إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه 19💜

🌹   الحلقة     19  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وسلسبيل صحيت من النوم وراحت على الجنينة ووقفة تحت ولبسة فستان ابيض قصير

احمد \ انا غيران من الشجرة دى

سلسبيل \ لية

احمد \ علشان انتى لمساها بايدك

--و سلسبيل بتبتسم --

سلسبيل \ انا كنت عوزة اتكلم معاك

احمد \ عوزة تتكلمى معايا انا بجد

سلسبيل \ احمد انا مش بهزر

احمد \ اوكى تعالى نخرج نتمشى ونتكلم

-- سلسبيل واحمد مشيين حولينا الفيلا

سلسبيل \ بالنسبة للموضوع الى كلمتنى فية امبارح

احمد \ انا مش مستعجل على الرد خدى وقتك الاول

سلسبيل \ انا بحب شخص تانى

-- واحمد وقف ومصدوم

احمد \ وبسببو كنتى بتعيطي امبارح

سلسبيل \ دة موضوع كبير بس كنت حبة انى اقولك انى بعزك جدا

احمد \ يعنى لو كنا عرفنا بعض من زمان

سلسبيل \ اكيد مكنتش اتردد انى اتقرب منك وانت ليك معزة فى قلبى كبيرة جدا كفاية انك الى رجعتنى للحياة من تانى

احمد \ لا متقوليش كدة وعلى العموم انا فى خدمتك فى اى وقت ولو احتجتينى انا موجود وهستناكى

و سلسبيل بتبصلو وبتبتسم

سلسبيل \ يا ريت متنتظرنيش

احمد \ هستنكى يا سلسبيل

-- و سلسبيل ماشية وبتفكر الى عملتو دة صح ولا غلط

احمد \ الجو برد عليكى تعالى نرجع

سلسبيل \ يا ريت الكلام دة مياثرش على صدقتنا

احمد \ اكيد مفيش اى حاجة تاثر على صداقتنا

-- واحمد و سلسبيل رجعو على الفيلا

***********************.              

-- بعداسبوع ---

منى \ سلسبيل شوفى ياسر جهز شنطتو ولا لسة

سلسبيل \ انا جهزتهالو من بدرى انا مبسوطة اوى

احمد \ طبعا علشان هتخلصى منى اكيد

سلسبيل \ لا والله ابدا هتوحشنى اكيد وهيوحشنى رخمتك اوى

منى \ يا ابنى اسمع كلامى وتعال معانا مش احسن متفضل هنا لوحدك

احمد \ لا خلينى على رحتى

-- وبيدخل ياسر

ياسر \ ها جهزين خلونا نمشى

و بياخد ولدتو والشنط وبيمشى على العربية

احمد \ هتوحشينى

سلسبيل \ وانت كمان كلمنى على طول

احمد \ ولو عوزة اى حاجة كلمينى وفي ثوانى هكون عندك

-- واحمد بيسلم على سلسبيل وبيلبسها خاتم الماس

سلسبيل \ اية دة

احمد \ دى هدية منى علشان متنسنيش

سلسبيل \ بس دة

احمد \ علشان خاطرى

سلسبيل \ اوكى

-- و مشيت وركبت مع ياسر العربية واحمد ودعهم ومشيو
--و سلسبيل مبسوطة وبتبص على احمد من العربية

سلسبيل \ خلاص رجعة مصر انا مش مصدقة خالص

***********************.              

-- وراحو على المطار ومن المطار على مصر وكان فى
استقبالهم نهى و على و سلسبيل اول ماشافت نهى رمت الشنطة وجريت عليها وحضنتها اوى

سلسبيل \ وحشتينى

نهى \ انتى اكتر اية الحلاوة دى يا سلسبيل انتى احلويتى اوى

على \ حمد الله على السلامة فى ناس اول لما سمعو انكم هتيجو النهاردة منموش من امبارح وزهقونى

سلسبيل \ ناس مين

نهى \ هههههههة انا طبعا انتى فكرة مين انا وظبط الشقة كانكم مسفرتوش بالظبط

-- ومشيو كلهم على البيت ودخلو و سلسبيل اول ما راحت على البيت دخلت اوضتها ونامت على السرير

سلسبيل \ حاسة انى بقالى سنين

نهى \ اتفضلى الشنطة انا العروسة وكمان مشيلانى الشنطة

سلسبيل \ يا روحى تعالى جمبى احكيلى عملتى اية من غيرى قولى

نهى \ مفيش كل حاجة زى مهى مفيش حاجة ناقصة غيرك انتى و بتبكى

سلسبيل \ بموت فيكى اوى

نهى \ بقالك 8 شهور بعيدة عنى ولا فكرتى تنزلى تطمنى عليا ابدا

سلسبيل \ انتى عارفة مكنتش اقدر

نهى \ قولى فى اسالة كتير فى عيونك

سلسبيل \ مهند

نهى بصوت عالى

نهي \ انسى بقي يا سلسبيل كفاية عذاب انتى متعبتيش

سلسبيل \ انسي انسي اية نفسي مهند دة يعنى انا كل ثانية كنت بفكر فية انتى مش عوزة تفهمينى لية انا عايشة عشانو عشانو بس على امل انى اشوفو او اسمع صوتو

-و دموعها بتنزل

نهى \ ممكن متعيطيش بس انتى عوزة اية

سلسبيل \ عوزة اشوفو

نهى \ انا عرفت انو شغال مع ولدو فى الشركه ممكن تشوفية هناك

سلسبيل \ امتى انا مش مصدقة بجد هتيجى معايا

نهى \ بكرة الصبح هاجى اخدك وقولى لياسر اننا ريحين نشترى شويت حاجات

و سلسبيل بتروح عند المرايا وبتبص لنفسها

سلسبيل \ اخيرا هشوفك وهكلمك وهلمسك

***********************.              

---فى الصباح

مهند فى الشركة بيشتغل و سلسبيل فى العربية هترحلو
ووصلت قدم الشركة ومهند خارج من الشركة و سلسبيل شفتو من بعيد ونزلت من العربية وبتعدى طريق العربيات من غير متحس ومهند واقف قدم الشركة مستنى الحارس يجب العربية بتعتو

نهى \ سلسبيل حسبى العربية سلسبيل استنى

ولسة سلسبيل هتنادى علية وبتخرج لميس من الشركة وبتقف تهزر معاة ولسة بينزلو من السلم بتاع الشركة لميس بتتكعبل ومهند بيسندها ولميس مش قدرة تمشى

لميس \ اة اة رجلى

-- ومهند بيشلها وبيركبها العربية

و سلسبيل مش مصدقة الى شفتو

نهى \شفتى شفتى وعرفتى انو خلاص

سلسبيل \ روحينى عوزة امشى

ليست هناك تعليقات