إبحث عن موضوع

رواية حبك قدري💜الحلقه الثانيه💜

🌹 الحلقة  2  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

--- سلسبيل و نهى فى التاكسى بيبصو لبعض وبيضحكو اوى

نهى \ والله انتى مجنونة

سلسبيل \ هههههة انسان مستفز اوى

نهى \ بس انا زعلانة اوى

سلسبيل \ لية

نهى \ كنت عوزة اخلص باقى العصير ههههههههههههه

سلسبيل \ ابو شكلك ههههههههههههههههههه

***********************.              

-- فى منزل سلسبيل الباب بيخبط --

منى \ اهلا يا على اتفضل

على \ عاملة اية يا طنط

منى \ بخير يا ابنى الحمد لله

على \ ياسر فين

منى \ نايم ادخل صحية لحد مجهزلكو الفطار

-- وبيدخل على لياسر--

على \ ياسر انت اصحى بقي

ياسر \ يا الله حرام عليك هو انت فى كل حتى خلينى انام شوية

على راح وقف فى البلكونة وهو مدايق اوى

-- وياسر بيبص علية وبيعرف انو مدايق ويقف ويروح ليه

ياسر \ فى اية مالك انا سيبك بليل مبسوط

على \ عادى كل حاجة ماشية بالعكس معايا

ياسر \ اية النكد دة الى على الصبح

على \ خلاص انا خارج

ياسر \ انت رايح فين هو انا هسيبك تعالة هنا احكيلى فى اية

وعلى بيتنهد وبيحكى لياسر على نهى

على \ بحس انها مش عاوزة تشفنى اصلا

و منى بتدخل عليهم

منى \ الفطار جاهز يا شباب

ياسر \ حاضر يا ماما
\ خلينا نفطر الاول ونتكلم بعدين

-- وبيخرج ياسر و على وبيروحو على السفرة وبتدخل سلسبيل و نهى وبيضحكو

على \ انتو اية الى رجعكو بدرى

سلسبيل \ اصل

ياسر \ وانتى اية الى حصل لفستانك

نهى \ العصير وقع عليها

ياسر \ ههههة روحى غيرى وتعالى نفطر يا هبلة

سلسبيل \ يوووة بقي انا مش هبلة

ياسر \ انتى مش هبلة يا روحى انتى احلا هبلة هههههه

سلسبيل \ يا ماما يا ماما ياسر بيتريق عليا

ياسر \ يا ما مااا يا ماااماا

منى \ فى اية ملكو على الصبح كدة وانتى اية الى مبهدل فستانك كدة

سلسبيل \ العصير وقع عليا

منى \روحى البسى غيرو بسرعة

سلسبيل \ اعمل اية معنديش علشان معنديش اخ يجبلى الى انا عوزاة

ياسر \ قولى عوزة اجيب فستان جديد وخلاص

على \ والله الى يقاعد معاكو شوية عقلو يطير

سلسبيل \ خليك فى حالك انت

ياسر \ خلاص تعالى نفطر ونروح نجبلك الى انتى عوزاة

منى \ ممكن تفطرو  الاول

سلسبيل \ شكرا يا احلا اخ فى الدنيا

وسلسبيل بتحاول تطلع لياسر علشان تبوسو وهو طويل اول وبيضحك عليها وبيوطى وبيبسها و بتاخد نهى من اديها وبيروحو على الاوضة

ياسر \ اعمل حسابك انك هتخرج معانا

على \ لالا انا تعبان وعاوز ارتاح شوية هم يومين الاجازة ورجعين تانى

ياسر \ هو انت لزم تفكرنى
\ خلاص اصل اكيد نهى هتروح مع سلسبيل خلاص ارتاح انت

على \ لالا انا هنزل اجهز العربية

ياسر \ طب استنا نفطر

-- وبيفطرو وبتخرج سلسبيل و نهى من الاوضة

سلسبيل \ احنا جهزين خلونا نمشى

ياسر \ ثوانى هلبس وهاجى

-- و بيروح علشان يلبس ومنى بتخرج

مني / نهى حبيبتى خليكى مع سلسبيل والبسو هنا مع بعض علشان انا كلمت ولدتك وهنروح نساعد طنط سحر دلوقتى

سلسبيل \ يا سلام ايوة باة

منى \ وياسر هيجبكو على القاعة

-- ومنى بتمشى

على \ انتو هتروحو فين

نهى \ طنط سحر عزمانا انا وماما على فرح بنتها ونروح بليل انا وسلسبيل زى معرفت

سلسبيل \ لما نرجع نروح نجيب فستانك وتلبسى هنا معايا

نهى \ مش عارفة لسة هلبس اية

ياسر \ خلينا نمشى

وراحو على السوق وبيدورو على فستان حلو

نهى / الله شوفى الفستان الابيض دة تحفة

سلسبيل \لا شوفى الاحمر دة احلا تعالى ندخل نشوفو

-- وسلسبيل راحت تقيس الفستان وطلعة زى القمر فية

سلسبيل \ اية رايكو

ياسر \ هو   بس حلو

سلسبيل \ خلاص هجيبو

-- وبيخرجو من المحل وعلى معاة شنطة

***********************.              

على \ نهى خدى دة

نهى \ اية دة

على \ دة الفستان الى كان عجبك

ياسر \ اية الرومانسية دي

نهى \ شكرا يا على بس

سلسبيل \ متكسفهوش باة

نهى \ شكرا

***********************.              

-- وراحو على البيت

على \ انا همشى انا

ياسر / جهز نفسك علشان تيجى معانا

على \ لا مش قادر روحو انتو

ياسر \ يعنى هتسبنى اروح لوحدى مع اتنين قمرات كدة

سلسبيل \ وحياتى يا على خلونا نتبسط باة

و بتخبط نهى

نهى \ فى اية مالك

على \ خلاص هجهز واعدى عليكو

-- وبيطلعو وعلى بيبص لنهى ونهى بتمشى وبتسيبو

***********************.              

سلسبيل و نهى فى الاوضة

سلسبيل \ دة انتى فظيعة يا شيخة

نهى \ عوزانى اعمل اية يعنى اتوسلو علشان يجى معانا

سلسبيل \ لا بس خليكى حلوة معاة والله صعبان عليا بيعمل اى حاجة علشان تكونى مبسوطة

نهى \ خلينا نشوف هنعمل اية فى شعرنا

***********************.              

-- وعلى بيجى لياسر

ياسر \ اية الحلاوة دى يا واد انت

على \ ها خلصو ولا لسة

ياسر \ من ساعة لما رجعنا وهم جوة فى الاوضة مخرجوش منها ابدا

و على مكشر

ياسر \ انا جتلى فكرة

على \ فكرة اية

ياسر \ خليها تغير شوية لو غارت عليك تبقي بتحبك لو مغرتش خلاص سيبك وانساها

على \ يعنى اعمل اية يعنى

ياسر \ احنا ريحين فر ح يعنى بنات بالهبل وانت الى عليك الباقى باة

على \لما نشوف

-- وبتخرج سلسبيل من الاوضة وياسر بيصفرلها

ياسر \ ايوة باة اية الحلاوة دى دة انتى هتجننى البنات هناك لما شوفوكى

-- وبتخرج نهى

وعلى متنح وياسر بيدوس على رجلو علشان يتكلم

على \ الفستان حلو عليكى اوى خلونا نمشى

***********************.              

وبياركبو فى العربية وبيروحو الفرح وهم مبسوطين وطلعين زى القمر

نهى \ اية دة بصى هناك

وسلسبيل بتبص بتشوف مهند هناك بعيد وهو بيشفها

خالد \ مهند مش هى دى البنت بتاعت العصير

مهند \ شكلها هى بس متغيرة اوى

ليست هناك تعليقات