إبحث عن موضوع

احببت طباخة 💠الحلقة 24💠

الحلقة 24 رواية أحببت_طباخة
وقفنا عند
عند آدم في المدرج كان بيشرح
بنت بتكلم صاحبتها
.....:انا خايفة اوي الدكتور ده يقفشني يكفيني يعرف اني جاية معاكي يا سما
سما:يا بنتي متخافيش مش هيعرف و كنتي هتفضلي قاعدة برة يعني لوحدك و كمان عشان خالتك عايزاكي و قالتلي لازم دينا تيجي معاكي
دينا :انا بسببك مشرحتش آخر حصة عندي في المدرسة
(دي ميس دينا اللي بتدرس لغة عربية  ل كريم و ملك )
آدم بعصبية :البنتين  اللي في اخر البينج بيتكلمو
دينا بصت ل سما
ادم :أيوة انتو قومو اقفو
سما :انا اسفة يا دكتور آدم ولله بجد مش هتتكرر تاني
دينا ساكتة و خايفة يعرف أنها مش معاهم
ادم :انتي اول مرة اشوفك
دينا :انا
ادم :أيوة انتي انتي منقولة جديد ولا ايه
دينا بتوتر :انا مخلصة كلية و مش في إعلام لكن حضرت مع بنت خالتي
ادم بعصبية:ليه هي رحلة
دينا :لا مش رحلة انا اسفة لحضرتك
آدم :اتفضلي اطلعي برة
دينا دموعها نزلت :حاضر
آدم :وانتي يا انسة سما حسابك معايا بعدين
____________
دينا خرجت و حست انه احرجها و أنها غلطت أنها سمعت كلام سما بنت خالتها
__________
عند شهد و شيماء و ريماس
زياد رجع ليهم و اشتري ليهم عصائر و اكل
شيماء : ايه يا زياد كل ده كنت فين
زياد: ابدا كان فيه بنت زى القمر واقفة فى الكافيتريا وكان شكلها محتارة قلت اساعدها
شهد بنرفزة :قولت ايه يا بابا
ريماس: استني بس يا شهد نسال الأسئلة المهمة
و عملت ايه ساعدتها
زياد: طبعا انتى عارفة اخوكى
شهد :و اخدت رقمها ولا لسة
زياد :تصدقي نسيت
شهد:طب روح يا حبيبي هاتو روح يلا
زياد بيضحك :بهزر يا مجنونة و بعدين انا محدش مالي عيني غيرك اصلا
شهد :صحيح بابا عازمكم بكرة انت و ريماس و مازن و طبعا شيمو و هيما
زياد :بكرة طيب هشوف كدا
_________
وراحوا النادى وجالهم مازن و إبراهيم و اتغدو
و اليوم كان حلو اوي و بعدين راحو سينما
زياد :ها ... اختارتو ايه رعب ولا رومانسي
شهد :رعب
زياد:ما بلاش رعب
شيماء و ريماس :اه رعب عايزين رعب
زياد و مازن جابو التذاكر
مازن : اتفضلوا يا بنات
شهد : استنوا اروح اجيب فشار
زياد : انا هجيب انتي مش معاكي راجل ولا ايه
ريماس بتغمزله : سيد الرجاله ياخويا
دخلوا قعدوا في صاله السينما وبدأ الفيلم
جه مشهد رعب و شهد غصب عنها مسكت ايد زياد من الخضه
زياد بص ل شهد و شهد بكسوف شالت ايديها : انا اسفه
زياد بأبتسامه و مسك ايديها :ولا يهمك يا حبيبتي
الفيلم خلص وخرجو من الفيلم و بيحكوا الفيلم وانهي مشاهد خضتهم اكتر
و روحت البيت
__________
تاني يوم زياد و ريماس و مازن كانو معزومين عندهم و هما بياكلو علي السفرة
زياد :عمي انا عايز حضرتك في موضوع و اتمنى توافق
عبدلله :اتفضلي يابني
زياد :بصراحة كدا انا فكرت في فكرة كويسة جدا و ياريت حضرتك توافق عليها
عبدلله :قول يا زياد
زياد :مازن عندهم في القناة طالبين مذيعين و أفكار جديدة و انا فكرت في ان شهد تقدم برنامج في Tv عندهم
شهد :أقدم برنامج اللي هو ازاي ده
زياد :برنامج طبخ هتعملي اكلات اللي انتي بخترعيها و الاكلات الجديدة و بالمرة تفيدي الناس
شهد :لا طبعا مستحيل انا اتكسف
زياد :يا شهد انتي كدا كدا في إعلام و تخصصك السنة الجاية هيكون اذاعة و تليفزيون
شهد :لا طبعا انا بتكسف
ما تقول حاجة يا بابا
عبدلله :ولله يا بنتي ده مستقبلك و انا شايف ان زياد فكر صح دي حاجة انتي بتحبيها و في نفس الوقت دي دراستك إعلام
شيماء :طب ولله فكرة جامدة ما توافقي يا دودو و النبي
شهد :لا مش هينفع صدقيني دي كاميرا و تليفزيون و الناس كلها شايفاني
ريماس :يا شهد متقلقيش مازن هيدربك ولله
مازن :متخافيش يا شهد كلنا هنكون معاكي ولله
امل :وافقي يا شهد ولله فكرة حلوة
شهد :طيب موافقة
مازن :حلو جدا بكرة هتيجي القناة عندي و هتمضي العقد و نبدا البرنامج و انا هتابع معاكي خطوة خطوة
___________
تاني يوم زياد اخد شهد و وصلو القناة
زياد :مش عايز تكشيرة
شهد :انا خايفة ما بلاش يا زياد
زياد :يا حبيبتي انا عارف ان ده حلمك و انا نفسي احققهولك
شهد :كنت فاكراك هتتضايق او تتريق و تقولي سيبي الشغل لكن بتساعدني انجح و اظهر موهبتي
زياد :لو انا فكرت غير كدا هكون إنسان اناني
___________
في اللحظة دي مازن شافهم و وصل عندهم
مازن :اهلا و انا اقول القناة نورت ليه
شهد :ازيك يا مازن
مازن :تعالي يا شهد معايا علي مكتب مدير القناة عشان نمضي العقد
شهد :استني من اولها كدا
زياد :يلا يا حبيبتي

و دخلو عند ناصر
ناصر :مازن ازيك
مازن :دي شهد الشيف الصغنن اللي هتقدم البرنامج الجديد
ناصر :اهلا بيكي يا شهد
شهد بابتسامة :اهلا بحضرتك
زياد :طب يلا عشان تمضي العقد
ناصر :أمضى هنا و هنا
و مضت شهد
مازن :علي خير ان شاء الله مبروك يا شهد
____________
مر يومين و مازن كان بيدربها عشان متخافش من الكاميرا
و بدأ أول يوم ليها في البرنامج
و كان معاها في الأستوديو شيماء و إبراهيم و ريماس و زياد
شهد بخوف:انا خايفة اوي مش هصور
زياد :شهد ده مش لعب عيال فاضل 10 دقايق و البرنامج يبدأ
شهد :انا خايفة و متوترة اوي و حاسة اني هعيط
مازن :يا شهد اهدي كدا ولله عادي بصي انسي الكاميرا خالص اعتبري انك لوحدك
رانيا :هي اول مرة بس لكن بعد كدا عادي
مازن :تعالي يا شهد عشان أعرفك مكانك فين

و وقفت في اللوكيشن
مازن :بصي هتبصي للكاميرا دي تمام
شهد :ماشي
زياد وقف جمبها :حبيبتي اهدي كدا
شهد :خايفة اوي
زياد :متخافيش ان شاء الله خير متقلقيش

في اللحظة دي الماكيير وصل عندهم
الماكير:لو سمحت ممكن اظبطلها الميكب
زياد بعصبية:تظبط ايه انت عبيط
الماكيير :مقصدش لكن حضرتك لازم نظبطلها الميكب عشان ميسيحش
زياد :هات الفرشة دي انا هظبطهولها
شهد بتضحك :مجنون ولله
زياد حط الفرشة علي وشها :كدا تمام صح
الماكيير :اه تمام
مازن :يلا يا أساتذة نبدأ تعالي يا زياد هنا

شهد مسكت ايده :لا يا زياد خليك
زياد :اهدي يا قلبي ولله هيعدي بسرعة متخافيش

مازن :يلا نبدأ  5 4 3 2 1
اكشن
شهد :اهلا بيكم معانا في اول حلقة من برنامج اكلة جديدة مع شهد
الأول هعرفكم بنفسي انا شهد في اولي كلية إعلام و بحب الاكل جدا و هعرفكم اكلات من جميع أنحاء العالم و اكلات جديدة مع بعض
الأول هقولكم هنعمل مع بعض اكلة انهاردة جديدة و محدش جربها قبل كدا
........
_________
في نهاية الحلقة
شهد :و ده كان الشكل النهائي للاكلة و جربوه و فرحوني و مستنية ارائكم و كومنت بتاعكم في صفحة القناة علي الفيسبوك
و اشوفكم الحلقة الجديدة

مازن :استوب
برافو يا شهد
و كلهم صقفولها

شهد :الحمدلله كنت خايفة اوي
ريماس :ايه العسل ده يا ناس
شهد :شكلي كان حلو
شيماء :جدا ولله حلوة اوي
_______
تاني يوم بعد انتهاء تاني حلقة
مازن :شهد عايز اقولك بجد من اول حلقة الكومنتس و كمية لايكس و شير و نسبة المشاهدة في يوم واحد 3 مليون علي اليوتيوب ده غير الإعلانات القناة اول مرة يجيليها اعلانات بالشكل ده
شهد :بجد
مازن :اه ولله جدا و نسبة الإعلانات مش ملاحقين عليها
شهد :معقولة يعني انا عجبتهم
زياد :مبروك يا قلبي
شهد :الله يبارك فيك انا فرحانة اوي

رانيا كانت خلصت و خارجة
و هي خارجة ناصر نده عليها
رانيا وقفت:أيوة يا مستر ناصر في حاجة
ناصر :ابدا لكن انتي مبقتيش بتتكلمي مع حد و دايما بتخلصي و تمشي هو مازن زعلك
رانيا :لا ابدا لكن انا مرهقة شوية
ناصر :سلامتك

في اللحظة دي جالها تليفون
رانيا :أيوة يا خالد .....
بتقول ايه  .... ماما طب انا هوقف تاكسي و جاية خليك جنبها
و قفلت رانيا مع اخوها
ناصر :رانيا في ايه
رانيا :معلش يا مستر ناصر لازم امشي حالا
ناصر واقف مندهش لكن كان لازم يلحق رانيا وجرى وراها .......
-------------------
ناصر: يا رانيا استنى يا رانيا. ...
رانيا (وهى منهاره من العياط) :لو سمحت سبنى امشى امى بتروح منى واخويا اتصل و مش عارف يعمل حاجه
ناصر(اتصدم): خير خير متخافيش انا هروح معاكى
رانيا:انا هركب تاكسي
ناصر:خلاص يا رانيا اتفضلى اركبى عربيتى يلاااا
رانيا :مش هينفع
ناصر  :رانيا ده مش وقته يلا
رانيا :طيب
و ركبت معاه
___________
و هي معاه في العربية بتعيط
رانيا :انا السبب سامحيني يا ماما يارب قومها بالسلامة
ناصر:يا رانيا اهدي بس انتي السبب ازاي
رانيا :ماما عندها القلب و هي اكيد من الزعل و انا اتخانقت معاها الصبح و بقالي فترة بكلمها بأسلوب مش كويس
ناصر :طب اهدي بس ان شاء الله خير

عدي الوقت و ناصر بيحاول يهدى رانيا ....و رانيا بتتصل باخوها وهو مش بيرد وهى قعده ف العربيه منهاره من العياط وبتقول استر يارب ناصر اتصل بالدكتور الخاص بالعيله وخد العنوان من رانيل وقاله للدكتور  .....ووصلوا بيت رانيا .....جريت رانيا و ناصر استني الدكتور
رانيا :خالد فين ماما قول فين .....
خالد :جوه  تعبانه اوى 😭😭😭
ناصر:اتفضل يا دكتور اتفضل
خالد:حضرتك مين الأول
رانيا :ده مديرى وهو اللى وصلنى
ناصر:مش مهم انا مين دلوقتي ادخل يا دكتور
-------------------------------
دخل الدكتور مع رانيا و خالد و ناصر علي اعصابهم وخرج الدكتور مع رانيا وقال :حصل خير الحمدلله هى زعل مع لخبطة في الاكل و العلاج وكتب علاج جديد وحاسبه ناصر ومشى الدكتور
-------------------------------
ناصر : انا كنت همشى على طول بس اطمن على مامتك الأول وخلاص الدكتور طمنى
خالد باستهزاق :لا ونبى اقعد خد واحد لمون
رانيا :اتلم يا لمض. ....انا أسفه يا مستر ناصر
ناصر :ولا يهمك ولو حضرتك عاوزه اجازه بكره مفيش مشكله
رانيا :شكرا يا فندم مفيش داعي
خالد:حضرتك وكمان فندم ايه شغل الفندق الخمس نجوم ده
رانيا :خالد اتلم بقا
ناصر:لو سمحتي يا رانيا عاوزك على انفراد
خالد :انفراد ....اه اشطا
رانيا :خالد عيب كدا
----------------------
خرج ناصر و رانيا ..... و رانيا كانت لسه بتشكره على موقفه جانبها و هما بيتكلمو لاقت خالد بينادى عليها بصوت عالى اووووى دخلت تجرى هى و ناصر ووقفوا مندهشين
دخلت رانيا و ناصر بيشوفوا ايه اللى حصل دخلوا لاقوا خالد وقف ادام التلفيزيون وبيرقص ووقفوا مندهشين الاتنين
-----------------------
رانيا : فى ايه يا خالد
خالد:هيفاء وهبي يا روكا هيفاااااااااء عندها حفله ولازم اروحها
رانيا:انت معندكش دم يالا. ....هيفاء وهبي ايه وقرف
ناصر بيضحك: خلاص يا رانيا
------------------------
خرجت رانيا توصل ناصر وشكرته على أنه وقف جانبها واعتذرت عن اللى عمله خالد
ناصر:حصل خير يا رانيا ده زى اخويا برضو رانيا ممكن طلب
رانيا:اتفضل
ناصر :ممكن رقمك انا عارف انك هترفضي لكن ولله عشان اطمن علي والدتك
رانيا :طيب اكتب 011
---------------------------------
و دخلت رانيا الشقة
خالد:الله الله يا ست هانم ده كلو ايه بتقوله ايه
رانيا :كنت ممكن تقف فى البلكونه تشوفنا
خالد :عيب عليكى انا اعمل كدا
رانيا:ليه بتثق فيا
خالد: اخرصى لا طبعا هيفاء كانت في برنامج 😉😁😃😄
رانيا:تافه وربنا تافه
خالد :ملكيش دعوه يا بت
----------------------------
حضرت رانيا الأكل وأكلت مامتها وأخوها ومامتها خدت الدواء ونامت و خالد دخل يذاكر و رانيا دخلت اوضتها بتفكر فى اللى حصل.... ووقتها الموبايل جت عليه رساله من ناصر
(رانيا انا ناصر و ده رقمي سجليه عندك )
ابتسمت رانيا
____________
آدم كان في المول بيتشري حاجات و هو ماشي خبط في بنت
....:مش تفتح يا استاذ
آدم بصلها :هو انتي
دينا :عن أذنك
آدم:انا اسف
دينا :اسف علي ايه اسف علي انك خبطتني ولا علي انك احرجتني قدام كل الطلبة في المدرج
آدم :صدقيني انا اسف ولله لكن انتي لو كنتي استاذنتي مكنش حصل كدا
دينا :حصل خير عن أذنك
آدم ابتسم :اتفضلي
____________
في شقة فارس
كانت منة اخته قاعدة بتتفرج علي Tv
و الجرس رن و منة فتحت كان رامز صاحب أخوها و زميله في الكلية
منة(اخت فارس الصغيرة في 3 تجارة انجلش)
منة فتحت الباب:أيوة ... رامز
رامز:فارس فين
منة :فارس مش هنا نزل من شوية
رامز :وحشتيني
منة :وانت كمان يا حبيبي
رامز:بتعملي ايه
منة :بتفرج علي Tv
رامز :طب ايه مش هنخرج
منة :مش عارفة بس ممكن بكرة
رامز :ماشي
_________
في يوم شهد كانت في المطعم
حمزة :شهد ازيك
شهد :اهلا يا مستر حمزة ازيك انت
حمزة:أيوة ياعم بقينا مشهورين و بنطلع في Tv
شهد ضحكت
حمزة :شهد أكبر مطعم في إسكندرية طالبينك تشتغلي هناك موافقة
شهد :لا انا مش هسيب هنا حتي لو هناك أفضل ولا حضرتك اللي عايزني امشي
حمزة ابتسم:بجد يا شهد انتي جميلة اوي و طيبة و أصيلة فعلا واحدة غيرك جايلها فرصة افضل و مرتب اعلي مكان اعلي كان ممكن توافق
شهد :متقولش كدا حضرتك انا مش فارق معايا فلوس ولا مكان ولا كل ده كفاية اني مرتاحة هنا و كل الناس بتحبني هنا
__________
مر شهر علي البرنامج و شهد كانت فرحانة جدا أنها خلصت و كانت نسبة المشاهدة كل يوم بتزيد و شهد كانت مشهورة جدا و ناس كتير عرفتها
و نسبة الإعلانات كانت عالية في القناة

شهد :مازن مشوفتش زياد بكلمه مبيردش
مازن :هو مش راح الجامعة يجيبلك الشهادة
شهد :اه بس انا قلقانة اوي
مازن :متقلقيش ان شاء الله خير
شهد :يارب

في اللحظة دي زياد وصل عندهم
زياد ساكت و مبينطقش
شهد :ها يا زياد عملت ايه طمني
زياد :للاسف
شهد :لا متكملش
زياد :الأولي علي الدفعة تقدير امتياز
شهد من فرحتها جريت عليه حضنته
و بعدين اتكسفت و بعدت
زياد :بمناسبة انك خلصتي اول حلقة في البرنامج انهاردة و انك طلعتي الأولي هحجز في كافيه و نسهر انهاردة هناك جهزي نفسك و هعدي عليكي اخدك
شهد :اوك
____________
زياد :شهد نفسي اشوفك و انتي بتعملي اكل
شهد :ما انت بتشوفني كل يوم في البرنامج
زياد :لا وانتي بتعملي اكل ليا انا مش للجمهور
شهد :امممم طيب تعالي نروح المطبخ اللي هنا
شهد و زياد دخلو المطبخ و شهد بدأت تقطع السلطة
زياد مسك ايديها
شهد :زياد مش هنخلص كدا
زياد :بساعدك
شهد :شكرا مش عايزة مساعدة ولله
و بدأت شهد تعمل الاكل و هو قاعد و بيتفرج عليها و بعد ما خلصت
قعدت جنبه و بياكل
زياد :ايه الاكل الروعة ده
شهد :عجبك
زياد :جدا
زياد مسك الشوكة و كان بياكلها
زياد: بحبك يا مجنناني 😍😘
شهد : وانا كمان
زياد مسك ايدها
زياد : انتي صوابعك حلوة كدة ليه
شهد: انا عمري ما شوفت حد بيقول لحد صوابعك حلوة
زياد : اصل انا عشقت كل حاجة فيكي حتي صوابعك و دقنك الصغنونة دي و عيونك اللي بيسحروا الواحد 😍
كل حااجة فيكي عشق
شهد بتسمع الكلام ده و قلبها بيدق جامد و حساه هيخرج منها
شهد : انت كلامك دة بيجنني خالص
زياد: انت بقي اللي كلك علي بعضك مجنناني خايف اعشقك اكتر من كدة الاقي نفسي بموت جوااكي انتي اللي بتحييني
زياد حضنها جامد
شهد : بعشقك يا روح قلبي ❤😘
زياد: مش اكتر مني
شهد : بحبك اوي يا زياد اصلا مبقاش ليا في الدنيا دي غيرك
زياد: عاوزك بقي تبقي موزة انهاردة في الحفلة
شهد بكبرياء : يا ابني انا طول عمري موزة
زياد: طبعا يا بنتي دة انتي صاروخ يخربيتك
شهد ضربتوا في كتفوا
شهد : اتلم
زياد: انا حر حبيبتي و بعاكسها انتي مالك يا حشرية
شهد بدلع : كدة يا زيزو
زياد: يالهوي اية العسل ده لا ده انا اللي حشري وجزمة كمان
شهد بتضحكك
زياد: فرحتي اوي لما شتمت نفسي
شهد : اممممم
زياد: يا خرابي يا ناس علي امممممم بتاعتك
شهد رفعت راسها ل زيادة و هي في حضنه و كانت بتتأملوا
شهد: الا هي دي عيونك ولا لينسيز
زياد: رباني
زياد و شهد بيضحكوا
شهد : لا بجد انت حلاوتك دي طبيعية
زياد : اصل ماما كانت بتشربني جهينة كل يوم
شهد : ياخفة
زياد : علي الشفة
شهد: انت سافل علي فكرة
زياد: الله بهزر
زياد باس عيونها
شهد ابتسمتلوا و اتكسفت
زياد : لا انتي شكلك كدة عاوزة بوسة مشبك
شهد :أنت قليل الأدب يا زيا
و ملحقتش تكمل كلامها زياد باسها😚
شهد : انت مش هتبطل بقي قلة الادب دي
زياد باسها من راسها
زياد:لا اصلك ادماان ... بعشقك
شهد:عايزة اروح اشتري فستان جديد
زياد :طب نكمل اكل و نروح
_______
خلصو اكل و ركبت معاه عشان يشترو فستان
زياد كان بيبص ل شهد و هما في العربية
زياد : انتي علي طول هتفضلي حلوة كدة
شهد : احم احم ثانكس
زياد: يا خرابي يا ناس علي ثانكس بتاعتك دي
شهد : هتفضل تعاكس فيا و تدلعني مش هنلحق نروح في حتة
زياد : طيب يلا
زياد و شهد دخلو الاول علي محل الفساتين
شهد : بص يا زياد كيوت اووي الفستان ده
زياد: لا يا شهد شكلوا قصير اوي
شهد : يا بيبي بليز بقي عشان خاطري
و باسته من خده من خدوا
زياد راح بصصلها : طب اعمل ايه فيكي قيسيه يا شهد
شهد دخلت قاسته
هو كان فستان بنفسجي و قصير

شهد خرجت ل زياد و كانت حلوة جدا
زياد اول ما شافها تنح من جمالها
شهد : ايه
زياد: انتي اللي ايه لا لا مش هتيجي كدة امشي و انتي زي القمر كدة
شهد : بطل رخامة بقي
زياد: الفستان ده لا يعني لا
شهد : و النبي بقي و حياتي عندك
زياد: لا يا شهد
شهد: هخدوا يا زياد ماليش دعوة
زياد شدها عليه في حضنه
زياد: تجيبي بوسة تخديها متجبيش بوسة متخديهوش
شهد : بقي كدة يا بيبي
زياد: اصل بصي انتي قمر بمعني الكلمة يمكن احلي من القمر نفسوا فا مش ينفع كدة بقي
و قرب راسها عليه و باسها
شهد : انت قليل الادب
زياد: ما انا عارف خلاص خدي الفستان
شهد : بعشقك بقي
ودخلت غيرت
و دخلو محل البدل
اشتري بدلة و دخل يقيسها
و دخل لبس البدلة و شهد اخترتلوا يحط كرفاتة لون الفستاان بنفسجي
و خلصو  و روحها البيت
____________
شهد كانت جاهزة و لبست الفستان و كانت قمر جدا
و زياد كان مستنيها و ركبت معاه
شهد :مالك بتبصلي كدا ليه
زياد :اول مرة اعرف ان القمر بيطلع بالليل
شهد:لا ولله
زياد : بجد قمراية من السماء اية الحلاوة دي
شهد : انت احلي
زياد حضنها
زياد: بعشقك يا دودو
شهد : انا اكتر يا قلبي
و بعدها عن حضنه و باسها
زياد: لا بس حلو طعم الروج ده
شهد : اتلم
زياد: لا استني اجرب تاني
شهد: اتل..
و لسة هتكمل زياد باسها
شهد : انت علي فكرة مش ينفع كدة مسحتلي الروج
زياد: خلاص مش تزعلي حطي تاني
شهد فتحت الشنطة بتاعتها و طلعت الروج و حطت تاني
شهد :طب يلا عشان منتاخرش
زياد اتحرك بالعربية و وصلو
و شهد فرحانة و بتبص علي الناس و هما بيرقصو سلو
زياد :تحبي ترقصي
شهد :مبعرفش ارقص
زياد :هعلمك انا
زياد قام و كانو الكل خلصو رقص
مفيش غير زياد و شهد بس
شهد :زياد انا مبعرفش و الناس هتضحك علينا كدا
زياد :هشششش هعلمك قولت
و اشتغلت اغنية الليلادي _عمرو دياب
الليلادي سبني اقول واحب فيك
وانسى كل الدنيا دي وغمض عنيك
دا انت نور حياتي عمري كل املي
شوق الدنيا كله مش كتير عليك

والله كل حاجة فيا بتناديلك
ايوة كل حاجة فيا بتناديك

الليلادي سبني اقول واحب فيك
وانسى كل الدنيا دي وغمض عنيك

قالوا ياما ان القمر عالي وبعيد
والملايكة مستحيل تلمسها ايد
وانا الليلة ديا كل دا في ايديا
يمكن في الدنيا دي اكون انا الوحيد

والله كل حاجة فيا بتناديلك
ايوة كل حاجة فيا بتناديك

الليلادي سبني اقول واحب فيك
وانسى كل الدنيا دي وغمض عنيك

زياد : علي فكره انت جميله بالفستان اوي
شهد بكسوف: ميرسى دا من ذوقك
زياد بابتسامه وقرب منها وشوشها: براحه علشان بتدوسى علي رجلى كتير
شهد :قولتلك مش بعرف أرقص خلاص تعالي نقعد
زياد شد شهد ليه: مش هسيبك
شهد من طريقه كلام زياد ليها جسمها كان بيترعش وضربات قلبها بتدق جامد وهى قريبة منه اوى و حضنه
و كانت بتدوس علي رجل زياد
شهد :انا مبعرفش ارقص يا زياد
زياد: حطي رجلك علي رجلي
شهد : لا طبعا
زياد شالها و حط رجليها علي رجلوا
شهد سندت راسها علي كتف زياد

و خلصت الحفلة و زياد روحها البيت
__________
بدأت الدراسة التيرم التاني
و البنات كانو قاعدين في الكافيتريا
و ريماس كانت بتشتري اكل و كان في ناس كتير واقفين مع بعض
ريماس وصلت عندهم
شهد :هي اللمة دي ايه
ريماس :مش هتصدقو
شيماء :قولي
......
تفتكره في ايه ؟

ليست هناك تعليقات