إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 24💜

🌹  الحلقة 24  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

سلسبيل \ اطلب بيتزا من برة احسن وانتو الاتنين اطلعو نضفو هدومكو وانزلو بسرعة

سلسبيل و نهى وقفين على الباب وبيضحكو عليهم وهم خرجين ومهند وهو خارج بيبوس سلسبيل من خدها

و على بيدى نهى بيضة كانت معاة وبيجرو على فوق بسرعة

***********************.              

سلسبيل \ والله انتو مجنين

نهى \ تعالى استريحى انتى مش لازم تقفى كتير على رجلك

--و سلسبيل مبسوطة اوى وبيروحو يطلبو بيتزا والاربعة سهرنين مع بعض

نهى \ مفيش فلم نتفرج علية

سلسبيل \ انا لسة جيبة فلم رعب من يومين يجنن

مهند \ لالا رعب لا نشوف حاجة كوميدى احسن خلونا نضحك شوية

و سلسبيل بتضحك

على \ انت بتخاف ولا اية

مهند \ ههههة انا لا ابدا لو عوزين تتفرجو علية عادى

ونهى بتاخد الفيلم من سلسبيل وبتشغلو ومهند قلقان

مهند \ سلسبيل يا روحى تعالى هنا جمبى

--و سلسبيل بتروح عند مهند وبتنام على كتفو ومهند بيحط راسو على رسها وسهرنين مع بعض و سلسبيل بتنام على كتفو وبيبص على على و نهى وبيكونو نامو هم الاتنين كمان

مهند \ على على نهى

-- وهم مبيردوش علية وفجاة على بيقف وبيصرخ وبينط على مهند ومهند بيصرخ جامد وبيتخض و سلسبيل ونهى بيضحكو اوى

و مهند بيهدى نفسو وبيمسك المزهرية وبيجرى ورى على
و سلسبيل ونهى هيموتو من كتر الضحك عليهم

مهند \ حتى انتى يا سلسبيل

و سلسبيل بتروح عندو وبتحضنو

سلسبيل \ انت زعلت يا روحى معلش كنا بنهزر معاك

على \ فى اية كنت بهزر شوية

مهند \ ماشى يا على ماشى

نهى \ كفاية بقي خلينا نمشى علشان انا تعبانة وعوزة انام

مهند \ هتروحو فين خليكو نامو عندنا النهاردة

سلسبيل \ اة وحياتى انا مليت لوحدى

مهند \ انتو عارفين اننا هنا لوحدنا وان ولدى سبلنا الفيلا دى انا و سلسبيل وهم نقلو فى الفيلا التانية

وعلى بيبص لنهى

على \ خلاص ماشى

-- و سلسبيل مبسوطة اوى وبتروح تاخد نهى علشان توريها الاوضة بتاعتها

***********************.              

-- و فى الرسبشن تحت

مهند \ على مفيش اى اخبار

على \ لا لسة مش عارف يكون راح فين بس انا متاكد انو ميقدرش يبعد عن سلسبيل هو اكيد قريب اوى

مهند \ سلسبيل بتسال علية فى كل لحظة

على \ سلسبيل من واحنا صغيرين كان اهم حاجة عندها ياسر من اليوم الى ولدها اتوفى فية و سلسبيل كل حاجة فى حياتو كان بيخاف عليها من الهواء

***********************.              

----- وسلسبيل و نهى بينزلو تحت --

نهى \ انتو مش هتنامو

على \ الاوامر حضرت

-- و طلعو على اوضهم

***********************.              

سلسبيل وقفة قدم المراية وبتتفرج على بطنها فى المرايا

مهند \ اية يا حببتى اتجننتى

-- سلسبيل \ انا لو تخنت شوية هتحبنى

مهند \ لا طبعا ممكن ننام بقي

-- و سلسبيل زعلت ومهند بيبص عليها وبيشفها

مهند \ انا بهزر معاكى يا روحى انا بحبك يعنى بحب كل حاجة فيكى عيونك شعرك خدودك كل حاجة

سلسبيل \ يعنى مش هتيجى فى يوم تقولى انى مش حلوة

-- ومهند بيروح لعندها وبيحضنها اوى وبيشلها وبيمشى بيها لحد السرير وهيحدفها

سلسبيل \ لا حاسب

مهند \ فى اية مالك

سلسبيل \ انا حامل

-- ومهند سكت فجاة متكلمش

سلسبيل \ مهند فى اية انا بقولك انا حامل

-- ومهند بينزل سلسبيل براحة وبيصرخ فى الاوضة وبيلف زى المجنون

مهند \ انا هبقي بابا انا بابا

سلسبيل \ اسكت يا مجنون

-- ومهند بيفتح باب الاوضة وبيرح عند على وبيخبط عليهم جامد وبيخرج على

على \مهند فى اية مالك حصل حاجة

مهند \ انا بابا انا هكون اب

نهى \ هههة انا فكرة اللحظة دى والله كلكم مجنين

مهند \ سلسبيل حامل سلسبيل مراتى حامل

سلسبيل \ مهند فضحتنا

على \ الف مبروك يا سلسبيل ان شاء الله تربوة احسن تربية

مهند \ انتى برة لية انتى متتحركيش ابدا لازم ترتاحى

و بيشيل سلسبيل وبيخدها على الاوضة

نهى \ شايف اتعلم باة

-- وعلى بيجرى على نهى وبيشلها وبيدخل الاوضة تانى و نهى بتضحك ومبسوطة اوى

على \ نهى انتى زيدة اثنين كيلو صح

سهى \ هقتلك

***********************.              

----- وفى الصباح مهند نايم فى الاوضة وبيصحى وبيبص على سلسبيل جمبو ومش موجودة وبيجرى على تحت

سلسبيل \ صباح الخير يا حبيبى

مهند \ انتى اية الى خلاكى تنزلى انتى لازم ترتاحى

نهى \ لازم تتحرك دة كويس للجنين انا هروح للدكتورة بتعتى كمان ساعة وهاخد سلسبيل معايا

على \ افطرو علشان نمشى

مهند \ وانا هطلع وهاجى معاكو

سلسبيل \ وشغلك

مهند \ انتى وابنى اهم

على \ خلص يا عم الرومنسى هنتاخر

***********************.              

-- وكلهم بيروحو للدكتورة مع بعض

الدكتور \ مدام سلسبيل انتى فى الشهر التالت

نهى \ اية دة انا وانتى مع بعض

على \ شكلهم متفقين مع بعض

مهند \ باين كدة

سلسبيل \ يعنى انا حامل بقالى تلات شهور وانا معرفش مش مصدقة

-- والاربعة مبسوطين اوى --

***********************.              

بعد اربع شهور

مهند فى الشغل وبيتصل بسلسبيل

مهند \ سلسبيل جاهزى نفسك هنسافر الاسكندرية النهاردة

سلسبيل \ لية فى اية

مهند \ فى مؤتمر مهم لرجال الاعمال ولازم احضرو

سلسبيل \ وهنفضل هناك قد اية

مهند / اسبوع او اكتر

سلسبيل \ بس انت عارف انا تعبانة اوى ومش قدرة اسافر خالص

مهند \ بس انا مش هقدر اسافر واسيبك لوحدك

سلسبيل \ لا متقلقش انت خلص على طول وارجع ومريم بتيجى تطمن عليا ونهى مش هتسبنى

مهند \ طيب انا هسافر يومين احضر المؤتمر بس وهرجع على طول وهبعت حد من الشركة ياخد الشنطة بتعتى

سلسبيل \ ماشى خلى بالك على نفسك

***********************.              

--- ومهند بيسافر و سلسبيل فى الفيلا لوحدها وبتكلم نهى

سلسبيل \ نهى انتى فين

نهى \ انا عند ماما حبسانى عندها الشهرين دول مش عوزة تسبنى ابدا

سلسبيل \ مهند مسافر كنت عوزاكى تيجى تقاعدى معايا شوية

نهى \ والله يا سلسبيل انا تعبانة اوى ومش قدرة امشى

سلسبيل \ اوكى انا هتصل بمريم

-- و سلسبيل سابت الموبيل من اديها وطلعة على السلم وفى حد بيكتم نفسها وبتدوخ وبتقع

***********************.              

-- مهند فى اسكندرية وبيتصل بسلسبيل ومبتردش وبيكلم نهى وبيعرف انها مش عند سلسبيل وبيكلم مريم

مريم \ انا معرفش هى مكلمتنيش خالص النهاردة

-- ومهند قلقان عليها

-- والسكرتيرة بتنادى علية علشان المؤتمر بدا ومهند دخل فى المؤتمر وماسك الموبيل وقلقان اوى ومش مطمن خالص
وبيسيب المؤتمر وبيمشى وبيركب العربية وبيروح على القاهرة

***********************.              

مهند بيوصل  الفيلا وبيدور على سلسبيل ومش موجودة

-- و بيكلم نهى و نهى راحت على الفيلا وقلقانة وبيتصلو بعلى

نهى \ على انت فين

على \ انا رايح لمهند و سلسبيل عاوز اتكلم معاة فى حاجة

نهى \ وانا هناك تعال بسرعة

وعلى راح عن مهند

على \ مهند انا كنت عاوز اتكلم معاك فى موضوع مهم فين
سلسبيل

مهند \ انا كنت مسافر وبتصل بسلسبيل مبتردش رجعت بسرعة وبدور عليها ومش موجودة ومفيش اى حد يعرف عنها حاجة

-- وبتدخل مريم

مريم \ انا بدور عليها فى كل حتة ومش موجودة

-- وعلى بيحط ايدو على دماغو ومش قادر

مهند \ على فى حاجة انت عرفها

ليست هناك تعليقات