إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه السادسه💜

🌹  الحلقة    6  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

اسر \  متروحى تطمنى علية انتى

سلسبيل \ بجد اروح

ياسر \ هو مش زميلك روحى

وسلسبيل فرحت اوى وجريت على اوضتها

***********************.              

سلسبيل راحت على المستشفى وجابت ورد ابيض جميل اوى  وطلعت بس الحراس رفضو انها تدخلو

سلسبيل \ انا زملتو فى الجامعة كنت حبة انى اطمن علية

الحارس \ اسف يا انسة ممنوع الدخول

عامر شفها من بعيد

عامر \ اهلا يا بنتى عملة اية

سلسبيل \ انا كويسة بس كنت عوزة اطمن علية بس ممكن حضرتك تقدملو الورد دة منى

عامر \ ادخلى انتى ادهولو

و شاور للحرس انهم يدخلوها

وسلسبيل بتدخل لمهند وبتبص علية وهو نايم وبتحط الورد جمبو ومهند بيفتح عنية

مهند \ سلسبيل اتفضلى

سلسبيل \ انا كنت عوزة اطمن عليك ومش عوزة ازعجك انا همشى

مهند \ لا استنى مفيهاش حاجة لو قاعدتى شوية

-- سلسبيل جابت الكرسى وقاعدة جمب السرير بتاعو

مهند \ الله الورد دة جميل اوى مين قالك انى بحب الورد الابيض

سلسبيل \ مفيش حد قالى علشان انا بحبو

مهند \ خالد وحازم قالولى على الى عملتية معايا وانك اصريتى انك تيجى معايا المستشفى

سلسبيل \ المهم انك بخير

-- وبيدخل ولدو ومعاة الممرضة ومعاها الاكل

عامر \ اكيد مش هتكسف صحبتك الحلوة دى وهتاكل

مهند \ يا بابا خلينى برحتى انا مش جعان

عامر \ يا ابنى انت من ساعة ما فقت وانت مكلتش حاجة خالص ودة غلط عليك

سلسبيل \ بعد ازنك يا عمو انا هاكلو

وعامر بيشاور للممرضة علشان تخرج و بيخرج هو كمان

مهند \ سلسبيل بجد مش جعان

سلسبيل \ انا الى هاكلك بايدى هتكسفنى

-- وسلسبيل بتاكل مهند ومهند بياكل ومبسوط اوى

-- وبتدخل شيرين وبتعيط

شيرين \ مهند حبيبى انا كنت هموت من القلق عليك

مهند \ انتى اية الى جابك هنا اخرجى برة برة

والحرس بيدخل

ومهند بيحاول يقف وسلسبيل بتجرى علية وبتسندو

شيرين \ انا عرفت مين الى عمل كدة ووقع بنا انتى اة اسمك سلسبيل صح

مهند \ خرجوها برة حالا

-- وشيرين بتبص لسلسبيل اوى

-- وسلسبيل بتساعد مهند علشان ينام على السرير تانى وبتعدلو المخدة

مهند \ انا

سلسبيل \ متقولش حاجة انا مش زعلانة عادى

مهند \ اسف

سلسبيل\ لا ولا يهمك انا اتاخرت ولزم امشى ولو سمحتلى ممكن اجى اتطمن عليك

مهند \ اة طبعا هستناكى

-- وسلسبيل بتخرج وهى مبسوطة وفى نفس الوقت قلقانة من شيرين

***********************.              

سلسبيل راحت على البيت
              
ياسر \ كويس انك رجعتى دلوقتى

سلسبيل \انت رايح فين

ياسر \ اتصلو بيا ولزم امشى حالا

سلسبيل \ لا بس انا

ياسر \ فى اية مالك

سلسبيل \ لالا مفيش بس كنت عوزاك تفضل معايا شوية

-- وياسر قرب من اختو وحضنها اوى

ياسر \ انتى عارفة ان الظابط حياتو مش لية

سلسبيل \ هتيجى تانى امتى

ياسر \ ممكن اخر الاسبوع

سلسبيل \ ماشى خلى بالك على نفسك وكلمنى

ياسر \ ولو فى اى حاجة كلمينى

-- وياسر مشى وسلسبيل وقفت تبص علية من البلكونة
-- و شافت نهى وهى طلعة وراحت تفتحلها

نهى \ مالك فى اية

سلسبيل \ لا مفيش

نهى \ على هيكلم ماما اول لما يرجع اخر الاسبوع

سلسبيل \ مبروووك يا روحى

نهى \ مالك فى اية هتخبى عليا

سلسبيل \ رحت اطمن على مهند فى المستشفى

نهى \ مهند مين

سلسبيل \ مهند بتاع العصير

نهى \ هههههة اة خلاص وهو فى المشفى لية فى ايه

سلسبيل \ عمل حادثة

-- وسلسبيل حكتلها على كل حاجة حصلت يوم الفرح
والى حصل من شيرين

سلسبيل \ انا خايفة

نهى \ خايفة من ايه

سلسبيل \ كانت عيونها كلها حقد

نهى \ ولا يهمك متخفيش

سلسبيل \ انا مش خايفة منها بس

نهى \ فى اية

سلسبيل\ مش عرفة حاسة انى متلغبطة

نهى \ انا مش فهمة حاجة منك

سلسبيل \ خلاص

-- و دموعها بتنزل

نهى \ انتى مخبية عنى حاجة

سلسبيل \ مش عارفة حاسة انى فرحانة وعوزة اعيط وقلبى مش مطمن انتى مش فهمانى

نهى \ طب اهدى شوية انا هروح اعملك عصير علشان تهدى

-- ونهى لسة هتخرج وقفت على الباب

نهي \ سلسبيل انتى حبيتى مهند ولا ايه

سلسبيل \ اية الى انتى بتقولية دة

نهى \ انا هروح اعمل عصير

-- وسلسبيل بتفكر وبتبص لنفسها فى المراية وبتسرح --

نهى \ سلسبيل ايه انتى فين

سلسبيل \ لا مفيش انا عوزة اخرج تعالى نخرج نتمشى

نهى \ طب البسى وخلينا نمشى

***********************.              

-- مهند فى المستشفى وسرحان  وخالد وحازم بيدخلو الاوضة

مهند \ انتو لسة هنا

حازم \ احنا هنبات معاك

مهند \ لا بس علشان متتعبوش نفسكو

خالد \ لا دة احنا هنتسلا اوى

-- وبيضحكو وخالد بيشوف سلسلة على الارض

خالد \ اية دة انت تعبان هنا ولا بتعمل اية بتاع مين دة اعترف الانكار مش هيفيدك

مهند \ هاتو

-وحازم بياخد السلسلة منو وبيبعد

حازم \ انا شفتو فين

خالد \ انا افتكرت فين

-- ومهند بيبص علية اوى وافتكر انو بتاع سلسبيل كانت لبسة

مهند \ هاتو

حازم \ طب اهدى شوية علشان رجلك

-- ومهند خد منو السلسلة ومسكه فى ايدو

حازم \ انا جعان ها هتاكلونى اية دلوقتى

وخالد وحازم بيتكلمو ومهند سرحان فى السلسة

***********************.              

-- وسلسبيل و نهى بيتمشو هم الاتنين وسلسبيل بتحط اديها على رقبتها وبتعرف ان السلسلة بتعها مش موجود

سلسبيل \ السلسلة

نهى \ فى اية

سلسبيل \ السلسلة بتاعتى مش موجود وقعت منى

نهى \ مش مشكلة عادى

سلسبيل \ لا دى الى ياسر جبهلى فى عيد ميلادى دة مهم اوى بالنسبالى

نهى \طب اهدى طب ممكن يكون فى البيت

سلسبيل / خلينا نرجع على البيت

--- و لسة هتمشى بتبص وراها بتشوف شاب غريب طويل وشكلو غريب وكل ما تتحرك علشان تمشى هو بيقف قدمها

سلسبيل \ ممكن لو سمحت عوزة امشى

الشاب \ الانسة شيرين بعتالك دة

-- و خدت منو ورقة و بتفتحها بيكون مكتوب فيها

-- انا مرقباكى طول الوقت ابعدى عن مهند احسن هتندمى -

ونهى مسكت الورقة ورمتها فى وش الشاب دة

نهى \ قولها احنا مبنخفش والى هى عوزة تعملو تعملو

ليست هناك تعليقات