إبحث عن موضوع

الوعد💥الحلقه 24💥

💥   الحلقة    ٢٤    💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

سعاد /هتولى ورد بنتى

سامر /حمزة لازم تروح المستشفى شكلها تعبانة اوى

حمزة /حضر العربية

حمزة بيروح على سعاد

حمزة / امى يلا هنروح المستشفى

وسعاد لسة هتتكلم وبيكون حمزة بيشلها بين دراعو

سعاد /يا ابنى انا بخير

حمزة /لا هنطمن بنفسنا              

وبياخد سعاد وبينزل ومعاة و بسام و سمر وبيكون سامر مجهز العربية قدم العمارة وبيساعدو حمزة وبيركبو وبيروحو على المستشفى

**********************************   

بيروحو على الاستقبال وفى دكتور بيخدهم على اوضة وكلهم وقفين برة الاوضة والدكتور بيخرج

حمزة /دكتور امى عملة اية

الدكتور /انتو اكيد عرفين ان قلبها ضعيف وفى اهمال فى التغذية دة غير انها مبتخدش الادوية فى معادها ابدا

حمزة بيبص لسمر و سمر بتعيط

الدكتور /هى هتفضل هنا يومين ياريت حد يروح الخزنة ويكمل اوراق

حمزة /بسام خد سمر على البيت

سمر /لا انا هفضل هنا مع ماما

حمزة /متعصنيش روحى على البيت

سمر بتعيط و سامر بيحط ايدو على كتف حمزة علشان يهدى و حمزة بيروح لسمر وبيخدها فى حضنو

حمزة /ماما هتكون كويسة متقلقيش روحى على البيت وانا هفضل معاها يلا

بسام بيروح على لسمر وبيخدها وبيمشو

حمزة /انا نازل تحت

ورد بتكون نزلت تحت و حمزة بيحس بحاجة غريبة فى قلبو وبيقف مكانو وهو ميعرفش ان الى سرقت قلبو وقفة وره
و الدكتور على بيشاور لورد

على / انتى لسة هنا ورد ارتاحى

ورد بتروح على اوضة الممرضات و حمزة نبضات قلبو بتهدى لما ورد بتمشى وبيروح يسال ممرضة على الخزنة فين

الممرضة / اتفضل معايا

حمزة بيروح معاها وبيخلص اجرات المستشفى

**********************************              

ورد قاعدة على السرير ومسكة صورة حمزة فى اديها وبتبص على بطنها الى كبرت وبيدخلو الممرضات الاوضة وبيضحكو

ممرضة /يالهوى على جمالو اااة ولما بصلى مكنتش عرفة اتكلم لا ولاشعرو ولا عيونو

ممرضة ٢/ولا طولو

وبيضحكو و ورد بتبصلهم وبتضحك

** شيرين دى دكتورة زميلة ورد وقريبة منها جدا  **

شرين بتدخل الاوضة والممرضات بيتفرقو

شرين /اكيد بتتكلمو على حد فى المستشفى

الممرضات /لا ابدا يا دكتورة

شرين /طب يلا انتى وهى كل وحدة على شغلها وملكوش دعوة بالمزة الى برة ماشى

والممرضات بيضحكو وشرين بتروح علي ورد

شرين /عملة اية

ورد /الحمد لله بس حبيب ماما مش عاوز يريحها شكلو شقى اوى

شرين /مش عوزة تعرفى مين الى بيتكلمو علية برة

ورد بتضحك

ورد /وانا مالى هم مبيسبوش اى حد فى حالو

شرين بتحط اديها تحت المخدة وبتطلع صورة حمزة وبتشاور عليها

شرين /هو دة

ورد بيبان عليها التوتر اوى

ورد /مين

شرين /اة هو الى فى الصورة دى الى طول الليل والنهار مسكاها

ورد لسة بتتحرك علشان تخرج وبتقف تانى وبترجع تقاعد على السرير

شرين / طول المدة دى كلها انا مسالتكيش مين دة او اسمو اية بس الحب الى شفتو فى عنيكى دة حب من نوع خاص جدا

ورد /دة جوزى وياريت ميعرفش انى هنا لو سمحتى

شرين /جوزك وبتحبية اوى كدة طب لية

ورد /هحكيلك بعدين بس شرين مش عوزة حد يعرف انى هنا

شرين بتطمنها بمسكت اديها

شرين /انا هروح اشوف شغلى

ورد /شرين

شرين /نعم

ورد /هو تعبان

شرين بتبتسم اوى و ورد بتتكسف

شرين /لا هو كويس بس ولدتو تعبانة شوية

ورد قلقانة على  سعاد اوى وزعلت انها تعبانة

*********************************            

حمزة و سامر فى الاوضة مع سعاد

سامر / هروح اجيب قهوة

حمزة / لاروح على البيت انت تعبان

سامر / هروح اجبلك قهوة وجاى

**********************************   

سامر خرج  و ورد كانت وقفة بتراقب الاوضة علشان تشفهم وتطمن عليهم وبتشوف سامر ودموعها بتنزل و سامر بيروح على الكفترية وبيجيب قهوة وبيرجع الاوضة و سامر بيتهيقلو انو شاف حد مستخبي و  بيرقبو و ورد بتستخبي

احسن يشفها و سامر بيدخل الاوضة و ورد بتقرب اكتر علشان تشفهم وبتحس بايد بتتحط على شعرها وبتتخض وبتبص ورها وبيكون سامر ورد بتعيط

سامر / كنت حاسس بيكى انك حوليا

سامر بيمسحلها دموعها وبيخدها فى حضنو

ورد / وحشتنى اوى

سامر بيبص لبطنها وبينزل على ركبو على الارض وبيحط ايدو على بطنها

ورد / وحشتنى

سامر بيخدها من اديها ولسة هيروح على الاوضة

ورد / لا

سامر / هو اية الى لا

ورد / لا سامر لو حمزة عرف مكانى انا هختفى للابد ومفيش حد هيقدر يوصلى

سامر / ورد حمزة طول الشهور الى فاتت دى وهو بيدور عليكى

ورد / سامر لو سمحت

سامر بياخد نفس

سامر / ماشى الى انتى عوزاة بس طمنينى عليكى انتى فين وبتعملى اية وعرفتى اننا هنا ازاى

ورد / انا بشتغل هنا فى المستشفى انت نسيت انى دكتورة

سامر /بس

ورد / انا لزم امشى

ورد بتحضن سامر اوى وبتمشى و سامر بيروح على الاوضة

***********************.             

حمزة /كنت فين

سامر / كنت كنت فى الحمام

حمزة /فى اية حاسس انك عاوز تقول حاجة

سامر /انا لا مفيش بس تعبان شوية هنام على الكرسى دة

حمزة /لا روح على البيت ارتاح

سامر / لا انا مرتاح كدة

و سامر نام و حمزة بيروح يبوس ايد ولدتو وهى نايمة وبينزل على الكفترية

**********************************   

             

ورد نايمة فى الاوضة وبتعيط اوى وشرين بتدخل عليها

شرين /ورد مريض الى فى العناية تعب اوى

ورد بتقف بسرعة وبتلبس الروب الابيض بتعها

شرين /استنى كنت بهزر معاكى الراجل كويس انا لسة متطمنة علية

ورد بتقاعد على السرير

شرين /ممكن كن تقوليلى بتعيطي لية دلوقتى

ورد /انا لا مفيش مديقة شوية

شرين /اوعى تكونى مديقة من الموز الى برة

ورد بتضحك على كلمة موز

ورد /عرفتى الكلمة دى منين

شرين /الممرضات كانو بيقولوها هههههههة

ورد بتحس بالوجع

شرين / ورد تعالى اعملك سونار

ورد /مفيش حاجة دة تعب بسيط

شرين / تعالى معايا حالا

ورد راحت مع شرين على غرفة الكشف

شرين / فى مفاجاة حلوة

ورد / فى اية عرفتى ولد ولا بنت

شرين /انتى بتشكى فى قدراتى ولا اية دة انا الدكتورة شرين

ورد / اتكلمى بقي

شرين / انتى حامل فى بنتين

ورد / انا حامل فى توام

شرين / عوزة حاجة حلوة على الخبر دة بس خلى بالك انتى ضعيفة اوى يا ورد لازم تاكلى كويس

ورد / متخفيش علينا انا وبناتى

شرين / وفين مكافاتى

ورد /هههههههة يلا نروح الكفترية اعزمك على قهوة

شرين / قهوة بس

ورد / وشوكولاتة

شرين فرحت اوى

ورد / هههة

**********************************   
             

وبيروحو على الكفترية مع بعض و ورد اول ما بتدخل بتشوف حمزة قاعد سرحان وبتقف بتبص علية ودموعها بتنزل

شرين / مش كفاية بقي يا ورد

ورد / لو سمحتى ياشرين.

ورد لسة بترجع علشان تمشى بتتوجع  اوى

ورد /اااة اااة شرين الحقينى

شرين / كرسى بسرعة

حمزة بيسمع حد بيستنجد والممرضات بداو يتجمعو عليها
و حمزة بيروح عليهم بس مش عارف فى اية

شرين / ورد انتى بتنزفى

وبيوصل الدكتور على

على / فى اية

وبيشوف ورد على الارض و حمزة واقف بعيد وحاسس ان فى حاجة غريبة ودقات قلبو سريعة والدكتور على بيشيل ورد و ورد بتصرخ

حمزة كان خلاص هيرجع وبيسمع صرخت ورد وبيقف مكانو

ليست هناك تعليقات