إبحث عن موضوع

رواية حبك قدري 💜 الحلقه الاولي💜

🌹 الحلقة الاولى 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

سلسبيل عندها 20 سنة فى كلية اعلام فى اول يوم فى الدراسة

- سلسبيل فى البيت وبتعمل مكالمة

سلسبيل \ الو نهى ها انا جهزة انزلى باة

نهى \ ههههة والله انتى مجنونة لسة فاضل 3ساعات على اول محاضرة

سلسبيل \ لاوحياتى خلينا نروح دلوقتى انا بحلم بل اليوم دة من زمان

نهى \ اوكى بصراحة وانا كمان ههههه انزلى بسرعة

سلسبيل \ والله انتى مجنونة
\ ماما ماما

منى\ فى اية يا بنتى

سلسبيل \ انا هنزل

منى\ استنى اخوكى يوصلك

سلسبيل \ لالالالا خليه نايم هو جاى تعبان سلام يا احلا ام فى الدنيا

وسلسبيل طايرة من الفرح وبتجرى على الباب وبتخرج وبتنزل من العمارة ونهى مستنية تحت

***********************.              

سلسبيل \ نهى ها اية رايك فى الفستان دة حلو صح

ونهى مبتردش عليها

سلسبيل \ فى اية انتى مكشرة لية

نهى \ هتعرفى دلوقتى

على \ صباح الخير جهزين

سلسبيل \ صباح الخير انت بتعمل اية هنا

على \ انا عارف ان النهاردة اول يوم ليكو فقولت لزم اوصلكو ثوانى اجيب العربية

و سلسبيل بتضحك

نهى \ انتى بتضحكى على اية

سلسبيل \ وهو دة الى مخليكى مكشرة اوى حرام عليكى والله دة عسل اوى

نهى \ اة ما انا عرفة هو ابن خالتى اة بس رخم

على \ اركبو

وسلسبيل خدت نهى من اديها وركبتها جمبو وراحو على الكلية ونزلو

نهى \ هو فى اية النهاردة الكل لبس احمر

على \ النهاردة عيد الحب كل سنة وانتى طيبة يا بنت خالتى

نهى \ اة وانت طيب يا على

على / انا جيبلك هدية صغيرة

و بيطلع دبدوب احمر صغير من العربية وبيديه لنهى

ونهى بتقرص سلسبيل من جمبها علشان يمشو

سلسبيل \ اة اة فى اية اة احنا اتاخرنا مع السلامة يا على

على / مع السلامة يا سلسبيل خلو بلكو على بعض

ونهى خدت الدبدوب منو ومشيت مع سلسبيل

***********************.              

سلسبيل \ انا عاوزة اعرف انتى مش بتحبية لية

نهى \ وهو يتحب فى ايه بصراحة من ساعة متخرج من كلية الشرطة دى وهو اتغير اوى ودمو ثقيل اوى حتى الدبدوب بتاعو بصى بصى رخم ازاى

سلسبيل \ هههههههههه والله انتى ارخم منه

و مشيو وهما مبسوطين اوى

سلسبيل \ انا بحلم اخيرا احنا هنا فى الكلية

وهى مشاية فى شاب بيخبطها جامد

سلسبيل \ اة انت مش بتشوف

الشاب \ اسف

سلسبيل \ اعمل اية باسف دى انا

الشاب \ يعنى اعمل لحضرتك اية يعنى خلاص انزل على ركبى واتوسل علشان تسمحينى يعنى

-- وفى شاب تانى بيجى من وراهم --

الشاب \ مهند فى اية

مهند \ مفيش خلينا نمشى

نهى / سلسبيل خلاص اهدى خلينا نمشى حصل خير

***********************.              

خالد \ فى اية يا مهند مالك متعصب لية كدة

مهند \مفيش انا اصلا مدايق

خالد \ والبنت زمبها اية

مهند \ خلاص باة

خالد \ فى اية هى مى مش هنا النهاردة

مهند \ لا مش هتيجى علشان الهانم مصدعة مش قادرة فى يوم زى دة خلينا نروح نشرب حاجة انا مش عاوز احضر محاضرات النهاردة

-- وبيروحو على كافيه الجامعة وبتكون سلسبيل هناك وخالد و مهند بيشربو قهوة و مهند متعصب وبيشوف سلسبيل من بعيد وهى بتشوفو

***********************.              

سلسبيل \ من اول يوم كدة بنقابل ناس مش محترمين

نهى \ خلاص نص ساعة وهنروح على المحاضرة خلصى العصير ونمشى

وسلسبيل كل شوية بتبص علية

خالد \ فى اية يا ابنى حرام عليك متفكك منها باة انت معزب نفسك لية

مهند \ انا بحبها يا خالد عارف يعنى اية بحبها

و اتنرفز اكتر ومشى وفى نفس الوقت سلسبيل بتقف وبتمشى ومهند بيخبطها تانى و العصير بيقع عليها

سلسبيل \ انت تانى

مهند \يا الله اف باة انتى بتطلعيلى فى كل حتى

خالد \ اسفين يا انسة

نهى \ سلسبيل تعالى نروح ننضف الفستان

سلسبيل \ النهاردة المفروض احسن يوم فى حياتى وانت خليتو اتعس يوم فى حياتى

مهند \ يا عينى صعبتى عليا تصدقى

وسلسبيل مسكت العصير بتاع نهى ودلقتو على تيشيرت مهند

سلسبيل \ كدة خلصين

مهند \ انتى مجنونة

نهى \ سلسبيل خلينا نمشى

مهند \ انتى مجنونة باة

وسلسبيل و نهى مشيو ووقفو تاكسى ومشيو

***********************.              

و خالد بيضحك

مهند \ انت بتضحك على اية

خالد \ انتو شكلكو حلو اوي ههههههههههههة

مهند \ خلينا نمشى باة دلوقتى احسن متعرفش اية الى هيحصل فيك

حازم \ ها يا شباب انتو فين هههة اية اة انت كبير على الحاجات دى ههههة

مهند  بيبصلو

خالد \ تعالة روح ننضفو

وخالد و حازم بيضحكو وبيبعدو وشهم عنو

ومهند بيبصلهم هم الاتنين

مهند / والله لو مبطلطوش انتو الاتنين هقلب عليكو كوبيات العصير الى فى الكافية

حازم \ خلاص خلينا نمشى

***********************.              

سلسبيل و نهى فى التاكسى بيبصو لبعض وبيضحكو اوى

نهى \ والله انتى مجنونة

سلسبيل \ هههههة انسان مستفز اوى

نهى \ بس انا زعلانة اوى

سلسبيل \ لية

نهى \ كنت عوزة اخلص باقى العصير هههههههههههههة

سلسبيل \ ابو شكلك هههههههههههههههههههة

ليست هناك تعليقات