إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي🌸 الحلقه التاسعه🌸

الحلقة  9

انس بيوصل الشركة هو و ضحى وبينزل و ضحى بتنزل وبتحاول تكون قوية قدم انس وبتدخل الشركة مع انس

وبيدخلو الاسنسير و ضحى باين عليهاا الالم ومش قدرة تقف على رجليها ولسة انس هيقرب منها

ضحى / متقربش منى انت فاهم

و انس بيرفع حوجبو باستغراب
ضحى / انت عارف لو عملت الى عملتو دة تاانى انا انااا

انس / انتى اية

ضحى بتضغط على اسننها والاسنسير بيتفتح و مصطفى بيكون واقف قدم الاسنسير

مصطفى / ضحى انتى بخيير

ومصطفى  بيسند ضحى بسرعة و انس بيبصلهاا اوى
ضحى / متسالنيش عن حاجة ابدا

وكنزة بتجرى عليهم بسرعة
كنزة / ضحى انتى كويسة

و ضحى بتهز رسها بنعم
كنزة / حمدالله على سلمتك يا بش مهندس الامن اتصل وقال ان  فى صحفيين وصلو قدم الشركة

ضحى / هنا. كمان

انس / كنزة تعالى  على المكتب فورا

و انس بيتحرك بسرعة وكنزة تقريبا بتجرى وره ومصطفى بيسند ضحى وبيخدها على المكتب بتعهاا

انس فى المكتب مع كنزة
كنزة / البش مهندس مصطفى هو والبش مهندسة ضحى قدرو يقنعو شركة الاسكان انهاا تاجل انسحبهاا من المشروع اسبوعين

انس / كنزة سبينى ادرس الاوراق دى وابعتيلى ملف المناقصة

كنزة / تمام يافندم

وكنزة بتخرج وبتتنهد اوى وبترتااح ان فى حمل ثقيل اتشال من عليها

فى الليل

انس فى مكتبو وبيمسك دماغو من الصداع وبيبعد عن المكتب وبيطلع الموبيل بيعمل مكالمة ومفيش رد وبيدايق اوى وبيرمى الموبيل بعصبية وبيقف قدم الشبااك وبيرجع للموبيل تانى

انس / الو سارة انا انس سالى معاكى

سارة / لاا سالى مش هناا

انس / بس بحاول اكلمها من الصبح الموبيل مغلق

سارة / للاسف سالى سفرت لبنان

انس / اية سفرت ازااى يعنى سفرت لبنان

سارة / سالى نفسيتهاا تعبانة جدا من الى حصلك بسببهاا وفضلت  انها تبعد وتديك فرصة تفكر بهدوء

انس / يعنى هى بتعاقبنى كمان

سارة / لاا ابدا هى حزينة جدا بسبب المشاكل الى حصلت ومدى تاثرها على شغلك والشركة والى حصل لوالدك كماان انس حاول تفهمها سالى بتحبك اوى وصعب عليها انهاا تشوفك بتعانى وهى مش عرفة تعمل اية خليها تسافر يومين تغير جو شوية ولما ترجع اتكلمو بهدوء

انس / ماشى يا سارة لو كلمتك خليها تكلمنى خلينى اطمن عليها

سارة / حاضر تصبح على خير

و انس بيقفل التلفون وبيرفع خطلات شعرو لفوق بتعب
والباب بيخبط وبتدخل كنزة

كنزة / يا فندم كل الموظفيين راحو حضرتك

و انس بيبص فى الساعة
انس / كنزة انتى لسة لسة هناا لحد دلوقتى الوقت اتاخر اوى

كنزة / انا كنت همشى مع البش مهندس مصطفى و ضحى بس قلت يمكن حضرتك تحتاج حاجة منى

انس / الظاهر ان البش مهندس مصطفى مهتم بيها اوى

كنزة / بميين

انس / كنزة جهزى نفسك خلينى اوصلك

كنزة / لا يافندم متتعبش نفسك انا اتصلت بمكتب هيبعتلى تاكسى

انس / ماشى روحى انتى

وكنزة بتخرج و انس بيرجع للاوراق وكنزة بتخرج من الشركة
بتشوف محمد واقف بالتاكسى

كنزة / محمد بقصد استاذ محمد

محمد / محمد احسن

كنزة / بس ضحى راحت من بدرى

محمد / انا مش جاى علشان ضحى انا جاى علشانك انتى

كنزة / علشانى انا

محمد / مش انتى طلبتى تاكسى

كنزة / اة فعلاا

محمد / اتفضلى التاكسى موجود

كنزة / يعنى صدفة

محمد / مش بالضبط انا قرات العنوان والاسم على لوحة الطلبات  كان دور واحد زميلى اختهاا منو عادى يعنى

و كنزة بتبتسم اوى وبتركب التاكسى
محمد/ انتى متعودة تتاخرى للوقت دة

كنزة / لا بس فى شوية مشاكل فى الشغل فاتاخرت شوية

محمد / بس الوقت اتاخر والبلد مش امان دلوقتى لازم تكونى حريصة اكتر من كدة

كنزة / فعلا

محمد / دة رقم تلفونى لو احتجتى تاكسى فى اى وقت يعنى

كنزة / يعنى اكلمك لما احتاج تاكسى بس

و محمد بيبتسم اوى
محمد / لاا ولو فى اى حاجة تانية طبعاا

فى الصباح

انس بيروح المستشفى وبيدخل اوضة  والدو بسرعة بقلق

انس / باباا انت انت كويس

انس بيروح المستشفى وبيدخل اوضة والدو بسرعة بقلق

انس  / باباا انت انت كويس

عبد الرحمن / اهدى انا بخيير هدى نفسك بس

و انس بيبص لامير بغضب ولسة هيروح علية
امير / لاالااا مليش دعوة باباا هو الى قالى اقولك انو تعباان اوى

عبد الرحمن / ندل

انس / باابا انت تعرف انى كنت هعمل مليون حادثة وانا جااى قد اية كنت خايف اخسرك

وعبد الرحمن بيمسك ايد انس وبيطبطب عليها وانس بينزل على ايد والدو وبيبوس ايدو

امير/ هى دى الحاجة الوحيدة الى هتخليك تيجى بسرعة

انس / انت بالزات متتكلمش بدل مطلع عصبيتى عليك

و امير بيشاور على شفيفو انو مش هيتكلم

انس / باباا فى اية لية جبتنى بالطريقة دى انا كدة كدة كنت جااى

عبد الرحمن / استنى شوية

انس بيبص لوالدو اوى و عبد الرحمن عيونو على الباب
وفجاة الباب بيتفتح وبتدخل ضحى

ضحى / عمو الحااج انت انت كويس حصلك اية انا اول ما اتصلو بيا وقلولى انك تعبان اوى وطالب تشفنى جيت بسرعة

انس / بابا ياريت تقول بسرعة اية الى بيحصل هناا

وضحى بتبص لانس و عبد الرحمن و امير اوى

عبد الرحمن / ضحى يا بنتى لو فى ايدك انك تنقذى شرفى وشرف الشركة هتعملى اية

وضحى بتبص لانس
انس / اية الى بيحصل هناا

ضحى / طبعاا لو اقدر

عبد الرحمن / تقدرى تقدرى طبعاا

و عبد الرحمن بيبص لانس
عبد الرحمن / وانت هتنفء من غير اى كلمة ومفيش اعتراض لان دة الحل  الوحيد قدمنا دة طبعا لو ضحى وفقت

و عبد الرحمن بيشاور  لامير  وامير بيشغل الاب توب بتااعو و ضحى بتقف جمب انس علشان تشوف اية فى الاب توب

مزيعة فى برناامج / بعد ظهور البش مهندس انس عبدالرحمن وهو بيحمل فتاة الى السيارة هناا ياتى السؤال هو كل الاتهامات ضدو هو بريئ منهاا فعلا ام هى مجرد صدفة وبعد الهجوم العمال على مواقع البناء وهدم كل الالات وتمنعهم انهم يشتغلو فى شركة شخص اتهم انو من داعميين الشواز نعلهم الله فى كتبة

انس بيتعصب وبيقفل التاب
انس / باباا

عبد الرحمن / بوجود ضحى قريبة منك اناس فكرت انهاا خطبتك وبكدة بنثبت انك شخص طبيعى وان كل الاتهامات دى باطلة

ضحى وقفة مبتتكلمش

انس / مش فاهم حضرتك تقصد اية

عبد الرحمن /انكو تمثلو انكو مخطوبين ولو فترة صغيرة لحد ما  الناس تتطمن لنا وترجع سمعتنا وسمعة الشركة من جديد

ضحى / وانا

والكل بيبصلهاا
ضحى / وسمعتى اناا مفيش حد فكر فيهاا

عبد الرحمن / سمعتك محفوظة يا بنتى بعد ما شفوكى و انس بيشيلك الناس كلامها كتير وبكدة هتخرسى لسنهم انتى كمان

ضحى / اسفة العرض مرفوض

و ضحى بتخرج من الاوضة
عبد الرحمن/انس الحقهاا بسرعة حاول تقنعهاا

انس / اقنعها بحاجة انا نفسى مش مقتنع بيهاا يعنى
وملقتش غير دى

و عبد الرحمن مدايق اوى

انس/ باباا انت اهدى ومدايقش نفسك انا هحل الموضوع دة
المحامى كلمنى وقالى على نفس الفكرة وانا هتصل بسالى فى اقرب وقت  وهنعلن خطوبتناا فورا

ليست هناك تعليقات