إبحث عن موضوع

حبك قدري💜 الحلقه 17💜

🌹   الحلقة    17   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

و سلسبيل فى اوضتها بتحاول توصل للشنطة بتاعتها ومش قدرة وبتقع من على السرير وياسر بيسمع صوت سلسبيل واحمد طالع على السلم بيسمعها وبيجرو هم الاتنين عند سلسبيل

ياسر \ سلسبيل سلسبيل فيكى حاجة

سلسبيل \ لا انا كويسة بس كنت عوزة الشنطة

-- وياسر بيشلها من على الارض وبينيمها على السرير

ياسر \ ممكن لما تعوزى حاجة تنادى عليا وانا يا ستى مش هسيبك لوحدك تانى

احمد \ اتفضلى الورد دة ليكى انا جبتو من الجنينة تحت

سلسبيل \ شكرا يا احمد الجنينة عندكو حلوة اوى

احمد \ هو انتى معندكيش كلمة غير شكرا

-- والموبيل بتاع احمد بيرن وبيطلبوة فى العيادة بتعتو

****. احمد دكتور علاج طبيعى  ****

احمد \ اسف يا جماعة انا نسيت كنت عندى مريض معاده دلوقتى ولزم امشى

ياسر \ احمد ثوانى كنت عاوز اعرف الورق الى بعتهولك قدمتو للمستشفى ولا لسة

احمد \ متقلقش كل حاجة تمام انا لازم امشى اتاخرت

***********************.              

--- مهند فى الشغل وبتدخل علية بنت متنرفزة اوى

لميس \ ازاى دة يحصل ممكن اعرف ازاى الالوان تتغير من غير معرف دة يكون تزوير وانا مش هسكت

مهند \ انتى فى مكتب محترم ولزم تتكلمى باحترام انتى مين

-- وبتدخل السكرتيرة

السكرتيرة \ استاذ مهند انا اسفة

مهند \ الاستاذة تبقي مين وازاى دخلت هنا من غير ما تستاذن

السكرتيرة \ دى الانسة لميس رئيسة قسم الازياء وهى المصمم وصحبت المركة

مهند \ اتفضلى انتى برة

مهند \ ممكن اعرف اية المشكلة بهدوء

لميس \ اولا انا اسفة على طريقة دخولى ثانيا ازاى الالوان تتغير من غير ما اعرف

مهند \ الوان اية براحة وفهمينى

لميس \ انا خلصت المجموعة الجديدة وعملت عينة من الشغل والاستاذ امجد امر العمال انهم يغيرو الالوان بتاعت المجموعة كلها ودة من حقى وانا الى اقرر

مهند \ انا هشوف الموضوع دة

لميس \ تانى مرة انا اسفة انا مش عارفة انا عملت كدة ازاى

مهند \ لا ولا يهمك حضرتك ممكن تروحى على المعمل وانا هديهم اوامر ينفزو كل طلباتك

***********************.              

--------- وبعد اسبوعين ----------

-------- سلسبيل فى المستشفى مستنية علشان تدخل اوضة العمليات ---

ياسر \ سلسبيل ان شاء الله العملية هتنجح بس انتى متقلقيش

منى \ سلسبيل خليكى قوية ومتخفيش انا معاكى

احمد \ ها جهزة الدكتور جاهز

سلسبيل \ يعنى دلوقتى

احمد \ اية هنخاف تانى

سلسبيل \ لا انا جهزة

--- وبيخدو سلسبيل على اوضة العمليات وكلهم وقفين برة قلقنين اوى عليها

ياسر \ احمد هى العملية هتفضل قد اية

احمد \ العمليات الى زى دى بتكون من 5 الى 6 ساعات

منى \ يخدو الوقت الى هم عوزينو بس بنتى ترجعلى بالسلامة

احمد \ متخفيش يا عمتو سلسبيل بنت قوية وهتعدى المحنة دى باذن الله

-- واحمد عيونو مليانا دموع من القلق وبيخبى قلقو عنهم

***********************.              

------- مهند فى المكتب والباب بيخبط وبتدخل لميس ---

لميس \ ممكن ادخل

مهند \ اهلا انسة لميس اتفضلى

لميس \ انا كنت عوزة ادى حضرتك الهدية دى

مهند \ بمناسبة اية

لميس \ المجموعة بتعتى الشركة اخدت عليها شغل كتير ومركت الشركه الحمد لله اصبحت اعلا مركات

مهند \ طب لية مبلغونيش من بدرى انا مستنى من امبارح

لميس \ لا انا الى قولتلهم مفيش حد يبلغك انا كنت عوزة ابلغك بنفسى

مهند \ شكرا يا انسة لميس

لميس \ بعد ازنك

مهند \ طب ممكن ناخد قهوة مع بعض فى اى مكان احتفالا بالانتصار دة وكمان علشان اردلك الهدية

لميس \ موافقة

-- ومهند راح فتح الباب للميس وخرجو مع بعض

***********************.              

-----و سلسبيل فى المستشفى وكلهم مستنين برة ونهى بتتصل بياسر

ياسر \ الو نهى

نهى \ ها سلسبيل خرجت

ياسر \ لا لسة

نهى \ ازاى عدى 6 ساعات لحد دلوقتى

ياسر \ مش عارف مفيش حد هنا بيطمنا خالص ولا فى حد خرج

-- وياسر بيقفل الموبيل

ياسر \ احمد انت دكتور ادخل طمنا انا قلقان العملية انت قولت من 5 الى 6 سعات ودلوقتى عدى 6 ساعات

احمد \ ياسر مينفعش خالص ادخل وكمان ممكن وهم جوة يحصل حاجة تاخرهم ادعلها انت بس

***********************.              

-- ومهند مع لميس فى الكافية جمب الشركة ومتوتر اوى

لميس \ حاسة انك مش مرتاح تحب نمشى

مهند \ مش عارف انا من الصبح وانا مش مرتاح وحاسس ان فى حاجة

لميس \ ممكن اسال حضرتك سؤال

مهند اتفضلى

لميس \ لية نظرة الحزن الى فى عيونك دى

مهند \ اية بتعرفى فى العيون كمان

لميس \ يعنى

مهند \ خلينا نمشى اتاخرنا

***********************.              

---- فى المستشفى ----

منى \ ياسر قلبى بيقولى ان سلسبيل بخير انا متاكدة

-- وبيخرج الدكتور  وبيتكلم مع احمد و ياسر

منى \ مش فاهمة حاجة حد يطمنى الدكتور دة كان بيقول اية

وياسر بيروح يحضن امو

ليست هناك تعليقات