إبحث عن موضوع

الوعد 💥الحلقه 14💥

💥   الحلقة     ١٤   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

ورد بتبص لسمر وبتعيط ودة كلو حمزة واقف على الباب وسامع كل حاجة وخايف من رد ورد

سمر /ورد قولى قلبك ملك لمين

ورد /انا مش عرفة حبيتو من امتى ولا ازاى مش عرفة ومقدرتش اخرجو من قلبى

سمر /هو مين ورد

ورد /حمزة انا اسفة بس والله مش عرفة اعمل اية

ورد انهارت من العياط و حمزة اتصدم ومش عارف يتكلم خالص وبيرجع بضهرو وبيخبط فى حد كان واقف وره وسمع كلام ورد كلو و حمزة بيبص وره

حمزة /طاهر

وطاهر بيبعد حمزة من قدمه بعنف وبيخبط الباب بايدو جامد و ورد بتصرخ وطاهر بيروح عليها وبيمسكها من شعرها بعنف و ورد بتتالم و سمر بتحاول تفك ايدو عن ورد

طاهر /وحدة زيك انتى تخدعنى

حمزة بيبعدو عن ورد

حمزة /انت اتجننت ولا اية

طاهر /انتو كلكو خدعتونى انا كنت حاسس ان الى بنكو دة مش مجرد صداقة عادية ابدا

ورد /طاهر انا اسفة

طاهر /اسفة على اية ولا اية على قلبى الى كسرتية ولا العار الى هشيلو طول عمرى لما الناس تعرف اننا سبنا بعض يوم فرحنا

حمزة /انت فاهم غلط

طاهر /فعلا انا كنت غبى ومفهمتش صح ولما انتو بتحبو بعض لية لية بتعزبونى

ورد بتروح لطاهر ومنهارة من العياط وطاهر بيبعدها عنو
و  ورد بتقع على الارض جامد و حمزة بيروح على طاهر

وبيضربو بالبكس فى وشو وطاهر بيقع على الارض و حمزة و سمر بيسعدو ورد و ورد بتبص لحمزة و حمزة بيبصلها
و ورد بتبعد عنو وبتعيط  وبيدخل بسام ومعاة سامي اخو طاهر

بسام /ورد

ورد بتبص لبسام و بسام بيروح عليها

بسام /فى اية مالك

  طاهر /انتو خدعتونى

بسام /خدعناك فى اية ملكو حد يفهمنى

طاهر /اختك بتحب الاستاذ ومدام بيحبو بعض لية دخلتونى حياتكو لية

بسام بيبص لحمزة

بسام /انا مش فاهم حاجة

سامي /وانتى جاية تقولى الكلام دة دلوقتى فى يوم زى دة والناس تحت

ورد /دة كان مجرد حب من طرف واحد وعمرى ما أعترفت لحد بية ومستحيل انى الزم اى حد بية وانا مسؤلة عن اى حاجة تحصل

***********************.              

ورد جريت والكل مزهول وواقف مكانو و سمر جريت وراها و ورد نزلت من السلم الخلفى وخرجت من القاعة ومنهارة من العياط و سمر بتمسكها قبل ماتعدى الطريق والعربية كانت هتخبطها و ورد اترمت فى حضنها وبتعيط

سمر /ريحة فين يا مجنونة

ورد /انا خلاص انتهيت الكل دلوقتى بيكرهنى خلينى اروح

ولسه ورد هتتحرك وتمشى حمزة بيقف بعربيتو قدمها وبيفتح بارب العربية من جوة ومبيتكلمش وبيبص لورد انها تركب

سمر /ورد اركبى اكيد فى كلام عوزين تقولوة لبعض اركبى

و سمر بتركب ورد العربية

***********************.              

ورد بتعيط و حمزة بيمشى بالعربية وبيسوق بسرعة جدا
و ورد خايفة من السرعة و حمزة بيخرج الغضب من قلبو بالسرعة و بيقف بالعربية واول ما بيقف  بيمسك ايد ورد جامد

حمزة /ولية متكلمتيش وازاى حصل دة

ورد /ازاى حبيتك ولية مش عرفة

حمزة /يعنى اعمل فيكى اية دلوقتى

ورد بتنزل من العربية

ورد / طريقك غير طريقى

ورد بتمشى و حمزة بينزل وبيروح عليها وبيمسكها

حمزة / ريحة فين

ورد / اكيد ميهمكش انا ريحة فين

ورد بتمشى و حمزة بيمسكها تانى

ورد / انا مش هستني لما اشوف نظرة الشفقة فى عينك دى اكتر من كدة اة بحبك حبيتك من اليوم الى فتحت عينى وشفتك قدمي حبيتك وبحبك وهحبك ومش بايدى اى حاجة ومتخفش الحب دة مش هيازيك انت بالعكس هيازينى انا وانا موفقة 

ورد بتمشى و حمزة واقف مكانو وبيفتكر المواقف الى حصلت بينو وبين ورد وكان باين فيها حب ورد لية وبيفتكر كلام سامر ووعدة لية انو هيحميها من اى حد ويسلمها للانسان الى بتحبو و حمزة دموعو بتنزل وبيبص على ورد وهى ماشىية وبتبعد و ورد مش قدرة تمشى وبتقع على الارض

حمزة /ورد

وبيجرى عليها بسرعة ولما بيوصلها بتكون الناس اتجمعت عليها وبيبعدهم عنها وبيحاول يفوقها وبيمسحلها دموعها بايدو

حمزة /ورد ورد

وبيشلها بسرعة وبيجرى بيها على العربية وبينيمها على الكرسى الى جمبو وبيركب بسرعة  وهو فى طريقو للمستشفى  بتفوق لوحدها وبتبص حوليها وبتلقى نفسها جمب حمزة

ورد /انا فين اية الى حصل

حمزة مبيتكلمش وبيغير طريقو وبعد شوية بيوقف العربية

حمزة /انزلى

ورد مش عرفة فى اية ولا ايةالى بيحصل و حمزة بينزل من العربية وبيروح يفتحلها العربية وبيمسكها من اديها وبينزلها وبيخدها وبيقفو قدم عمارة كبيرة و حمزة بيروح يقف قدم

اعلان كبير عن افتتاح مكتب مازون فى العمارة و ورد مستغربة فى اية  وبيخدها وبيدخلو العمارة وبيطلعوة قدم مكتب المازون ولسة حمزة هيدخل ورد بتبعد اديها عنو

ورد /احنا ريحين فين

حمزة بيبصلها

حمزة /تتجوزينى

ورد ديخة ومش مركزة و وقفة ومش عرفة تتكلم ولا تتحرك
و حمزة بيمسك اديها وبيطمنها وبيبوس اديها واول ما شفيفو لمست اديها ورد راحت فى دنيا تانية خالص

***********************.              

بسام و سمر وسعاد بيوصلو البيت و بسام مبيتكلمش
و سعاد بتقرب منو وبتخدو فى حضنها

سعاد /اختك مغلطتش فى حاجة ياحبيبى اختك بتحب ومن حقها انها تحب

بسام /كان قدمها وقت كبير انها تتكلم او ترفض

بسام بيسبهم وبيدخل شقتو وبيقفل الباب

سمر /ماما بسام

سعاد /متخفيش هيكون كويس

وبيدخلو شقتهم

سمر /ماما تفتكرى حمزة هو و ورد فين

سعاد /انا الوحيدة الى اعرف هم فين

سمر /هم فين يا ماما

سعاد /هم رجعين متقلقيش

وفضلو مستنينهم

***********************.               

وطاهر وصل الفيلا ومعاة رشا و سامي وابوة

رشا /انا اسفة

طاهر / انتى ملكيش زنب فى حاجة كل الذنب عليا انا انا الى كنت عارف بس حبى ليها هو الى كان مغمض عنيا

ولدو /انساها ياابنى هى متستهلش تفكر فيها

طاهر /انسا انساها بالسهولة دى ازاى ازاى يابابا هى كانت بالنسبالى كل حاجة

***********************.              

بسام قاعد فى شقتو وسرحان والباب بيخبط وبيروح يفتح وبتكون ورد و حمزة

بسام /اية افتكرتى ان ليكى اخ

ورد / بسام

بسام /ياااة اية دة انتى فكرانى بعد الى عملتية لو شفتى عيون الناس وانا بقولهم ان الفرح اتلغي بس ياخسارة طلعتى مبتفكريش غير فى نفسك وبس

حمزة /بسام انا و ورد اتجوزنا

بسام اتصدم

بسام /اية اتجوزتو كمان مبروووك مبروك يا هانم قصدى مبرووك يا مدام برافو

ورد بتعيط وبتحاول تلمس بسام و بسام بيضرب اديها وبيبعدها بعيد

حمزة /ورد مراتى يا بسام مراتى

بسام بيبص لورد و ورد هتموت من نظرات عيونو

ورد /بسام انا مليش غيرك

بسام بيدخل الشقة وبيقفل الباب فى وشها و ورد بتنهار من العياط

حمزة /بكرة هيهدى

***********************.              

حمزة بيخدها على شقتو وبيفتح الباب وبياخد ورد من اديها وبيدخلو الشقة  وبتكون امه  و سمر و كريمان موجودين

كريمان /حمزة انت كويس

حمزة واقف مش عارف يتكلم

سعاد /سمر خدى ورد على جوة خليها تغير هدومها

حمزة /ورد استني 

حمزة بيروح لكريمان وبيمسكها من درعها الاتنين وبيبص فى عنيها

حمزة / كريمان انا عارف ان الى هقولو دة صعب عليكى بس احنا مش هنعرف نكمل مع بعض

كريمان /حبيبى اية الى بتقولو دة

حمزة /انا و ورد اتجوزنا

كريمان مش مصدقة وبتروح على حمزة وبتمسك ادية

كريمان /لا انت بتكدب عليا احنا بنحب بعض صح

حمزة /انا راجل متجوز دلوقتى اسف

كريمان / اسف

كريمان بتعيط وبتبص لورد نظرة غضب ورد بتعيط

كريمان / لعبتيها صح يا ورد

كريمان جريت على برة بسرعة وبتعيط وسعاد فرحانة ومش قادرة تمسك نفسها وبتزغرت كتير وبتروح تحضن ورد و ورد بتعيط

سعاد /انتى مرات ابنى والنهاردة فرحكو

وسعاد بتزغرت تانى

حمزة /سمر خدى ورد خليها ترتاح

سمر /مين

حمزة /سمر ركزى خدى ورد خليها ترتاح

سمر /اة انا اة حاضر

سعاد /روحى يا بنتى روحى

***********************.              

ورد راحت مع سمر على الاوضة

سمر /يعنى انتى دلوقتى مرات اخويا بجد

ورد بتهز رسها بنعم

سمر /يعنى هتنامى مع حمزة

ورد اتكسفت

سمر /اة خلاص سؤال غبى

وبيدخلو على اوضة حمزة و سمر بتروح على اوضتها

ورد بتبص على الاوضة والسرير والصور وكل حاجة فيها
و سمر جابت لورد بيجامة من عندها

سمر /خدى البسى دى

ورد بتبص لسمر اوى و سمر بتتهرب من عنيها وبتبصلها وبتروح عليها وبتحضنها اوى وبيعيطو

سمر /خلاص مفيش دموع

***********************.              

حمزة قاعد فى الصالة وحاطط ايدو على دماغو وسعاد بتقرب منو وبتملس على شعرو

حمزة / قوليلى يا امى الى عملتو دة صح ولا غلط

سعاد /صح ياابنى وانا متاكدة انك مش هتندم ابدا ابدا

وسعاد بتحضن حمزة

سعاد /دة يوم سعادتى كنت بتمنى اشوف اليوم دة من زمان وتتجوز وحدة زى ورد مش زى الى تنضرب

حمزة /امى لو سمحتى

سعاد /خلاص سكت يلا

حمزة /فى اية

سعاد /عروستك مستنيك روح لعروستك يا ابنى وخليك عارف لو في يوم زعلتها هتلقينى فى وشك اوعة فى يوم تزعلها مش عوزة اشفها حزينة ابدا كفاية الحزن الى شفتو طول عمرها وانا متاكدة انك هتسعدها

حمزة بياخد نفس عميق وبيبوس ايد امو وبيروح على اوضته ومش عارف يخبط ولا يدخل على طول وبيخبط وبيدخل وبتكون ورد قاعدة مع سمر

***********************.              

حمزة / يلا من غير مطرود يلا انا تعبان عاوز انام

سمر بتحضن ورد وبتبسها من خدها وبتروح تحضن حمزة وبتبوسو

سمر / مبرووك

وبتخرج وبتقفل الباب و ورد مش عرفة تعمل اية ولا تقول اية و حمزة  واقف مكانو ومش بيتحرك خالص و  ورد وقفة ومكسوفة و حمزة بيفك الببيونة وبيرميها على الكرسى وبيروح ياخد بيجامه من الدولاب

حمزة /هدخل اغير فى الحمام علشان تكونى برحتك

ورد هزت رسها بالموافقة و حمزة  بيروح على الحمام و ورد بتغير هدومها وبتلبس بيجامة  قصيرة بتاعت سمر و حمزة بيخرج من الحمام وبيبص لورد الى باين عليها الكسوف جدا

وبتدارى فى جسمها علشان البيجامة قصيرة و حمزة بيروح لورد وبيمسك اديها وبيقاعد على السرير و ورد موطية رسها ومكسوفة

حمزة /انا عارف ان النهاردة يوم صعب علينا احنا الاتنين هنحاول نساعد بعض علشان حياتنا تنجح

حمزة /يلا ننام احنا تعبنين وكمان عندى شغل كمان كام ساعة ومكنش اعرف انى هتجوز فمختش اجازة بقي

حمزة بيحاول يقول اى كلام علشان يخبى التوتر

حمزة /اية مبتتكلميش لية

ورد /هقول اية

حمزة / مبرووك يا ورد ان شاء الله اسعدك وانا بوعدك بدة

ورد /انا عرفة انك مش بتحبنى بس

حمزة /انتى مراتى وانا الى اخدت القرار دة بنفسى وزى ما بيقولو بكامل قواى العقلية يلا نامى شكلك تعبان ولو مش حبة انام هنا ممكن اخرج انام برة النهاردة

ورد /لا خليك

حمزة ابتسم

حمزة /تصبحىى على خير وبيروحو هم الاتنين وبينامو مع بعض على نفس السرير و ورد مكسوفة جدا

حمزة /متخفيش انا مبتقلبش كتر اوى وانا نايم

ورد بتبتسم من كسوفها وبينامو

ليست هناك تعليقات