إبحث عن موضوع

لست هو 🌸الحلقه 21🌸

🌸 الحلقة  ال    ٢١🌸

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

ريناد / انت هتمشى

حازم / لزم امشى طلبنى فى المدرية

ريناد / هتسبنى لوحدى

حازم / تحبى اتصل با ليلي تيجى تفضل معاكى لحد ما اجى

ريناد / تق

حازم لسة هيخرج وبيقف بيبص عليهاا و ريناد ضمة رجليها فى حضنها

حازم / مش هتاخر

ريناد بتبصلو وبتبتسملو اوى وحازم بيمشى

***********************.              

فى بيت شهاب

ام شهاب / يعنى العريس دة فى اية مهو كويس يا بنتى وابن ناس بس

ليلي / عوزة تفهمينى يا ماما ان انتى و شهاب مش مرتبين مع صفا انى اقبلو فى عيد الميلاد

ام شهاب / وافرضى مثلاا انا مغلطتش يعنى ومش حرام

ليلي مديقة اوى و ام شهاب بتروح عليهاا

ام شهاب / ولا صفا كمان غلطت هى صحبتك وبتحبك ونفسها تفرح بيكى هو صاحب جوزهاا وكان بيدور على عروسة بنت ناس وصفا رشحتك لية وقالتلى علشان كدة خليتك تروحى من غير ما اقولك علشان عرفة انك عندية وهترفضى

ليلي / وانا باة كيس جوافة تودينى للعرسان يتفرجو علياا

ام شهاب / خلااص انا تعبت اعملى الى انتى عوزاة

ليلي بتروح على اوضتها بغضب وبتقفل الباب ورها بقوة

***********************.              

فى شرم الشيخ

هشام بيوصل الفندق هو و سارة وباين عليهم التعب

هشام / فى حجز هنا باسم هشام الفايز

الاستقبال / اة يا فندم جناح العرسان والشنط وصلت من امبارح اتفضل معايا

وبيروحو على الجناح بتعهم و هشام بيبص لسارة وبيقرب منهاا

هشام / اخيراا لوحدناا

سارة / مش لوحدنا اوى

هشام / نعم

سارة / فى الفندق نزلاء كتيير وموظفيين

هشام بيقرب منهاا اكتر وبيمسكهاا من خصرهاا

هشام/ بتلعبى معايا يعنى

سارة / هشام استنى

هشام/ اكتر من كدة انا استنين كتيير اوى

سارة / بس هدخل الحماام

سارة بتدفعو وبتروح على الحمام بسرعة هشام بيقلع بدلة الفرح الى علية من امبارح وبيرميهاا على الارض

هشام / سارة يلااا كل ما بتتاخرى عقابك بيزييد على فكرة

هشام بيروح على السرير وبيبصلو اوى وبيكون مليان ورد احمر وبيرمى جسمو على السرير بسعاادة

سارة فى الحمام ومتوترة اوى وحاسة ان قلبهاا هيقف من التوتر وبتحط مياة بردة حولين رقبتهاا وبتتنهد اوى وبتخرج
وبتسوف هشام نايم على السرير وبتقرب منو

سارة / هشام   هشام

سارة بتضحك اوى علية انو نام من التعب وبتقرب منو
وبتقلعو الجزمة بتعتو وبتحطلو مخدة تحت دماغو مظبوط

سارة / مجنوون

***********************.              

فى الليل

يزيد بيدخل الاوضة و نغم ومعاة الطفليين و نغم دموعها بتنزل

يزيد / ماما احنا جينااا علشان جعنيين اوى ولزم تاكليناا

يزيد بيحطهم فى حضنهاا و نغم بتبصلهم اوى

نغم / يزيد هم بيشبهوك اوى

يزيد / كدة اتاكدت قد اية بتحبينى الاتنين بيشبهونى اوى
حتى الممرضات قلولى كدة بردو

نغم / نعم ميين

يزيد / الممرضات الى فى الحضانة

نغم / لا ياشيخ وانت بقي فضلت تتساير معااهم مش كدة

يزيد بيضحك وبيروح عليهاا وبيبسها من خدهاا

يزيد / يعنى اعمل اية جوزك واحد جذااب ووسيم

نغم / يزيد

يزيد / يزيد عيونو مبتشفش غيرك انتى وبس

نغم / وانا متاكدة من دة

يزيد لسة بيقرب من نغم والاولاد بيعيطو و يزيد بيبصلهم برفع حاجب و نغم بتضحك و يزيد بيبعد عن نغم بيسكتو وبيقرب منهاا بيعيطو و نغم بتضحك اوى وبتتالم من الجرح

***********************.              

هشام بيفتح عيونو وبيبص حولية وبيشوف سارة نايمة على الكنبة وبيقرب منهاا وبتكون لبسة قميص نوم ساتان ابيض قصير بحملات رفيعة وبيشلها فى حضنو و سارة بتتخض

سارة / هشام

هشام / هشام اية بااة

سارة بتضحك وبتخبى عيونهاا فى صدرو

هشام / بس قوليلى اية الحلوة دى كنتى مخبياة فيين

سارة بتحاول تخبى جسمهاا بقميص النوم

هشام / بتخبى اية ولا اية

سارة بتضربو على صدرو وبتدفعو انو ينزلها

هشام / تق تق مش هتقدرى تهربى منى تاانى انتى فاهمة

و هشام بيبسهاا من شفايفهاا بحب

***********************.              

ريناد بتتصل بشهاب

ريناد / شهاب

شهاب / اهلا يا ريناد عاملة اية يا حببتى

ريناد / انا الحمد لله

شهاب / مالك فى اية انتى كويسة

ريناد / انا اة بس هو يعنى اصل

شهاب بخضة / ريناد اتكلمى فى اية

ريناد / بس حازم مرجعش لسة وبتصل بية مبيردش علياا يعنى هو

شهاب / حازم فى مامورية وممكن يتاخر متقلقيش بس اول ما يوصل هخلية يكلمك ريناد انا لزم اقفل دلوقتى سلاام

شهاب بيقفل الموبيل وبيخرج من مكتبو بسرعة

شهاب / حضرة الظابط دنيا

دنيا بتبصلو وباين عليها الغضب

دنيا / اتطمن انا خمس دقايق ويكون طلب نقلى على مكتب حضرتك

شهاب / خلينا نتكلم تعالى

دنيا / لا اسفة انا

شهاب / دة امر ولزم تنفذية اتفضلى على مكتبى

دنيا بتدخل وره شهاب مكتبو

شهاب / انا مش هبرر انى بعدتك عن الماموريات بس انا متعاملتش مع بنات فمقدرش اكون مرتااح يعنى

دنيا / انا  الظابط دنيا وكمان انا زى زى اى ظابط هنا مفيش
فرق بينا

شهاب / انا مش عاوز اسمع محاضرات يمكن بعد ما اتاكد من خبرتك اقدر انزلك ماموريات

دنيا / شكرا لحضرتك

دنيا بيتخرج ومتعصبة

دنيا / هو فاكر نفسو اية يعنى مغرووور انا باة هورية ماشي

***********************.              

فى الصباح

يزيد بيدخل الفيلاا ومعاة نغم والولاد وفايزة بتزغرت

فايزة / حمدالله على السلامة يابنتى ماشااء اللله ماشاااء الله

وفايزة بتاخد منهم الاولاد الاتنين فى حضنهاا

فايزة / ماشاء الله الله واكبر حمدالله على سلمتك ياضى عينى

نغم / الله يسلمك يا داادة

يزيد / حببتى خلينى اشيلك بلاش تتعبى نفسك

نغم /  ياحبيبى انا اقدر اطلع

يزيد بيشلها فى حضنو وبيطلع بيهاا على الاوضة وفايزة بتدخل ورها و نغم بتبص للاوضة وبتتفاجا ان يزيد جايب سرير مجوز للاولاد

نغم / اللله حلو اوى

يزيد بهمس / علشان ميفرقوش بينا ينامو هم فى سريرهم

نغم بتضحك اوى

***********************.              

فى بيت حازم ريناد قاعدة فى الصالة وبتعيط وبتسمع صوت الباب بيتفتح وبتشوف حازم بيدخل من الباب و بتجرى علية بقوة وبتقف على طرطيف رجليها وبتحضنو اوى

حازم / ريناد انتى

ريناد بترفع عيونها فى عيونو بحزن وحازم بيمسحلهاا دموعها

ريناد / خفت اوى لما اتاخرت ولية مش بترد على الموبيل انا انا انا كنت هموت من الخوف عليك

حازم / ريناد اهدى

ريناد بتضربو فى صدرو بقوة باديها الاتنين

ريناد / انت قولتلى مش هتاخر ورحت وسبتنى يوميبن حتى معرفش اى حاجة عنك ولا حتى رساالة وحدة

حازم بيقرب منهاا وبيضمها فى حضنو

حازم / اسف كان غصب عنى

ريناد بتحضنو اوى وحازم بيمسحلهاا دموعها وبيبسها من جبنهاا و ريناد بتبص للارض بخجل وبيبسها من خدهاا وحازم لاول مرة مبيحسش بخوفهاا من لمسااتو و حازم بيقرب منهاا وبيتجرا وبينتهز الفرصة وبيبسها من شفايفهاا
وبيحس بتفاعل ريناد معااة وبيبتسم اوى وبيحضنهاا اوى وبيلف بيها

حازم / بحبك بحبك اوى يا ريناد

و ريناد بتحس بدوخة من لفتو ليهاا

حازم / ريناد

ريناد / بس دخت شوية يمكن علشان ماكلتش حاجة

حازم / ازاى ماكتيش حاجة

ريناد / بس انا كنت قلقانة عليك ومكنش ليا نفس اكل

حازم / انتى ارتاحى وانا هنزل اجيب عشاء وهاجى حالا

ريناد / لا انا كويسة

حازم / هششش ممنوع الاعتراض

وحازم لسة هيخرج وبيرجعلهاا تاانى وبيحضنهاا اوى وبيبسها بوسة خفيفة من شفايفهاا

حازم / مش هتاخر
  

ريناد بتهز رسها بنعم وحازم بيجرى بسرعة على برة و ريناد بتضحك وبتتنهد اوى وبتاخد الجاكيد بتاعو الى على الارض وبتشم ريحتو وبتحضنو اوى

***********************.             

بعد شوية حازم بيوصل بيشوف الشقة كلهاا ضلمة ومفيش غير نور الشموع وبس

حازم / ريناد هو النور قطع ولا اية

حازم بيبص حولية بقلق

حازم / ريناد ريناد

ريناد / نعم

وحازم بيبص وره وبيشوف ريناد لبسة قميص نوم ابيض بدانتيل من على الصدر قصير لفوق الركبة وسيبة شعرهاا بحرية حولين رقبتهاا وشنطة الاكل بيقع من ايد حاازم

ريناد / حبيت اجهز جو هادى للعشاء

حازم / انتى حلوة اوى

ريناد بتبصلو بخجل وبتبص للارض بسرعة وحازم بيقرب منهاا وبيمسك اديهاا الاتنين وبيبوس كف اديهاا

حازم / انتى سمعتى اخر دعوتين المازون قلها قبل ما يمشى

ريناد بتبصلو باستغرااب

حازم وهو بيشلها / جمع بينكم فى الخيير مش خير بس والحلااال

وحازم بيخدهاا على الاوضة وبيفتح الباب برجلو بقوة وبيقفلو برجلو تاانى

ريناد / حازم اناا

ولهيب شفيفو بيقطع كلامتهاا وبيتساقط كل شئ وبينطلق الحب 💏

***********************.             

يزيد بيخرج من الحمام وبيشوف نغم وقفة قدم سرير الاولاد وبتتفرج عليهم وهم نايميين و يزيد بيروح عليهاا وبيلف دراعو حولين خصرها من وره وبيبسها من رقبتهاا بحب

يزيد / مش الدكتورة قالت انك لزم ترتااحى

نغم/ يعنى لما اكون فى حضنك وعيونى عليهم دة منتها الراحة

نغم بتسند ضهرهاا على صدرو و يزيد بيضمها اكتر وبيبصو عليهم هم الاتنين وعلى حركتهم

نغم / حبيبى احنا لسة مخترناش اسميهم

يزيد /انا اخترت خلاص

نغم تبصلو وهى فى حضنو

نغم/ لا ياشيخ يعنى اخترت اسامى الاولاد من غير ما تاخد راى

يزيد / يعنى اكيد هاخد رايك طبعاا

نغم / واخترت اية باة

يزيد / على اسم الحاج عبدالرحمن والبنت ممكن انتى تسميهاا

نغم / انت بتهزر مش كدة

يزيد / ولية مالو عبدالرحمن

نغم / عاوز الوالد يتعقد مش كدة عبدالرحمن يزيد عبدالعزيز
دة على جثتى يا يزيد

نغم بتبعدو عنه

يزيد / انا مش فاهم مش عجبك الاسم فى اية

نغم /الاسم على عينى وراسى بس كدة اووفر اوووفر اوى بجد اة ونسمى البنت نحمدو اية رايك

يزيد / نغم بلاش تريقة

فايزة بتدخل بسرعة

فايزة / فى اية يا اولاد مالكو اهدو حدة وسمو اسم الله

نغم / شوفى يا داادة الاستاذ عاوز يسمى الوالد اية

يزيد / نغم دة ابنى وانا الى اقرر

نغم / وبردو ابنى كماان وعلى فكرة انا اخترتلو اسمو كمان

يزيد بيبصلها برفع حاجب

نغم / كرم

يزيد بيبصلهاا بغضب وبيخرج من الاوضة

ليست هناك تعليقات