبسوط اوى

محمد / انتى مش عندك شغل يلاا هتتاخرى سلاام

و ضحى بقفل الباب
ضحى / شغل

و ضحى بتروح تقاعد قدم التلفزيون

يوسف مع محمد فى التاكسى
محمد / باين كدة ان الموضوع صعب

يوسف / لاا ابدا

محمد / لو يخص الشقة انا عارف انهاا كانت محتاجة توضباات  شوف انت صرف عليها كام وخلينا نتفاهم

يوسف / لاا لاا ابدا دى حاجات بسيطة

محمد / يعنى فى اية بس فهمنى

يوسف / انا معجب بالانسة اية

و محمد بيفرمل العربية فجاة و يوسف بيصرخ
محمد / نعم انت اية

يوسف /والله انا غردى شريف بقصد ان لو معندكش مانع انت والانسة اية على سنة الله ورسولة يعنى

محمد / انت اتكلمت معاها قبل كدة

ويوسف بيتدد انو يتكلم
محمد / اتكلم

يوسف / بصراحة اة عرضت عليهاا اننا نخرج يعنى نتكلم مع بعض بس للاسف هى فهمتنى غلط وفكرت انى هلعب بيهاا

محمد / وانت ازااى تعرض عليها انك تخرج معاها فاكرنا اية حضرتك

يوسف / استاذ محمد لو سمحت اهدى شوية بس كنت عاوز اعرف رايها  قبل ما ادخل البيت من بابو

محمد / احنا منعرفش انت ميين كويس ولا فين اهلك

يوسف / حضرتك عارف انا بشتغل دكتور واهلى من المنصورة هم ناس  طيبين اوى اكيد يعنى لازم هتشفهم وتتعرفو على بعض

محمد / خلينا نفكر كام يوم وهرد عليك

يوسف / انا انا متشكر جدا اناا انا

محمد / انا هتاخر اتفضل انزل

ويوسف بينزل من العربية

بعد يومين
انس بيرن لكنزة وكنزة بتدخل المكتب بسرعة
انس / كل المهندسين يكونو موجوديين كمان ساعة واى تاخيير هتكونى انتى الى مسؤالة

كنزة / بس يا بش مهندس فى مهندسين فى موقع البناء

انس / يحضرو حاالا مش لازم يكون فى حد ناقص فى الاجتماع دة  بلغيهم انو اجتماع مهم جدا

كنزة / تمام يا فندم

وكنزة بتبلغ كل المهندسين بسرعة وبتفتكر ضحى وبتتصل بيهاا

ضحى / الو كنزة عاملة اية

كنزة / لو مجتيش الشركة خلال نصف ساعة انا هروح فيها اكيد

ضحى / كنزة انا مش فاهمة حاجة

كنزة / فى اجتمااع مهم للمهندسين والبش مهندس انس امر ان كل  المهندسين يكونو فى الاجتمااع فوراا الله يخليكى تعالى بسرعة

ضحى / كنزة بس انا

كنزة / تعالى وبعد كدة اتكلمى زى ما انتى عوزة

ضحى / مش عرفة اقولك اية بس

كنزة / ضحى اليومين الى فاتو كل حاجة اتغيرت فى الشركة ويمكن دة اخر يوم ليناا فيهاا اصلاا

وضحى بتزعل اوى وبتبص لاية االى قاعدة قدمها بتحط مسكات على وشها

و ضحى بتقرب من اية
ضحى / اية انا لازم اروح الشركة حالا

اية/ اية ازااى يعنى هتسبينى فى يوم زى دة لوحدى دول اهل يوسف زمنهم جيين فى الطريق انا خايفة

ضحى / حببتى هى نصف ساعة بس وهكون عندك مش هتاخر

و ضحى بتبوس اية من مناخيرها الحاجة الوحيدة الى مش عليها مسك وضحى بتاخد شنطتهاا وبتخرج بسرعة

انس فى المكتب وبيتكلم فى التلفون
انس / يعنى اية  عاوز يخرج فيين الدكتور

امير / الدكتور قال لازم يفضل هنا كام يوم تحت الرقابة بس رافض اعمل اية

انس / يااربى   اتصرف اعمل حاجة وحدة فى حياتك صح
حاول تقنع باباا انو يفضل فى المستشفى يومين كماان

امير / حاضر حااضر

و انس بيمسح على شعرو بايدو بارهاق وتعب
كنزة / بش مهندس الاجتماع جاهز والضيف على وصول

انس بيتنهد وبياخد شفطة من القهوة بتعتو وبياخد ملفات
من على المكتب وكنزة بتخدهم منو بسرعة وانس بيتحرك على قاعة الاجتماعات والكل بيقف لانس و بيشاورلهم انهم يقاعدو

انس / كل المهندسين موجوديين

كنزة/ بس فى الانسة ضحى هى

ضحى / انا وصلت

و ضحى بتروح تقاعد جمب مصطفى و كرم و انس بيبصلها اوى و بيبص فى الساعة

انس / فاضل خمس دقايق بس والضيوف يوصلو خلينى اتكلم معاكو بصراحة شوية من غير تجميل الكلماات
كلكو عرفتو وضع الشركة كويس وان بعد ما الشركة اليبانية لغت العقد الى بينا اصبح وضعناا صعب بعد ما شركات كتير اتخلت عننا

والمهندسين كل واحد بيتكلم كلمة والكل بيتكلم فى صوت واحد

انس / ممكن هدوء لو سمحتو دلوقتى وصلى عرض مناسب جدا من شركة اسبانية الاصل بس صاحب الشركة مصرى وهو قرر انو يعمل شغل  هناا فى مصر وعرض انو يدخل بنصيب الشركة اليبانية

والكل مبسوط اوى
انس / بس للاسف هو طلب ان طقم المهندسين هيتبدل

والكل بينفعل جدا

انس / لسة احنا بنتناقش يا جمااعة وانا كان شرطى ان مفيش اى موظف من الشركة يخرج منهاا غصب عنو ابدا هنفضل محتفظيين بكل الموظفيين ودة طبعاا هيكون باختبار المدة الى جاية لازم الكل يثبت قدراتو

وبتدخل كنزة القاعة
كنزة/ الضيوف يا فندم وصلو

وبيدخلو الضيوف القاعة و ضحى بتتصدم وبتقف فجاة
و انس بيبصلهاا اوى باستغراب و الضيوف بيقاعدو

صالح / بم اننا متفقين على كل حاجة خليناا نمضى العقد الاول

انس / خلينا نمضى العقد فى حفلة ترحيب يكون احسن

احمد السيوفى / انا مش بحب الشكليات دى انا بحب الشغل احسن

واحمد عيونو بتروح على ضحى الى لسة وقفة ومصدومة

و مصطفى بيمسك ايد ضحى وبيخليها تقاعد
مصطفى /  فى اية مالك

و ضحى اديهاا بتترعش ومتوترة اوى وانس بيمضى العقد مع احمد السيوفى

احمد / من بكرة هيكون المبلغ فى حساب الشركة بس فى حاجة مهمة جدا بسبب الاتهامات الى انتسبت ليك لازم تحااول تغير راى العميل فيك لان بالشكل دة كل الجهود الى
انا بعملها هتروح على الفاضى اهم حاجة السمعة الحسنة يا بش مهندس وانت اكيد عارف كدة كويس انا دخلت كل شركاائى وشاركتك فى مشاريعك على امل انك هتقدر تحل المشكلة دى

و انس بيرتبك اوى ومش عارف يتصرف وعيونو بتيجى فى عيون ضحى و ضحى بتقف وبتقرب على انس وبتقف جمبو وبتبص لوالدهاا اوى بغضب

ضحى /انا وخطيبى البش مهندس انس قدرين نغير كل حاجة مع بعض

والكل فى زهوول تاام و انس بيبص لضحى اوى و ضحى عنيهاا على والدها بغضب

احمد / خطيبك

ضحى / اة خطيبى انا والبش مهندس بنحب بعض من زماان وبيتهيقلى ان جة  الوقت المناسب اننا نعلن خطوبتنا

و ضحى بترفع نظرها لانس و انس بيبص فى عنيهاا اوى

انس/ اة فعلاا انا والبش بقصد انا و ضحى خطوبتنا قريبة جدا وحضرتك هتكون من اول الضيوف

احمد / ان شاء الله انا عندى شغل مهم لازم ارووح

واحمد بيخرج وباين علية الغضب وصالح وره والمهندسين بيروحو عليهم بيبركو لانس و ضحى وكنزة وقفة فى زهول

والكل بيخرج من اوضة الاجتماعات وكنزة بتقف بتبصلهم وبترتبك اوى وبتخرج بسرعة

ليست هناك تعليقات