إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه 11💜

🌹  الحلقة   11   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

- وبتجرى على الكرسى وبتحطو تحت الشباك وبتحاول تشوفو وبتبص بيكون مهند

سلسبيل \ مهند انت اية الى جابك هنا روح بسرعة احسن حد يشوفك بسرعة امشى

مهند \ كنت قلقان عليكى ولو مكنتش شفتك كنت مت وانا مش هعتبك بالى قولتية فى التلفون دة

سلسبيل \ هو دة الى لزم تعرفو حاول تنسانى

-- و بتعيط --

مهند \ انا مستعد ان اعمل اى حاجة انتى عوزاها بس مشفش دمعتك يا سلسبيل

سلسبيل \ انا مقدرش

مهند \ انا لزم امشى فى حد نازل بس انا بحبك يا قلبى

سلسبيل \ روح من هنا بسرعة

مهند \ قوليلى انك بتحبينى

سلسبيل \ امشى بسرعة احسن حد يشوفك

مهند \ مش همشى من هنا غير لما اسمع انك بتحبينى

-- وسلسبيل بتمسح دموعها

سلسبيل \ بحبك يامهند بحبك وعمرى ما حبيت حد غيرك انت

ومهند بيحدف بوسة لسلسبيل وبيجرى بعيد وسلسبيل مبسوطة وبتنزل وبتقفل الشباك بسرعة وبترجع الكرسى مكانو وبتقاعد قدم المرايا ومبسوطة اوى وبتتكسف وتخبى وشها بعيد

***********************.              

--- وياسر فى اوضة المكتب ماسك اوراق قضية ومش عارف يركز خالص وبيتنرفز وبيخرج وبيروح لسلسبيل وسلسبيل لبست فستان ابيض وبتسرح شعرها

سلسبيل \ ياسر تعالا انت كويس ايدك فيها حاجة

ياسر \ مفيش انتى شكلك احسن

سلسبيل \ انا اة  كنت زهقانة قولت اخد دش بارد وافوق

ياسر \ تعالى ساعدينى

سلسبيل \ فى ايه

ياسر \ اغير هدومى و ننزل نتمشى شوية

-- وسلسبيل مش قدرة تخبى فرحتها وياسر مستغرب وشك فيها ان فى حاجة

***********************.              

-- بيلبسو وبينزلو وياسر بيبص بيكون عربية مهند جمب العماره و بيبعد سلسبيل وبيروح عند العربية وبتكون فضية وسلسبيل لما شافت ياسر راجع اتطمنت ان مفيهاش حد

سلسبيل \ فى ايه

ياسر \ مفيش تعالى نمشى

ومهند شفهم من بعيد وخد العربية

نهى بتكلم سلسبيل فى التلفون

سلسبيل \ الو نهى

نهى \ بركيلى

سلسبيل \ الف مبروك يا روحى بس على ايه

نهى \ على اتكلم مع ماما وكمان اسبوع هنلبس الدبل جهزى نفسك بقي انتى الى عليكى الدور يا قطة

وسلسبيل قفلت معاها

ياسر \ مين

سلسبيل \ دى نهى كانت بتقولى انهم حددو الخطوبة كمان اسبوع

ياسر \ اة ما على كان عندى وقالى انو هيروح يكلم خلتو دلوقتى عقب

وياسر سكت مكملش

ياسر \ تشربى حاجة دافية

سلسبيل \ ماشى

ياسر \ هوديكى احلا كافية بيعمل قهوة فى البلد

-- و خد سلسبيل على الكافية

***********************.              

-- مهند راح لحازم وخالد الكافية الى بيتجمعو فية --

مهند \ ها يا شباب

حازم \ انت فين مفيش حد شافك من امبارح

مهند \ مفيش هحكيلك بعدين المهم دلوقتى انا عاوز اشرب عصير فروله

خالد \ اشمعنا الفروله

حازم \ اوعة تكون علشان ههههههههة

خالد \ اية دة انت حبيتو ههههة

حازم \ وانت عوزو فى كوبية ولا على القميص هههههههههههة

-- مهند \ كلمة تانية ومش هتلقو ولا سنه فى مكنها

خالد \ متخفش هحط بدل السن فرولاية هههههههههههه

مهند \ هههههههههة تصدق ان انا غلطان انى جيت اسهر معاكو

خالد \ لو كنت قولت كنا جبنالك عصير معانا

حازم \ ويكون عصير فرولة ههههة

مهند \ انا همشى

خالد \ لالا خلاص تعالا خلاص ها يا سيدى اخر اخبارك ايه احنا سمعنا من شلة شيرين حاجات كتير

مهند \ مش عاوز اسمع اسمها تانى

--- و بيبص على الجرسون بيشوف سلسبيل قاعدة هى وياسر بعيد وبيشربو قهوة وسلسبيل سرحانة والهواء بيطير شعرها على وشها وفهد سرحان معاها

خالد \ اية انت سرحان فى ايه

حازم \ دى صدفة ولا مترتبة

-- ودة كلو ومهند بيبص عليها

خالد \ مهند بلاش نعمل مشاكل كفاية الجامعة تعالو نمشى

مهند \ خلونا شوية بس اسكتو

-- و بيتفرج على سلسبيل من بعيد وهى بتشرب القهوة وسلسبيل بتبص بتشوف مهند وبترتبك اوى

ياسر \ فى اية مالك

سلسبيل \ لا مفيش بس مصدعة وعوزة انام

ياسر \ هنشرب القهوة ونمشى

-- وسلسبيل كل شوية بتبص لمهند وبتشورلو انو يمشى

ومهند بيشاور على الجرسون و بيكتب على منديل كلمة بحبك وبيطلب من الجرسون انو يودى المنديل لسلسبيل

-- وفعلا الجرسون بيديها المنديل وسلسبيل مبسوطة اوى وبتحط المنديل فى الشنطة

ياسر \ خلينا نمشى

-- لما بيقف بيشوف مهند قاعد مع زميلو

ياسر \ هو دة الى كان مخليكى مرتبكة ومش مرتاحة

-- سلسبيل \ وحياتى عندك خلينا نمشى

وياسر خد سلسبيل من اديها ومشيو وراحو على البيت
-- و بتدخل على اوضتها ومبسوطة اوى وبتطلع المنديل وبتبوسو وبتحضنو وبتلف بية الاوضة وبتدخل ولدتها

ليست هناك تعليقات