إبحث عن موضوع

الضحيه ... الجزء الرابع و الاخير

( الضحيه الجزء الرابع والاخير )

"رجعت البيت وانا مصدومه من الخبر ...حكيت لسلوى كل حاجه .. كانت بتحاول تصبرنى لكنها فشلت .. لان جرحى المره دى مش هيتلم ... انا خسرت اصدق حب ف العالم ..
____
"عدت ايام وشهور وانا روحى بتتسحب منى بالبطئ
بس رجعتلى من جديد لما رن تليفونى

-الو ...

=الو

"ايه ده صوت محمد ايوه صوته انا مقدرش انساه

=مين معايا ؟!

-يعنى مش عارفه .. انا محمد

-خير ف ايه؟ ..

=كنت عايز اتكلم معاكى .. ممكن ؟!

"نبره صوته غريبه .. هو ده محمد بتاع اخر مقابله

-ممكن .. بس فين

=ف المكان اللى كنا بنتقابل فيه

-ومراتك وبنتك ..

=ملكيش دعوه تعالى بس

-حاضر ساعه واكون عندك
___
"قفلت منه .. كنت مبسوطه انى هشوفه وسمعت صوته بس ايه فايده كل ده وهو متجوز ومعاه بنت ...
____
"روحت ع الميعاد واستنيته

-معلش اتاخرت

=ولا يهمك . اتفضل

-احكيلى كل حاجه .. علشان العيون دى مبتكدبش ... اختفيتى ليه ... اختفيتى ليه قبل الفرح باايام

=لو حكيت وعرفت السبب .. مش هتتغير حاجه .. محمد انتا دلوقتى متجوز ومعاك بنت ملهوش لازمه الكلام ... اللى حصل ده عدى عليه 6 سنين

-وانا عايز اعرف .. علشان محسش بالذنب .. اعتبريه فضول مش اكتر ..

=ماشى هحكى ... هحكى علشان صورتى متبقاش سيئه ف نظرك

-شادى عرف انى هتجوز صاحب اكبر مستشفى ف مصر ... رجع كلمنى تانى ... طلب منى اشوفه بس رفضت .. فضل يهددنى بيك وانه هيقتلك بحكم انه خسران كل حاجه ... خوفت عليك ... وافقت اقابله ... اخدنى ف مكان غريب ... حبسنى ايام وايام ... علشان بس ايام الفرح تعدى .. ومفوزش بيك ... معرفش انا عملتله ايه علشان يدمرلى حياتى .... كان بيرجع كل يوم سكران ... انا كنت رافضه القذاره دى ... مقدرش يلمسنى .. و ف يوم قررت اهرب .. سكرته جامد ... خليت يكون عنده امل ان ممكن اسلمله نفسى ... ضربته واخدت المفتاح منه وهربت .. هربت وانا مش عارفه هروح فين ... راجل عجوز شافنى وساعدنى .. خلانى عنده ف بيته  ... خوفت ارجع ويهددنى بيك او بأمى قررت انى استمر ف الهروب ده لحد م يختفى او يموت ... والحمدلله مات من البشاعه اللى هو كان فيها.. بس كان الوقت اتأخر .. امى ماتت .. جنازه امى محضرتهاش علشان متشوفنيش وتفضل تتهمنى باتهمات باطله .. كان كفايه عليا موت امى  .. وانا دلوقتى عايشه عند صاحبتى علشان متعرفش توصلى..

-كل ده يامنه ومتحكيش ليا كنت قولتيلى وانا هتصرف بنفسى .. ازاى تخبى عليا كل ده ..

=مش عايزه اى حاجه وحشه تحصلك بسببى

-ومش وحش انك تمشى وتسبينى ليه مرجعتيش ..

=مكنش ينفع ارجع خوفت عليك انتا وامى من شادى.. وللاسف خسرتكم انتوا الاتنين

=انتى غلطانه يامنه لو فكرتى شويه مكنش هيحصل كل ده .. انا مدمر من بعد م سبتينى كل الافكار الوحشه كانت مصحبانى ... انتى كنتى قاسيه ف حكمك ده عليا

-انا اسفه ... بس هو ده اللى حصل .. وانتا عايش حياتك الحمدلله .. بعد اذنك هستاذن

=تمشى فين انا مصدقت لقيتك

-لازم امشى مينفعش

=مش هتمشى ياهانم ... انا هتصل بالماذؤن وهياجى يكتب دلوقتى ...

-ماذؤن .. انتا مجنون .. ومراتك وبنتك

=هههه مشكلتى انى بعرف انك كدابه من عيونك لكن انتى زى الهبله بتصدقى اى حاجه اقولها ... البنت اللى شوفتيها دى بنت واحد صاحبى .. لو كان عندنا بنت كانت هتبقى عندى نفس غلاوتها ... انا مش متجوز .. انا رافض الجواز من بعدك .. مش متخيل حياتى غير بيكى .. اعتكفت عن الجواز بسببك ...

-بتتكلم بجد ؟!

=ايوه ياست الهانم .. بتكلم بجد

-بحبااك يامحمد

=ومحمد بيحبك

-لسه فاكر

=طبعا ... تقبلى تتجوزينى للمره التانيه

-بس .. ودمعت

=ماما الله يرحمها موافقه

-وانا موافقه علشان مافيش راى بعد راى ماما

=يسلام ع التقل ..

-بحبك

=هحضنك

-طيب والناس

=يولعوا الناس .. مش شايف حد غيرك

-حضنى وفضل يلف بيا وقعنا ع الارض وصوت ضحكنا قلب المكان ...

"احيانا القدر والنصيب يجتعمان معا ليجمعوا الاحباء !!

قدرى_انت

ليست هناك تعليقات