إبحث عن موضوع

الرساله الأخيره

_بسم _الله_الرحمن_الرحيم_
الرساله الاخيره💔
لا انا مش عايز اموت حد يساعدني
حد يلاقي طريقه بسرعه اهرب بيها من الموت...!
انا رامي شاب عندو 19 سنه
متابع سوشيال ميديا كويس جدا
بدرس في كليه فنون جميله
عايش مع اسرتي المكونه من ابويا وامي واختي الصغيره في القاهره
الحكايه بدأت من !
في يوم كنت قاعد عادي علي السوشيال ميديا
لقيت واحد منزل لايف
الي لافتني في الايف ده
ان كان فيه اكتر من 2 مليون واحد بيشوفوا
بدأت اشوف اللايف
لقيت شاب تقريبا عندو 20سنه
باين من عنيه الرعب والقلق
تقريبا قاعد في الاوضه بتاعتوا
الولد كان بيحكي برعب
ان هو وصلوا رساله ع التلفون بتقول
"مرحبا بك انت العميل رقم 1 هذه سوف تكون اخر رساله اليك انتظرنا سوف نصل لك الليله "
الولد بداء يعرض الرساله دي لينا
وكانت الرساله من رقم 7777777
الولد بيقول ان الرساله دي وصلتلوا الساعه 12 بليل
ومن ساعتها وهو بيشوف حاجات غريبه في الشقه
ناس ضخمه اشبه ب العفاريت
ملهاش اي ملامح
وال رعبني وانا بتفرج ان بداء فعلا يظهر حاجات في الشقه
انا نفسي بداءت اشوف حاجات موجوده معاه في الاوضه
الولد بيحكي ان هو من ساعه وصلتلوا رساله بتقول
"مرحبا بك سوف تكون معنا في منتصف الليل "
الساعه دلوقتي 11ونص يعني الولد فاضلوا نص ساعه ويموت ؟؟
انا كنت خايف من ال بيحصل
مش انا بس ده انا وال 2 مليون الي بيشوفوا اللايف...
الولد كان عارف ان هو هيموت خلاص
وكان بيحظرنا من رقم 7777777
وكمان بداء يعيط بطريقه هستيريه وكان بيقولنا ان هو شايف الكائن ده قداموا دلوقتي
وان محدش هيقدر عليه مهما كان مين
ببص في الساعه لقيتها 11:55 
يعني الولد فاضلوا 5دقايق ويموت؟..
الولد فضل يترعش وينطق الشهاده
كل ده وانا مش مصدق الي بشوفوا بعيني
فجأه النور الي كان في الشقه بتاعت الولد ده قطع
مكنتش شايف اي حاجه
بصيت في الساعه لقيتها 12:00
فضلت مستني لحد م النور جي
هحكيلكم شوفت اي ...
الولد ملهوش اي اثر خالص في الاوضه
الي شوفتوا كلام مكتوب علي حيطه في الاوضه
مكتوب "مرحبا بكم جميعا سوف يأتي دوركم في وقت لاحق"
والبث قطع ....!
انا كنت خايف جدا
مكنتش فاهم حاجه
بس لقيت في ناس بتقول ان ده مقلب من الولد ده علشان يتشهر او يجيب مشاهدات
بس انا مكنتش مصدق
ده انا بنفسي كنت بشوف حاجات غريبه في الاوضه بتاعتوا
مكنش جايلي اي نوم في اليوم ده ..!!
"اليوم التاني "
صحيت فطرت وروحت الكليه ويعتبر نسيت الحكايه
وب الصدفه بفتح السوشيال ميديا
لقيت ان ف شاب اتقتل
اتقتل ازاي الشرطه لقوا جثته متعلقه علي باب الاوضه وفي طعنات في جسموا
بس الشرطه لقت حاجه خلتني اموت من الرعب
لقت رساله علي تلفونوا مكتوب فيها
"مرحبا بك انت العميل رقم 2 هذه سوف تكون اخر رساله اليك انتظرنا سوف نصل لك الليله"
وكانت من رقم "7777777"
انا ساعتها اتأكدت ان الموضوع ده بجد
وان انا وال 2 مليون واحد الي كانوا في اللايف هنموت للاسف...!!!
بقيت كل يوم الاقي جريمه قتل
والشرطه لما تحقق تلاقي رساله من نفس الرقم ع تلفون الميت....!!!
سواء ناس بتنتحر او بتولع في نفسها او بتتعلق علي باب اوضتها او بتختفي ومحدش بيعرفلها مكان...!!
وديما بيبقا ف علامات الرعب والخوف ف عينهم...
والجرايم دي بقت حديث العالم كلوا
وبقا كلوا بيتكلم علي الجرايم الي لحد دلوقتي مش عارفين مين بينفذها
ومين صاحب الرقم ده ...؟؟
ندمت ان انا مخرجتش من اللايف ده
وفضلت مستني دوري
انا بقي صوت اي رساله بتتبعتلي علي تلفوني بترعبني
لحد م مسحت اي حاجه ليها علاقه ب السوشيال ميديا
عدي شهر واتنين وتلاته واربعه وسنه واتنين
ومحصلش حاجه ونسيت الموضوع
وخلاص فاضل اسبوع واتخرج من الكليه
كنت فرحان جدا ....

دي الحكايه كلها.....!
بس رجعت افتكرت الموضوع تاني بسبب
انا دلوقتي صحيت لقيت رساله مبعوتالي من رقم 7777777
"مرحبا بك انت العميل رقم 1000 هذه سوف تكون اخر رساله اليك انتظرنا سوف نصل لك الليله"
هو ده كان نص الرساله حرفيا...!
ساعتها افتكرت الموضوع تاني !
انا دلوقتي خايف انا بدأت اشوف حاجات غريبه
بدأت اشوف خيالات سوده واجسام ضخمه معايا ف الاوضه...
بدأت اشوف شيطان ضخم جسموا كلوا شعر طويل وجسموا اسود !
وكائنات تانيه صغيره وجسمها كلوا شعر وسوده وشكلها بشع
ف الشقه كلها وبتحديد ف الحمام
الكائنات دي ف كل مكان حوليا....
الساعه دلوقتي 10:00بليل
قولت اكتبلكم الرساله دي علشان تعرفوا قصتي وعلشان الناس تعرف اي ال حصلي....
وتحذروا الناس كلها
انا كده فاضلي ساعتين واموت💔
ياريت ياريت...
اي حد يلاقي رساله الهلاك ع تلفونوا يتصرف ويروح اي مركز شرطه وميكررش غلطتي
واي لايف تلاقوا فيه حاجه زي دي اخرجوا منوا بسرعه ......!
انا ...اناا دلوقتي الشيطان دخل اوضتي ....
وبيقرب مني ...
انا الكائنات الصغيره بقت ف كل مكان ف اوضتي!..
اناا.... اناا
لا انا مش عايز اموت حد يساعدني
حد يلاقي طريقه بسرعه اهرب بيها من الموت...!
حد يلاقي طريقه اهرب بيها من رساله الهلاك....!
اناا هنهي الرساله هنا .....!
تمت.....

ليست هناك تعليقات