إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 21💜

🌹   الحلقة    21   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

- ولميس بتقرب من مهند

لميس \ هى دى

مهند \ مين

لميس \ الى بسببها على طول حزين

مهند \ دى روحى الى كانت غايبة عنى من زمان

ولميس بتبصلها اوى نظرة غريبة

لميس \ تعالا نرقص

مهند \ لا مليش مزاج

لميس \ انا همشى زهقانة

-- ومهند مردش عليها وعنيه على سلسبيل وبتنزل نهى ترقص هى وعلى وياسر بياخد سلسبيل ويرقص معاها
ومهند بيبص عليها

لميس \ هتفضل واقف كدة

مهند \ لميس لو سمحتى مش عاوز اتكلم

-- ومهند قلبو موجوع اوى

***********************.              

-- وبعد الفرح الكل بيمشى واحمد وياسر و سلسبيل فى العربية ومهند ماشى وراهم لحد البيت وواقف تحت البلكونة و سلسبيل بتخرج وبتشوفو وياسر بيخرج البلكونة

سلسبيل \ ياسر انت لسة منمتش

ياسر \ كنت عاوز اتكلم معاكى

سلسبيل \ طب الجو برد خلينا ندخل انا بردانة

ياسر \ الجو حلو خلينا هنا

سلسبيل \ اى دماغى بتوجعنى

-- و بتعمل نفسها دمغها بتوجعها علشان ياسر يدخل وميشفش مهند - -

ياسر \ ادخلى دلوقتى نتكلم بعدين

***********************.              

-- و دخل ينام و  سلسبيل لبست الجاكيت ونزلت لمهند تحت وبتبص علية وهو مش موجود وبترجع وفجاة مهند بيطلع قدمها وبيخدها فى حضنو

مهند \ كنت متاكد انك هتيجى

سلسبيل \ ابعد عنى انت اتجننت

مهند / سلسبيل  انا بحبك ومش قادر ابعد عنك كفاية عذاب بقي

سلسبيل \ لو كنت بتحبنى بجد مكنتش نستنى بالسهولة دى

مهند \ انساكى ازاى انتى مش عارفة حاجة انا طول التامن
شهور دول وانا بتعذب ببعادك عنى وانتى رحتى ومسالتيش انتى سبتينى هنا حد مجروح وتعبان من غيرك

سلسبيل \ انا من شهرين وانا مبتحركش وكنت مشلولة عارف يعنى اية مشلولة وكنت بفكر فيك ليل نهار بس انت مطلعتش قد الحب دة ياما اتمنيت انك تيجى وتمسك اديه وانا فى اصعب ايام فى حياتى اما انت رحت ومسكت ايد غيرى ورمتنى ورك وانا بسببك كنت هموت

-- و بتعيط

مهند \ سلسبيل انا مكنتش

سلسبيل \ انا مش بقول الكلام دة علشان اخد عطف منك انا بقولك كدة علشان كفاية انا عوزة اعيش حياتى عوزة افرح

مهند \ انا هعوضك عن كل حاجة راحت مننا

سلسبيل \ اية هتخدعنى تانى انا شفت كل حاجة بعينى

مهند \ شفتى اية

-- و سلسبيل بتمشى

مهند \ شفتى اية

سلسبيل \ شفتك وانت شيلها قدم الناس مدام بتحبها لية عاوز تازينى

مهند \ ازيكى ازاى وانتى منى انتى مفكرة لميس دى اية دى مجرد صديقة وبس مش اكتر

-- و سلسبيل مش مصدقة الى بيقولو

مهند \ وحياتك عندى دى مش اكتر من كدة

سلسبيل \ انا مش عارفة اصدق والا لا

مهند \ اسالى قلبك وهو الى هيدلك على الحقيقة

-- و سلسبيل بتمشى ومهند زعل وبيمشى هو كمان

سلسبيل \ مهند

-- وفجاة سلسبيل بتجرى وبتحضن مهند اوى وبتعيط

مهند \ يااااااة يا ملاكى لو تعرفى انا كنت مستنى اللحظة دى من زماااان

سلسبيل \ انا اس

-- ومهند بيحط صباعو على شفايفها

مهند \ هصص كفاية عتاب يا حببتى كفاية احنا مش لازم نضيع اى لحظة من عمرنا

سلسبيل \ انا عوزة اعيش طول العمر جمبك

مهند \ انا مش هخلى اى حد يفرقنا تانى

سلسبيل \ انتى لزم تمشى دلوقتى

و بيمسك ايد سلسبيل وبيبسها وبيبسها من خدها و سلسبيل بتتكسف

و مشيت وسبتو وطلعت على الشقه ودخلت اوضتها وبتبص من البلكونة بتشوف مهند وبيحدفلها بوسة من العربية
و سلسبيل بتجرى على الاوضة وبترمى نفسها على السرير

***********************.              

------ فى الصباح ------------

--- ياسر على السفرة بيفطر

ياسر \ ماما فين الجرايد

منى \ على السفرة

-- وبتخرج سلسبيل من اوضتها

سلسبيل \ صباح الخير

ياسر \ صباح النور على احلا اخت فى الدنيا

احمد \ صباح الخير انا جعان اوى

-- وياسر بيقرا خبر فى الجريدة

ياسر \ لا مش معقول

احمد \ فى اية

-- واحمد بياخد الجريدة من ياسر وبيبص لسلسبيل

سلسبيل \ فى اية

احمد بيدى الجريدة لسلسبيل و بتخدها وبتقرا الخبر بصوت عالى

-- القبض على ابن رجل الاعمال الشهير مهند عامر بتهمت التهجم على شقة موظفة فى الشركة ومحاولة اغتصابها وقبض علية من الفيلا الثالثة مساء امس

-و سلسبيل دموعها بتنزل

ياسر \ فين الموبيل

-- و بيدخل ياخد الموبيل وبياخد الجاكيت والمسدس بتاعو وبيبص لسلسبيل وبيمشى

احمد \ سلسبيل انتى كويسة

-- وسلسبيل مش بتتكلم خالص وبترمى الجريدة وبتروح على اوضتها

احمد \ سلسبيل استنى انتى كويسة

--و سلسبيل بتبعدو عنها ومش بتتكلم وهى ديخة من الخبر وبتدخل الاوضة وبتقفل الباب وبتقف وره وبتعيط وبتقاعد على الارض

سلسبيل \ مستحيل انك تعمل كدة مستحيل اكيد فى حاجة غلط و بتاخد شنطتها وبتخرج

ليست هناك تعليقات