إبحث عن موضوع

رواية حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه الرابعه🌸

الحلقة  4

فى الصباح

انس بيدخل مكتب والدو وبيمضى منو اوراق

عبد الرحمن / اية اخبار المهندسة ضحى

انس بابتسامة / والله البشمهندسة ضحى موصلتش لحد دلوقتى من اول يوم لحضرتهاا

عبد الرحمن / اكيد فى حاجة

انس / انا مش فاهم حضرتك لية متمسك بالبنت دى بس

عبد الرحمن / علشان هى مش زى اى حد

انس / اسف بس باين كدة انهاا ثقتك فيها مش صح

عبد الرحمن / انت كلمت امير

انس / اة كلمتو من شوية

عبد الرحمن / خرج بدرى النهاردة اكيد بيعمل موصيبة من المصايب بتعتو

انس / متقلقش امير عارف اننا وره خطوة بخطوة

عبد الرحمن / خليك قريب منو

انس / حاضر بس انت خليك مرتااح

عبد الرحمن / ارتاح ازااى يعنى طول ما انت واخوك مش على  الطريق الصح

الباب بيخبط وبتدخل كنزة

كنزة / بش مهندس انس طلبين الاوراق فى الموقع

انس / اة بلغيهم انهم يبدا انا خلال نصف ساعة وهكون هناك

عبد الرحمن / كنزة

كنزة / افندم

عبد الرحمن / انس روح انت وخلى بالك من الموضوع الى كلمتك علية دة

انس / حاضر سلااام

عبد الرحمن بيشتور لكنزة تقرب
عبد الرحمن / معاكى تلفون المهندسة ضحىالسيوفى

كنزة / اكيد فى الملف بتاعهاا

عبد الرحمن / اتصلى بيهاا وبلغيهاا ان اى تقصير فى الشغل احنا مش هنسمح بية ابدا

كنزة / تمام يافندم

وكنزة بتخرج و عبد الرحمن بيرجع لاوراقو والملفات

امير بيدخل المكتبة
امير / صباحو عسل يا عم ادهووم

ادهم / تصدق انك عيل رخم

امير / بس بتحبنى وبتموت فياا كماان صح يا ادهووم

ادهم / يا ابنى اعتقنى لوجة الله ياشيخ تاخد ثواب فياا ابعد عنى  مش عاوز اعرفك تاانى

امير / يعنى تكولنى عضم وترمينى عضم

ادهم / على فكرة اسمها هتكولنى لحم وترمينى عضم
اتفضل البحث بتاعك اهو ومتورنيش وشك تانى

امير / اية مالك قافش لية كدة على الصبح

و ادهم بيسيبو وبيروح يقاعد فى مكان بعيد وامير بيروح علية وبياخد منو الكتاب

امير / انت عارف مش هسيبك غير لما تقولى فى اية مالك

ادهم / باباا ياسيدى عاوزنى اتجوز بنت خالتى زينب

امير/ ههههههههة

ادهم / امير انا مش بهزر على فكرة

امير / يعنى اية هو فى حد دلوقتى بيغصب على اى حد ان كان والد  او بنت انهم يرتبطو

ادهم / اة احنا سلو عيلتناا كدة ياسيدى ومش عارف
اخلع من الموضوع دة ازااى

امير / طب بنت خالتك حلوة

ادهم / وانا مالى ان كانت حلوة ولا وحشة ياعمى انا لسة بدرس وكمان عندى احلام كتير نفسى احققهاا لما اتخرج

امير / قولو لاا

ادهم / انت مش عارف ابوياا دماغو نشفة قد اية لو موفقتش مش هيخلينى اكمل الكلية

امير / ايه رايك خليهاا هى الى ترفض وارتاح انت

ادهم/ ازاى يعنى

امير /يعنى اشتغلها فى العفريت الزرق ومن نفسها تروح على اهلها وتقولهم الحقينى يا ماما انا مش هوزااة انا مش موفقة
ويباة انت فى السليم

ادهم / والله انت مصيبة ياااة هنتاخر يلاا بسرعة محاضرة الدكتور خليل

وادهم و امير بيجرو بسرعة على المدرج وبيدخلو بسرعة
امير / الحمد لله لسة موصلش

خليل بيخبطلهم على ضهرهم وهم وقفيين وبيتخضو وخليل بيشاورلهم يتحركو

اية بتدخل لضحى الاوضة وبتشفها قاعدة على السرير

اية / ضحى انتى صحيتى

وضحى بتهز رسها بنعم
اية / فى تلفون علشانك بتقول انهاا سكرتيرة انس عبدالرحمن

وضحى بتاخد الموبيل من اية بسرعة
ضحى / الو انسة كنزة

كنزة /انا اسفة بس تاخرك اول يوم ليكى فى الشركة عكس انطباع سئ

ضحى / انا انا اسفة بس انا تعبانة شوية ويعنى لو

كنزة / مفيش لو انا من اول مرة شفتك حبيتك فمش حبة اقولك الكلام الى قالو عبد الرحمن بية بس هو مدايق اوى

ضحى / انا خلال ساعة وهكون فى الشركة

كنزة / ولو نصف ساعة هيكون احسن

و ضحى بتحط اديهاا على جبنهاا بارهاق
ضحى / حاضر شكرا انسة كنزة

و ضحى بتقفل التلفون مع كنزة وبتبص لاية
اية / هتخرجى ازااى وانتى تعبانة بالشكل دة

ضحى / لازم اروح النهاردة اول يوم ليا فى الشركة وانا مصدقت انى اشتغل فى شركة بالحجم دة

اية / خلينى اساعدك انتى روحى خدى دوش وانا هطلعلك هدومك بسرعة

ضحى / شكرا يا اية انا مش عرفة من غيرك

اية / بس يا هبلة انتى بلااش الكلام دة انتى عرفة انك زى اختى واغلا كمان

و ضحى بتحضن اية اوى وعلى واقف فى البلكونة فى اوضته وبيفتكر والدتو وهى بتعيط والشرطة مسكاهاا
وضحى بتاخد دوش وبتخرج

ضحى / اية دة انا هروح الشركة بدة

اية /  وفيهاا اية

ضحى / اية انتى عرفة ان انا مبحبش البس حاجات زى دة

اية / حاجة اية بس فهمينى الفستان دة فية اية غلط دة فستان بسيط ورقيق وناعم انتى ريحة شركة كبيرة لازم تهتمى بمظهرك شوية مش بالجينز والتيشيرت

ضحى / اية انا مهندسة معمارية يعنى اكيد هروح موقع بناء وتراب وحصاا وظلط واسمنت يعنى الفستان

اية / والله هو مريح جدا علشان خطرى النهاردة بس ومن بكرة البسى الى انتى عوزاة

و ضحى بتضحك على اية وعلى حركتهاا وبتاخد منها الفستان  ويتغير هدومهاو ضحى لبسة فستان ابيض لنص الساق ومنفوش من تحت الخصر بطريقة جميلة وبسيطة

على بيخبط على باب اوضة  ضحى وبيدخل وضحى بتروح علية وبتحضنو اوى

على / انا جمبك ومش هسمحلو يقرب مننا تانى

ضحى / انت كويس

على بيبسها من خدها وبيهز راسو بنعم
ضحى / انا لازم اروح الشركة النهاردة اول يوم لياا مش لازم اسمح لاى حاجة تدمر حيتناا

على/ خلينى اوصلك

و اية بتجرى بتجيب الشنطة لضحى
ضحى / شكرا يا اية

اية / اوعو تكونو فكرين ان انا بعمل كدة علشنكو لاا علشان اخر الشهر  تشترو منى منتجات الا بعملها

و على و ضحى و اية بيضحكو اوى

انس فى قسم التصميم ومعاة مهندسيين ومتعصب اوى
انس / دة مش نظام شغل ابدا مفيش حاجة من التصاميم دى اتنفزت  مظبووط

مهندس / المقاول يابش مهندس هو

انس / انتو الى مسؤلين قدمى  انتو فهمين والى مش قد يتفضل يقدم استقالتو فورا

و انس بيسبهم وبيخرج متعصب وبيخبط فى ضحى
و بيبصلها بغضب وبيلفت نظرو الفستان الى هى لبساة

ضحى / اسفة على التاخير

انس / جهزى نفسك هتيجى معايا الموقع كمان خمس دقايق

ضحى / الموقع النهاردة

انس / عند حضرتك مانع ولا تكونى فكرة ان هناا كفترية

ضحى / لا طبعاا انا جهزة يا بش مهندس

انس / هنشووف

و انس بيمشى وبيسبهاا و ضحى بتتعصب
ضحى / انا غبية لية سمعت كلامك بس يا اية لية

كنزة/ بش مهندسة ضحى

ضحى / انسة كنزة

كنزة / اية رايك خليها كنزة بس بلاش انسة والكلام دة

ضحى / فعلاا وكمان بش مهندسة والكلام دة كفاية انى هسمعهاا  من العمال

كنزة / تعالى شوفى مكتبك

ضحى بتروح مع كنزة على اوضة فيها ٤ مكاتب
كنزة / دة مكتبك

ضحى / شكرا كنزة

كنزة / لو احتجتى حاجة انتى عرفتى مكتبى

وبيدخل اتنين مهندسين متعصبين اوى
كرم وعيسى

عيسى / كرم انت كان المفروض تسلمهم امبارح تاخيرك دة هدم المعبد على رسناا كلناا

كرم / اعمل اية كنت مشغوول

عيسى / اة انت مقلتليش عملت اية مع البنت الشقرة الى شقطها من مصطفى

كنزة / احم احم

عيسى و كرم بيبصو لكنزة و ضحى

كنزة / المهندسة ضحى احمد

كرم بيبصلها من فوق لتحت اوى وعيسى بيقرب عليهاا
عيسى / منورة الشركة

ضحى / شكرا

كرم / عيسى شفت شكرا طلعة ازااى ياقلبى

كنزة / ضحى خلى بالك من الاتنين دوول انا بحظرك

عيسى / لية بس كدة يا كنووز لية السمعة دى من الاول كدة

و كرم بيقرب من ضحى
كرم / انا كرم

عيسى / وانا عيسى وفى البية الرومنسى كمان بس كالعادة متاخر

وبيدخل مصطفى / مين الى بيتكلم علياا

عيسى / كرم

كرم / يا واطى

مصطفى  / فى وجة جديد

كنزة / ضحى اسبكو انا تتعرفو على بعض واروح مكتبى

مصطفى / كنزة الملف دة ناقص شوفية لو سمحتى

كنزة / هو مش شغلى بس مدام قولتلى لو سمحتى يباة مقدرش ارفض

و مصطفى بيضحك و انس بيمر من قدم المكتب وبيشفهم بيضحكو

انس / والله ممتاز جدا كنزة اتفضلى على مكتبك
وكنزة بتخرج

عيسى / احنا كنا بنتعرف على البش مهندسة ضحى

انس / بلااش تتعرفو عليهاا علشان شكلهاا مش هتطول فى الشركة كتير

ة ضحى بتبصلو اوى
انس / احنا هنروح الموقع لو حضرتك معندكيش مانع

ضحى / انا جهزة يافندم

و انس بيمشى
مصطفى / ربنا معااكى

ضحى بتاخد شنطتهاا وبتروح وره انس

فى الموقع ضحى بتنزل من العربية مع انس فى موقع البناء

انس / فى خوزة على الكرسى  بتعرفى تلبسيهاا ولا اجبلك مساعدة

و ضحى بتاخد الخوزة وبتلبسها بعصبية والخوزة كبيرة عليهاا  وبتروح وره انس والعمال بيتجمعو

على بيروح لمحمد الشغل و محمد شغال على تاكسى بتاع والدو الله يرحمو

على / محمد

و محمد كان بيمسح التاكسى وبيشوف على وبيروح علية بسرعة

محمد / على ضحى كويسة فى اية اتكلم

على / متقلقش احنا كويسين

محمد/ بس انت اول مرة تيجى هناا

على/ معاك عنوانو

محمد / هو مين

على / الاستاذ احمد السيوفى اكيد ساب عنوانو او اى حاجة

محمد /  عاوز اية منو

على / ابوياا وعاوز اشوفو واطمن علية

محمد / على خلينا نروح نقاعد فى مكان ونتكلم انا وانت

على / انا مش عاوز اتكلم انا فى كلام لازم يسمعو منى

محمد / على

على / هتدينى العنوان ولا لاا

محمد / لا يا على مش هتاخد حاجة غير لما تهدى ونتكلم الاول

على / يباة انا هوصلو بطرقتى وهدفعو تمن كل العذاب الى امى شافتو

و على بيمشى و محمد بيمسكو من ايدو بقوة
محمد / على بلاش جنان

على / الجناان انى اسيبو عايش وهو السبب فى موت امى

محمد / اركب التاكسى

على / محمد

محمد بعصبية / قولتلك اركب حااالاا

و محمد بيدفع على بيقوة على التاكسى و على بيركب التاكسى و محمد بيتحرك

ضحى  مع انس  فى موقع البناء

و ضحى مش عارفة تتحرك من الفستان الى هى لبساة وبتتعصب اوى و انس بيبصلها وبيضحك وضحى بتبصلو بغضب وبتبعد عنو وبتروح للعمال وبتتناقش معاهم

انس بيبصلها اوى و ضحى تبعد نظرهاا عنو
العامل / ياحضرة المهندسة الالات جهزة

ضحى / خلينى اشفهاا الاول

و بتروح مع العامل و انس واقف بيشوف التصميمات وفجاة بيسمعو صوت انفجار والكل بيجرى على صوت الانفجاار

والعمال بيخرجو من اوضة  الراحة وفى دخان بيخرج منهاا
وبيكون فى استوانة غاز انفجرت فى اوضة  الراحة

وانس بيدور بعيونو على ضحى ومش موجودة
انس / حد يطلب الاسعاف بسرعة اتحركو

و انس بيجرى يدور على ضحى

ليست هناك تعليقات