إبحث عن موضوع

لست هو 🌸الحلقه 19🌸

🌸  الحلقة  ال   ١٩  🌸

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

فى اليونان

كمال قاعد  فى الاوضة و ريتا بتدخل علية وبتطلع هدوم

ريتا / حبيبى يلاا بابا مستنينا

كمال / مش هروح هناك تانى

ريتا / ازاى يعنى بابا مستني هيزعل كدة

كمال / وانتى من امتى كان بيهمك انو يزعل منك اصلاا ومن امتى وانتى بتخدى منو فلوس

كمال بيطلع من روزمة فلوس كبيرة

ريتا / اووف اوف انا زهقت كل يوم خناق خناق

كمال / وانا كمان يا ريتاا زهقت انا مسافر مصر

ريتا / وانا

كمال / حبة تيجى معايا اهلا وسهلا

ريتا / انا مش هروح فى اى مكان ابدا انا حياتى هناا

كمال / يباة متفقين بكرة نروح السفارة وننهى كل حاجة

ريتا بتبص لكمال بحزن و كمال بياخد الجاكيد بتاعو وبيخرج من البيت
              
***********************.             

كمال فى المطار فى اليونان مستني الطيارة وبيفتكر ريتا اول ايام جوزهم قبل ما فلوس ابوهاا ترجع تزغلل عنيها من تانى

***********************.             

الدكتور بيستقبلهاا

الدكتور / دى احدث حاجة ممكن بيها تقاعد على الارض وتقف لوحدها

سندى / ممكن اجرى يا عمو

الدكتور / ممكن تجرى بس شوية شوية مش بسرعة اوى

وسندى مبسوطة اوى وبيخدوها وبيروحو يجبلها هدوَ جديدة وهم فى طرقهم للبيت نغم بتتالم

نغم / ااة يزيد

يزيد بيشوف دم على رجليهاا

بيتفزع وبيروح على اقرب مستشفى وبيستني قدم اوضة الكشف بخوف وبيوصل هشام

هشام / نغم عاملة اية يا يزيد

يزيد / مش عارف مفيش حد بيطمنى

هشام / يعنى بتولد

يزيد / لا هى لسة فى الشهر السادس ولادة اية بس

وبتخرج الدكتورة

الدكتورة / حضرتك جوزها

يزيد / مراتى بخير يا دكتورة

الدكتورة / هى والجنين بخير بس الظاهر انهاا اجهدت نفسهاا
علشان كدة الجنين بيبعتلكو اشارة انو تعب ولزم امو ترتااح الفترة الى جاية

يزيد / يعنى هما بخير

الدكتورة / بخير بخير متقلقش بس محتاجة الراحة التامة الحركة الفترة الى جاية دى بحساب

يزيد / حاضر حااضر ممكن اشفهاا

يزيد بيدخل لنغم وبيشفها بتعيط

نغم / يزيد

يزيد / الحمد للة لية بتعيطي

نغم / كنت خايفة اوى

يزيد / الحمد لله الحمد لله

هشام وهو شايل سندى فى حضنو

هشام / معنى كدة انكو لزم ترجعو الفيلاا تانى علشان دادة فايزة تخلى بلها منهاا ونكون كلنا حوليهاا

يزيد بيبص لنغم و نغم بتهز رسها برجاء وافق

يزيد / فترة بس

نغم / ربنا يخليك ليا ياروحى انت

هشام / الدكتورة قالت ممكن تخرج هكلم دادة فايزة ترتب كل حاجة

وسندى بتسيب هشام وبتروح على نغم و يزيد

سندى / النوو هو وحش  انا مش هحبو

نغم / حببتى لية بتقولى كدة دة اخوكى

سندى / علشان بيخليكى تعيطي انا مش هحبو

وسندى بتعيط و  يزيد بيشلها وبيحضنها اوى

***********************.              

يزيد بيوصل نغم الفيلاا هى وسندى وبيروح على البيت

كمال \ يزيد

يزيد بيشوف كمال نازل من التاكسى وبيروح علية وبيحضنو اوى

يزيد \ لية مقولتليش انك راجع

يزيد \وحشتنى يا صحبى

وبيروحو على بيت كمال

زينب \مين

يزيد \زينب انا يزيد

ولسة يزيد هيكمل كلامو علشان يقولها أن معاة كمال و زينب بتفتح الباب بسرعة ويتكون لبسة هدوم بيتى خفيفة

كمال \زينب

يزيد بيشاورلها تدخل جوة وبترتبك وبتروح بسرعة على الاوضة

كمال \ زينب بنت الحاج عبدالرحمن بتعمل أية عندنا

ام كمال \مين يا زينب

كمال ليدخل على امو الاوضة

كمال \ امى

ام كمال \ ابنى كمال

وبيترمى فى حضنهاا وبيعيطو هم الاتنين و يزيد بيسبهم
وبيخرج وبتكون زينب غيرت هدومها

يزيد \فى حد يفتح الباب بالشكل دة

زينب \مكنتش اعرف أن فى حد معاك

يزيد \حتى لو كان انا مكنش ينفع تفتحى بالشكل دة

زينب \انت ناسى انك جوزى لسة

يزيد \زينب احنا لازم نحل الموضوع دة باة كفاية كدة

زينب \الى انت عوزو فعلاا ملوش لزمة

يزيد \جهزى نفسك وحجاتك علشان تطلعى شقتى

زينب بتبتسم

يزيد \انا و نغم هنقاعد عندها فى البيت مش هنكون موجودين الفترة دى

زينب \حاضر

وزينب بدخل الاوضة تانى

***********************.              

فى جنينة الفيلاا

نغم قاعدة مع دادة فايزة وسندى بيضحكو اوى

نغم / يزيد عجبتو المعكرونة جدا وقالى كل يوم سبت اعملو المعكرونة دى تانى

فايزة / ماشاء الله عليكى يا حببتى

يزيد ورها واقف وبيضحك

نغم / انا لما اقوم بالسلامة لزم اعملك المعكرونة بتعتى هتعجبك اوى

يزيد / اة فعلا يادادة هتعجبك اوى كان يوم اية يا حببتى

نغم / حبييييبى رجعت امتى

يزيد / من وقت يوم السبت

نغم بتقرب من يزيد

نغم / حبيبى بليييز

يزيد بيهز راسو بمفيش فايدة فيكى

يزيد / دادة نغم كداابة ولا بتعرف تعمل حااجة ابدا تقريبا طول الفترة دى يا اما بنقضيها جبن او اكل من المطعم

نغم / ابو شكلك

وفايزة بتضحك اوى هى وسندى و يزيد بيمسك خدهاا و نغم بتبعد اديهاا عنو بدلع

نغم / بكرة هتعلم وهتشوفو 

نغم لسة هتقف وتدخل الفيلاا

يزيد / نغم بتعملى اية مش الدكتورة منبة على الحركة السريعة دى

نغم / ما انا همشى برااحة اهو

يزيد / لا ياشيخة

نغم بتضحك وبتمشى خطوة خطوة قدم يزيد اول ما بتدخل الفيلاا بتمشى عادى

هشام / بتعملى اية ياا نغم

نغم / هشش هشش اية

هشام / اطلعى وحدة وحدة يلااا تااتة تااتة

نغم / هشام متعصبنيش

***********************.             

هشام بيضحك وبيبسها من خدهاا وبيخرج ليزيد الجنينة
و يزيد قاعد مع سندى بيلاعبهاا و هشام بيروح عليهم وبيبوس سندى من جبنهاا

هشام / القمر اية الى مصحية لحد دلوقتى

سندى / عوزة عمو فى كلمتيين

يزيد بيكتم الضحكة

هشام / يعنى اطلع انا منهاا واروح مش كدة

سندى / ممكن تقاعد وتسمعناا

هشام بيبص ليزيد

هشام / هى عندها ٧ سنين ولا ٢٧ سنة

يزيد / هاا يا انسة سندى عوزانى فى اية

سندى / اول حاجة عوزة اروح المدرسة تانى

يزيد / من بكرة تروحى المدرسة انا اصلاا جهزت كل حااجة هاا اية تانى

سندى / ممكن ممكن اقولك يابابا

يزيد بيقرب منها وبيمسك اديها

يزيد / لو انتى حبة معنديش مانع

سندى / انا كلمت باباا وهو كمان معندوش مانع

هشام / نعم كلمتى مين

سندى / بابا بيجيلى فى الحلم كل يوم بنتكلم مع بعض وبحكيلو على كل حاجة وكمان قلتلو انك اكلت الشوكولاتة بتعتى

هشام بيضحك و يزيد بيقرب منها وبيحضنها اوى

يزيد / كفاية كدة يلاا. على سريرك

سندى / ناقص حاجة كمان

يزيد / دة كدة كتير على فكرة

سندى / اخر حاجة

يزيد / قولى يا لمضة

سندى / ممنوع اللبن

يزيد و هشام بيضحكو اوى

هشام / انتى مش معقولة خلااص

يزيد / ماشى نبدل اللبن  بعصير فواكة حلو كدة

سندى / معنديش مانع تصبح على خير يابابا

وسندى بتبوسو من خدو وبتمشى

هشام / طب مفيش ليا بوسة انا كمان

سندى / لا لما ترجع الشوكولاتة الى اختهاا منى

يزيد و هشام بيضحكو اوى عليهاا

هشام / البنت دى هتطلع فظيعة

يزيد / هاا قولى اخبار التجهيزات اية

هشام / يعنى خلاص الاوضة هتوصل بكرة الصبح

يزيد / لو محتاج حاجة انا موجود

هشام / محتاج طبعاا

يزيد / دى كانت عزومة مركبية على فكرة

هشام / انا بعد الفرح هسافر انا و سارة اسبوع وكنت عوزك تكون بدالى فى الشركة

يزيد / نعم انا

هشام / فى تحت ايدك مديريين ومستشارين كتيير متقلقش وانا مجهز كل حاجة علشان متتلغبطش

يزيد /  بس دى مسؤالية كبيرة علياا

هشام / بعد الى عملتو فى ورشة الصيانة اية المواهب دى كلهاا كنت مخبيهاا فين بس

يزيد / الحمد لله ولسة فى ملف انا بعتهولك اقراو كويس ولو وافقت على الافكار الجديدة متاكد اننا هنكون رقم واحد فى الشرق الاوسط والعالم كلو

هشام / انا سيبلك صلاحية بكل حاجة

يزيد / بس حابب تشاركنى الفكرة

هشام / ماشى هبص علية بكرة الصبح بس اعتبر انك وافقت على الموضوع التانى

يزيد / طب اتصل بمدام كريمة خليها هى تيجى تتابع الشغل

هشام / ماما هتيجى تحضر الفرح وترجع تانى ورفضة
اى تدخل فى الشغل نهائى

يزيد / ماشى ربنا يوفقك تصبح على خيير

***********************.              

يزيد بيسيب هشام وبيدخل الفيلاا وبيطلع على اوضة سندى
بيشفها نايمة فى سيررهاا وبيقرب عليها وبيبسها من خدها وبيخرج وبيروح على اوضته وبيشوف نغم قاعدة على السرير وبتاكل سندوتش

يزيد / بتعملى اية

نغم / اعمل اية فى ابنك اول ما شم ان دادة كريمة بتعمل مربة كريز فى المطبخ فضل يعيط يعيط ويقولى عاوز اكل عاوز اكل

يزيد بيقرب منها

يزيد / وابنك الكبيير بيقولك عاوز اكلك عاوز اكلك

نغم بتضحك اوى وبتحضنو اوى و يزيد بيروح يغير هدومه
و نغم بتروح تقف قدم المراياا وبتشوف نفسها

نغم / حبيبى

يزيد /اممم

نغم / يعنى انت مش مدايق انى شكلى ملغبط شوية يعنى جسمى

و يزيد بيضحك وبيروح عليها وبيحضنها من ضهرهاا وبيبصو لعيون بعض فى المراياا

يزيد / اسالى عيونى وهى تقولك

نغم/ اممممم وعيونك بتقول اية

يزيد / بتقول كفاية باة هموت واناام

يزيد بيسبها وبيروح على السرير و نغم بتتعصب

نغم / ابو شكلك

يزيد بيضحك اوى وبيشاورلهاا فى حضنو و نغم بتقرب منو
وبتنام فى حضنو

نغم / طب بتحبنى اكتر ولا بتحب ابنك اكتر

يزيد / ابنى دة حتة منك انا لو بحبو بحبو علشان حتة منك يا نغم

يزيد بيبسها من شفايفهاا

نغم / طب انت يعنى

يزيد / نغم ممكن نطفى النور ونتكلم بعديين

نغم / اممم افكر

و يزيد بيطفى النور وبيقرب من نغم وبيسمعو سندى بتعيط

نغم / سندى

يزيد بيجرى بسرعة على اوضتها وبيشوف سندى على سريرها وبتعيط و يزيد بيحضنهاا اوى

يزيد / حببتى فى اية انتى بخيير

سندى / انا خايفة

نغم بتدخل الاوضة بخوف

يزيد / نغم اهدى هى بخيير

سندى / انا خايفة انام لوحدى

نغم / حببتى تعالى ياروحى هتنامى فى حضنى النهاردة

يزيد / نغم طب فى مشروع بيناا

نغم / يزيد البنت

نغم بتاخد سندى وبتروح بيها على الاوضة

***********************.              

فى الصباح

الكل على الفطار و يزيد بيبص للساعة

يزيد / يااة اتاخرت لزم امشى

نغم / حبيبى كنت عوزة اتكلم معاك فى موضوع مهم

يزيد / موضوع اية

نغم / يعنى ماما منيرة

يزيد بيبص لنغم بحزن ولسة هيتحرك من قدمها بتمسك ادية

نغم / يزيد استنى ماما منيرة بتكلمنى تقريبا كل يوم تتطمن عليك نفسها تشوفك

يزيد / نغم انا مش قولت مش عاوز اتكلم فى الموضوع دة

يزيد بيمشى وبيسبهاا

نغم / يزيد

هشام بينزل على صوت نغم

هشام / نغم فى اية مالو يزيد

نغم / علشان كلمتو فى موضوع ماما منيرة هى صعبانة علياا اوى

هشام / امال لو عرف ان انا عزمتها على فرحى بكرة

نغم/ اووف مش عرفة

سندى بتنزل السلم وحدة وحدة و نغم و هشام بيبصو عليهاا ومبسوطين انها بدات تعتمد على نفسهاا انها تنزل السلم لوحدها وتطلع

نغم / حببتى صباح الخير

سندى / ماما شفتينى وانا بنزل لوحدى

نغم بتروح عليهاا وبتحضنها اوى

نغم / حببتى ربنا يحميكي ياروحى قولى ماما كدة تانى

سندى / ماما

نغم / سمعت يا هشام حلوة مش كدة

هشام / ربنا يكملك بعقلك انا ماشى سلاام

نغم / استنى رايح فين

هشام / هروح القاعة اشوف باقى التجهيزات

نغم / خدنى معاك انا وسندى وصلنا عند سارة

هشام / يلاا علشان عندى مليون حاجة لسة

نغم / حببتى خلينى اعملك سندوتش تاكلية لحد ما اغير هدومي 

نغم بتروح على اوضتها

***********************.              

زينب بتنزل لام كمال الشقة و كمال بيفتحلها الباب

كمال / اهلا زينب جيتى فى معادك انا خارج

كمال بيخرج وزينب بتروح على ام كمال

ام كمال / تعالى يا حببتى اتاخرتى لية

زينب بتترمى فى حضنها وبتعيذ

ام كمال / لية يا حببتى فى اية

زينب / انا و يزيد اتطلقناا

وام كمال بتطبطب على ضهرها بحنية

ام كمال / انتى عرفة ان دة كان هيحصل فى اى وقت

زينب / انا لية حظى قليل اوى كدة يا خالة يارتنى مت مع ابويا وامى

ام كمال / لية تقولى كدة ان شاء الله ربنا هيبعتلك ابن الحلال

زينب/ من بكرة هرجع شقتى خلاص مبقاش لة لزمة انى افضل فى شقتو

ام كمال / يعنى مش هشوفك

زينب / انا اقدر بردو انتى الوحيدة الى بتحسى بيا وبحس معاكى بحنية امى

ام كمال / ربنا يستر عليكى يا بنتى ويرزقك بابن الحلال يارب

زينب / خلاص ياخالتى خلاص انا رضية بنصيبى

***********************.              

فى الليل

حازم بيدخل الشقة بتكون ريناد قاعدة بتتفرج على التلفزيون ولما بتشوفو بتروح على اوضتها لكن حازم بيوقفها

ريناد / متخفش مازتش نفسى ولا حااجة وعلشان ترتاح خلاص كفاية  كدة انا عوزة اتطلق

حازم / وانا المفروض اقاعد حزين واقولك الى انتى عوزاة مش كدة

ريناد بتبصلو برفع حاجب

حازم / مفيش طلاق ومن بكرة هتنزلى الجامعة وانا الى هوصلك بنفسى وهتاكد اذا انتى حضرتى كل محاضراتك ولا لا

ريناد / انا كدة اخاف صح

حازن بيقرب منها وبيتكلم من تحت سنانو

حازم / لزم تخافى يا ريناد مفهوم

ريناد / انا بكرهك

حازم / عادى ولا بيفرق معايا

ريناد / انا انا هكلم شهاب وهقولو

حازم / ونبى اتنيلى اخوكى اية هو قادر يشوف قدمه

ريناد بتبصلو اوى

حازم / اة مقولتلكيش اخوكى كان فى مامورية وفى اتنين مسكوة واخد علقة ماخدهاش حمار ههههة

ريناد / شهاب

حازم / روحى اعمليلى العشاء

ريناد / لاا

حازم بيقرب منها بغضب

حازم / هتعملى العشاء ورجلك فوق رقبتك انتى فاهمة

ريناد بتدفعو بصدرو بقوة

ريناد / انا مبخفش على فكرة يعنى اوعة تكون فاكر انى ضعيفة وهخاف منك

حازم بيضحك و ريناد بتروح اوضتها

حازم / اوووف اخيرا خرجتى من القوقعة الى حبسة نفسك فيهاا

***********************.              

يزيد بيرجع الفيلاا وبيطلع على اوضته وبيشوف نغم قاعدة مستنيه 

نغم / حمدالله على السلامة

يزيد / الله يسلمك

وبياخد هدومه وبيروح ياخد دوش وبيخرج

نغم / يزيد

يزيد / نغم مش عاوز الموضوع دة يتفتح تانى

نغم / انا كنت عوزة اقولك ان سندى مش عوزة تنام غير لما تشوفك مستنيك فى اوضتها

يزيد بيتنهد وبيشوف نغم بتروح على طرف السرير وبتنام بحزن

يزيد بيروح لسندى وبيشفها مستنية

سندى / اتاخرت لية

يزيد / دى اخر مرة تسهرى لحد دلوقتى مفهوم

سندي بتبصلو بحزن

يزيد / لزم تنامى فى معادك علشان تصحى بدرى علشان من بكرة فى صحيان للمدرسة

سندى / هروح المدرسة

يزيد بيحضنهاا اوى

سندى / شكرا يا باباا

يزيد بيبوس كف اديهاا

سندى /تصبح على خير

يزيد بيملس على شعرها وبيخرج وبيروح على اوضته وبيروح على بنتو الكبيرة وبيقاعد  جمبهاا

يزيد / فى حد نايم ورموشو بتتحرك كدة

نغم بتفتح عنيهاا وبتبصلو بغضب

يزيد. / اسف انى عليت صوتى عليكى

نغم / انا بس كنت

يزيد بيحط ايدو على شفيفهاا

يزيد / هشش يلاا خلينا ننام بكرة يوم حافل

نغم بتروح علية وبتنام على صدرو و يزيد بيضمهاا اوى

ليست هناك تعليقات