إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه الثامنه💜

🌹   الحلقة   8  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

مهند \ هشششش انا قولتلك ان القدر بيلعب لعبتو معانا

-- ومهند بيسيبها وبيمدلها ايدو وسلسبيل بتبص على ايدو ومترددة وبتحط اديها فى ايد مهند و بيتمسك بيها اوى 

سلسبيل \ خلينا نرجع الفيلا اتاخرنا اوى عليهم

ياسر \ سلسبيل كنتو فين

سلسبيل \ كنا

ياسر \ خلينا نمشى

مهند \ بس الحفلة لسة

ياسر \ اتاخرنا انا هجهز العربية

-- وياسر بيبص لمريم وبيبتسملها وبيمشى وسلسبيل بتسلم على مريم و مهند

مهند \ هشوفك تانى امتى

سلسبيل \ مش عارفة

مهند \خلى بالك على نفسك

***********************.              

-- وسلسبيل بتمشى وبتروح لياسر و باين علية متنرفز

سلسبيل \ فى اية مالك

ياسر \ مفيش خلينا نروح على البيت انا تعبان

سلسبيل \ طب ممكن تقولى انت زعلان لية

-- وياسر بيوقف العربية

ياسر \ حضرتك من اول ما وصلنا الحفلة وانتى اختفيتى ممكن تقوليلى كنتى فين

سلسبيل \ انا كنت

ياسر \ مع مهند مفكرتيش شكلى اية قدم الناس لما اسال عليكى يقولولى انك مع مهند ولوحدكو

سلسبيل \ انا مبعملش حاجة غلط

ياسر \ مش عاوز اسمع كلام خلينا نروح البيت علشان ماما قلقانة علينا

وسلسبيل وياسر راحو على البيت

***********************.              

-- مهند فى اوضته قاعد على السرير بيفكر فى سلسبيل
-- والباب بيخبط وبيدخل حازم

حازم \ انت فين انت من ساعة سلسبيل ما وصلت الحفلة وانت مش موجود فى اية احكيلى

مهند \ انا بحب يا صحبى

حازم \ ههههههة ودى مش اول مرة تحب عادى اتعودنا على كدة انت تقريبا خلصت على بنات البلد كلها

مهند \ هششش  سلسبيل غير

حازم \ دة باين عليك بجد باة طريقتك وانت بتقول اسمها غريب اوى سلسبيل يا سلام موسيقى

مهند \ ممكن تروح وتسبنى لوحدى بقي

حازم \ احنا مشيين سلام هشوفك بكرة فى الجامعة

-- وبتدخل مريم عليهم

مريم \ بتعملو اية

حازم \ انا همشى الوقت اتاخر كل سنه وانتى طيبة

-- وحازم مشى ومهند نام على السرير وسرحان

مريم \ هى البنت حلوة وتستاهل

مهند \ روحى نامى

مريم \ ماشى هنام بس كنت عوزة اقولك حاجة بس شكلك مش مهتم خلاص

مهند \ اة مش مهتم روحى باة

مريم \ بس انا معايا نمرت البيت بتاعت سلسبيل

-- ومهند وقف فجاة وراح عليها

مهند \ بجد

مريم \ اة بس شكلك مش مهتم سلام

-- ومهند بيمسك مريم من شعرها

مهند \ هاتى النمرة

مريم \ سبنى سبنى خلاص هديك النمرة

-- ومريم بتطلع الكارت بتاع ياسر وبتدى مهند نمرت البيت
-- و بتمشى ومهند بيرن عليها وولدتها هى الى بترد وبيقفل وبيرن تانى وسلسبيل الى ردت

سلسبيل \ الو مين

مهند \ انا الى ختى عقلو ومشيتى

سلسبيل \ انت عرفت نمرت البيت الزاى

مهند \ انا بعرف كل حاجة انا عوزها وخصوصا ان حاجة بتخصك

سلسبيل \ طب اقفل باة

مهند \ وحشتينى

سلسبيل \ وانت كمان

مهند \ انا اول مرة احس الاحساس ده

سلسبيل \ لايا شيخ

مهند \ مش مصدقانى وحياتك عندى

سلسبيل \ طب ممكن تقفل باة علشان ياسر مدايق من الحفلة

مهند / حسيت منو

سلسبيل \ باى

مهند \ لا متقفليش

سلسبيل \ فى اية تانى

مهند \ بحبك

سلسبيل \ وانا كمان

***********************.              

-- و بتقفل وسرحانة ومسكة التلفون
             
ياسر \ انتى وقفة كدة لية

سلسبيل \ لا مفيش كنت هتصل بنهى بس مش مهم هقبلها بكرة فى الجامعة

ياسر \ استنى تعالى عوزك

-- وسلسبيل مشيت وره على اوضته

ياسر \ سلسبيل انتى اختى الوحيدة وعوزك تخلى بالك على نفسك

سلسبيل \ متخفش عليا انا مبعملش حاجة غلط

ياسر \ انتى طيبة ومتعرفيش حاجة ممكن الناس تخدعك بسهولة ومش عوزك تتالمى من حد

سلسبيل \ طول ما انت جمبى انا مبخفش

-- وياسر  بيبوس دماغها

ياسر \ روحى نامى انتى عندك جامعة بدرى

-- وسلسبيل راحت على اوضتها ونامت

***********************.              

وفى الصباح

مهند مستنى سلسبيل قدم الجامعة فى عربيتو وسلبيل وصلت هى و نهى و بتشوف مهند

سلسبيل \ نهى انا هجيب ورق مهم وهاجى تانى روحى انتى

نهى \ طب انا هستناكى

سلسبيل \ لا روحى على المحاضرة انتى

-- ونهى مشيت وسلسبيل راحت عند مهند وهو نزل من العربية بسرعة ورحلها

سلسبيل \ انت استنيت كتير

مهند \و لو هستنى العمر كلو

-- ودخلو على الجامعة

مهند \ تعالى نشرب حاجة فى الكافية

سلسبيل \ اوكى

-- وراحو على الكافية ومهند بيبص على سلسبيل وبيقف وبيروح عندها

سلسبيل \ فى اية

-- ومهند بيفك شعر سلسبيل

مهند \ شعرك وهو مفرود احسن

سلسبيل \ بجد

مهند \ انتى مش محتاجة اى حاجة علشان تخليكى انتى حلوتك فى البساطة والحنية الى فى عيونك يا عيونى

وسلسبيل بتتكسف

مهند \ تحبى تشربى اية

سلسبيل \ انت هتشرب اية

مهند \ الى هتشربى منو انا هشرب منو

-- وسلسبيل بتبتسم

سلسبيل \عصير

مهند \ انا جايب تيشيرت احتياطى معايا

سلسبيل \ لية

مهند \ علشان لو حبيتى ترشينى بالعصير هاااا

سلسبيل \ انت رخم اوى

مهند \ انتى ارخم

--- وبتيجى شيرين من وره مهند وبتحط اديها على عينو

ليست هناك تعليقات