إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه السابعه💜

🌹  الحلقة    7  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

-- وكل ما سلسبيل تتحرك علشان تمشى هو بيقف امامها
\ ممكن لو سمحت عوزة امشى

الشاب \ الانسة شيرين بعتالك دة

-- و خدت منو ورقة و بتفتحها بيكون مكتوب فيها

-- انا مرقباكى طول الوقت ابعدى عن مهند احسن هتندمى -

ونهى مسكت الورقة ورمتها فى وش الشاب دة

نهي \ قولها احنا مبنخفش والى هى عوزة تعملو تعملو

-- و خدت سلسبيل على البيت

***********************.              

نهى \ سلسبيل انتى مبتتكلميش طول الطريق

سلسبيل \ مفيش بس كنت بفكر

نهى \ اية رايك نسهر سهرة زى زمان

سلسبيل \ ههههة انتى لسة فكرة احنا كبرنا دلوقتى

نهى \ المهم انك ضحكتى

-- وسلسبيل بتحضن نهى

سلسبيل \ ربنا يخليكى ليا يا روحى

***********************.              

--- بعد شهر سلسبيل مرحتش لمهند تانى --

--مهند فى المستشفى

حازم \ انت هتفضل هنا كتير خلينا نروح على البيت

مهند \ لا حاسس انى تعبان خلينى النهاردة كمان فى المستشفى

خالد \ مهند فى اية مالك

حازم \ الى يشوفك كدة يحس انك مستنى حد

مهند \ خلاص خلينا نمشى

وخالد وحازم بيسعدو مهند و بيروح على الفيلا

***********************.              

عامر \ اهلا يا ابنى نورت البيت

مهند \ هو البيت هادى لية

امجد \ اكيد علشان العفريتة نايمة

مريم \ لا انا صحيت مهند

**   مريم و امجد اخوات مهند   **

ومريم بتجرى علية

مهند \ براحة براحه هتودينى المستشفى تانى

امجد \ حمدالله على السلامة يا بطل

مهند \ الله يسلمك يا امجد وحشتونى

امجد \ انا عندى شغل لزم اروح الشركة حالا سلام

عامر \ وانتى يا شقية خلى بالك على اخوكى

مريم \ انتو بتعملونى انى طفلة صغيرة لية

مهند \ لا دة انتى النهاردة هتمى 20 سنه

مريم \ طب كويس انك فاكر

مهند \ ومين ينسى يوم زى دة لما وصلت احلا بنوتة فى الدنيا

عامر \ طب اطلع ارتاح شوية

مهند \ لا انا هطلع الجنينة اتمشى

عامر \ ورجلك

مهند \الدكتور قالى لزم تمشى عليها شوية

مريم \ انا هساعدك

--- ومريم و مهند فى الجنينة بتاعت الفيلا

مريم \ ها احكيلى

مهند \ عوزة اية

مريم \ اية السلسلة دى

مهند \ وانتى اية عرفك انى معايا سلسلة

مريم \ انت مبتعرفش تخبى انت كل شوية تطلعو وتطمن عليها وتحطها تانى

مهند \ انتى مصيبة  فى الوقت المناسب هحكيلك

***********************.              

-- سلسبيل فى الجامعة هى ونهى وياسر بيرن عليها

سلسبيل \ الو ياسر عامل اية

ياسر \ انا كويس انتى مش وخدة بالك ان الفستان دة قصير شوية

سلسبيل \انت فين وحياتى

وسلسبيل و نهى بيشوفو ياسر و على وقفين قدم الجامعة بالزى الرسمى بتعهم وسلسبيل جريت على ياسر

سلسبيل \ وحشتنى

-- ونهى راحت لعلى

على \ مفيش وحشتنى

نهى \ لا مفيش

على \ بس انتى وحشتينى اوى

نهى \ وانا كمان

ياسر \ خلونا نمشى

--وسلسبيل لسة هتمشى بتشوف مهند من بعيد بينزل من العربية وبتبص علية

ياسر \ مش هو دة زميلك الى كان عامل حادثة

سلسبيل \ اة هو

-- ومهند بيشفهم وبيبص لسلسبيل و ياسر علشان ياسر حاطط ايدو على كتفها وبيرحلهم

سلسبيل \ مهند عامل اية

مهند \ انا بخير الحمد لله بس كنت قلقان عليكى انتى قولتيلى انك هتيجى تزورينى

سلسبيل \ انا كنت مشغولة المهم انك بخير

ياسر \ اهلا حمدالله على السلامة

مهند \ الله يسلمك

ياسر \ انا اخو سلسبيل

مهند ابتسم وارتاح / دى دعوة لعيد ميلاد اختى يا ريت تجى وحضراتكم طبعا

سلسبيل \ ان شاء الله

مهند \ اتشرفت بمعرفتك

-- وسلم عليهم ورجع على العربية وكل شوية يبص على سلسبيل وهى وقفة لحد مركب ومشى

على \ نهى هو فى ايه

نهى \ ملكش دعوة خليك فى حالك انت

على \ما انا عرفت حالى اهو

نهى \ يا سلام

ياسر \ انتو هتفضلو وقفين كدة خلونا نمشى احسن

-- وركبو العربية وراحو على البيت

***********************.              

ياسر \ هتروحى عيد الميلاد

سلسبيل \ مش عارفة لو هتيجى معايا هروح

ياسر \ انتى عارفة انى مش بحب الحاجات دى روحى انتى ونهى و على

سلسبيل\ ماشى

-- و بتتصل بنهى

نهى \ انا وعلى هنروح نسهر

سلسبيل \ مش هتروحى معايا عيد ميلاد اخت مهند

نهى \ معلش بقي انتى عارفة هم يومين الى على موجود فيهم

سلسبيل \ خلاص

ياسر \ متزعليش انا هروح معاكى روحى البسى علشان لسة هنروح نجيب هدية

سلسبيل \ شكرا يا احلا اخ فى الدنيا

- وسلسبيل لبست فستان ابيض قصير وطلعة زى القمر وراحو يجيبو هدية وراحو على العيد ميلاد

***********************.              

عامر \ تعالو علشان نطفى الشمع

مهند \ لا استنو شوية

مريم \ اه يا بابا استنا شوية

ومهند واقف وعيونو على باب الفيلا

حازم \ فى اية مستنى حد

مهند \ اة فى ضيف مهم جاى دلوقتى

امجد \ خلونا نخلص علشان عندى شغل

مريم \ ممكن يوم واحد فى حياتك ميكنش فى شغل

امجد \ خليكى فى العيد ميلاد احسن

عامر \ الوقت اتاخر خلونا نطفى الشمع

-- وفجاة بتدخل سلسبيل وياسر الفيلا

حازم \ طب مش تقول كدة من بدرى

مريم \ هى دى بتاعت السلسلة

-- ومهند و مريم راحو يسلمو عليهم

سلسبيل \ كل سنة وانتى طيبة

مهند \ كنت خايف احسن متجوش

مهند \ اهلا استاذ ياسر او يا حضرت الظابط

ياسر \ من غير اى حاجة خليها ياسر بس

مريم \ انا مريم اخت مهند

ياسر \ كل سنة وانتى طيبة يا انسة مريم

مريم \ من غير انسة مريم بس

-- ومريم دخلت مع ياسر ومهند ماشى مع سلسبيل وبيدخلو وبيطفو الشمع

وياسر مبسوط اوى هو ومريم ووقفين بيتكلمو مع بعض

مهند \ تحبى نتمشى برة شوية

سلسبيل \ ماشى

***********************.              

-- مهند خد سلسبيل ومشين فى الجنينة

مهند \ انتى عملتى فيا ايه

سلسبيل \ انا

مهند \ على طول بفكر فيكى

-- و طلع السلسلة من جيبو

سلسبيل \ دي بتاعتى كنت بدور عليها

مهند \ كنتى لما توحشينى كنت بطلعها

سلسبيل \ يعنى

مهند \ انا بحبك

سلسبيل \ بس انت متعرفنيش

مهند \ الحب بيجى فجاة

سلسبيل \ انا فعلا بحس بحاجة من نحيتك بس مش معقول بالسرعة دى

و بتمشى ومهند بيمسك اديها

مهند \ استنى ريحة فين

سلسبيل\ انا لزم امشى اتاخرنا

مهند \ طب ممكن البسك السلسلة بتاعك

ومهند بيلبسها السلسلة و سلسبيل مكسوفة اوى

مهند \ انتى عملتى فيا اية من يوم ما شفتك والقدر بيلعب لعبتو معانا كانو عوزنا نقابل بعض

سلسبيل \ ممكن بس

ومهند بيمسك ايدها وبيبسها

مهند \الشهر الى عدى دة كنت هتجنن علشان اشوفك او اسمع صوتك بس الى مصبرنى السلسلة

سلسبيل \ وانت قدرت تنسى شيرين بالسرعة دى

مهند \ الى يعرف ملاك زيك عمرو ما بيفكر فى وحدة زى دى

-- و لسة بتتحرك وبتتكعبل وبتقع ومهند بيمسكها وبيضمها علية وعيونهم فى عيون بعض ونسيو العالم كلو وفضلو فى مكنهم

سلسبيل \ انا

مهند \ هشششش انا قولتلك ان القدر بيلعب لعبتو معانا

-- و بيسيبها وبيمدلها ايدو وسلسبيل بتبص على ايدو ومترددة وبتحط اديها فى ايد مهند و بيتمسك بيها اوى 

سلسبيل \ خلينا نرجع الفيلا اتاخرنا اوى عليهم

ليست هناك تعليقات