إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 22💜

🌹  الحلقة    22   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وسلسبيل مش تتكلم خالص وبترمى الجريدة وبتروح على اوضتها

احمد \ سلسبيل استنى انتى كويسة

--و سلسبيل بتبعدو عنها ومش بتتكلم وهى ديخة من الخبر وبتدخل الاوضة وبتقفل الباب وبتقف وره وبتعيط وبتقاعد على الارض

سلسبيل \ مستحيل انك تعمل كدة مستحيل اكيد فى حاجة غلط و بتاخد شنطتها وبتخرج

احمد \ سلسبيل هتروحى فين

سلسبيل \ احمد لو سمحت ابعد عنى

احمد \ طب انا هوصلك الاى مكان انتى عوزاة

سلسبيل \ بعد اذنك ابعد عنى

احمد \ طب خدى العربية

-- و سلسبيل بتبص لاحمد وبتاخد منو المفتاح وبتمشى

***********************.              

وبتروح على الفيلا بتاعت مهند وبتشوف مريم وفى بوليس فى الفيلا

مريم \ سلسبيل اا الحقى مهند يا سلسبيل مستحيل مهند يعمل كدة مستحيل

سلسبيل \ انا عوزة اعرف اية الى حصل

مريم \ مهند كان برة ورجع الساعة 2 من برة والحادثة لميس بتقول انها حصلت الساعة واحدة ومهند رافض ومش عاوز يقول هو كان فين فى الوقت دة انا هتجنن هو مش عاوز يتكلم لية

سلسبيل \ فين عنوان البنت دى

***********************.              

-- ومريم ادتها العنوان ورحتلها الشقة

-- و بترن الجرز ولميس هى الى بتفتح

لميس \ كنت متوقعة انى اشوفك

سلسبيل \ انتى لية عملتى كده انتى كدابة وهقول للناس كلها على الحقيقة

لميس \ هههههة برافو برافو وهتقولى اية انك كنتى مع مهند فى الوقت دة اة وكمان فى هدية ليكى شوفى

ولميس بتدى سلسبيل صورها هى ومهند يوم الحادثة وهم حضنين بعض

سلسبيل \ انتى بتعملى كدة لية

لميس \ بعمل كدة لية ياااة كان نفسى حد يسالنى السؤال دة من زمان اية نسيتى دى

ولميس بتشاور على صورة على الحايطة و سلسبيل بتبص على الصورة

سلسبيل \ شيرين

لميس \ اة شيرين الى عزبتوها وبهدلتوها انتى و مهند ورمتوها زى الكلبة ومستحملتش الى حصلها انتحرت دى اختى اختى الصغيرة الى ليا فى الدنيا وانتو السبب ودلوقتى روحى من هنا

سلسبيل \ انا مش هسكت انا هروح هقول على الحقيقة

لميس \ ههههة وهتقولى لياسر اية لما تروحى المحكمة قدم الناس وتقولى انك كنتى معاة فى اليوم دة وكنتى مرمية فى حضنو وانه اية كان بيحطلك القطرة فى عينك ههههة طبعا هبعتلو الهدية الحلوة دى ودلوقتى برة ويا ريت تطلعى زكية زى مهند وتسكتى احسن

-- ولميس طردت سلسبيل برة و سلسبيل بتعيط وبتركب العربية ومنهارة من البكاء

***********************.              

-- ياسر فى القسم

ياسر \ عسكرى هات المتهم الى فى الحجز

-- والعسكرى بيجيب مهند وهو متبهدل ومضروب
وياسر بيمسك العسكرى

ياسر \ مين الى عمل فية كدة

العسكرى / يا باشا مش عاوز يتكلم

-- وياسر بيروح على مكتبو

ياسر \ سيبو واخرج برة تعالة اقاعد هنا

-- وياسر بيبص على مهند اوى ومهند عيونو على الارض

ياسر \ المفروض ان دة تحقيق بس انا عارف انك مش انت الى تعمل كدة وممكن اخرجك بسهولة من هنا بس لو جبت شاهد واحد يقول انك كنت فى مكان تانى غير دة

مهند \ معنديش كلام اقولو بس والله العظيم انا بريء

ياسر \ واحد غيرى كان رماك فى السجن وارتاح منك بس ضميرى ميسمحش بكدة بس لازم تفضل هنا معانا بس انا اوعدك ان مفيش حد يازيك

-- ---- ومهند بيرجع الزنزانة وسلسبيل بترجع على البيت وعاملة زى المجنونة ومش عارفة تعمل اية

***********************.              

------ فى الليل ياسر بيرجع

سلسبيل \ ياسر انت رجعت

ياسر \ اة يا روحى كان يوم متعب اوى انا داخل انام

وياسر بيبصلها وعارف انها قلقانة علية اوى وبيدخل على اوضته

ياسر \ سلسبيل

-- وبتدخل سلسبيل بسرعة

ياسر \ انتى كنتى وره الباب ولا اية

سلسبيل \ انا لا بس

ياسر \ المهم عوزك تروحى لمريم البيت

سلسبيل \ مريم

وياسر باين علية الارتباك

ياسر \ اة تطمنى عليها شوية هى مش صحبتك بردو

سلسبيل \ اة

-- و خرجت ومستغربة اوى لية ياسر مهتم بمريم

ياسر \ سلسبيل

سلسبيل \ نعم

ياسر \ اة وخدلها ورد معاكى ورد ابيض

سلسبيل \ انا كنت عوزة اعرف

ياسر \ المحكمة بكرة

سلسبيل \ بس هو

ياسر \ هو مش عاوز يتكلم هو كان فين ولا فى اى شاهد على انو كان فى مكان تانى غير دة

سلسبيل \ بس مهند مستحيل يعمل كدة انا متاكدة

ياسر \ المحكمة عوزة دليل مش توقعات منك

***********************.              

---------و سلسبيل راحت على اوضتها وطلعت البلكونة ---

سلسبيل \ انا لازم اعمل حاجة وياسر والناس وماما

***********************.              

---- فى الصباح احمد بيدخل اوضة سلسبيل

سلسبيل \ احمد

احمد \ هتفضلى هنا تعالى معايا

سلسبيل \ هنروح فين

احمد \ على المحكمة انتى لازم تشهدى

سلسبيل \ انت بتقول اية

----واحمد بيطلع الصور من شنطتها -----

احمد \ انا غصب عنى شفت الصور دى لما رجعتى سبتى الشنطة برة والصور وقعت وشفتها وعرفت ازاى مهند برىء

سلسبيل \ اية ازى

احمد \ تعالى معايا مفيش وقت

-- و سلسبيل بتعيط

احمد \ لو متحركتيش دلوقتى هتعيطي طول عمرك من الندم

واحمد خد سلسبيل من اديها

***********************.              

-- فى المحكمة والقضية شغالة

القاضى \ يعنى مش عاوز تقول انت كنت فين

مهند \ لا بس والله العظيم برىء

-- وبتدخل سلسبيل المحكمة واحمد ماسك اديها

احمد \ لو سمحتو فى شاهد عاوز يتلى بشهادته

مهند \ لا يا سلسبيل روحى من هنا

-- وياسر واقف و سلسبيل بتبص فى عيونو وحاسة بالى حاسس بية وبتبص لمهند الى رافض وجدها

--و سلسبيل بتقول ان مهند كان معاها

القاضى \ فين الاثبات

واحمد بيطلع الصور بتاعتها هى ومهند مكتوب فيها التاريخ والساعة

وياسر بيخرج من المحكمة وبيبص لسلسبيل وسلسبيل دموعها بتنزل وبيمشى من جمبها

سلسبيل \ ياسر

-- وبيمشى ومبيردش

والقاضى بيحكم بالبراة لمهند وبيخدو لميس على السجن

لميس \ لا مستحيل انا لازم انتقم منكم

احمد \ شفتى الشر اتقلب خير انتى من غبائك صورتى بكاميرة الكترونية ومكتوب التاريخ والوقت كمان

***********************.              

---و سلسبيل راحت وره ياسر و مريم شافت سلسبيل وراحت ورها ---

سلسبيل \ ياسر اسمعنى

-- وياسر بيبصلها والدموع بتنزل منو

ياسر \ يا رتنى كنت مت قبل ما اشوف اليوم دة

سلسبيل \ ياسر والله العظيم مقدرتش

ياسر \ انا اختى ماتت النهاردة

مريم \ ياسر

-- ومريم راحت لياسر ووقفت قدمه وعنيها فى عنية

مريم \ طب واحنا ازاى تحرم الحب عليهم وانت عادى تحب

ياسر \ لو الحب دة هيكسرنى انا مش عوزو

-- و بيمشى وبيسيب مريم وقفة و بترجع لسلسبيل وبتخدها فى حضنها و سلسبيل منهارة من العياط

ليست هناك تعليقات