إبحث عن موضوع

الوعد 💥الحلقه 22💥

💥   الحلقة    ٢٢    💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

الظابط /البقاء لله

سمر بتصرخ وبتمسك فى بسام و بسام مبيتكلمش

حمزة /اية الى انت بتقولو دة

الظابط / انتحر

حمزة مش مصدق

بسام /لا مش اخويا سامر ميعملش كدة

الظابط /انا عارف الحاله الى انتو فيها بس ياريت حد يجى يستلم الجثة ودى كل حاجة كانت معاة

بسام بياخد منو اوراق الى كانت مع الظابط ودموعو بتنزل

حمزة /انا جاى معاك

***********************.              

حمزة بيروح مع الظابط المستشفى

الظابط / لزم تدخل تتعرف علية

حمزة خايف وبيدخل وبيشوف حد نايم على السرير ومتغطى

الدكتور /قرب علشان تشوفو

حمزة بيفتكر لحظة لما عرف انو عايش وقد اية فرحان
ازاى دلوقتى وانا فى امث الحاجة الية يروح كدة ويسبنى
و بيقرب بهدوء والدكتور بيكشف عن وشو و حمزة مصدوم وبيجرى على برة بسرعة ومش قادر يستحمل

الشرطى / هو

حمزة بيبصلو والدموع فى عيونو

حمزة /لا مش هو

الشرطى /متاكد

حمزة /اكيد

حمزة بيجرى برة المستشفى وبيروح على عربيتو وبيعيط وبيضرب برجلو العربية ومتعصب اوى وبيركب وبيطلع صورة ورد

حمزة /ورد انتى فين

***********************.              

حمزة رجع على الفندق وبيحكى لبسام على الى حصل
ولسة بيتكلمو سامر بيدخل الفندق وكلهم بيجرو علية

سامر /فى اية هو انا كنت مهاجر ولا اية

بسام /ازاى الاوراق بتعتك والموبيل مع حد تانى

سامر /انت لقتهم انا كنت عاوز انزل البحر وسبتهم على الشاطىء ولما رجعت ملقتهمش خالص

حمزة / كنا بنحسبك ميت

سمر /انت زى القطط بسبع ارواح

سامر بيضحك و بسام بيحضنو

بسام /احنا لازم نرجع القاهرة بسرعة

سامر /لية فى اية

سامر بيبص لحمزة وباين علية التوتر والقلق

سامر /فين ورد

بسام /علشان كدة لزم نرجع

سامر بدا يتعصب

سامر /حد يتكلم فين ورد حصلها حاجة

سمر /مش عرفين

سامر /يعنى اية مش عرفين اتكلمو فين ورد حمزة فين الامانة

حمزة /انا السبب انا الى ضيعتها منى بغبائى

حمزة بيحكى لسامر على الى حصل

سامر /انا لازم ارجع القاهرة حالا

سامر راح على اوضته و  بسام راح وراة ومتكلمش مع حمزة ولا كلمة ولا حتى اتنرفز علية

سمر /حمزة لازم تروح تجهز نفسك لازم نرجع بسرعة لازم ترجع ورد ورد بتحبك اوى وانت كمان يلا مفيش وقت

***********************.              

ورد وصلت قدم العمارة فى القاهرة ووقفة وبتعيط ومش عوزة تطلع وبتوقف تاكسى تانى بسرعة وبتركب

***********************.              

الكل رجع على القاهرة و حمزة بيطلع جرى على الشقة وبيدخل

سعاد /حمد الله على السلامة

حمزة /ورد   ورد

سعاد /ورد مش هنا هى مش معاكو فى اية يا ابنى

***********************.              

سامر و بسام بيجرو على الشقة بتعتهم و سامر بيدخل وبيروح على اوضة ورد ومش موجودة وبيدور عليها فى
كل مكان ومش موجودة

حمزة /يعنى هتكون راحت فين

سامر بصوت عالى

سامر /انت لسة هتسال انت المسؤال لو ورد حصلها حاجة انت فاهم

حمزة سبهم ونزل و بسام جرى وراة وركبو العربية وبيدورو عليها فى كل حتة فى المستشفيات واقسام البوليس

***********************.              

بيرجع حمزة فى الليل تعبان اوى من اللف فى الشوارع وسعاد بتفتحلو الباب

سعاد /انت رايح فين انت مش هتدخل البيت هنا الا لما ترجعلى ورد بنتى

حمزة /امى انا

سعاد /انت الى عملت كدة والى عملتو ميتغفرش ابدا وخصوصا من بنت زى ورد

وسعاد بتقفل الباب فى وش حمزة و حمزة دموعو بتنزل  وبيقاعد  على الارض من التعب

سامر بيخرج من الاسنسير وبيشوف حمزة

سامر /حمزة انت كويس

حمزة /انا بغبائى ضيعتها ورد مش هترجعلى انا مستهلهاش ابدا

سامر /حمزة ادخل على شقتك

حمزة بيقف

حمزة /امى قالتلى مش هدخلني  البيت الا لما ارجع ورد بنتاها فى حضنها من تانى عندها حق انا لازم اعمل حاجة

***********************.              

حمزة راح على الاسنسير وبيمشى واول ما بيوصل قدم  عربيتو بيقابل كريمان

كريمان /حمزة

حمزة /كريمان لو سمحتى انا مش فاضى

حمزة بيركب وبيمشى و كريمان بتنادى علية ومبيردش

***********************.              

كريمان بترجع على شقتها وبتروح على اوضتها

كريمان /انتى هتفضلى قاعدة كدة

ومبتردش عليها

كريمان /ورد انتى بتتعذبى وهو كمان بيتعذب زيك كفاية بقي لازم ترجعى بيتك

ورد /انا عرفة انى ديقتك انا همشى بس لو سمحتى ياريت
توفى بوعدك انك مش هتقولى لحد انى كنت هنا

كريمان /استنى انتى تعبانة

ورد /لا انا لازم امشى

كريمان /ورد انتى عنيدة لية انا شفت حمزة تحت من شوية وكان باين علية التعب اوى وانتى ولا همك هو اعتذر منك وبيددور عليكى طول الليل والنهار

ورد /انا غلطانة انى وفقت اجى معاكى هنا ونسيت الحب القديم الى كان بنكو خلاص انا سبتلك الطريق مفتوح اتفضلى روحيلو روحى وقفة لية

كريمان بتعيط

كريمان /انا نسيت حمزة من اليوم الى اتجوزتو فية ولو فى اى زرة حب لحمزة فى قلبى مكنتش ساعدتك وجبتك عندى لما اغمي عليكى فى التاكسى

ورد حست بالندم من الكلام الى قالتو لكريمان و بتروح علي كريمان وبتمسحلها دموعها

ورد /اسفة

كريمان /لا ولا يهمك

ورد بتحسة بدوخة وبتمسك فى كريمان

كريمان /ورد انتى كويسة

ورد /اااة شوية دوخة

كريمان بتروح تساعد ورد انها ترتاح على السرير

كريمان /هروح الصيدلية اجبلك حاجة للدوخة دى

كريمان نزلت

***********************.              

حمزة فى مكتبو ونايم على الكرسى وبيبص على صورة ورد وبيفكر فيها وبيفتكر كل لحظة حلوة بنهم وبيفتكر الى حصل وازاى ضرب ورد بقسوة وازى كانت مسكة فى رجلو وبتطلب انو يسمعها بس بس للاسف رفض حتى يسمعها

و بيتعصب وبيضرب بايدو الاوراق الى على المكتب وبيروح قدم الشباك وبيبص للنجوم وبيشوف وش ورد بين النجوم بتعيط

حمزة /ورد

***********************.              

كريمان بترجع لورد ومعاها علبة

كريمان /ورد تعالى معايا

ورد /فى اية انا تعبانة ومش قادرة

كريمان /خدى دة

ورد اخدت من كريمان العلبة

ورد /اية دة اختبار حمل لية

كريمان /انا رحت للصيدلى وقولتلو الاعراض الى عندك ونصحنى قبل ماتخدى اى حاجة تعملى اختبار حمل

ورد /لا دة شوية دوخة وخلاص انا هرتاح دلوقتى

***********************.              

سامر فى البلكونة و بسام رجع من الشغل وبيروح لسامر

بسام /فى اى اخبار عن ورد

سامر /لا بس حاسس انها بخير بس هى فين

بسام / مش فاكر وهى صغيرة لما انا اتهمتها انها هى الى كسرتلى اللعبة بتعتىى

سامر /اة كانت بتعيط جدا وراحت استخبت فى دولاب ماما ومكنتش عوزة حد يشفها ولما هديت رجعت واثبتت براتها

***********************.              

فى الصباح حمزة نايم على المكتب والباب بيخبط

حمزة /ادخل

الفراش / عاوز انضف المكتب يافندم

حمزة بيشورلو انو يخرج وبيخرج فعلا حمزة ماسك دماغو اوى وتعبان

***********************.             

ورد خرجة من الحمام ومصدومة فى اديها اختبار الحمل
و كريمان بتشفها

كريمان /عملتية

ورد /انا حامل

كريمان /حامل مبرووك يا ورد حمزة هيفرح اوى ودلوقتى جة الوقت الى ترجعى فية

ليست هناك تعليقات