إبحث عن موضوع

الوعد💥الحلقه 23💥

💥    الحلقة   ٢٣    💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

ورد خرجة من الحمام ومصدومة فى اديها اختبار الحمل
و كريمان بتشفها

كريمان /عملتية

ورد /انا حامل

كريمان /حامل مبرووك يا ورد حمزة هيفرح اوى ودلوقتى جة الوقت الى ترجعى فية

ورد /لا هو ميستهلش مستحيل اسلمو ابنى بعد ما اتهم امو بالخيانة وضربها

كريمان /انتى غلطانة حمزة بيحبك يا ورد

ورد /انا لازم اشوف مكان تانى غير دة

كريمان /خليكى معايا

ورد /طول ما انا هنا مش هقدر انساة ابدا ومش هعرف اخرج ولا ادخل ابدا

كريمان قررت انها تقول حمزة وبتفكر ازاى تقولو

ورد /كريمان متحوليش

ورد راحت لبست

كريمان /طب هتروحى فين

ورد /مش عرفة بس اى مكان اقدر انساة فية

ورد نزلة

كريمان /استنى هوصلك بالعربية اى مكان انتى عوزاة

ورد /بس

كريمان بتروح تلبس بسرعة وبتاخد ورد وبينزلو وبيركبو العربية

ورد /كريمان انا كنت محتاجة مبلغ لحد مظبط حياتى و

كريمان /بلاش الكلام الى ملوش لازمة دة

كريمان طلعت كل الفلوس الى معاها وبتديها لورد

ورد /بس دة كتير

كريمان /خليهم معاكى

ورد /اقفى هنا

ورد نزلت

ورد /انا متشكرة جدا على الى عملتية معايا لو اختى مكنتش عملت كدة

كريمان /خلى بالك من نفسك وطمنينى عليكى انا مش هسالك هتروحى فين

ورد /متقلقيش عليا

كريمان مشيت و ورد وقفة وبتحط اديها على بطنها

ورد /ابنى حبيبى انا امك انا هحميك

كريمان قلقانة على ورد وبتفكر تروح لحمزة بس خايفة يرفض يتكلم معاها زى كل مرة

ورد وقفت تاكسى وركبت ومشيت وفى عنيها امل لحياة جديدة بس حياة من غير حب

***********************.             

حمزة ماسك ورق وسرحان اوى وبيدخل علية هاشم

هاشم /يا حضرت الظابط انت قاعد هنا

حمزة / تمام يافندم

هاشم / انت فى اية مالك حياتك متلغبطة لية اليومين دول

حمزة / اسف يافندم مش هيتكرر تانى

والباب بيخبط وبيدخل سامر ولبس الزى بتاعو

سامر / تمام يا فندم

هاشم / الحمد لله انك رجعتلنا بالسلامة وفوق صحبك شوية

هاشم خرج و سامر بيروح لحمزة الى رما جسمو على الكرسى

سامر / انا مكنتش اعرف انك ضعيف اوى كدة

حمزة / ورد يا سامر مبتخرجش من تفكيرى ولا لحظة

سامر / انا متاكد انها هترجع بس لما ترتاح

حمزة / اختك اخدت منى كل عقلى

سامر / انت شكلك منمتش كويس امبارح

حمزة /انا بقالى اسبوع مبنمش خالص

***********************.             

ورد فى المستشفى وبتكشف على المرضي وبيجى الدكتور على من ورها

على / مش كفاية شغل انتى بقالك ٨ ساعات وقفة على رجلك ومرتحتيش ابدا

ورد /انا بكون مرتاحة لما بشوف شغلى

على /انتى ناسية انك حامل

ورد بتبتسم وبتحط اديها على بطنها

ورد /انا وابنى مرتاحين والفضل يرجع لحضرتك

على /انا الدكتور بتاعك اتفضلى روحى ارتاحى وانا هكمل بدالك يلا فورا

ورد بتبتسم وبتمشى وبتروح على اوضة الممرضات وبتكون ورد معلقة صورة حمزة على الحيطة جمب السرير و بتبصلو اوى وبتحط اديها على خدو

ورد /انت سبب سعادتى وسبب ياسى

***********************.             

حمزة بيدرب الجنود على استعمال السلاح وفى عسكرى بيجى من وري

العسكرى /تمام يافندم فى وحدة فى مكتب حضرتك وطلبة تشوفك

حمزة /ورد

حمزة بيبص للجنود

حمزة /كفاية النهاردة ممكن تروحو

***********************.             

حمزة بيروح جرى على مكتبو بسرعة وبيفتح الباب

حمزة /ورد

حمزة بيبص قدمه وبتكون كريمان

حمزة /كريمان

كريمان /انا عرفة انى جيت من غير ميعاد

حمزة /فعلا انا مش فاضى لو سمحتى ممكن تروحى من هنا

كريمان /بس انا كل مرة بحاول اتكلم معاك فيها بتكون مشغول

حمزة /ياريت ميكنش فى كلام خالص بنا

حمزة لسة هيخرج من المكتب

كريمان /ولو الكلام دة علشان ورد

حمزة وقف اول ما سمع اسم ورد

كريمان /انا عرفة معلومات ممكن توصلك لورد

حمزة بيروح عليها وبيمسكها من اديها

حمزة / ورد هى فين هى كويسة طب هى قريبة ولا بعيدة هى فيها اية

كريمان /اهدى وانا هحكيلك

كريمان / انا كنت ريحة الشغل وشفت ورد وقفة قدم  العمارة وبتعيط ووشكلها مش طبيعى ووقفت تاكسى وركبت ولسة التاكسى هيتحرك لقيت صاحب التاكسى وقف ونزل
وبيحاول يفوقها جريت علية لقيت ورد مغمي عليها

اخدتها عندى ولما فاقت طلبت منى ان مفيش حد يعرف هى فين ورفضت انى اخليها تمشى وهى فى الحالة دى وفضلت عندى اسبوع ومشيت ومفيش اى اخبار عنها وانا قلقانة عليها علشان ورد حام٠٠٠

حمزة مصدوم ومخدش بالو ان كريمان كانت هتكمل كلمها
و بيروح يمسك ايد كريمان بعنف

حمزة /ولية مقولتليش

كريمان /ورد الى طلبت كدة

حمزة اتعصب وبيضرب بايدو على المكتب و كريمان اتخضت

حمزة / وهى كويسة يعنى هى فين

كريمان مش عرفة تقول اية علشان بان علية الغضب

كريمان /ممكن تهدى

حمزة متعصب وبيلف فى الاوضة و كريمان بتمسك ايدو

كريمان /فى حاجة كمان لازم تعرفها

حمزة بيبص لكريمان اوى

كريمان /ورد حامل

و حمزة مبيتكلمش وبيفتكر كلام ورد لما كانت بتقولو انها قرفانة وعوزة تنام وديخة و بيمسك كريمان من كتفها

حمزة /ورد حامل

سامر بيدخل عليهم المكتب وبيشوف حمزة ماسك كريمان

و سامر بيضرب الباب بايدو وبيتعصب وبيمشى

حمزة /سامر سامر استنى

حمزة بيروح وره

سامر /مش عاوز اسمع حاجة وانا الى كنت فاكر انك بتدور عليها طلعت بتدور على حبك القديم واختى ولا فارقة معاك خالص

حمزة /ممكن تهدى علشان نتكلم

سامر بيضرب حمزة بالبكس فى بطنو والجنود بيروحو عليهم
و حمزة بيهجم على سامر وبيكتف ايدو

و هاشم  بيشفهم وبيروح عليهم

هاشم /برافو عليكو قف تمام انت وهو

سامر و حمزة بيقفو تمام والجنود كمان

هاشم /انت وهو على مكتبى حالا

وبيروحو على مكتب هاشم

هاشم /ممكن اعرف اية المهزلة الى بتحصل برة دى

سامر /اسف يافندم دى امور شخصية

هاشم /امور شخصية يبقي تحلوها فى البيت انت وهو عقاب ليكو انتو الاتنين هتفضلو هنا تلات ايام ممنوع الخروج من الكتيبة ولو اتكرر دة تانى هتتحولو على التحقيق

حمزة /بس انا

هاشم /انصراف

حمزة و سامر خرجو

سامر /اية مش قادر تبعد عنها يومين

حمزة /انت غبى كريمان كانت جيبالى اخبار عن ورد

سامر /ياااة كريمان هتجبلك اخبار عن وحدة اخدت حببها منها

حمزة /بغبائك هتحبس هنا تلات ايام وعلى فكرة اختك حامل

سامر بيروح لحمزة

سامر /انت بتقول اية

حمزة /ورد كانت عند كريمان لمدة اسبوع وعرفت انها حامل بس للاسف مشيت ومفيش حد يعرف هى فين

سامر /انت بتتكلم بجد

حمزة /ضيعت منى تلات ايام مش هقدر فيهم ادور على ورد وابنى بس المهم انى اطمنت عليها

سامر /انا اسف

حمزة /المهم اننا اطمنا عليها انها بخير

سامر بيضرب حمزة فى كتفو

سامر /هتكون بابا

حمزة السعادة بينة على وشو وبيبص لسامر وبيحضنو بعض وهاشم بيخرج وبيشفهم

هاشم /انتو مجنين ولا اية انصراف انت وهو

سامر و حمزة راحو بسرعة وبيشوفو كريمان خرجة من البوابة وبيروحو عليها

سامر /كريمان انا مكنتش

كريمان /ولا يهمك المهم اننا نلقى ورد وتكون بخير

حمزة /ولو عرفتى اى اخبار ياريت متتردديش انك تقوليلى

كريمان مشيت وراحت على عربيتها وركبتها

سامر /مكنتش اتوقع ان كريمان ممكن تتغير كدة

***********************.             

سعاد فى المطبخ

سمر /ماما انا نزلة عوزة حاجة

سعاد /لا يابنتى

سمر /اة الدكتور فؤاد بتاع الصيدلية بعتلك الادوية بتاعت الشهر دة

سعاد /انا لسة مخلصتش الى عندى

سمر /لية يا ماما انتى مبتخديش الادوية فى معادها

سعاد عنيها بتدمع

سعاد /انا قلقانة على ورد اوى يابنتى قلبى مش مطمن خالص

وسعاد ديخة

سمر /ماما انتى تعبانة هكلم الدكتور

سعاد /لا انا هرتاح وهكون كويسة

سمر اخدت سعاد ترتاح

***********************.             

حمزة و سامر خلصو المدة بتاعتهم

سامر /يلا بينا خلينا نروح على البيت ونفكر هنعمل اية

حمزة /ما انت عارف ان امى منعانى من دخول البيت من غير ورد

سامر /يلا امرى لله هخدك عندى امال اسيبك تنام فى الشارع زى كلاب الشوراع

حمزة بيجرى وري سامر وبيضحكو اوى وبيروحو على البيت وبيروحو على شقة سامر و بسام مش موجود

***********************.              

بعد شوية بسام بيدخل

سامر /كنت فين تعالة فى اخبار حلوة

بسام /حمزة انت الوحيد الى تقدر تقنعها

حمزة /سمر كويسة

بسام / طنط سعاد تعبانة ورفضة تروح اى مستشفى

حمزة بيجرى بسرعة وبيروح لولدتو وبيدخل عليها

سمر /حمزة

حمزة بيروح لسعاد الى بدات فى العياط

حمزة /امى انتى كويسة

سعاد بتودى وشها الاتجاة التانى بعيد عنو

حمزة /امى انا اسف انا عارف انى غلطان وانا الى هرجعها هى وابنى

سمر /ابنك

حمزة /اة ابنى ورد حامل يا امى

سعاد بتبص لحمزة وبتحط اديها على خدو وبتبتسملو

سامر بيدخل

سعاد /هتولى ورد بنتى

سامر /حمزة لازم تروح المستشفى شكلها تعبانة اوى

حمزة /حضر العربية

حمزة بيروح على سعاد

حمزة / امى يلا هنروح المستشفى

وسعاد لسة هتتكلم وبيكون حمزة بيشلها بين دراعو

سعاد /يا ابنى انا بخير

حمزة /لا هنطمن بنفسنا

ليست هناك تعليقات