إبحث عن موضوع

حبك قدري💜 الحلقه العاشره💜

🌹   الحلقة     10  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

-- وياسر بيبصلها بصة غضب و بتخاف من عصبيتو وياسر بيخرج من الاوضة وسلسبيل بتجرى وراة

سلسبيل \ انت هتعمل اية لمهند انت عارف لوحصلو حاجة

--- وياسر بيضرب سلسبيل بالقلم على وشها وهى مصدومة ومش مصدقة دى اول مرة يمد ايدو عليها

ياسر \ سلسبيل سلسبيل

-- وسلسبيل بتجرى على اوضتها وبتقفل الباب عليها

ياسر \ سلسبيل افتحى انا اسف سلسبيل افتحيلى وحياتى عندك

منى \ ياسر اختك فيها اية رد عليا سلسبيل بنتى افتحيلى ردى عليا

-- وياسر دخل على اوضته و دموعو بتنزل  ومش مصدق الى عملو وبيبص لنفسو فى المرايا

ياسر \ انا ازاى اعمل كدة ازاى

و بيصرخ وبيضرب ايدو فى المراية وبيكسرها وايدو بتنزف

منى \ ياسر سلسبيل الحقينى

-- وسلبيل بتسمع صوت امها بتجرى على اوضة ياسر ومنى جريت تجيب الدكتور

سلسبيل \ ياسر اية الى انت عملتو دة انت بتنزف

ياسر \ انا اسف مش عارف عملت كدة ازاى

-- وياسر بيضرب بايدو على صدرو --

وسلسبيل بتحضنو وبتعيط --

سلسبيل \ لا متعملش كدة انا مليش غيرك انا من غيرك اموت

-- وياسر بيحضنها وايدو بتنزف

سلسبيل \ انا مش هشوفو تانى وحياتك عندى كل الى انت عوزو هنفذو

--منى بتدخل ومعاها الدكتور وبيشوفو وبيوقفلو النزيف وبيديلو حقنة مسكنة وبينام

الدكتور \ هو كويس دلوقتى لو سمحتو ممنوع انو يتعصب الحمد لله ربنا ستر علشان لو كان الايزاز دة دخل اكتر من كدة فى ايدو لقدر الله كانت ايدو راحت خالص ولو فى اى حاجة كلموني

سلسبيل \ يعنى هو كويس

الدكتور \  الحمدلله

منى \ اتفضل يا دكتور

-- ومنى خدت الدكتور برة

منى \ لو سمحت ممكن تقولى لو ابنى فى حاجة

الدكتور \ لا كل حاجة انا قولتلك متقلقيش علية بس انتى غزية شوية علشان الدم الى نزل منو

وسلسبيل سهرانة جمبو بتفكر فى الوعد الى وعدتو لياسر انها مش هتشوفو تانى --

-- وبتدخل منى الاوضة عند ياسر

منى \ سلسبيل روحى نامى  ارتاحى انتى من بدرى هنا

سلسبيل \ لا مش هرتاح غير لما يصحى ويكلمنى واطمن علية

منى \ اخوكى كويس يا حببتى روحى نامى انتى وانا سهرانة معاة

سلسبيل \ ماما سبينى برحتى

منى \ انا هروح اصلى وادعيلك انتى واخوكى

--وسلسبيل مسبتش ياسر و بيفتح عيونو

ياسر \ سلسبيل انتى كويسة

سلسبيل \انا مفيش فيا حاجة المهم انت يا روحى لسة ايدك بتوجعك

ياسر \ لا انا بخير روحى نامى فى اوضتك انا كويس متقلقيش

-- وسلسبيل راحت على اوضتها و قاعدة قدم المراية وبتعيط اوى وياسر بيسمع صوتها وهى بتعيط ومدايق

***********************.              

-- فى الصباح مهند فى الجامعة بيدور على سلسبيل فى كل حتة وبيشوف نهى من بعيد وبيرحلها

مهند \ صباح الخير كنت عاوز اسال على سلسبيل هى مش هتيجى النهاردة

نهى \ لا هى مش هتيجى هى تعبانة شوية

مهند \ تعبانة فيها اية

نهى \ متقلقش بس شويت ارهاق وهتنزل بكرة

مهند \ طب ممكن نمرت الموبيل

-- ونهى بتديلو نمرت سلسبيل ومهند بيتصل بيها --

وسلسبيل فى السرير وبترد

مهند \ الو الو سلسبيل ردى عاوز اطمن عليكى الو

وسلسبيل سمعاة بس مبتردش وبتعيط

سلسبيل \ مهند

مهند \ يا قلب مهند انا من امبارح وانا هتجنن عليكى وكنت هموت من القلق عليكى لو مسمعتش صوتك انتى بخير صح سلسبيل الو سلسبيل الو الو

-- وسلسبيل مش قدرة توقف عياط

مهند \ انتى بتعيطي سلسبيل كلمينى سلسبيل

سلسبيل \ لو سمحت متتصلش بالرقم دة تانى

-- و بتقفل الموبيل وبتعيط وياسر بيسمع كلامها مع مهند وبيرجع على اوضته تانى

***********************.              

-- مهند هيتجنن ومش عارف اية الى حصل وبيتصل بيها تانى والموبيل مقفول --

و بيروح على الفيلا ومريم بتشوفو وبتزعل عليه

مهند \ مريم مريم

مريم \ نعم فى اية مالك

مهند \ فين الكارت بتاع ياسر

مريم \ لية هتعمل اية

مهند \ لزم اشوف سلسبيل

مريم \ اوعة تعمل حاجة تندم عليها

مهند \ فين الكارت

مريم \ الكارت اهو معايا اتفضل

***********************.              

- -ومهند راح على عربيتو ووصل لحد بيت سلسبيل وفضل واقف قدم العمارة لحد ما يشوف سلسبيل او يعرف اى حاجة

-- ونهى بتنزل من عند سلسبيل ومهند بيشفها وبيرحلها

نهى \ مهند انت اية الى جابك هنا امشى من هنا

مهند \ لزم اشوف سلسبيل

نهى \ مستحيل لو ياسر شافك هنا هتحصل مشاكل اكتر من كدة

مهند \ مشاكل ايه المشكلة ان انا وسلسبيل بنحب بعض

على \ المشكلة انك متستهلهاش

نهى \ على انت مش فاهم حاجة خلينا نمشى

على \ سلسبيل دى اختى ولو اخويا مش عوزك تقربلها يعنى متقربلهاش انت فاهم

مهند \ انتو عيشين فى انهى زمن انا بحب سلسبيل ومفيش حد هيقدر يفرقنا

ونهى بتروح على على

نهى \ وحياتى تعالا نمشى الناس بتبص علينا

على \ انت بتحبها بجد

-- ونهى ومهند استغربو اوى من سؤالو

مهند \ اه بحبها ومقدرش ابعد عنها ابدا

على \ يبقي تعمل اى حاجة علشانها لو حتى تطلع على سلم الطوارى وتخبط على الشباك الصغير الى فى الدور التالت دى اوضة سلسبيل خلينا نمشى يا نهى

-- ومهند واقف مش مصدق والى عملو على
ونهى بتوقف على --

نهى \ انت اية الى عملتو دة

على \ انا مقدرش احرم اتنين بيحبو بعض كدة الحالة الى سلسبيل فيها دى وكلام مهند ونظرت عيونو لما قولت اسم سلسبيل مش نظرة واحد بيتسلى ببنات الناس

نهى \ بحبك يا مجنون

على \ وانا بموت فيكى

***********************.              

مهند سمع كلام على وطلع سلم الطوارى ووصل لحد الشباك وبيحاول يسمع اى حاجة ومش سامع وبيخبط على الشباك

مهند \ سلسبيل سلسبيل

سلسبيل \ مين

مهند \ انا الى ختى عقلو منو

سلسبيل \ مهند انت

-- وبتجرى على الكرسى وبتحطو تحت الشباك وبتحاول تشوفو وبتبص بيكون مهند

سلسبيل \ مهند انت اية الى جابك هنا روح بسرعة احسن حد يشوفك بسرعة امشى

مهند \ كنت قلقان عليكى ولو مكنتش شفتك كنت مت وانا مش هعتبك بالى قولتية فى التلفون دة

سلسبيل \ هو دة الى لزم تعرفو حاول تنسانى

ليست هناك تعليقات