إبحث عن موضوع

روايه حبك قدري💜الحلقه الثالثه💜

🌹 الحلقة  3  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وبياركبو فى العربية وبيروحو الفرح وهم مبسوطين وطلعين زى القمر

نهى \ اية دة بصى هناك

وسلسبيل بتبص بتشوف مهند هناك بعيد وهو بيشفها

***********************.              

خالد \ مهند مش هى دى البنت بتاعت العصير

مهند \ شكلها هى بس متغيرة اوى

و خالد بيضحك

***********************.              

على \ انا هروح اسلم على ناس اصحابى

و راح شاف بنات كان يعرفهم زمان راح يسلم عليهم
ومنهم بنت اسمها ميادة

على \ ميادة عاملة اية

ميادة \ على وحشتنى خالص

***********************.              

سلسبيل \ نهى شوفى هناك

نهى \ مين دى

سلسبيل \ مش عارفة بس بنت زى القمر ههههة

نهى \ ابو شكلك

-- ونهى مديقة علشان على خد ميادة وبيرقصو وبتروح بتقف قريب منهم

***********************.              

وسلسبيل وقفة لوحدها و مهند بيجى عليها

مهند \ مساء الخير

سلسبيل \ انت تانى

مهند \ انا مهند

سلسبيل \ وانا مالى

مهند \ انا اسف

سلسبيل \ بعد الى عملتو وبتقول اسف برضو

مهند \ انا حبيت اعتزلك على الى حصل منى وكمان انتى مش بريئة اوى ماشى

سلسبيل \ ماشى انا سلسبيل

--ولسة هتسلم علية وبتيجى بنت من وره مهند وبتحط اديها على عينو

مهند \ شيرين

وكانت بتدلع علية اوى

مهند \ اعرفك على سلسبيل

شيرين \ اة اهلا

سلسبيل \ اهلا

شيرين \مهند عوزة عصير

مهند / تعالى

-- وشيرين خدت مهند وراحت

***********************.              

ونهى رجعت ومتنرفزة

نهى \ ياسلسبيل انا هتجنن شوفى مبسوط ازاى

سلسبيل \ مش انتى الى عوزة كدة

***********************.              

-- ونهى بتخرج برة

-- وعلى بيشفها وبيروح وراها

على \ نهى راحة فين

نهى \ ملكش دعوة بيا خليك فى الى كنت بتعملو

***********************.              

وسلسبيل عنيها على مهند و شيرين من بعيد --

و بتبص على نهى بتشفها مديقة وبتتكلم مع على خافت عليهم وراحتلهم

سلسبيل \ فى اية مالكو

نهى \ مفيش بس الفرح دمو تقيل اوى

سلسبيل \ هو لسة الفرح بدا اهدى شوية

نهى \ انا مديقة وعوزة امشى انا همشى

على \ تعالى هنا يا مجنونة هتروحى فين

***********************.              

-- وعلى جرى وراها و سلسبيل اديقت وبتدور على ياسر بتشوفو مبسوط اوى رجعت الفرح تانى وبتشوف مهند ماسك ايد شيرين وبيبوس اديها وشيرين بتبص لسلسبيل بتلقيها بتبصلها

شيرين \انت عرفت البنت دى من فين

مهند \ دى بنت اتعرفت عليها فى الجامعة وحصل شوية مشاكل بنا

شيرين \ شكلها غريب

مهند \ لا بالعكس شكلها بنت محترمة وقلبها ابيض وحلوة

زينب \ يا سلام خلاص رحلها احسن سلام

-- و مشيت ومهند جرى وراها

مهند \ استنى فى اية

شيرين / خليك مع صحبتك الجديدة مش هى حلوة رحلها خليها تنفعك

مهند \ انتى بتقولى اية يا مجنونة اهدى باة انتى عرفة انى مش شايف حد غيرك فى حياتى

شيرين \ بجد يا روحى

مهند \ وحياتك عندى

شيرين \ طب انا همشى علشان انا تعبانة اوى

مهند \ لية مالك تحبى نروح للدكتور

شيرين \ لالالا بس شوية صداع احسن لى انى اروح انام وبارك للعريس بدالى

مهند \ طب استنى اوصلك

شيرين \ لا متسبش الفرح خليك مبسوط انت بااى

-- وشيرين مشيت و مهند واقف فى الجنينة برة القاعة وبيبص جمبو بيلقى سلسبيل قاعدة بعيد بيرحلها

***********************.              

مهند \ ممكن اشاركك الهدوء دة

سلسبيل \ اة طبعا اتفضل

مهند \ اصل انا بحب الهدوء اوى

سلسبيل \ ومين فينا مبيحبش الهدوء بس بصراحة انا مش هدية اوى

-و بيضحكو

مهند \ انتى ضحكتك زى ضحكت الاطفال

سلسبيل \ كل واحد فينا جواة طفل مستخبى

مهند \ كلامك جميل الجو برد تعالى ندخل

سلسبيل \ لا شكرا انا حبة اقاعد هنا شوية

-- ومهند راح وسبها وكل شوية بيبص عليها لحد مدخل القاعة

***********************.              

حازم \ انت فين يا عم بندور عليك

مهند \ يعنى هروح فين كنت بوصل شيرين

حازم \ لية هى راحت فين

مهند \ حست انها تعبانة مشيت

حازم \ دة انت طيب اوى

مهند \ تقصد اية

حازم \ مفيش خلاص

مهند \ كلامك دة غريب كنت تقصد اية

-- وحازم مشى وسابو خرج برة القاعة ومهند راح وراة

مهزد \ حازم حازم اقف هنا وكلمنى انت كنت عاوز تقول اية

حازم \ كنت عاوز اقولك فوق فوق من الى انت عايش فيه شيرين دى مبتحبكش دى بتستغلك علشان فلوسك وبس

ليست هناك تعليقات