إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 25💜

🌹  الحلقة   25  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

مهند \ انا كنت مسافر وبتصل بسلسبيل مبتردش رجعت بسرعة وبدور عليها ومش موجودة ومفيش اى حد يعرف عنها حاجة

-- وبتدخل مريم

مريم \ انا بدور عليها فى كل حتة ومش موجودة

-- وعلى بيحط ايدو على دماغو ومش قادر

مهند \ على فى حاجة انت عرفها

على \ لميس هربت من المستشفى

مهند \ يعنى اية لميس هربت من المستشفى

على \ لميس بعد ما دخلت السجن جتلها حالة نفسية ونقلناها على مستشفى المجانين وهربت النهاردة الصبح

-- ونهى بتدوخ وعلى و مريم بيجرو عليها وبيسندوها وبتقاعد

نهى \ سلسبيل يعنى سلسبيل ممكن

مهند \ لا مستحيل تكون لميس

على \ احنا مش عارفين لحد دلوقتى ممكن تهدو شوية

وبيدخل عساكر وناس من الشرطة وبيدورو على اى حاجة

مهند \ هم بيعملو اى هنا

-- وعلى بياخد مهند من ايدو وبيخرجو الجنينة

على \ لو لميس هى فعلا الى عملت كدة اكيد مش هتازى سلسبيل هى عوزاك انت الدكتور الى كان بيعلجها قال انها طول الوقت كانت بتسال عليك انت

-- وبيجى عسكرى

العسكرى \ تمام يا فندم خلصنا

-- وعلى بياخد مهند للفيلا وفى طابط زميل على بيشرح اية الى حصل

الضابط \ هى المدام كان وقفة هنا ومعاها الموبيل سبتو وراحت على السلم وجة المجرم من ورها وكان مجهز نفسو كويس وحاطط مخدر فى منديل وبنج المدام ووقعت هنا ودة ياكد وجود السلسلة والمنديل بتعها قدم السلم

ومن الواضح ان الى عمل كدة ضعيف علشان مقدرش يشلها وفضل يشدها لحد باب الجنينة الخلفى وفى اثار دم من المدام اتخبطت فى سور الجنينة وركبت عربية ومشيت

ومهند بيروح على باب الجنينة الخلفى وبيشوف الدم على الارض وبيحط ايدو علية وايدو بتترعش اوى

مهند \سلسبيل سلسبيل

-- وعلى بيروح يمسكو اوى وبيخدو على جوة و نهى و مريم معاهم بيعيطو

على \ سلسبيل اكيد بخير انا متاكد علشان لو هى عوزة تقتلها كانت قتلتها من اول ما وصلت للفيلا مكنتش خدتها معاها اكيد هتتصل بيك

مهند \ سلسبيل سلسبيل انا السبب مكنش لزم اسبها لوحدها ابدا

-- ونهى موجوعة اوى وعلى بيروح عليها

على \ مريم لو سمحتى خديها على فوق خليها ترتاح

-- ومريم بتاخد نهى على فوق

على \ وانت اهدى بقي خلينا نفكر

مهند \ افكر فى اية سلسبيل راحت منى انا لازم اتصرف انا هدور عليها

-- وعلى بيمسكو

على \ بلاش تعمل حاجة تندم عليها

مهند \ سلسبيل حامل يا على وكمان بتنزف وانت عوزنى اقاعد هنا

مريم \ ياسر لازم يرجع

و بيبصو لمريم و بتنزل على السلم

مريم \ لازم الحادثة دى تتذاع فى التلفزيون والجرايد وياسر مش هيقدر وهيرجع وانا كلمت الصحافة وهينزلو الخبر

مهند \ انا مش هستني حد

***********************.              

-- و جرى على برة وخد عربيتو وراح يدور على سلسبيل فى كل حتة

-- على بيكلم كل الاقسام علشان يشوفو كل الكاميرات الى فى الطرق الى حول الفيلا

-- والصحافة بتوصل ومريم بتقابلهم

على \ مريم لو سمحتى

مريم \ نعم

على \ يا ريت متقوليش اى حاجة عن لميس ولا اى حاجة عن القضية

مريم \ حاضر متقلقش

-- وعلى بيشوف الكاميرات الى فى الشوارع وبيدور على سلسبيل

على \ استنى هنا اهى لميس تابعها لازم نكلم مهند.

- على \ الو مهند تعال حالا فى حاجات مهمة

***********************.              

وبعد نص ساعة مهند بيوصل الفيلا وبيشوف الفيديو بتاع لميس وهى ركبة عربية وريحة على طريق الصحراوى

مهند \ انا لو شفتها هقتلها هقتلها

على \ هدى نفسك شوية وخلينا نتصرف

مهند \ عاوزنى اهدى نفسى ازى دى سلسبيل يا على سلسبيل والمجرمة دى انا مش عارف ممكن تعمل اية اكتر من الى عملتو

-- وباب الفيلا مفتوح وبيدخل ياسر منو وبيروح على مهند وبيهجم علية وبيضرب فية وعلى بيبعدو عنو

على \ ياسر اية الى بتعملو دة انت مش هتبطل انك تتصرف بدراعك قبل مخك

ياسر \ هو السبب هو الى خد اختى منى وكمان عاوز

ومهند بيصرخ فى وشو

مهند \ انت مش من حقك تتكلم خالص انت متعرفش حاجة عنها من 8 شهور وهى كانت كل يوم بتتعذب علشان انت بعيد عنها وكنت اصحى باليل القيها بتعيط لوحدها علشانك انت وانت مش حاسس

مريم \ مهند انت بتتكلم مع مين يا ريت نفكر فى سلسبيل الاول وخلو خلفاتكو دى على جمب

-- و بتبص لياسر ودموعها تنزل وياسر مكسوف من نفسو من الى عملو معاها

ياسر \ عرفتو اى حاجة جديدة

وعلى بيشرح لياسر كل حاجة

***********************.              

--- لميس خدت سلسبيل على مكان فى الصحرة وربطاها فى الكرسى

و سلسبيل بتبدا تفوق

سلسبيل \ اة اة دماغى

لميس \ اهلا اهلا

سلسبيل \ انتى مين

و سلسبيل ديخة مش قدرة تشوف ولميس بتقرب منها وبتمسكها من شعرها

لميس \ اية نستينى يا سلسبيل مش فكرانى

سلسبيل \ لميس انتى فكينى اة اة

لميس \ متحوليش تعملى حاجة ماشى

سلسبيل \ لميس سبينى امشى انتى عوزة منى اية

لميس \ انتى انا مش عوزة منك حاجة عوزة انتقم منك بس ومهند

سلسبيل \مهند لا لميس متازهوش

لميس \ اية انا ومهند هنعيش مع بعض فى سعادة علشان هو بيحبنى انا لما اخلص منك هيرجعلى

سلسبيل \ انتى مجنونة

-- ولميس بتقرب من سلسبيل وبتحط اديها على بطنها

سلسبيل \ ابعدى عنى شيلى ايدك عن ابنى

لميسى \ دة ابنى وابن مهند

-- ولميس بتكلم بطن سلسبيل

لميس \ متخفش يا حبيبى انا جمبك لازم لما تيجى على الدنيا دى بالسلامة تكون كل حاجة جاهزة متخفش يا حبيبى ماما جمبك وهنروح لبابا انا وانت ونعيش مع بعض ومفيش حد هيفرقنا انا وانت

ليست هناك تعليقات