إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 20💜

🌹   الحلقة    20   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

ولسة سلسبيل هتنادى علية وبتخرج لميس من الشركة وبتقف تهزر معاة ولسة بينزلو من السلم بتاع الشركة لميس بتتكعبل ومهند بيسندها ولميس مش قدرة تمشى

لميس \ اة اة رجلى

-- ومهند بيشلها وبيركبها العربية

و سلسبيل مش مصدقة الى شفتو

نهى \شفتى شفتى وعرفتى انو خلاص

سلسبيل \ روحينى عوزة امشى

***********************.              

ونهى مشيت وخدت سلسبيل معاها  على مكان على النيل
و سلسبيل طول الطريق سرحانة خالص ومبتتكلمش

نهى \ سلسبيل تعالى انزلى

سلسبيل \ احنا فين

نهى \ هنشرب حاجة

سلسبيل \ لا عوزة امشى عوزة اروح على البيت لو سمحتى

و رجعت على البيت واول ما دخلت راحت على اوضتها وقفلت عليها الباب ومتكلمتش مع اى حد خالص

سلسبيل \ يعنى الحب دة كلو وهم كان تمثيل لا مستحيل

-- وبتنهار من العياط  وبتقاعد على الارض

***********************.              

-- ومهند ولميس فى المستشفى

الدكتور \ الحمد لله رجليها كويسة

مهند \ تعالى يا ستى خوفتينى عليكى

لميس \ انا حسيت بالم فظيع

-- ومهند بيوصل لميس على البيت وبيروح على الفيلا وبيدخل اوضته

و بيبص على صورة سلسبيل

سلسبيل \ عاملة اية النهاردة يا روحى وحشتينى هدخل اخد شور وراجع استنينى

- و بياخد الصورة وبيبسها

***********************.              

-- سلسبيل فى الاوضة بتعيط  وبتقف

سلسبيل\ لا انت نستى وانا لزم انساك

-- و بتعيط تانى

سلسبيل\ انساك ازى وانت روحى

ياسر \ سلسبيل تعالى فى مفاجاة برة مستنيكى

-- و سلسبيل بتمسح دموعها وبتفتح الباب وبتخرج

سلسبيل \ احمد انت ازاى

احمد \ اية ارجع تانى مقدرتش استغنا عنكو

احمد \ اية يا عمتو بنتك شكلها عوزانى ارجع تانى

سلسبيل \ لالا ابدا بس المفاجاة

احمد \ حلوة ولا وحشة

ياسر \ اكيد حلوة انا لازم اروح الشغل علشان اوقف الاجازة سلام نورت بلدك يا احمد

--و سلسبيل عنيها كلها دموع

احمد \ انا جعان اوى

منى \ ثوانى والغداء يكون جاهز

-- ومنى دخلت على المطبخ و سلسبيل وقفة حزينة

احمد \ممكن اعرف ليه الحزن دة للدرجة دى زعلتى انى جيت

سلسبيل \ لا ابدا بس من الفرحة

احمد \ هههههة ماشى على فكرة انتى مبتعرفيش تكدبى خدودك بتحمر اوى

و سلسبيل بتحط اديها على خددها وبتبتسم

----- والباب بيخبط

سلسبيل\ دى اكيد نهى

-- و بتفتح

نهى \ والله دة ظلم ظلم انا فرحى كمان يومين ومفيش حد معبرنى خالص

-- ونهى وقفت فجاة لما شافت احمد

نهى \ سلسبيل مين دة

سلسبيل\ اقدملك نهى صحبة عمرى واختى كمان

نهى \ اهلا معلش من الى حصل انا اصلى برغى كتير

سلسبيل \ احمد ابن خالى لسة واصل من فرنسا

نهى / اهلا

احمد \ اهلا يا عروسة

نهى \ سمعة قال يا عروسة انا مش حاسة بكدة خالص

سلسبيل \ اهدى طب

نهى \ انا عوزة اخرج اتفسح واسهر فاضل يومين بس

سلسبيل \ هههههههههة مجنونة مش انتى كنتى هتموتى علشان تتجوزى اهو هنجوزك

احمد \ اية رايكو انا عزمكو على سهرة برة فى اى مكان انتو عوزينو

نهى \ بجد

احمد \ اكيد

سلسبيل \ اتصلى بعلى ونخرج مع بعض كلنا

نهى \ اوكى سلام هستنكو باى

سلسبيل \ شكرا يا احمد

احمد \ انتى الى شكرا حسستونى بلمت العيلة الى افتقتها من زمان

***********************.              

---- يوم الفرح

سلسبيل مع نهى

نهى \ سلسبيل انا حلوة كدة

سلسبيل \ حرام عليكى انتى طلعة زى القمر

نهى \ سلسبيل ممكن اقولك حاجة

سلسبيل \ نعم

نهى \ ممكن توحشى نفسك شوية

سلسبيل \ اية لية

نهى \ انتى طلعة زى القمر والناس هتبص عليكى انتى وهينسونى

سلسبيل \ ابو شكلك

-- نهى \ دة انا لما يوصل انا هورية ماشى يا على ماشى جاى فى يوم زى دة وتتاخر ماشى

سلسبيل \ هدى نفسك شوية

-- والباب بيخبط وبيدخل على ومعاة ورد

على \ فين نهى انا مش شيفها

نهى \ اية التاخير دة اتاخرت اوى

على \ انتى نهى دة انا بحسبك القمر

نهى \ يا رجل

على \ بحبك

نهى \ وانا كمان

سلسبيل \ الف مبروووك يا مجانين

و بتحضن نهى

سلسبيل \ خلاص باة هتخلينى اعيط

وبيدخل احمد

احمد \ مبروووك

نهى \ عقبالك يا احمد

احمد \ طلعة زى القمر يا سلسبيل

سلسبيل \ شكر وانت كمان

على \ خلينا ننزل

ونهى و على مشيو الاول و سلسبيل بتمسك احمد وبيمشو وراهم

-واحمد مبسوط وكل شوية بيبصلها

سلسبيل \ ممكن متبصليش كدة

احمد \ مش قادر مبصلكيش انتى حلوة اوى يا سلسبيل

-- والموسيقى اشتغلت ونهى وعلى نزلين و سلسبيل واحمد نزلين وراهم و سلسبيل مبسوطة اوى ومهند بيدخل القاعة

و سلسبيل بتشوفو وبتقف على السلم وعنيها علية ومهند بيبص على نهى بيشوف سلسبيل وعنيهم فى عيون بعض ومش مصدق نفسو

مهند \ معقول هى دى ملاكى الغايب هى دى روحى الى غابت عنى

--والناس كلها راحت مع العرسان و مهند واقف قدم السلم
و سلسبيل وقفة قدمه على السلم واحمد واقف جمب سلسبيل وبيبصلها ومستغرب اوى ملها فى اية وبيبص قدمه بيشوف مهند

احمد \ سلسبيل فى حاجة

سلسبيل \ لا مفيش خلينا نمشى

--و سلسبيل نزلت وعنيها فى عيون مهند وبتمشى من جمبو

مهند \ سلسبيل

و بتقف

مهند \ وحشتينى

و سلسبيل بتكمل الطريق وبتمشى ومهند بيقرب منها وبيمسك اديها

مهند \ نستينى خلاص يا ملاكى

و سلسبيل بتبصلو اوى

سلسبيل \ سيب ايدى لو سمحت مش عوزة اسمع اى كلمة منك احمد خلينا نمشى

ومهند بيمسك اديها تانى

مهند \ لو نستينى الدم الى ماشى فى جسمك دة دمى

سلسبيل \ لو اطول انى اغيرو هغيرو

مهند \ للدرجة دى كرهتينى يا ملاكى

سلسبيل \ قولتلك مش عوزة اسمع الكلمة دى منك انت بالذات

-- ومهند بيقرب منها تانى واحمد بيمسك ايدو

احمد \ انا سبتك تقرب بما فية الكفاية وباين ان سلسبيل مش عوزة تكلمك يبقي تبعد احسن

مهند \ انت مين ملكش دعوى سلسبيل استنى لزم نتكلم

سلسبيل \ مش عوزة اسمع منك كلام كفاية انا تعبت كفاية احمد خلينا نمشى

-- ومهند بيروح يمسك سلسبيل وهى ماشية و سلسبيل بتصرخ

-- واحمد بيبعدو تانى وبيرفع ايدو علشان يضربو و سلسبيل بتمسك ايد احمد

مهند \ انا عارف انك لسة بتحبينى

-- ولميس وصلت

لميس \ مهند

وكلهم بيبصو عليها

سلسبيل \ كفاية كفاية يا مهند انا خلاص مش عوزة اشوفك تانى

-- واحمد بياخد سلسبيل فى حضنو وبيخدها وبيمشى

لميس \ فى اية مين دول مهند مالك

مهند \ مفيش

ومهند راح على الفرح بيبص عليها و سلسبيل واحمد وقفين بعيد و سلسبيل بتمسح دموعها

احمد\ انا

سلسبيل \ لو سمحت يا احمد مش عوزة اى اسالة

احمد \ طب هدى نفسك خلاص

-- و سلسبيل بتشوفو دخل القاعة

احمد \ لو قرب منك تانى انا

سلسبيل \ احمد مش عوزاك تازية ولا لاى سبب انت فاهم

احمد \ انا بس

سلسبيل \لو سمحت دى مشكلتى وانا هحلها

احمد \ هو دة الى انتى بتحبية

سلسبيل \ انا هروح لنهى

-- و راحت لنهى ووقفة جمبها ومهند ولميس راحو لعلى ونهى سلمو عليهم ونهى بتمسك ايد سلسبيل

ومهند واقف قدم سلسبيل وياسر بيشوفو وبيروح جمب سلسبيل

مهند \ لازم نتكلم يا سلسبيل مستحيل ان كل الحب دة يتنسى بالسهولة دى

ياسر \ بعد ازنك و بياخد سلسبيل برة القاعة

ياسر \ اية الى جابو القاعة وازاى عرف انك فى مصر

سلسبيل \ كفاية كفاية لية كل الناس بتدخل فى حياتى كفاية يا ياسر كفاية انا تعبت خلاص وعوزة اخد كل قراراتى بنفسى

-- وياسر زعل علشان بتعلى صوتها علية

سلسبيل \ انا اسفة انا علشانك هدمت كل حاجة حلوة فى حياتى

ياسر \ خلينا نرجع الفرح تعالى

-- وياسر خدها ودخل القاعة واحمد خارج

سلسبيل \ رايح فين

احمد \ مدايق عاوز امشى

-- واحمد ماشى

سلسبيل \ خليك معايا

واحمد بيبص لسلسبيل وبيرجع معاها تانى الفرح

-- ومهند بيدور عليها --

-- ولميس بتقرب من مهند

لميس \ هى دى

مهند \ مين

لميس \ الى بسببها على طول حزين

مهند \ دى روحى الى كانت غايبة عنى من زمان

ولميس بتبصلها اوى نظرة غريبة

لميس \ تعالا نرقص

ليست هناك تعليقات