إبحث عن موضوع

الوعد💥الحلقه 25💥

💥    الحلقة     ٢٥   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

حمزة بيسمع حد بيستنجد والممرضات بداو يتجمعو عليها
و حمزة بيروح عليهم بس مش عارف فى اية

شرين / ورد انتى بتنزفى

وبيوصل الدكتور على

على / فى اية

وبيشوف ورد على الارض و حمزة واقف بعيد وحاسس ان فى حاجة غريبة ودقات قلبو سريعة والدكتور على بيشيل ورد و ورد بتصرخ

حمزة كان خلاص هيرجع وبيسمع صرخت ورد وبيقف مكانو

وبيبص وره عليها بيكون الدكتور على شايل ورد وماشى بيها و حمزة مبيلحقش يشفها

ورد تعبانة اوى و حمزة بيروح على الاوضة وبيدخل البلكونة وصوت ورد لسة فى دماغو وبيفكر فيها و سامر بيصحي وبيبص لحمزة وبيروح يقف معاة

سامر / حمزة فى اية انت كويس

حمزة /٧ شهور

سامر /٧شهور اية

حمزة /٧ شهور ومعرفش اى خبر عن ورد ٧ شهور بتعاقب على غلطة عملتها ٧ شهور بتعذب من غيرها ٧ شهور ٧ شهور تعبت عاوز اطمن عليها بس اشفها ولو ثانية

سامر بيحط ايدو على كتفو حمزة بيحاول يدارى دموعو

سامر /ورد هنا

حمزة بيبص لسامر

سامر /ورد بتشتغل هنا فى المستشفى
    
حمزة جرى برة الاوضة وبيدور وبيبص يمين وشمال وضربات قلبو سريعة

حمزة / ورد

سامر / حمزة انت بتعمل اية اهدى وخلينا نتكلم شوية

**********************************      
             

ورد نايمة وشرين جمبها وبتحس بحمزة

شرين / فى اية انتى حاسة بحاجة تانى

ورد / انا لزم امشى من هنا

شرين / ورد انتى تعبانة ومش لازم تتحركى علشان فى خطر على حيات الجنين

ورد / لا انا لازم امشى بسرعة قبل

شرين / فى اية

ورد / حمزة بيدور عليا

شرين / وهو هيعرف ازاى اهدى بقي يا ورد احنا مصدقنا ان النزيف وقف وبداتى تتحسنى

ورد بتنزل من على السرير وبتخرج من الاوضة

**********************************    
             

حمزة و سامر ريحين على اوضة الدكاترة وبيروح على سرير ورد وبيحط ايدو على المخدة وبيشوف صورتو تحت المخدة
و حمزة عامل زى المجنون وبيدور عليها

**********************************    

             
ورد طلعة على اوضتها علشان تمشى من المستشفى ومعاها شرين و بتروح على اوضتها وبتقاعد على السرير وبتحط اديها تحت المخدة وصورة حمزة مش موجودة و بتغير هدومها بسرعة

شرين / ورد الى بتعملية دة غلط فكرى بقلبك

ورد /الى بفكر فية دلوقتى انى لازم امشى من هنا قبل ما يوصلى

ورد لسة بتفتح باب الاوضة وبيكون حمزة واقف قدمها وحاطط الصورة قدم وشها وموطى وشو ورد بتتخض وبترجع لوري و حمزة بيرفع عيونو فى عينها

ورد /انت ازاى عرفت ان انا هنا

حمزة مبيتكلمش وبيبص فى عنيها وشرين بتمشى وبتسبهم و ورد لسة هتمشى حمزة بيحط ايدو على الباب

ورد / ابعد عنى روح من هنا مش عوزة اشوفك تانى يلا روح

ورد دموعها بتنزل وبتحس بخطوات رجل حمزة بتقرب منها

ورد / متقربش منى ملكش دعوة بيا

حمزة مش سامع حاجة منها وبيبص لعنيها وكانها مغنطيس بيشدو ليها و ورد بتفضل ترجع لحد مبتوصل للحيطة
و حمزة اول مابيلمس خدها ضربات قلبها بتزيد وبتبص

فى عيون حمزة و حمزة دموعو بتنزل وبيقرب منها اكتر وبيبسها من شفايفها بوسة طويلة ورد مقدرتش تقاوم واستسلمت لقلبها و بتفوق وبتبعدو عنها بعنف وبتخرج من الاوضة و حمزة بيروح ورها وبيمسك اديها

ورد / مش قادرة انسا ارجوك سبنى

حمزة / لا يا ورد مش هسمحلك تبعدى عنى تانى

ورد / مش قادرة اسمحك

حمزة سمع الكلمة دى وساب ايد ورد و ورد بتعيط و سامر بيمسك اديها

سامر /طب انا و بسام زمبنا اية

ورد اترمت فى حضن سامر و سامر بيبص لحمزة وبيطمنو

سامر /يلا بينا نرجع للبيت كفاية بعد بقي كفاية

سامر اخد ورد و ورد بتبص لحمزة الى لسه واقف مكانو وبتروح مع سامر على اوضة سعاد الاول و بتروح عليها

ورد /ماما

وسعاد بتفتح عنيها

سعاد /ورد

ورد / اسفة يا ماما والله الى حصل كان غصب عنى

سعاد /المهم انك رجعتيلى اوعى تروحى وتسبينى تانى

وسعاد بتشوف بطنها

سعاد /انتى حامل

ورد بتهز رسها

سعاد /انا دلوقتى خفيت يلا نروح على البيت

ورد /ماما انا

حمزة بيدخل الاوضة

سعاد /قلبك مقدرش يسامح

ورد دموعها بتنزل

ورد /مش قادرة والله ياماما

وسعاد بتبص لحمزة الى واقف على الباب

سامر /يلا خلينا نمشى وخلى طنط سعاد ترتاح

سعاد /انا مش هرتاح غير فى بيتى عوزة امشى

حمزة بيروح لامو وبيساعدها و سعاد بتبعد ايدو عنها

سعاد /طول ما قلب بنتى مش مسمحك انا كمان مش مسمحاك

حمزة بيتعصب وبيضرب الحيطة بايدو وبيصرخ

حمزة /كفاية بقي كفاية تضغطو عليا كلكو انا عارف انى غلطت وندمت على الى عملتو خلاص بقي كفاية كفاية

وسعاد بتروح علية وبتحضنو اوى وبتعيط وبتمسك ايدو الى اتجرحت جرح بسيط و ورد بتعيط

سامر /ورد لازم نمشى

حمزة بيبص لورد وهى خرجة من الاوضة وبتمشى هي
و سامر

***********************.              

بيروحو على البيت و كريمان بتشوف ورد وبتروح عليها

كريمان /ورد انا كنت قلقانة عليكى اوى

ورد /كريمان انا متشكرة جدا على كل حاجة عملتيها معايا

كريمان /المهم انك تكونى بخير

سامر / كريمان الى عملتية مع اختى دة

كريمان / بلاش كلام دلوقتى ورد شكلها تعبان

ورد طلعت مع سامر على الشقة ودخلت اوضتها

سامر /ورد انا هسيبك ترتاحى دلوقتى بس لازم نتكلم مع بعض قبل مايفوت الاوان

ورد قاعدة فى الاوضة وبتفتكر كلام حمزة فى المستشفى وبتعيط

**********************************      
             

حمزة بيوصل ولدتو على البيت

سعاد / انت رايح فين

حمزة / عندى شغل لازم امشى

سعاد / يا ابنى

حمزة بيروح يبوس رسها

حمزة / اطمنى يا امى انا بخير ارتاحى انتى

***********************.             

حمزة بيروح يقف فى البلكونة وبتكون ورد فى البلكونة
واول ما بتشوفو بتدخل

حمزة / ورد استنى

ورد بتبصلو وبتدخل من غير متتكلم معاة

***********************.             

حمزة بيروح يلبس وبيروح على الشغل وبيدخل مكتبو
وفى عسكرى بيدخل

العسكرى / كلنا جهزين يافندم

حمزة سرحان ومخنوق وبيدخل سامر

سامر /حمزة

حمزة / سامر لو سمحت انا مش عاوز اسمع اى كلام

وبيسيب سامر وبيخرج وبيروح بيدرب الجنوود على الاسلحة الحديثة

***********************.             

سامر فى المكتب ومش عارف يتصرف ازاى مع حمزة و ورد وبيسمع صوت صراخ و بيخرج بسرعة

عسكرى / الحق يا فندم

سامر بيجرى وبيشوف حمزة على الارض وبيجرى علية

سامر / اسعاف بسرعة

وبينقلوة على المستشفى و سامر قلقان اوى وبيتصل بورد

سامر /الو ورد

ورد /فى اية انت كويس

سامر /حمزة اتصاب فى التدريب واحنا دلوقتى فى المستشفى

***********************.             

ورد مصدومة ومش مصدقة وبتروح على المستشفى بسرعة

سامر /ورد انتى اية الى جابك دلوقتى انتى تعبانة

ورد / حمزة

سامر / انا عارف ان الى هقولهولك دة صعب عليكى بس

ورد /سامر اتكلم بقي

سامر / حمزة دخل فى غيبوبة ومش عرفين هيفوق امتى

ورد بتعيط اوى و سامر بيحاول يهديها

ورد / عوزة اشوفو

***********************.              

ورد دخلت لحمزة الاوضة و حمزة نايم على السرير و بتقرب منو وبتعيط و وبتروح تمسك ادية

ورد / حبيبى انا جمبك يلا فتح عنيك يلا بصلى انا ورد حببتك حمزة بوصلى فتح عنيك انا اسفة حمزة انا عرفة انك زعلان منى طب علشان اولادنا

ورد بتحط اديها على خدو وبتعيط وبتمسك ايدو وبتحطها على بطنها

ورد /حبيبى انت اكيد حاسس ببناتك صح حبيبى انا سامحتك من زمان اوى حمزة كلمنى

و  ورد بتنام على صدرو وبتنهار من العياط

ليست هناك تعليقات