إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 23💜

🌹  الحلقة    23  🌹
.

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ومريم راحت لياسر ووقفت قدمه وعنيها فى عنية

مريم \ طب واحنا ازاى تحرم الحب عليهم وانت عادى تحب

ياسر \ لو الحب دة هيكسرنى انا مش عوزو

-- و بيمشى وبيسيب مريم وقفة و بترجع لسلسبيل وبتخدها فى حضنها و سلسبيل منهارة من العياط

-- وبيخرج من المحكمة احمد ومهند مع بعض وبيشوفو مريم و سلسبيل

مهند \ سلسبيل

سلسبيل \ مهند ياسر ياسر بيقول ان ملوش اخت وان انا مت

احمد \ ياسر هيرجع انا متاكد

سلسبيل \ لا انا عارفة اخويا هو حاسس بوجع جامد انا لازم امشى

مهند \ لا مش هسيبك تمشى مش هخلى القدر يلعب بينا تانى

-- والناس بتخرج من المحكمة وبيبصلها اوى نظرات وحشة

مهند \ خلينا نمشى فى مشورار لازم نروح حالا

سلسبيل \ هنروح فين

ومهند بيبص لاحمد

احمد \ الف مبروك

سلسبيل \ فى اية

مريم \ سلسبيل انتى ومهند لازم تتجوزو بقي

مهند \ لازم يا سلسبيل لازم كل الناس تعرف اننا بنحب بعض فى العلنى

سلسبيل \ وياسر وماما

مهند \ احنا فكرنا فيهم كتير جة الوقت الى نفكر فى حبنا

***********************.              

-- و خد سلسبيل واحمد ومريم وراحو على المازون
و سلسبيل بتدخل بتتفاجا بنهى و على هناك و سلسبيل بتجرى على نهى

نهى \ انا عرفت كل حاجة الى هتعملية دة مش غلط يا روحى

سلسبيل \ بس انا خايفة

مهند \ طول ما انا وانتى ادينا فى ايد بعض مفيش خوف

-- وبيكتبو الكتاب وبيروحو على بيت سلسبيل و بتفتح الباب وبتدخل

***********************.              

منى \ سلسبيل فى اية اخوكى يا سلسبيل

احمد \ عمتو هدى نفسك انتى بس واقاعدى هنا وانا افهمك كل حاجة براحة

و سلسبيل راحت على اوضة ياسر و الاوضة مقلوبة ومبهدلة وياسر مش فيها

منى \ ياسر خد شنطتو ومشى

و سلسبيل بتعيط ومهند بيخدها فى حضنو

-- واحمد بيقول لمنى على الى حصل معاهم

منى \ مش معقول بنتى تعمل كدة انتو كدبين انا ربتها على الصراحة والقيم والاخلاق

سلسبيل\ انا ومهند اتجوزنا يا ماما خلاص جة الوقت الى افكر فى حبنا

احمد \ عمتو سلسبيل ومهند بيتعزبو من زمان وهم بيحبو بعض واتجوزو

--و سلسبيل بتعيذ وبتروح لولدتها

سلسبيل \ ماما خدينى فى حضنك

ومنى بتفتح درعها لسلسبيل و بتحضنها اوى ومنى بتبص لمهند و بيروح يحضنهم هم الاتنين

احمد \ عمتو جهزى نفسك هنسافر بكرة

سلسبيل \ تسفرى وهتسبينى تانى

منى \ انا كدة اتطمنت عليكى ومفيش غير ياسر وليلي
و احمد عندها مشاكل ومحتاجنى جمبهم دلوقتى

احمد \ ياسر هيرجع لما يتاكد انو كان غلطان

-- ومهند بيمسك ايد سلسبيل وبيطمنها

***********************.              

-- و بياخدها على الفيلا

مهند \ اتفضلى يا عروسة

--و سلسبيل بتدخل بيكون الارض كلها ورد وعلى السلم

سلسبيل \ انت قدرت تعمل دة كلو امتى

مهند \ انتى متعرفيش انا اقدر اعمل اية

سلسبيل \ بحبك يا مجنون

مهند \ وانا بموت فيكى

و بيشيل سلسبيل

سلسبيل \ انا هعوضك عن كل لحظة حزن مرت عليكى

سلسبيل \ ربنا يقدرنى واسعدك

ومهند بيطلع وهو شايل سلسبيل على اوضته وبيدخل الاوضة كلها ورد

سلسبيل \ دى اوضتك

مهند \ لا دى مملكتك

سلسبيل \ نزلنى

مهند \ لا انا مرتاح كدة

سلسبيل \ يا رخم

مهند \ بحبك

سلسبيل \ بحبك

***********************.              

--- سلسبيل و مهند عايشين مع بعض فى سعادة و بعد شهرين سلسبيل فى الجنية مستنية مهند وسرحانة وبتفتكر ضحكها هى وياسر مع بعض زمان

وبيوصل مهند وبيمشى براحة لحد سلسبيل وبيشلها وبيلف بيها ومبسوطين اوى و سلسبيل بتضحك

مهند \ مراتى الحلوة برة فى البرد بتعمل اية

سلسبيل \ كنت بفكر

مهند \ اكيد بتفكرى فيا صح قولى

سلسبيل \ هههههه لا

مهند \ بتفكرى فى مين

سلسبيل \ كنت بفكر فى ياسر هو عامل اية دلوقتى وبيعمل اية مفيش اى خبر عنو

مهند \ لا مفيش اى خبر عنو بس الى عرفناة انو هنا فى مصر مسفرش اى بلد يعنى قريب جدا هيجى ويقولك اسف يا اختى يا حببتى

سلسبيل \ بس يرجع بس

مهند \ انا جعان تعالى ندخل نتغدا

سلسبيل \ مفيش غداء

مهند \ والطباخ فين

سلسبيل\ بنتو تعبانة وانا اديتو اجازة انا هعملك الاكل بنفسى

مهند \ لالا مش عاوز اموت هنتغدا برة

-- و سلسبيل زعلت وراحت على الفيلا ومهند بيجرى وراها

مهند \ يا سلسبيل تعالى يا مجنونة

-- ومهند بيمسكها من خصرها وعنيها فى عينو

مهند \ انا مقدرش ان حببتى تزعل منى ابدا

سلسبيل \ على فكرة انت رخم اوى

مهند \ بس بحبك

-- و بيضمها على صدرو

مهند \ ربنا يقدرنى واسعدك

سلسبيل \ انا هعملك بيتزا

مهند \ بيتزا مرة وحدة

سلسبيل \ اة انا قرات الطريقة من الكتاب

-- ومهند راح مع سلسبيل المطبخ و سلسبيل لبست المريلة
و لبسيت مهند مريلة

سلسبيل \ حط دقيق

مهند \ قد اية

سلسبيل \ اى حاجة

ومهند بيرفع ايدو للسماء وبيدعى

سلسبيل \ بتقول اية

مهند \ لا مفيش كنت بقول نتصل بنهى تيجى تتغدا معانا هى و على

سلسبيل \ فكرة انا هتصل بيهم

واتصلو بيهم ونهى بترد

سلسبيل \ نهى مهند بيقولك تعالى اتغدى معانا انتى و على

نهى \ طب افتحى الباب

سلسبيل \ اية باب اية

نهى \ باب الفيلا

و سلسبيل بتجرى تفتح الباب وبتكون على و نهى بيسلمو عليها و سلسبيل بتخدهم على المطبخ وبيبصو على مهند وبيضحكو اوى

مهند \ بتضحكو على اية

سلسبيل \ ههههة يا روحى انت بهدلت نفسك اوى وشك كلو دقيق

على \ بصراحة شكلك حلو اوى انت الى بتعمل الغداء

نهى \ بيساعد مراتو ها احسن من الى بينام طول النهار ماشى

على \ هم يومين الى وخدهم اجازة

سلسبيل \ نهى تعالى معايا عوزاكى

مهند \ وانا هعمل اية تانى

نهى \ على معاك هيساعدك

على \ هتروحى فين

نهى \ اصل البيبى تعبنى اوى عوزة ارتاح شوية

على \ برحتك يا حياتى

مهند \ سلسبيل هاتى لعلى مريلة ههههههه

وعلى بيلبس المريلة بتعتو وبيمسك الكتاب الى فى الطريقة

على \ من يوم الى عرفت انها حامل وانا مخى طار

نهى \ اشتغل وانت ساكت يا على يا حبيبى

على \ حاضر يا حياتى

نهى \ تعالى يا سلسبيل نخرج برة

مهند \ شكلك مسيطر عليها اوى ههههة

وعلى بياخد الدقيق من مهند وبيروشو بية ومهند بيحدف على بالبيض وبيلعبو هم الاتنين

***********************.              

-- سلسبيل و نهى برة فى الصالة و سلسبيل بتتكلم مع نهى

نهى \ سلسبيل انتى كدة حامل

سلسبيل \ لا ازى بس

نهى \ كل الحاجات الى بتقوليها حصلتلى قبل ما اعرف انى حامل

-- و سلسبيل مش مصدقة وبتفكر

سلسبيل \ ممكن عندك حق فى حاجات كدة يعنى انا حامل

-- ونهى بتحضنها اوى

سلسبيل \ ممكن متقوليش لحد اى حاجة انا عوزة اعملها مفاجاة لمهند

نهى \ ههههة انا مبسوطة اوى

سلسبيل \ انا هكون مبسوطة اكتر لو ياسر معايا

-- وبيسمعو خبط جامد فى المطبخ وبيجرو على المطبخ

***********************.              

-- وبيشوفو مهند و على بيلعبو بالدقيق والبيض وبهدلو المطبخ واول لما بيشوفو سلسبيل و نهى وقفين بيخافو وبيخبو الى فى اديهم

-- ومهند و على فى صوت واحد هو الى عمل كدة
والاربعة بيضحكو اوى

سلسبيل \ اطلب بيتزا من برة احسن وانتو الاتنين اطلعو نضفو هدومكو و انزلو بسرعة

سلسبيل و نهى وقفين على الباب وبيضحكو عليهم وهم خرجين ومهند وهو خارج بيبوس سلسبيل من خدها

وعلى بيدى نهى بيضة كانت معاة وبيجرو على فوق بسرعة

ليست هناك تعليقات