إبحث عن موضوع

رواية حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه الخامسه🌸

الحلقة  5

وانس بيدور بعيونو على ضحى ومش موجودة
انس / حد يطلب الاسعاف بسرعة اتحركو

و انس بيجرى يدور على ضحى بسرعة وبيشفهاا بتحاول ترفع العامل الى كان معااها متصاب من الانفجار و انس بيروح عليهاا بسرعة

ضحى / هو مااات هو مااات

و ضحى خايفة اوى وبتترعش من الخووف وانس بيشوف النبض

انس/ اهدى هو عايش اهدى انتى كويسة فيكى حااجة

و ضحى بتبص لانس بخووف وبتفتكر والدتهاا فى القسم
كانت محبوسة فى القسم وفى ارهابين حولو يفجرو القسم ووالدتهاا اتصابت هنااك

انس بيهز ضحى بقوة
انس / بشمهندسة ضحى فووقى

ضحى / ماماا

وانس بيبصلها باستغراب والعمال بيروحو عليهم بسرعة
و ضحى بتحاول تستوعب الى حصل حوليهاا وبتشوف انس عيونو عليها وبتحاول تهرب من عيونهم وبتبعد بسرعة و انس بيروح ورها و بيمسك اديهاا

انس / استنى ريحة فيين

و ضحى مرتبكة ومتوترة اوى
ضحى / انا انا

انس / انتى كويسة فيكى حااجة

ضحى / اة اة انا كويسة

و انس بيبص على رجليها وبيشوف دم
انس / انتى مجروحة

ضحى بتبص على رجليها و انس بينزل على ركبتو قدمها وبيرفع طرف الفستان وضحى بتتوجع وبيشوف قطعة حديد صغيرة مغروزة فى رجليهاا فوق ركبتهاا

و انس بيشلها بسرعة وبيخدهاا على العربية وبيمشى بيها
و ضحى بتتالم من حركة العربية

انس / انتى ازااى محستيش بيهاا

ضحى / انا انا مش عارفة

انس / انا من من ساعة ماشفتك قلت انك اكيد مجنوونة

و انس مبيخدش بالو من المطب والعربية بتتحرك بقوة و ضحى بتصرخ

انس / اسف اسف

وبعد شوية بيوصلو المستشفى وانس بيشلها وضحى بتتالم وهو بيشلها و بيدخل بيهاا بسرعة

انس / دكتوووور دكتووور

محمد و على فى كفترية بيشربو قهوة
محمد /اشرب القهوة

و على مبيردش علية
محمد / قولتلك اشرب القهوة ولا خلاص كلامى مبقاش يتسمع خلاص

و على بينزل عيونو للارض وبياخد فنجان القهوة وبيشرب

محمد / الى سمعتو منك دة

على / بس هو لازم

محمد / هو غلط اة بس مش انت الى هتحسبو فى رب كريم
قول يارب احنا كلنا عبيد عندو وكمان متنساش انو ابوك

على / لااا دة مش ابوياا ابدا

محمد / وطى صوتك احنا فى مكان عام

على / محمد انت اكتر حد عارف احنا اتعذبنا قد اية والراجل دة عمل فينا اية

محمد / ماشى روح اقتلو علشان ترتااح بس ساعتهاا حضرتك هتدخل السجن واختك الى ملهاش غيرك هتموت من حصرتهاا عليك

و موبيل محمد بيرن ومحمد بيرد على الموبيل وبيقف فجاة
على / محمد فى اية

محمد / يلاا بسرعة اتحرك

على / فى اية هنروح فيين

محمد / ضحى فى المستشفى

على بيتصدم وبيقف مكانو ومحمد بيمسكو بقوة
محمد / مش وقت صدمة خالص خلينا نروح نشوف اختك حصلها اية

فى المستسفى

انس بيخبط على الباب وبيدخل وبيشوف ضحى قاعدة  على السرير

انس / انتى بخيير

و ضحى بتهز رسها بنعم والباب بيتفتح فجاة وبيدخل محمد و على بيجرى على ضحى وبيحضنهاا اوى وبيبوس اديهاا

على / ضحى ضحى انتى انتى

و ضحى بتتالم
ضحى / على اهدى انا كويسة

ومحمد بيقرب عليهم
محمد / ضحى

و ضحى بتبتسم اوى لمحمد و محمد بيبسهاا من جبنهاا
و انس بيتحرج من وجودو وبيخرج وبيسبهم والموبيل بيرن وبيشوف الاسم وبيرد بسرعة

انس/ باباا اهدى انا بخير والله العظيم بخيير دقيقتان وهكون قدمك

عبد الرحمن /انت فيين يا ابنى انت مخبى عنى

انس / باباالمهندسة الجديدة ضحى  هى بس اتصابت فى رجليها

عبد الرحمن / اية اتصابت

انس / مش خطيرة متقلقش هى بخير بس جرح فى رجليهاا
وانا فى المستشفى معااها والعمال بخير مفيش حالات خطيرة متقلقش

و عبد الرحمن بيقفل مع انس التلفون وبياخد دواء الضغط بسرعة و انس  بيخبط على باب اوضة  ضحى وبيدخل
و محمد و على بيبصو لانس

ضحى /  بش مهندس انس انا حبة اشكر حضرتك تعبتك معايا

و محمد بيروح على انس بيسلم علية
محمد / انا محمد   جار ضحى وزى اخوهاا الكبير

و على بيسلم علية
على / انا على اخوهاا

انس / انس عبد الرحمن

انس / انا لازم اروح اشوف باقى العمال لو احتجتى حااجة
عرفة هتوصليلى ازااى

ضحى / شكرا

و انس بيخرج
على / دمو ثقيل اوى اية الرخامة دى

محمد / على

على / انا قلت حااجة

فى الليل اية مع ضحى فى  المستشفى و ضحى نايمة والباب بيخبط وبيدخل يوسف

اية / دكتور يوسف

يوسف / الانسة ضحى عملة اية دلوقتى

اية / انا مكنتش اعرف انك بتشتغل فى المستشفى هناا

يوسف / وانا مكنتش عارف انك مهتمة

اية / يعنى مش مهتمة اوى بس فضول يعنى

يوسف / فضول

اية / عندك مانع

يوسف / لا ابدا خالص

يوسف و اية بيبصو لبعض بابتسامة هدية
ضحى / الفيلم الهندى دة هيخلص امتى يعنى

يوسف و اية بيتخضو و اية بتضرب ضحى فى كتفهاا وضحى بتتالم

يوسف / احم احم عاملة اية دلوقتى يا انسة ضحى حسة باى الم

ضحى / يعنى الم بسيط

يوسف / هخلى الممرضة تزود جرعة المسكن علشان تقدرى ترتااحى

ضحى / شكرا

و يوسف بيبص لاية
يوسف / لو محتجيين اى حاجة انا مناوب النهاردة فى المستشفى

اية بخجل / شكرا تعبناك معانا

يوسف/ ولا تعب ولا حااجة الكفترية هنا بتعمل كيك هتعجبك جدا

اية / انت عرفت ازاى ان انا بحب الكيك

و يوسف بيبتسم
يوسف / يعنى كل يوم الصبح بشم ريحة الكيك خرجة من مطبخك يباة اكيد بتحبيها

اية / بجد بتعجبك ريحة الكيك بتعتى

يوسف / جدا

ضحى / انا باة اكتر حاجة بكرهاا الكيك يع يع عجيين كدة اووف فظيعة

يوسف / احم احم انا انا بعد ازنكو

و يوسف بيخرج بسرعة و اية بتبص لضحى بغضب وبتقرب منها

ضحى /  فى اية اهدى انتى هتعملى اية  انا انا تعبانة رجلى ااة

واية بتمسك المخدة وبتضرب ضحى بيهاا و ضحى بتتالم وبتصرخ

اية / انتى لسة شفتى حااجة انا باة ههشويكى

ضحى / والله كنت بهزر معااكو ههههههه

اية / انا بكرهك على فكرة

ضحى / وانا بموت فى الدكتور يوسف

اية / قولتى اية

ضحى / نعم مين دة الرديو الى بيتكلم مش انا

اية / ضحى نامى يا ضحى ناامى

ضحى / انا اصلا نايمة من بدرى انتى مش وخدة بالك اصلاا

اية / اة فعلاا ناامى

وضحى بتغمض عنيهاا وبتكتم الضحكة
اية / مجنوونة

و ضحى بتنفجر من الضحك هى و اية

فى الصباح

انس بيلعب رياضة فى الجنينة و امير بيروح علية
امير / صباح الرياضة صباح النشااط

و انس بيقف وبينهج اوى وبينشف عرقو وبيروح على امير
انس / بتخطط لاية اليوميين دول

امير / بتكلمنى انا

انس / امير

امير / هههة متتعصبش بهزر معااك ولا حااجة انا مهتم بالدراسة وبس السنة دى اخر سنة قلت خلينى اخلصها على خيير

انس / وانا المفروض اقول ربنا يوفقك صح

امير / بالضبط كدة

انس / امير ابوك مش هيستحمل خبطة منك تانى انت فاهمنى طبعا

امير / انتو لية مش مصدقينى بس انا خلااص انسان جديد انا امير جديد

انس / بجد و٢٥ شارع عبدين فى المعادى

وامير بيبتسم لانس
امير / انت مفيش حاجة تعدى من تحت ايدك

انس /  انت اخويا الصغيير وخايف عليك معنديش مانع
انك تعمل الى انت بتحبو بس انت عارف راى باباا فى موضوع الرقص دة

امير / حاضر

انس / خلى بالك من نفسك وابعد عن الصحافة على قد ما تقدر

امير / تمام يافندم

انس بيضحك وبيحضن امير اوى

امير / ممكن بمناسبة الحضن دة اطلب طلب

و انس بيبعد عن امير بيبصلو اوى
امير / مبلع بسيط يعنى محتاج شوية حاجات

انس / روح لكنزة وانا هكلمهاا

امير / وحياتك بح بح ايدك شوية

انس / اية بح بح دى اية الكلام البيئة دة روح ياامير روح من قدمى بدل مرجع فى كلامى

و امير بيضحك وبيمشى ببسرعة

اية بتحط هدوم ضحى فى الشنطة وبيدخل على الاوضة
على / جهزيين

اية / اة خلاص

و على بيسند ضحى.
ضحى / على جبت فلوس المستشفى منين

على / محمد هو الى راح يدفع الفاتورة

وبيخرجو من الاوضة و محمد بيروح عليهم وبياخد من اية الشنطة

ضحى / محمد انا عرفة الظروف يعنى وفاتورة المستشفى

محمد / اية الكلام دة بس يا ضحى وكمان الفاتورة مدفوعة من حساب المهندس انس عبد الرحمن

اية / مش هم السبب فى الحادثة دى

محمد / يلاا خلونا نروح من هناا جو المستشفى بيخنقنى

بيخرجو من المستشفى و ضحى بتشوف عربية عبد الرحمن بتقف قدمها

عبدالرحمن /  انتى خارجة من المستشفى

ضحى  / انا بقيت كويسة

عبد الرحمن / انتى متاكدة انك بخيير

ضحى / متاكدة يعنى خلال يومين وهنزل الشغل ان شاء الله

عبد الرحمن / يومين اية انتى تخدى الوقت الى انتى عوزة لحد ما تحسى انك بخيير

و عبد الرحمن بيبص لعلى و اية و محمد
ضحى / اعرفك دة على اخوياا اية و محمد زى اخواتى بالضبط

عبد الرحمن / خلونى اوصلكو بالعربية

محمد / شكرا احنا معانا عربية

كنزة / الف سلامة عليكى يا ضحى

ضحى / شكرا كنزة

محمد و على بيخدو ضحى على العربية وبيتحركو عبد الرحمن وكنزة بيدخلو المستشفى وبيروحو يتطمنو على باقى العمال

فى فندق كبير على النيل

بيدخلو رجال اعمال الفندق وبيكون فى اتنين فى استقبلهم
الشخص / اهلاا بحضرتكو انا صالح سكرتير احمد بية

صالح بيدخلهم قاعة خاصة
صالح / ثوانى واحمد بية يكون موجوود

وبيخرج صالح وبيطلع لاوضة  احمد
احمد / صالح كل حاجة جهزة

صالح / الاجتماع جاهز يافندم وكل الاوراق المطلوبة جهزة

احمد / واية اخبار الاولاد

صالح / الانسة ضحى خرجت من المستشفى والبش مهندس على معاها مبيسبهاش ولا لحظة

احمد / خلى عينك عليهم انت فاهم

صالح/ تمام يافندم انا حاطط ناس ورهم ٢٤ ساعة

و احمد بيهز راسو وبيتحرك وصالح وره وبيروح على الاجتماع

انس فى الشركة والباب بيدق وبتدخل سالى المكتب
و انس بيبتسم اوى

سالى / ممكن ادخل يا حضرة البش مهندس

انس بيبتسم اوى وبيروح عليهاا وبيبسها من خدهاا
سالى / انا كنت زعلانة منك بس لما شفتك خلاص كل حاجة راحت

و انس بيمسك اديهاا وبيروحو يقاعدو  مع بعض
انس / حببتى انا اسف عارف انى مقصر معاكى والله بس
غصب عنى انتى شيفة الشغل قد اية دة غير المشاكل

سالى بتروح تقاعد على طرف الكرسى الى انس قاعد علية
سالى / بس لما بتبعد عنى انا بحس انى مش عايشة

و انس بيبوس اديها الاتنين بحب وبيدخل عبد الرحمن المكتب و انس بيقف بسرعة و عبد الرحمن بيبان علية الغضب

سالى / عامل اية يا عمو

عبد الرحمن / الى انا شايفه دة يحصل فى النادى فى الكفترية مش فى الشركة

و سالى بتبص لانس اوى
انس / اسف يا باباا عندك حق

و سالى بتاخد شنطتهاا وبتخرج
انس/ سالى

انس بيقف مكانو وبيبص لوالدو بحزن
عبد الرحمن / اخر مرة اشوف الى انا شفتو دة انت فاهم

ليست هناك تعليقات