إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 18💜

🌹   الحلقة    18   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

------ فى المستشفى ----------

منى \ ياسر قلبى بيقولى ان سلسبيل بخير انا متاكدة

-- وبيخرج الدكتور وبيتكلم مع احمد وياسر

منى \ مش فاهمة حاجة حد يطمنى الدكتور دة كان بيقول اية

وياسر بيروح يحضن امو

ياسر \ الحمد لله يا ماما العملية نجحت و سلسبيل هتمشى على رجليها تانى

-- وكلهم مبسوطين اوى

***********************.              

-- وبعد خمس ساعات نقلو سلسبيل على اوضة وهى نايمة وياسر واحمد ومنى جمبها مستنين يطمنو عليها

-- والدكتور بيدخل

الدكتور \ لسة المريضة نايمة

ياسر \ سلسبيل بتفتح عنيها اهى

و سلسبيل بتفتح عنيها وبتشوف ولدتها

سلسبيل \ ماما

منى \ حمدالله على السلامة يا روحى انتى بخير

سلسبيل \ اة

الدكتور \ حمدالله على السلامة ممكن تخرجو برة علشان اطمن على المريضة خليك انت يا دكتور احمد ساعدنى

-- والدكتور بيطمن عليها وبيخرج وياسر ومنى دخلو

***********************.              

ياسر \ ها سلسبيل عاملة اية

احمد \ هى كويسة بس محتاجة علاج طبيعى كام شهر كدة

سلسبيل \ انا لسة هستنا كام شهر

احمد \ لزم نستحمل علشان ترجعى تمشى على رجلك تانى

منى \ لسة بنتى هتتعذب تانى كدة حرام

احمد \ متقلقيش يا عمتو انا هكون معاها خطوة خطوة

***********************.              

-- وبعد اسبوعين سلسبيل فى الفيلا فى الاوضة بتاعتها بتقرا واحمد بيدخل عليها

احمد \ ها جاهزة

سلسبيل \ فى اية

احمد \ هنحاول نمشى شوية

سلسبيل \ انا خايفة خليها يوم تانى

احمد \ اية انتى نسيتى انى الدكتور بتاعك اتفضلى مفيش كسل

-- واحمد بيساعد سلسبيل وبيوقفها وحضنها علشان متقعش و سلسبيل مسكة فى رقبتو

احمد \ حولى تحملى على رجلك

سلسبيل \ لا مش قدرة اة اة كفاية تعبت لو سمحت ودينى على السرير

احمد \ سلسبيل حولى تانى لزم تحولى

***********************.              

-- واحمد فضل اسابيع يساعد سلسبيل على المشى وحدة وحدة و سلسبيل فعلا وقفت على رجليها

احمد \ ها حولى تنقلى رجلك

--و سلسبيل بتحاول وبتقع واحمد بيلحقها قبل ما بتقع وبيقعو هم الاتنين

-- وبيبصو لبعض وبيضحكو

***********************.              

-- مهند فى الشركة وبيروح مكتب لميس

مهند \ ها خلصتى ولا لسة

لميس \ مهند تعال قولى اية رايك فى التصاميم دى

مهند \ كفاية شغل بقي تعالى انا عزمك على العشاء

لميس \ بس انا لزم اروح البيت الاول اغير هدومى

مهند \ اوصلك للبيت ونروح نتعشا مع بعض

-- ولميس ابتسمت ومشيو مع بعض ولميس راحت على بتها ولبست فستان احمر طويل ونزلت ومهند مستنى تحت
-- و بيبص عليها اوى واتخيلها سلسبيل

مهند \ سلسبيل

لميسى \ اية انت بتبصلى اوى كدة لية الفستان مش عجبك

مهند \ لا بالعكس حلو اوى خلينا نمشى

-- وراحو سهرو مع بعض واتعشو ومهند سرحان

لميس \ انت لية كل لما نكون مع بعض تسرح بعيد

مهند \ انا لا ابدا بس الشغل

لميس \ ماشى هعمل نفسى انى صدقتك

-- ومهند بيضحك

***********************.              

-- على ونهى سهرنين فى نفس المكان وعلى بيشوف مهند وبيروح علية بسرعة وبيحضنو بعض اوى

على \ ياة فينك مش بتسال خالص

مهند \ نهى عملة اية

-- ونهى بتبص للميس اوى

نهى \ انا كويسة الحمد لله

مهند \ طب اتفضلو اقاعدو معانا

نهى \ لا احنا حجزين هناك

على \ انا فرحى كمان اسبوعين لازم تيجى

مهند \  بس انا

نهى \ مش عاوز اعذار وطبعا حضرتك معزومة اشوفك هناك

-- وعلى ونهى راحو بعيد

***********************.              

نهى \انت ازاى تعزمو على الفرح

على \ فى اية دة صحبى انتى نسيتى

نهى \ لا هو الى باين علية نسى

على \ مين دى تعرفيها

نهى \ باين اوى اكيد حببتو الجديدة

***********************.              

------ احمد مع سلسبيل فى الجنينة و ماسكة فى احمد وبتمشى واحمد فرحان

سلسبيل \ انا بمشى

احمد \ اسبوع بس وتجرى بس لو فضلتى على المتابعة فى التمارين

ياسر \ سلسبيل نهى عوزاكى

سلسبيل \ خلينا نرجع

احمد \ ارجعى انتى

سلسبيل \ ههههههة لا مش هقدر

احمد \ لا هتقدرى سلام

سلسبيل \ احمد استنى ابو شكلك

-- و فعلا بتمشى وياسر بيبص عليها

ياسر \ برافو يا سلسبيل برافو

و سلسبيل مبسوطة اوى

------ و سلسبيل بتروح ترد على التلفون -----

سلسبيل \ روحى وحشتينى

نهى \ انتى اكتر وحشتينى موت هترجعى امتى يا سلسبيل

سلسبيل \ قريب جدا

نهى \ احنا حددنا الفرح

سلسبيل \ بجد مبروووك يا روحى وقولى لعلى  مبروك بدالى
امتى الفرح

نهى \ كمان اسبوعين متتاخريش ماشى وقبل الفرح بيومين تكونى عندى اوكى

سلسبيل \ هو انتى

نهى \ سلسبيل انا عارفة انتى عوزة تسالى على اية اة شفتو

سلسبيل \ بجد قوليلى عامل اية ها وكان فين قوليلى كل حاجة سالك عليا

نهى \ اهدى يا سلسبيل كل حاجة بتتغير حتى الانسان بيتغير ومعاة المشاعر كمان

سلسبيل \ تقصدى اية

نهى \ احنا امبارح انا و على كنا سهرنين برة وشفناة ومعاة بنت سهرنين وكانو مبسوطين اوى وبيضحكو وهى كانت لبسة فستان سهرة اكيد مش زملتو يعنى اكيد هو نسيكى وانتى كمان لزم تنسية

نهى \ الو سلسبيل الو

--و سلسبيل اتصدمت ومش عارفة ترد

سلسبيل \ لا لا يا نهى مهند عمرو ماهينسنى ابدا انا عارفة

نهى \ كفاية بقي يا سلسبيل تعيشى نفسك فى اوهام هو عايش حياتو سهر وخروجات وانتى بتتعذبى بسببو

--و سلسبيل بتعيط اوى ومنهارة من العياط وبتقفل الموبيل واحمد بيدخل عليها

احمد \ سلسبيل انتى اتاخرتى

-- وبيبص عليها بتكون بتعيط وبيجرى عليها

احمد \ سلسبيل انتى فيكى حاجة

-- و بتترمى فى حضن احمد وبتعيط وماسكة فى اوى
-- واحمد بيحضنها وبيخدها فى حضنو

احمد \ سلسبيل انا بحبك

--و سلسبيل بتعيط ومش عارفة تقول اية

احمد \ انا مش عاوز رد منك دلوقتى وانا عارف ان الوقت مش مناسب بس دى الحقيقة انا من اليوم الى دخلتى فية حياتى ونا اتغيرت عشانك انا بحبك حب محبوش انسان

--- واحمد بيمسك اديها وبيبسها

احمد \ دموعك دى غليا عليا اوى يا سلسبيل

سلسبيل \ ممكن لو سمحت تسبنى لوحدى

-- واحمد خرج و سلسبيل بتطلع صورة مهند من تحت المخدة وتملس على وشو

سلسبيل \ بيقولو انك نستنى

ودموعها بتنزل على وش مهند

***********************.              

ومهند فى البيت وحاسس انه مش طبيعى وبيحط ايدو على خدو وبيبص للمرايا وبيبص لصورة سلسبيل حطتها جمب السرير

مهند \ حاسس انك تعبانة يا ريت اعرف فيكى اية يا حببتى

و بيلبس وبيروح الشركة وبيشتغل وبتدخل لميس

لميس \ صباح الخير

مهند \ صباح الخير اتفضلى

لميس \ فى اية مالك شكلك مش نايم كويس

مهند \ لا ابدا بس تعبان شوية

لميس \ انا جبتلك كيكة انا عملتها فى البيت بنفسى وانا عارفة انك بتحبها بالفرولة

مهند \ شكرا يا لميس انا مش عارف اقولك اية انا فعلا نزلت من غير ما افطر انتى بتحسى بيا اوى

لميس \ انت اية حكيتك مع الفرولة انت بتشرب عصير فرولة وكيكة فروله كمان لية

مهند \ انتى هتبصيلى فى الاكل كمان

لميس \ هههههههه لا ابدا

***********************.              

سلسبيل صحيت من النوم وراحت على الجنينة ووقفة تحت ولبسة فستان ابيض قصير

احمد \ انا غيران من الشجرة دى

سلسبيل \ لية

احمد \ علشان انتى لمساها بايدك

-- و سلسبيل بتبتسم --

ليست هناك تعليقات