إبحث عن موضوع

الوعد 💥الحلقه 13💥

💥   الحلقة   ١٣   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

ورد / لا مش هتبعد عنك يا طنط انا لما اتجوز شقتنا هتكون فضية وممكن يوضبوها ويفضلو فيها

سعاد / انتو حددتو الفرح

بسام / طاهر كلمنى وعاوز يحدد الفرح كمان شهرين بعد الامتحانات بتاعت ورد

ورد بان عليها الحزن اوى

ورد / انا جعانة وريحت الاكل بتعتك يا طنط تحنن

سعاد / تب يلا يابنات نجهز الاكل على السفرة

حمزة عينو على ورد وهى ماشية

بسام /اخبار الجيش اية

حمزة /بدانا نداوى جرحنا

سعاد / حمزة بسام يلا على السفرة

وبيروحو على السفرة

بسام /حمزة تحبو ننزل امتى علشان نشترى الدهب

حمزة /عادى حدد انت و سمر الوقت الى يناسبكو وانا موافق

وبيسهرو مع بعض و ورد بتحاول تتعامل عادى مع حمزة بس من الوقت للتانى مبتقدرش وبتسرق نظرات من حمزة
و بسام بيقاعد هو و سمر بيتكلمو

حمزة /ها هتروحو تجيبو الدبل امتى

بسام / هنروح بكرة

حمزة /الف مبروك هبقي اتصل وابركلكو بكرة

سمر /انت مش هتروح معايا

حمزة /عندى شغل الفترة دى

سمر /وانتى يا ورد

ورد /انا طبعا هروح معاكو انا وطاهر كمان

بسام /الوقت اتاخر تصبحو على خير

***********************.              

بعد شهر

ورد خلصت الامتحانات بتاعتها و طاهر عند ورد فى البيت وبيتكلم مع بسام على الفرح

بسام /مبرووك يا ورد

ورد بتروح تحضن بسام ودموعها بتنزل.

بسام /بلاش دموع بقي

ورد /هتيجى كل يوم تطمنى عليك

بسام /طب متريحى دماغك وتخليكى هنا احسن عاوز استريح منك باة

ورد /ابو شكلك

طاهر /اكيد ولو مجاش احنا هنيجى

بسام /يعنى مش هستريح منكو يعنى

والباب بيخبط و بسام بيروح بيفتح وبيكون حمزة وبيدخل
وبيبص لورد وباين عليها انها كانت بتعيط

حمزة /انتى بتعيطي لية فى حاجة

طاهر /دى دموع الفرح احنا خلاص حددنا الفرح

حمزة وقف مكانو ومتكلمش وعيونو على ورد

ورد / هروح اجيب عصير

ورد راحت على المطبخ بسرعة وبتنهار من العياط و قاعدة  على الارض بتعيط

بسام /ورد اتاخرت هروح اشفها

حمزة /بسام بعد ازنك اشفها انا علشان عوزها فى موضوع

بسام استغرب وبيبص لطاهر الى بان علية القلق اوى

بسام /اة طبعا اتفضل

***********************.              

حمزة دخل المطبخ وبيبص لورد و ورد بتكون على الارض وحطة وشها بين رجليها وبتعيط و حمزة بيقرب منها وبيحط ادية على شعرها بحنية

حمزة /ورد

ورد بتتخض وبتمسح دموعها وبتقف بسرعة

ورد /حمزة فى حاجة

حمزة /مدام انتى مش بتحبية لية يا ورد

ورد /انا مش هقولك تانى انا حرة ولو على الوعد الى وعدتو لسامر الله يرحمو خلاص انا بشيلك من الوعد دة ممكن تبعد عنى مش عوزة اشوفك تانى

حمزة /لية يا ورد لية عاوز اعرف لية انا بس الى بتعملينى المعاملة دى لية كل مقرب تبعدى

ورد / لو سمحت كفاية بقي

حمزة / برضو هتفضلى اختى الصغيرة مهما عملتى علشان سامر انا هستحمل

حمزة خرج ومشى على طول و بسام بينادى علية ومبيردش علية وبيمشى و بسام بيروح لورد و ورد بتخرج بالعصير

بسام /ورد فى اية حمزة مالو

ورد /مفيش انت عارف انا و حمزة بنتخانق كتير وبنتصالح اكتر يلا تعالة اشرب العصير

طاهر /انتى كويسة

ورد /اة مفيش حاجة ياجماعة

طاهر /متاكدة

ورد بتهز رسها بنعم

***********************.              

حمزة مع كريمان بيتمشو و حمزة سرحان ومبيتكلمش

كريمان /حبيبى مالك فى اية

حمزة بيتنهد اوى

كريمان /هتخبى عن حببتك

حمزة /ورد

كريمان /ورد ملها

حمزة /مش عارف من كام شهر كدة وهى بتعملنى معاملة وحشة جدا وفى اوقات بتتجاهل وجودى حتى

كريمان / وانت مهتم بيها لية هى حرة

حمزة / اية الى انتى بتقولية دة ورد انا الى مربيها وبعتبرها زى سمر بالظبط وانا وعدت سامر انى هسلمها للانسان الى بتحبو

كريمان /طب خلاص انت عملت الى عليك وخلاص اهى هتتجوز كمان يومين

حمزة /بس هى مبتحبوش

كريمان /وهى بتحب مين بقي

حمزة /وانا اية عرفنى يعنى انا خايف عليها ورد حساسة جدا وخايف تتعب فى حياتها

كريمان /بس انا عرفة

حمزة /عرفة اية

كريمان /انا عرفة ورد بتحب مين

حمزة /متتكلمى يا كريمان على طول

كريمان /بتحبك انت يا حمزة

حمزة بيتصدم و كريمان بتمشى و حمزة بيروح يمسك اديها

حمزة /استنى اية الى انتى بتقولية دة مستحيل

كريمان /انا بنت زيها وبحب وبعرف يعنى اية غيرة ورد لما بتشفنا مع بعض بيبان عليها الغيرة جدا وانا حاسة بيها من زمان اوى

حمزة /حببتى انتى غلطانة ورد بتعتبرنى زي سامر اخوها مش اكتر من كدة

كريمان /بس

حمزة /خلاص بقي

حمزة بيمسك ايد كريمان وبيبسها و حمزة ماشى وبيفكر فى الكلام الى كريمان بتقولو

***********************.              

يوم الفرح

حمزة نايم وسعاد بتزغرت و سمر عملة هيصة فى الشقة
وحمزة بيتنرفز وبيزعق

حمزة /فى اية مينفعش انام شوية يعنى

سمر /عندنا فرح النهاردة وحضرتك نايم

حمزة /انتى فكرانا زيكو احنا ساعة و بنخلص

سعاد /خلاص يلا ادخل البس انت كمان علشان نروح نستقبل الناس مع بسام

حمزة بيبص فى الساعة

سمر /انا همشى بسام مستنيني تحت علشان اروح لورد

حمزة /استنى انا جاى معاكو

سمر /هنتاخر

حمزة/ قلت استنى

حمزة دخل ولبس واتاخر جوة

سمر /يعنى مين الى بيتاخر انا ولا انت

وبيخرج حمزة ولبس بدلة سودة وببيونة وطالع وسيم جدا

سمر /واو

سعاد /ربنا يحميكو انتو الاتنين

حمزة /حلوة البدلة دى ولا اغيرها

سمر /تغير اية اتاخرنا على البنت

حمزة و سمر نزلو و بسام مستني تحت

بسام / اية التاخير دة كلو

سمر /اسفة ياحبيبى حمزة هو الى اخرنى

***********************.              

وبيركبو وبيروحو على القاعة وبيطلعو و ورد فوق فى اوضة اللبس و سمر بتدخل الاول

سمر /مبروووك ياعروسة

ورد بتروح تحضن سمر اوى ودموعها بتنزل

سمر /ورد فى اية مالك

ورد بتعيط وبيدخل بسام و حمزة و ورد بتبص لحمزة اوى
و حمزة بيبصلها وبيفتكر كلام كريمان و بسام بيجرى عليها

بسام /ورد ورد فيكى اية انتى كويسة قوليلى

ورد /بس انتو اتاخرتو اوى عليا

سمر /حرم عليكي يا ورد خوفتينى انا قولت العريس هرب وسابك هههههة

حمزة /مبرووك يا ورد

ورد /عقبالك انت كمان

حمزة/ ان شاء الله

والبنات بتوع الميكاب وصلو

سمر /يلا انت وهو من غير مطرود

بسام و حمزة خرجو

بسام /هروح اشوف القاعة لو فيها اى حاجة

بسام نزل و حمزة واقف قدم الباب

ورد خايفة ومتوترة جدا

ورد /لو سمحتو سبونى لوحدى شوية

سمر /ورد فى اية

ورد /انا مخنوقة اوى اوى يا سمر مش قادرة

سمر /لو سمحتو ممكن تسبونا لوحدنا خمس دقايق

سمر بتروح لورد وبتخدها من اديها وبيقاعدو و ورد بتعيط اوى

سمر /  وقوليلى فى اية طاهر ديقك حصل اية بس

ورد انهارت من العياط واترمت فى حضن سمر و حمزة واقف برة وبيشوف البنات خرجين ومستغرب وبيروح على اوضة ورد

سمر / ورد حببتى اهدى وفهمينى

ورد / خدينى من هنا سمر لو بتحبينى خدينى من هنا

سمر / طاهر ديقك فى اية بس قوليلى

ورد / طاهر انسان محترم جدا وكل بنت بتتمنى واحد زيو بس  انا قلبى مش ملكو هو اعمل اية

سمر /امال قلبك لمين يا ورد

ورد بتبص لسمر وبتعيط ودة كلو حمزة واقف على الباب وسامع كل حاجة وخايف من رد ورد

سمر /ورد قولى قلبك ملك لمين

ورد /انا مش عرفة حبيتو من امتى ولا ازاى مش عرفة ومقدرتش اخرجو من قلبى

سمر /هو مين ورد

ورد /حمزة انا اسفة بس والله مش عرفة اعمل اية

ورد انهارت من العياط و حمزة اتصدم ومش عارف يتكلم خالص وبيرجع بضهرو وبيخبط فى حد كان واقف وره وسمع كلام ورد كلو و حمزة بيبص وره

ليست هناك تعليقات