إبحث عن موضوع

لست هو 🌸الحلقه 20🌸

🌸  الحلقة   ال  ٢٠  🌸

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

سندى /تصبح على خير

يزيد بيملس على شعرها وبيخرج وبيروح على اوضته وبيروح على بنتو الكبيرة وبيقاعد  جمبهاا

يزيد / فى حد نايم ورموشو بتتحرك كدة

نغم بتفتح عنيهاا وبتبصلو بغضب

يزيد. / اسف انى عليت صوتى عليكى

نغم / انا بس كنت

يزيد بيحط ايدو على شفيفهاا

يزيد / هشش يلاا خلينا ننام بكرة يوم حافل

نغم بتروح علية وبتنام على صدرو و يزيد بيضمهاا اوى

***********************.             

فى فندق على النيل صوت الموسيقى وعيون تتمنى السعادة وعيون  الغيرة ظهرين فيهم

يزيد بيروح على نغم

يزيد / نغم كفاية كدة اقاعدي شوية انتى طول النهاار وقفة على رجلك

نغم / طب خلينا نرقص انا وانت

يزيد / نغم انتى عرفة انى مليش فى الرقص والكلام دة

نغم / اوووف اوف

نغم بتبرم شفايفهاا بحزن طفولى وعيونها على الارض و يزيد بيبتسم اوى

يزيد / تعالى بس دقيقتين بس وترجعى ترتاحى

نغم بتتعلق فى دراعو بحب وبيروحو على حلبة الرقص مع هشام و سارة وبيرقصو رقصة هادية و هشام بيغمز لنغم
و نغم بتضحك وبتحط خدها على صدر يزيد

***********************.              

ليلي قاعدة فى اوضتها بتعيط ووالدتها بتدخل عليهاا الاوضة

ام شهاب / اية يا بنتى هتفضلى حبسة نفسك فى كدة كتيير

ليلي / ماما لو سمحتى خلينى لوحدى

ام شهاب / طب يلاا اجهزى كمان شوية شهاب هيجى يخدك علشان  تروحى معاة

ليلي / شهاب هنروح فين

ام شهاب / اصل صفاء صحبتك اتصلت بيكى علشان تعزمك على عيد ميلادها وانا قولتلها انك هتروحى

ليلي / ولية قولتلهاا كدة بس يا ماماا

ام شهاب / معرفش باة انا قولتلها وخلاص وقولت شهاب يجى يخدك يوصلك ويفضل معاكى ويجيبك تانى

ليلي / ماما انا

ام شهاب / ليلي يا بنتى متتعبيش قلبى معاكى باة اسمعى الكلام

ليلي / حاضر يا ماما حاضر انتى اصلا مش حاسة بيا ولا اى حد حاسس بيا

امها بتروح عليهاا وبيتمسحلها دموعهاا

ام ليلي / انا الوحيدة الى حاسة بيكى يا قلبى علشان كدة بقولك لزم تخرجى وتشمى هوى شوية يا سيتى هم خمس دقايق ولو معجبكيش الجو هنااك شهاب معاكى هيجيبك وتيجى على طول

ليلي بنهز رسها بنعم

ام شهاب / يلا جهزى نفسك وعوزة اشوف بنتى الحلوة النهاردة اجمل بنت فى الحفلاا

ام ليلي بتحضن بنتها اوى

***********************.              

حازم بيدخل لريناد الاوضة و ريناد قاعدة بتزاكر وحازم بيحط قدمها فنجان قهوة و ريناد بتبصلو وبتبتسم اوى

ريناد / شكرا

حازم / احنا تحت الخدمة يا فندم شاى قهوى نسكافية حاجة ساقعة بيبسى

ريناد بتضحك

حازم / هروح دلوقتى اعملك سندوتشين

ريناد / لا خلينى انا اعملهم

حازم / هشش  مكانك  ومش عاوز دلع انتى فاهمة

ريناد / حاضر

وحازم بيبصلها اوى و ريناد بترتبك وحازم بيتوتر وبيخرج بسرعة و حازم بيكلم نفسو وهو رايح المطبخ

حازم / حازم فوق شوية وطلع الهواجس دى من دماغك

وبيقاعد فى المطبخ وبيتنهد وبيفكر وبعد شوية

ريناد بتدخل المطبخ ومعاها فنجان القهوة وبتشوفو قاعد سرحان

ريناد / حازم

حازم بيتخض

حازم / ريناد فى حاجة محتاجة حاجة

ريناد / لا بس كنت جاية اغسل فنجان القهوة

ريناد بترتبك من نظراتو وبتروح على حوض الغسيل و حازم بيروح عليها

حازم / لا خلى كل حاجة انا هغسلو روحى انتى ذكرى

ريناد / لا انا هغسلو انت تعبت كفاية

حازم / لا روحى انتى

ريناد / حازم سيب الفنجان انا هغسلو

حازم / لا انا هغسلو

والاتنين بيعندو قدم بعض وبيشدو من بعض الفنجان وبيقع منهم بيتكسر

ريناد / اوووف اهو اتكسر عجبك كدة انت لية بتعند فى كل حاجة

وحازم بيبصلهاا اوى ومبيحسش بنفسو غير وطعم القهوة بين شفيفو من شفايفهاا و ريناد بتحاول تبعدو عنهاا بقوة وبخووف وبتفتكر لما المجرمين اتحرشو بيهاا وبتصرخ وبتبعد حازم عنهاا بقوة وبخوف وبتقع على الارض

حازم / ريناد اناا اناا

وحازم لسة هيقرب منهاا و ريناد بتسحف على الارض بفزع وبخوف واديهاا بتتجرح من الفنجان المكسور وبتبص على اديها وبتتالم و حازم بيسحب فوطة المطبخ وبيجرى عليهاا وبيمسك اديهاا وهى بتصرخ وبتحاول تبعدو عنها

ريناد / لااااا ابعد عنى

حازم / ريناد اهدى انا اسف مقصدش انى اخوفك بالطريقة دى ريناد انا


و ريناد بتبص لعيونو وبتشوف تجمع الدموع فى عيونو وصدق كلماتو

حازم / انا بحبك

ريناد بتعيط وبتضم رجليهاا فى حضنها وحازم دموعو بتنزل على حالتها وبيقرب منهاا وبيحضنها وهى ضمة رجليها فى حضنها

حازم بهمس / اسف

وبيحس بايد ريناد بتوصل لطرف قميصو وبتتمسك فى قميصو بقوة وبيبسها من بين خصلات شعرهاا وبيشلها فى حضنو و ريناد منكمشة فى حضنو اوى ومغمضة عنيها بقوة

وبيروح على اوضتها وبينيمها على السرير و ريناد بتنام فى وضع الجنين وبيجيب شنطة الاسعافات وبينضفلها الجرح الى فى اديهاا وبيغطيها كويس وبيبص على ملامحهاا الرقيقة ودموعها الى موقفتش ولا ثانية و لسة هيتحرك

ريناد / متسبنيش خليك معايا انا خايفة

ريناد نطقت بالكلمات دى وهى مغمضة عيونها بقوة وبتحضن جسمها اوى وحازم بيقاعد جمبها وبيملس على شعرها بحب

حازم / انا جمبك مش هسيبك ابدا

***********************.              

نغم و يزيد رجعو الفيلاا

نغم/ تعبت اوى خلاص رجلى مش قادرة تشلنى

يزيد / من الى عملتية طول النهار وقفة على رجلك

نغم / يا يزيد دة فرح اخويا الوحيد فرحانة

يزيد / هو حد منعك من انك تفرحى بس شوية شوية شايفة رجلك عملة ازاى

نغم / بس اتكسفت اوى لما الجزمة مدخلتش فى رجلى مع انى جيباها مقاس كبير والله

يزيد بيضحك وبيهز راسو و نغم بتروح علية وبتقاعد  على رجلو وبيلف دراعو حولين خصرهاا

نغم / هشام كان مبسوط اوى

يزيد / ربنا يسعدو

نغم بتبص ليزيد اوى ومبتسمة

نغم / كانت البنات بيتكلمو عليك النهاردة

هشام بيبصلها برفع حاجب

نغم / بس انت ولا عبرتهم وكانو هيموتو من الغيظ

يزيد بيضحك و نغم بتحضنو اوى

نغم / انا بحبك اوى يا يزيد

يزيد بيبسها من رقبتهاا بشغف وبيشم يريحتهاا وبيتنهد
و بيرفعهاا فى حضنو ر نغم بتزيد ضمتهاا لية اوى
و يزيد بيحطهاا على السرير وبيقرب منها ولسة هيبسها من شفايفهاا نغم بتصرخ

نغم / اااااااة

يزيد / هو انا عملت حااجة

نغم / يزيد ااااااة

يزيد / نغم دة مش هزااار مش كدة

نغم / يزيد الحقنى

يزيد / فى اية طب طب حاسة باية

نغم بتعيط / فى سكاكيين بتقطع فيااا لااااا ااة يزيد الحقنى

يزيد / يعنى بتولدى يعنى ولا اية

نغم بتصرخ / مش عرفة اعمل حااجة ااااااة

وفايزة بتكون سمعت صوتهاا وبتدخل الاوضة بسرعة

فايزة / نغم

نغم / داادة الحقينى ااااة

يزيد / انا انا هتصل بالدكتورة

فايزة / قولهاا ان نغم بتوالد بسرعة دى مياة الوالد نزلت

يزيد بيبص لنغم وايدو بتترعش بخوف و يزيد بيروح عليهاا وبيشلها بسرعة

يزيد / مش هستناا انا هخدهاا على المستشفى

نغم بتتعلق فى رقبة يزيد وبتتالم اوى وبتصرخ

***********************.              

هشام و سارة فى المطار

هشام / حببتى الطيارة هتتاخر خمس دقايق كمان

سارة / طيب مش كنا رحنا البيت غيرت هدومي

هشام / لا انا حالف ان انا الى اقلعهولك بنفسى

سارة / هشام

هشام / اية مرااتى كفااية باة دة انتى زلتينى الى عملتية فياا الفترة الى فاتت دى هطلعو عليكى لما نوصل

سارة بتكثف اوى وخددها بيحمرو بتحاول تغير الموضوع

سارة / انا عطشاانة

هشام / من عييونى

ولسة هشام هيتحرك وموبيلو بيرن

هشام / يااة نسيت اطفى الموبيل لما اختو من نغم

هشام / ايوة ياا ست نغم افندم

فايزة / هشام يابنى

هشام بفزع / داادة انتى هى نغم فين انتى بتتكلمى من تلفونهاا لية

فايزة / نغم فى المستشفى بتولد تعبانة اوى يابنى

هشام بيسمع صرخة يزيد

يزيد / يعنى اية مش هشفهاا انا جوزهاا خلونى ادخل معااها

الدكتور / يا استاذ مراتك حالتها صعبة لو سمحت خلينى اقدر اساعدها

يزيد بيخاف اوى وبيرجع خطوتين

***********************.              

بعد دقيقتين كان هشام و سارة فى تاكسى

هشام / بسرعة بسررررعة

سارة / هشام اهدى لو سمحت ان شاء الله خيير

بعد نص ساعة هشام بيوصل المستشفى و وره سارة بتجر فى فستنهاا

هشام / يزيد فيين نغم

يزيد مبيردش علية

هشام / يزيد رد علياااا نغم فيين

فايزة / اهدى يا ابنى لسة فى  العمليات مفيش حد خرج لحد دلوقتى  احنا مش عرفيين حااجة

وبيشوفو الدكتور خارج من الاوضة و هشام و يزيد بيجرو علية بسرعة

الدكتور / اهدو اهدو هى بخيير الحمد لله وقدرنا نوقف النزيف

يزيد / نزيف

الدكتور /  الطفل التانى كان مقلوب غلط وكانت الولادة صعبة اوى

هشام / الطفل التانى

الدكتور /انتو متعرفوش انهم توام معملتوش سونار قبل كدة

يزيد / توام

الدكتور بيضحك / مبروك حمدالله على سلامتهم بس الوالد فى الحضانة  ضعيف شوية البنت زى القمر وصحتها تمام اوى

يزيد / نغم

الدكتور / تقدرو تستنوها فى اوضتها ثوانى وهننقلها

فايزة بتزغرت / الف مبرووك يا ابنى الف مبرووك

هشام / مبرووك يا ابو العياال

يزيد / مش هرتاح غير ما اشوف نغم بعيونى

هشام / يلاا واقف لية خلينا نطلعلهاا فوق

***********************.              

كمال بيرجع الشقة وبيشوف زينب خرجة من شقتو

كمال / زينب انتى لسة هنا

زينب / مكنتش عوزة اسيب الخالة  لوحدهاا

كمال / خلينى اوصلك الوقت متاخر

زينب / لا انا هروح لوحدى ميصحش

كمال / بس طب خلينى امشى وراكى لحد البيت يلا الوقت متاخر

وزينب بتبصلو بخجل

زينب / حاضر يا سى كمال

كمال بيبصلها اوى وبتتحرك و كمال ورها

***********************.              

بعد ساعتين نغم بتفتح عنيهاا بتعب وبتشوف يزيد قاعد جمبها وماسك اديها

نغم / يزيد

الكل بيروح عليهاا بسرعة

يزيد / حمدالله على السلامة يا حببتى انتى كويسة

نغم / ابنى

يزيد بضحكة/ الاولاد بخيير

هشام / باة تخبى عليناا انهم توم

نغم / اية

يزيد / توام يا نغم لية مقولتليش

نغم / توام

هشام بيضحك اوى

يزيد / ربنا رزقنا بوالد وبنت زى القمر

نغم بتعيط و يزيد بيبوس اديهاا

نغم / كنت حاسة ان فى حاجة غريبة وقلت للدكتورة بس مقدرتش تتاكد هم فيين عوزة اشفهم

يزيد / فى الحضانة يا قلبى

نغم / لية هم حصلهم حااجة

ولسة نغم هتتحرك وبتتالم

يزيد / هششش اهدى هم بخير متنسيش ان حضرتك والدتيهم فى السابع

وبتدخل سارة

سارة / نغم حمدالله على السلاامة

ولسة نغم هتتكلم هشام بيندفع على سارة

هشام / سارة فين الفستان

سارة بتبصلو بغضب وبتبص لنغم و يزيد

سارة / رحت انا ودادة فايزة جبنا هدوم للولاد وهدوم لنغم
وغيرت هدومي

هشام / ازااى تعملى كدة ازاى تقلعي الفستان لوحدك

يزيد و نغم بيبصو لبعض وبيضحكو اوى و سارة بتبص للارض بخجل وبتخرج برة الاوضة بسرعة

نغم / اية الغباء دة فى حد يقول كدة

هشام / انتو بتضحكو كفاية ضيعتولى السفرية وحلم الفستان كماان

يزيد / خلاص يلاا روح انت ومراتك كملو شهر العسل بتعكو

هشام بيروح على نغم وبيبسها من جبنها

هشام / حمدالله على السلامة يا روحى

نغم / عقبالكو

هشام / استنى بس ٩ شهور ويكونو عندك او يمكن ٧ شهور

نغم و هشام بيضحكو اوى

***********************.              

هشام بيخرج وبيشوف سارة وقفة قدم الاوضة واول ما بتشوفو بتمشى وبتسيبو و هشام بيروح عليهاا

هشام / ريحة فين

سارة / يعنى فى حد يقول كدة يعنى

هشام / قلت اية هو انا لسة قلت حاجة

هشام بيمسكهاا من اديهاا وبيسحبهاا وره بقوة

سارة / يا مجنون ريحيين فين

هشام / على شرم الشيخ طبعاا

سارة / بس الطيارة هشام استنى هقع هشام

هشام / جددت حجز الطيارة يا هاانم طيارتنا كمان نص ساعة بسرعة

سارة بتضحك اوى علية

***********************.              

ريناد بتفتح عنيها و بتشوف حازم نايم جمبهاا وبتفتكر الى حصل وبتنكمش على نفسهاا وبترجع تقرب منو تانى وبتبص لملامحو وهو نايم وحازم بيفتح عيونو على صوت الموبيل

حازم / ريناد انتى بخيير

ريناد بتهز رسها بنعم حازم بيبصلهاا اوى

حازم / ريناد ممكن نتكلم مع بعض

ريناد / الموبيل بيرن

حازم بيمسك الموبيل بسرعة

حازم / تمام يافندم مسافة السكة وهكون عند حضرتك

ريناد / انت هتمشى

حازم / لزم امشى طلبنى فى المدرية

ريناد / هتسبنى لوحدى

حازم / تحبى اتصل با ليلي تيجى تفضل معاكى لحد ما اجى

ريناد / تق

حازم لسة هيخرج وبيقف بيبص عليهاا و ريناد ضمة رجليها فى حضنها

حازم / مش هتاخر

ريناد بتبصلو وبتبتسملو اوى وحازم بيمشى

ليست هناك تعليقات