إبحث عن موضوع

حبك قدري💜الحلقه 16💜

🌹   الحلقة    16   🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

-- سلسبيل فى المستشفى لبست وبيدخل بيخدو الشنط والممرضة بتدخل ومعاها كرسى محترك و سلسبيل بتشوفو ودموعها بتنزل وبتمسك ايد ياسر

سلسبيل \ لالا لا يا ياسر مش عوزة وحياتى لالا

نهى \ علشان تقدرى تتحركي

و سلسبيل مسكة فى ايد ياسر وبتترعش اوى

ياسر \ اهدى يا روحى اهدى الى انتى عوزاة هو الى هيتعمل

سلسبيل \ مش عوزة

-- وياسر بيبعد الكرسى بعيد وبيشلها و سلسبيل بتحضنو اوى وبتتعلق فى رقبتو

ياسر \ خلينا نمشى

***********************.              

-- ياسر شايل سلسبيل وبيخدها على البيت وبيدخلها اوضتها

نهى \ انا هبات معاكى اليومين دول خلينى اشبع منك قبل متسبينى وتمشى

-- و سلسبيل بتحضنها اوى

نهى \ اوعى تنسينى يا سلسبيل

سلسبيل\ عمرى ما هنساكى فى حد ينسا اخته

و سلسبيل بتبص على الشباك الصغير وبتفتكر لما مهند جلها عندو

نهى \ هسيبك لوحدك

و سلسبيل بتفتكر كل لحظة حلوة مرت عليها هى و مهند

***********************.              

بعد اربع ايام سلسبيل فى المطار ومعاها ياسر ونهى و على

على \ متنساش تكلمنى اول لما توصل

نهى \ سلسبيل خلى بالك على نفسك وكلمينى على طول

ياسر \ سلسبيل لزم نمشى

و سلسبيل كل شوية تبص على باب المطار وعلى شفها وعرف انها عوزة تشوف مهند  و بيروح يعمل اتصال لمهند

على \ الو مهند انت لزم تيجى هنا المطار بسرعة

مهند \ على فى اية

على \ سلسبيل مسافرة

-- ومهند من غير ميحس جرى على عربيتو وراح على المطار وبيكون ياسر خد سلسبيل ومشى وركبو الطيارة

مهند \ فين فين سلسبيل

على \ الحق ركبو الطيارة

-- ومهند قطع الحاجز وراح عند الطيارة و سلسبيل بتشوفو من الشباك

سلسبيل \ مهند

مهند \ سلسبيل انا اسف متسفريش يا سلسبيل سلسبيل انا بحبك

-- والشرطة وصلت وخدت مهند والطيارة طارت و سلسبيل بتعيط وياسر بيخدها فى حضنو

وعلى بياخد مهند

على \ انا اسف انا الى اتاخرت انى ابلغك

مهند \ لية مقولتليش يا على

نهى \ مهند كفاية باة سلسبيل اتعزبت كتير

على \مهند سلسبيل

نهى \ لا يا على احنا وعدناها

على \ حاول تنسي احسن

-- و بياخد نهى وبيمشو

على \ انا خايف نكون عملنا غلط اننا مقولناش لمهند

نهى \ لما سلسبيل ترجع بالسلامة هى الى تقولو وكل حاجة ترجع زى الاول

-- ومهند مش مصدق ان سلسبيل راحت خلاص

مهند \ انتى نستينى يا سلسبيل وانا كمان لازم انساكى لازم

-- و ركب عربيتو ومشى

***********************.              

--- سلسبيل فى فرنسا وولدتها مستنيها فى المطار ومعاها ابن خالها ومنى بتشوف سلسبيل من بعيد

منى \ سلسبيل ياسر

-- ومنى بتجرى عليهم وبتتصدم لما بتشوف ياسر شايل سلسبيل

سلسبيل \ ماما وحشينى اوى

ياسر \ ماما هنتكلم فى البيت

احمد \ اهلا انا احمد خلينى اساعدكو

واحمد بياخد الشنط وبيحطها فى العربية وياسر شايل سلسبيل ومنى مسكة ايد سلسبيل وبتعيط وياسر بيركب سلسبيل وره مع ولدتها وبيحضنو بعض اوى وبيعيطو

منى \ انا السبب انا مكنتش لازم اسيبكم

سلسبيل \ انا كويسة يا ماما فى دكتور هنا هيعملى العملية وهرجع امشى تانى وتفضلى تقوليلى اقاعدى بقي صدعتينى

-- ومنى بتحضن سلسبيل اوى وبتعيذ

منى \ بنتى حببتى

احمد \ انتو هتفضلو تعيطو كدة كتير انا احمد اهلا بيكى يا سلسبيل نورتو فرنسا

ياسر \ وخالى عامل اية

احمد \ بابا اتوفى من شهر

ياسر \ البقاء لله انا مكنتش اعرف ولية مقولتليش يا ماما

منى \ احمد اثر عليا انى مقولش لحد علشان متتعبوش نفسكو وتسفرو

سلسبيل \ البقاء لله

احمد \ ممكن يا خالتو كفاية عياط باة انا مكنتش اعرف ان سلسبيل حلوة اوى كدة

سلسبيل \ شكرا يا احمد

***********************.              

-- وبيوصلو على الفيلا بتاعتهم وياسر بياخد سلسبيل على الفيلا

احمد / انا جهزتلك اوضة يا رب تعجبكم اتفضلو

-- واحمد بيوريهم اوضة سلسبيل

احمد \ دى اوضة سلسبيل اية رايك

-- وياسر بينيم سلسبيل على السرير وبيغطيها

احمد \ باين انكم بتحبو بعض اوى

-- و سلسبيل بتمسك ايد ياسر وياسر بيوطى وبيبوس سلسبيل

سلسبيل \ ياسر وماما كل حاجة ليا

احمد \ كان نفسى انا ولمياء نكون متفهمين زيكو

ياسر \ اختك صح

احمد \ اة اختى الكبيرة لمياء واقولكم حاجة بس متقولوش لحد انا مسميها هتلر

و سلسبيل بتضحك اوى هى وياسر و احمد بيبص لسلسبيل اوى

احمد \ انتى ضحكتك حلوة اوى

سلسبيل \ انا مضحكتش كدة من زمان

احمد / اسبكو ترتاحو شوية

ياسر \ باين علية شاب كويس

سلسبيل  \ فعلا

-- وبيدخل احمد عليهم

احمد \ ياسر تعال اوريك اوضتك

-- وياسر بيسيب سلسبيل وبيخرج معاة و سلسبيل بتبص

على المنظر من البلكونة جميل اوى منظر الجبال والخضرة

-- والباب بيخبط وبيدخل احمد

احمد \ انا عارف انى مزعج بس حبيت اسالك لو محتاجة اى حاجة على العشاء

سلسبيل \ لا شكرا

احمد \ اية دة انتى بتعيطى تانى

سلسبيل \ لا مفيش بس مصر وحشتنى

احمد \ انتى لسة جاية النهاردة

سلسبيل \ مصر بتوحشنى حتى وانا معه

احمد \ هههة مع مين

سلسبيل \ ههههة قصدى وانا فيها

-- و ارتبكت اوى --

احمد \ انا نازل وهبعتلك عصير

-- والباب بيخبط وبتدخل لمياء

لمياء \ اهلا بيكى يا سلسبيل انا لمياء

سلسبيل \ اهلا احمد كلمنى عنك

لمياء \ احمد اة متسمعيش كلامو ابدا هو بيحب يهزر هو انا مشغولة شوية لزم امشى سلام

-- ولمياء مشيت

احمد \ مش انا قولتلك هتلر هههة

و سلسبيل واحمد بيضحكو

سلسبيل \ انا متشكرة اوى يا احمد انا مش عارفة لو انت مش موجود انا كنت هعمل اية

احمد \ انا هنا فى خدمتك انا مش وراي اى حاجة يعنى هتزهقى منى سلام

***********************.              

--- واحمد نزل عند عمتو تحت فى المطبخ

احمد \ عمتو عمتو انتى كنتى مخبية لية بنتك عننا

منى \ سلسبيل دى ملاك ربنا بعتهولى

احمد \ فعلا ملاك

منى \ ولد اتادب

-- واحمد بيبوس عمتو منى

احمد \ انا هروح اجيب ورد من الحنينة

منى \ لية مش عندك شغل

احمد \ لا انا اديت نفسى اجازة

منى \ مجنون

و سلسبيل فى اوضتها بتحاول توصل للشنطة بتاعتها ومش قدرة وبتقع من على السرير وياسر بيسمع صوت سلسبيل واحمد طالع على السلم بيسمعها وبيجرو هم الاتنين عند سلسبيل

ليست هناك تعليقات