إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه 27💜

🌹  الحلقة     27  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

--- على فى القسم

على \ خدو الطفل دة على المستشفى بسرعة

-- وبينقلو الطفل على المستشفى وبيحققو معاها ومش عرفين يفهمو منها وعلى بينقل لميس على المستشفى

--وياسر و مهند فى القسم

ياسر \ فين هى فين

على \ هى مين ممكن تهدى  شوية

ياسر \ انا مش هرحمها

و بيروح على الزنزانة وبيدور عليها و متعصب

ياسر \ هى فين

على \ نقلناها على المستشفى

مهند \ يعنى ازاى نقلتوها على المستشفى انتو بتصدقوها دى مجرمة ولازم تقول سلسبيل فين

ياسر \ وانت ازاى تسمح انهم ينقلوها على المستشفى

على \ ياسر انت رجل مسؤال زيى بالظبط واكيد عارف ان القانون بيقول ان لو مريضة لازم تتنقل المستشفى

مهند \ يعنى اية سلسبيل كدة خلاص راحت خلاص

ياسر \ لا مستحيل اسبها لازم انتقم منها بايدى

على \ انا لحد دلوقتى عارف الى انت فية ومقدر بس القانون فوق كل حاجة وانت عارف الكلام دة

ياسر \ وفى حاجة بتقولك لازم تستعمل روح القانون يا حضرت الظابط وبما انى مسؤال انا بطالب التحقيق معاها بنفسى

على \ ماشى يا ياسر بكرة الصبح تكون عندك فى المكتب

-- وياسر بياخد مهند وبيروحو على الفيلا

***********************.              

نهى \ فى اى اخبار تانى

ياسر \ اسالى جوزك وهو يقولك

و بيروح على الجنينة ومش قادر يمسك نفسو من البكاء

مريم \ مهند انت كويس

مهند \ مش عارف

-- و بيطلع على اوضته ومريم بتشوف ياسر فى الجنينة

نهى \ روحيلو يا مريم

***********************.              

-- ومريم بتتردد انها ترحلو ولا لا وبتمشى بهدوء وياسر واقف بيعيط وبيفتكر سلسبيل وهى صغيرة

-- ومريم بتحط اديها على كتفو وياسر بيبص عليها وبيحضنها اوى وبيعيط ومنهار من البكاء

ياسر \ مريم انا بحبك

مريم \ وانا كمان

ياسر \ انا اسف على كل يوم كنت بعيد عنك فية

مريم \ هششش متتكلمش انا الى اسفة انى كلمتك باسلوب مش حلو

ياسر \ سلسبيل يا مريم سلسبيل ااااااة قلبى موجوع عليها اوى

مريم \ اكيد هترجع انا متاكدة انا حاسة ان سلسبيل عايشة وهتدخل من الباب دة قريب جدا

-- وياسر بيبوس اديها

ياسر \ ربنا يخليكى ليا وميحرمنيش منك ابدا

***********************.              

-- على بيدخل من باب الجنينة وبيشوف ياسر واقف مع مريم بعيد وبيروح على الفيلا وبيقابل نهى

على \ عاملة اية يا حببتى شكلك مش كويسة

نهى \ حصل اية ياسر زعلان منك لية فى اخبار جديدة عن سلسبيل

على \ لا كل حاجة انتى عرفاها

نهى \ والطفل الى كان معاها دة مين

على \ مش عارفين بتقول انو ابنها هى وبتلغبط فى الكلام ومش عارفين نعرف اى حاجة منها ونقلناة الملجا

نهى \ طب معرفتوش هى كانت فين

علة \ لو كنا نعرف كنا مسكنا اول الخيط

-- وبيدخل ياسر و مريم الفيلا

ياسر \ مدام فى واحد زيك فى الامن مش هنعرف اى حاجة

على \ انا بنفذ القانون عليا وعليك وعلى اى حد وانت عارف انا مستعد ارمى روحى فى النار علشان سلسبيل ترجع

ياسر \ اة ما انا عارف يا صحبى

نهى \ على ياسر ممكن تهدو شوية

-- ونهى بتتوجع اوى

على \ نهى انتى كويسة

مريم \ هى تعبانة كدة من امبارح وقولتلها تروح للدكتور

على \ تعالى معايا خلينا نروح نطمن

نهى \ لا انا مش هخرج من هنا غير لما اطمن على سلسبيل

وعلى بيسندها وبيطلعها على الاوضة وبينيمها وياسر قاعد فى الرسبشن ومريم معاة

***********************.              

-- وبينزل على \ فين مهند

مريم \ مش عارفة هو كان باين علية تعبان

-- و طلعت تشوفو وعلى بيروح لياسر وبيطبطب على كتفو

مريم \ ياسر على تعالو

-- وبيطلعو هم الاتنين فوق

مريم \ بخبط علية مش بيرد وقافل الباب

على \ مهند انت كويس مهند

مريم \ مهند رد علينا

-- وياسر بيبعدهم عن الباب وبيخبط الباب برجلو وبيكسرو وبيدخلو الاوضة ومش موجود ومريم بتروح على الحمام وبتصرخ و بيجرو عليها وبيكون مهند واقع على الارض

مريم \ مهند مالك رد عليا

نهى \ فى اية

وبتدخل بتشوف مهند على الارض وبتتخض وعلى بيخرجو برة وياسر بيشيلو وعلى بيروح يساعدو وبينزلوة وبيركبوة العربية وبيروحو على المستشفى

***********************.              

-- سلسبيل نايمة فى خيمة عند البدو في الصحراء

حميدة \ يا فايز روح هات مياة خلينى انضفها بقلها اسبوعين وهى كدة

فايز\ حاضر

وفايز راح جاب مياة وخرج من الخيمة وحميدة مهتمة بيها

حميدة \ يا ريت اعرف انتى مين احسن انتى صعبان عليا اوى

و سلسبيل بتبدا تتحرك

حميدة \ انتى سمعانى

و سلسبيل بتهز رسها

سلسبيل \ اة انا فين

حميدة ارتاحى انتى

سلسبيل \ عطشانة

حميدة \ فايز فايز تعالة بسرعة البنت صحيت

-- وفايز بيدخل عليهم

حميدة \ هات مياة بسرعة

-- وفايز بيجيب مياة وحميدة بتشربها

سلسبيل \ انا فين انتى مين

حميدة \ انتى مش فكرانى

سلسبيل \ لا انا مش فكرة اى حاجة

حميدة \ انا حميدة الى

فايز \ احنا لقناكى مرمية على الطريق

-- وحميدة بتاخد فايز برة

حميدة \ انت بتعمل اية

فايز \ هى لو عرفت الى عملتية ممكن تبلغ عننا ويعرفو مكنا ويطردونا كلنا من هنا وهتكونى انتى السبب

حميدة \ والبنت دى هتعمل اية

فايز \ خليها معانا وخلاص

حميدة \ وابنها الى الست التانية خدتو منها

فايز \ ملناش دعوة خالص احنا منعرفش حاجة احنا شفناها على الطريق ماشى

حميدة \ بس هى صعبانة عليا اوى

فايز \ خلاص روحى قوللها وخليها تفتكر وتبلغ عننا البوليس روحى

حميدة \ خلاص الى انت عوزو

-- وحميدة بترجع الخيمة

سلسبيل \ انا مين وانا بعمل اية هنا

حميدة \ انا معرفش انتى مين ولا اعرف عنك حاجة احنا بس شفناكى على الطريق ومغما عليكى وجبناكى هنا وانا خدت بالي منك  لحد النهاردة

سلسبيل \ انا لية مش فكرة حاجة انا من امتى وانا هنا

حميدة \ من اسبوعين

---- وبيدخل فايز ومعاة كوبية لبن حليب

حميدة \ لازم تشربى دى علشان تقدرى تقفى على رجلك

***********************.              

---- ياسر و على و مريم مستنين الدكتور برة اوضة مهند والدكتور بيخرج

مريم \ اخويا يا دكتور عامل اية

الدكتور \ متقلقوش هيكون كويس

علة \ يعنى هو ممكن يمشى معانا

الدكتور \ مش بالسرعة دى هو نفسيتو تعبانة اوى فى حاجة عقلو الباطن بيهرب منها حولو تكونو جمبو وتعطوة احساس بالامان

مريم \ ممكن اشوفو

الدكتور \ هو رافض يشوف حد واحنا هنحطو تحت الملاحظة فترة

ياسر \ على خد مريم على البيت وانا معاة هنا

على \ بس

ياسر \ علشان نهى تعبانة لزم حد يكون معاها

مريم \ لا انا هفضل هنا مش هسيبو ابدا

على \ انا هروح على المكتب اشوف لو فى اى حاجة جديدة وهروح على الفيلا

-- وعلى بيمشى وياسر بياخد مريم وبيقاعد جمب الاوضة ومريم بتمسك  ياسر وبتنام على كتفو

مريم \ الحب بيلعب معانا لعبة خطيرة

-- وياسر بيمسك اديها وبيطمنها

***********************.              

-- وبعد اسبوعين تانى

ياسر \ دكتور ممكن اعرف حالتو اية دلوقتى

الدكتور \ هو مانع الاكل وعايش على الحقن وكمان بيخدها بالعفيا ومفيش اى ممرضة عارفة تتعامل معاة

-- والدكتور بيسمع صوت من الاوضة

الدكتور \ سامع هو كدة كل يوم بيرفض اى ادوية مننا

ياسر \ طب ممكن اقبلو

الدكتور \ بس هو رافض يقابل اى حد

ياسر \ ممكن احاول

الدكتور \ اتفضل معايا

-- وبيدخل الدكتور الاوضة

الدكتور \ فى اية يا استاذ مهند

مهند \ وحدة غبية مبتفهمش مش عاوز ادوية

ياسر \ مهند

مهند \ مش عاوز اقابل حد

وياسر بيروح علية وبيشيلو وومهند رافض انو يقرب منو وبيصرخ وبيخدو وبيخرج من المستشفى وبيروح معاة على الفيلا

***********************.              

مهند \ انت اية الى بتعملو دة انا تعبان لازم اروح على المستشفى

ياسر \ لا هتفضل هنا معانا

مهند \ لا مش عاوز افضل فى المكان دة

-- و بيحاول يخرج وياسر بيمسكو جامد وبيرجعو تانى
وعلى بيدخل الفيلا بسرعة بيشوف ياسر ماسك مهند فى الفيلا ونهى وقفة بعيد وبتعيط

ياسر \ اية نسيت سلسبيل

مهند \ سلسبيل خلاص ماتت وسبتنى لوحدى وهى كدابة علشان وعدتنى انها مش هتسبنى تانى ابعد ايدك عنى مش عاوز اضربك

ياسر \ اضربنى جرب انت ساكت لية ورينى قوتك

على \ خلاص اسكتو اسمعونى

مهند \ خلاص مفيش كلام تانى اعتبرونى مش موجود

و على بيطلع سلسلة من جيبو وبيرفعها فى وش مهند
-- ومهند اتصدم ومسك السلسلة

مهند \ سلسبيل سلسبيل

ياسر \ دى السلسلة الى انا جبتها لسلسبيل مكنتش بتقلعها ابدا

على \ سلسبيل عايشة

ليست هناك تعليقات