إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه 26💜

🌹  الحلقة    26  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

-- ولميس بتكلم بطن سلسبيل

لميس \ متخفش يا حبيبى انا جمبك لازم لما تيجى على الدنيا دى بالسلامة تكون كل حاجة جاهزة متخفش يا حبيبى ماما جمبك وهنروح لبابا انا وانت ونعيش مع بعض ومفيش حد هيفرقنا انا وانت

-- ولميس بتخرج وبتقفل على سلسبيل الباب

سلسبيل \ انتى ريحة فين فكينى الحقونى الحقونى فى حد هنا
-- و بتنادى على اى حد يسمعها ومفيش حد وبتعيط

سلسبيل \ مهند انت فين

-- و بتحس بوجع جامد فى بطنها وبتصرخ

***********************.              

-- ومهند فى الفيلا و ياسر هناك كل شوية بيبصو لبعض جامد

ياسر \ انت عارف لو حصلها حاجة

-- ومهند بيبعد عنو

على \ مهند حاول تتجنبو احسن انت عارف ياسر

مهند \ الى انا عرفو انو خايف عليها المهم ان سلسبيل ترجع

على \ احنا هنتحرك دلوقتى بس مستنيين القوة تيجى

مهند \ انتو مش حسين بالوقت خالص سلسبيل هناك وربنا يعلم هى بتعمل فيها اية

على \ حاول تساعدنا انك تهدى نفسك واحنا عرفين هنعمل اية

--- ومهند مش قادر يستحمل وخرج على الجنينة وبيشوف مريم فى الجنينة برة بتعيذ

مهند \ مريم

مريم \ مهند فى اخبار جديدة

مهند \ انا عارف انتى بتعيطي لية

مريم \ انا هدخل جوة الجو برد

ومريم بتدخل الفيلا

-- ومهند بيفكر فى سلسبيل كانت بتحب تقف فى الجنينة وفى المكان دة كمان وعيونو بتدمع وبينهار من العياط

***********************.              

ياسر بيوقف مريم

ياسر \ مريم انا

مريم \ مش عوزة اسمع منك حاجة اظن ان الوقت فات

ياسر \ انا اسف

مريم \ المفروض انك تقول الكلمة دى لمهند مش ليا هو استحمل منك كتير علشان حبو لسلسبيل وانت فى كل مرة بتازية اكتر

ياسر \ بس سلسبيل اختى لازم تقدرى ظروفى

مريم بتعلى صوتها اوى

مريم \ انت شكلك نسيت ان انا اختو برضو وبيخاف عليا اكتر منك بس هو مبيحولش يجرح مشاعرى زى ما انت عملت  بالعكس

-- و بتبص لياسر ودموعها نزلة و بتجرى على فوق وبتكون نهى وقفة على السلم وبتنزل وياسر بيشفها

نهى \ مهند طول المدة الى فاتت دى كان بيسعد سلسبيل على قد ما بيقدر وكان بيخاف عليها من الهواء وكلنا شيفين دة بعنينا كمان ياسر انت اخويا الى اتربيت معاة وانت عارف انا بعزك انت و سلسبيل قد اية حرام تظلم مهند حرام

***********************.              

وياسر بيفكر فى كلام مريم و نهى وبيخرج على الجنينة وبيشوف مهند من بعيد وبيبكى واقف تحت شجرة و ياسر بيقرب منو

-- و مهند بيشوفو بيمسح دموعو وبيمشى

ياسر \ استنى

-- وياسر بيقرب منو ومهند متوقع انو هيضربو تانى

مهند \ ياسر لو سمحت

-- وياسر بيروح قدمه وبيحضنو اوى ومهند كمان بيحضنو وبيعيط جامد

ياسر \ اكيد هترجع

مهند \ سلسبيل طول المدة الى فاتت دى وهى طول الوقت بتدور عليك سلسبيل بتحبك اوى وكان نفسها تولد وانت معاها

ياسر \ هى فى الشهر الكم

مهند \ فى السابع بس كانت تعبانة اوى اليومين دول

على \ ياسر مهند لازم نتحرك

-- وياسر بيمد ايدو لمهند و بيتمسك بايدو

ياسر \ سلسبيل لزم ترجع

-- وبيمشو هم الاتنين ومعاهم على وقوة من الشرطة وبيدورو فى كل مكان

***********************.              

-- سلسبيل بتتوجع اوى ولميس بترجع تانى وبتفتح الباب وبتروح على سلسبيل

سلسبيل \ الحقينى اة مش قدرة بطنى اة اة

ولميس بتبص على الارض بيكون كلو دم

لميس \ ابنى ابنى

-- ولميس بتجرى على برة وبتركب العربية وبتروح على قبيلة البدو وبتجيب وحدة علشان تولدها

سلسبيل \ اة اة الحقونى هموت

لميس \ الحقيها بسرعة المهم ان الولد يعيش انتى فاهمة انتى اسمك اية

حميدة \ انا حميدة

حميدة \ انتى يا بنتى فى الشهر الكام

سلسبيل \ اة انا فى السابع الحقونى مش قادرة

وحميدة استغربت انها مربوطة ولميس بتفكها وبيشلوها على السرير

حميدة \ لازم تنقلوها المستشفى لازم دى نزفت كتير

لميسى \ لا لا ولديها هنا

حميدة \ بس الولد ممكن يكون ضعيف علشان فى الشهر السابع

لميس \ خلصى بسرعة

ولميس بتطلع مسدس وبتهددها بية

-- و سلسبيل بتصرخ

***********************.              

ومهند حاسس انو مخنوق

مهند \لامتى هنفضل نلف كدة ومفيش فايدة

على \ هدى نفسك احنا بنعمل الى علينا

***********************.              

-- لميس مسكة ايد سلسبيل و سلسبيل بتصرخ جامد وبتنزف واخيرا بتولد وبيطلع ولد

حميدة \ دة ولد

لميس \ هتيه بسرعة هتية

سلسبيل \ ابنى هاتى ابنى

-- ولميس بتاخد حميدة برة ومعاها الولد

لميس \ خلاص امشى انتى

حميدة \ وام الولد لازم تنقليها المستشفى ممكن تموت كدة

لميس \ امشى انتى

حميدة \ استنى هجيب الشنطة من جوة

وحميدة بتدخل لسلسبيل

و سلسبيل بتعيط

سلسبيل \ ابنى فين ابنى ابوس ايدك هتيلى ابنى

حميدة \ انتى مين يا بنتى ومين الى برة دة

سلسبيل\ انا مخطوفة الحقينى ابنى

-- و بتدوخ وبيغمى عليها

لميسى \ خلصتى

حميدة \ دى ماتت

لميس \ماتت ازاى

حميدة \ نزفت كتير انا عندى الى يخلصك منها ويدفنها كمان

لميسى \ بجد

ولميس بتطلع مسدس

لميس \ اوعى تكونى بتضحكى عليا

حميدة \ لا ابدا اروح اجيب الرجالة وهاجى اخدها بس الفلوس

لميس \ بتطلع لفت فلوس كبيرة وبتديها لحميدة وحميدة بتخدها

-- والولد بيعيط اوى ولميس معاها مسدس فى اديها

حميدة \ هاتى الولد اخلية معايا

لميسى \ لا دة ابنى ابنى

-- وحميدة سبتها وراحت تجيب الرجالة ولميس معاها الولد وحميدة رجعت وجابت اتنين رجالة معاها ولفو سلسبيل فى ملاية وخدوها

وبيدورو على لميس مش موجودة

الرجالة \ يا ست حميدة لزم نبلغ البوليس

حميدة \ ملناش دعوة احنا عيشين هنا اصلا من غير الشرطة ما تعرف لو عرفو هيطردونا من الارض احنا هنساعدها لحد ما تقف على رجليها ونسبها تروح ملناش دعوة

***********************.              

ولميس فى العربية ومعاها الولد جمبها

لميس /  متخفش يا حبيبى احنا ريحين لبابا هيفرح بينا اوى

-- ولميس بتروح على الفيلا عند مهند وبتدخل ومريم ونهى فى الفيلا تحت

لميس \ مهند حبيبى انت فين مهند مهند

ونهى و مريم بيشوفو لميس ونهى بتجرى عليها

نهى \ فين سلسبيل

لميس \ سلسبيل خلاص فين مهند لازم يعرف انى رجعتلو ومعايا ابنو

-- ومريم بتمسك ايد نهى علشان تهدى نفسها وتسمع كلمها

مريم \ تعالى تعالى اقاعدى هنا ارتاحى ابن مين الولد دة

لميس \ ابنى وابن مهند شوفى يا عمتو ابن اخوكى حلو ازى فين مهند

نهى \ انا هتصل بية حالا هخلية يجى بسرعة هو هيكون مبسوط اوى انك جيتى

-- و بتتصل بمهند ومبيردش وبتتتصل بعلى ومبيردش

نهى \ هتصل بية تانى هو كان مستنيكى من زمان

مريم \ اية دة شعرك مش مظبوط لزم مهند لما يرجع تكونى حلوة هاتى الولد دة اشيلو

لميس \ لا دة ابنى مش هيسكت معاكى هو عوزنى

ومريم بتاخد لميس فوق على الاوضة

ونهى بتتصل بمهند تانى وبيرد

نهى \ مهند لميس هنا تعالو بسرعة

-- ومهند بيجرى على على

مهند \ نهى كلمتنى بتقول ان لميس فى الفيلا

وكلهم جريو على العربيات وراحو على الفيلا

مهند \سلسبيل سلسبيل

لميس \ مفيش سلسبيل يا حبيبى تعال انا مستنياك من بدرى وابنك عاوز يشوفك

-- وياسر بيجرى عليها وبيخنقها ومهند بيجرى عليها وبيلحق الولد قبل ما بيقع

ياسر \ فين سلسبيل اتكلمى

وعلى والعساكر بيبعدوة عنها

على \ اتكلمى فين سلسبيل

لميس \ مهند الحقنى عوزين يقتلونى

مهند \ عملتى اية فى سلسبيل قوليلى

لميس \ سلسبيل ماتت ودفنتها خلاص مفيش سلسبيل انا خلصتك منها

-- والعساكر بتمسكها

مهند \ انتى كدابة كدابة فين سلسبيل عملتى فيها اية قوليلى

لميس \ مهند انت بتعيط  لا يا روحى متخفش منها انا خلاص خلصتك منها

-- وياسر بيجرى عليها وبيطلع المسدس وبيحطها فى دمغها ومهند بيقاعد على الارض ومش قادر يتكلم ودموعو بتنزل

مهند \ سلسبيل

ياسر \ قولى الحقيقة فين سلسبيل انا هقتلك

لميس \ مهند الحقنى الحق حببتك انا لميس

-- ومهند مبيتكلمش وماسك الولد فى ايدو

عل \ ياسر ياسر سبها

ياسر \ مش هسبها غير لما تقولى فين سلسبيل

-- وعلى بيشاور للعساكر انها تمسك ياسر وبيخدو منو المسدس وياسر بيصرخ

ياسر \ سلسبيل سلسبيل

على \ ومين الطفل دة

لميس \ دة ابننا انا ومهند دة ابنى

-- وبيخدو لميس على القسم

ومهند  مبيتكلمش

وعلى بياخد الولد من مهند

على \ هاتو اشوف اية حكيتو دة كمان

مريم \ مهند حبيبى اتكلم اكيد سلسبيل كويسة انا متاكدة

مهند \ لا سلسبيل خلاص ماتت سلسبيل راحت هى وابنى وسبتنى

-- وياسر بيروح عند مهند وبيمسكو من هدومه

ياسر \ انت اتجننت مستحيل سلسبيل انت فاهم سلسبيل هترجع انا متاكد

ونهى بتتعب وبيغمى عليها و بيجرو عليها وياسر بيشلها وبينيمها على الكنبة وبيروح لمهند وبيوقفو

مهند \ خلاص سلسبيل راحت خلاص

ياسر \ كفاية بقي سلسبيل عايشة انت فاهم اصحى بقي

ومريم بتفوق نهى ونهى بتعيذ

مهند \ سلسبيل راحت هى وابنى خلاص مش هشفهم تانى

-- وياسر بيضرب مهند بالقلم علشان يفوق

-- ومهند بينهار من العياط وياسر بيحضنو اوى

***********************.              

--- على فى القسم

على \ خدو الطفل دة على المستشفى بسرعة

-- وبينقلو الطفل على المستشفى وبيحققو معها ومش عرفين يفهمو منها حاجة

ليست هناك تعليقات