إبحث عن موضوع

الوعد 💥الحلقه12💥

💥   الحلقة    ١٢   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

ورد بتخرج علشان ريحة الجامعة ووقفة بتوقف تاكسى
و حمزة  بيوصل وبيقف بعربيتو قدم العمارة و حمزة بيبصلها بصة غضب

حمزة /فى لسة كلام مخلصش

ورد /الكلام معايا خلص مفيش حاجة نتكلم فيها خلاص

حمزة /ورد انا اديت سامر وعد ولازم اوفى بوعدى لية انى احميكى واسلمك للانسان الى فعلا بتحبية
         
وفى تاكسى بيقف

ورد /بعد ازنك عندى جامعة

ورد ركبت ومشيت و حمزة  مدايق وبيبص على بلكونة كريمان ومفيش حد وبيطلع على شقتو

 

***********************.              

حمزة بيقابل دعاء ريحة شغلها

دعاء /حمدالله على سلمتك يا اخويا يا حبيبى يا نور عينى

حمزة /ايوة فى اية حصل فى الدنيا مدام دعاء بتقولى انا الكلام دة

دعاء /اية مينفعش ادلع اخويا ولا اية

حمزة /ايوة ينفع بس قوليلى فى اية

دعاء /بصراحة احمد كلمنى النهاردة وراجع بعد بكرة وانا طايرة من الفرح

حمزة /ايوة خلاص هنخلص منك بقي

دعاء /بقي كدة ماشى

حمزة /انا مقدرش ابعد عنك يا دعاء يا قمر انتى

دعاء /هتوحشونى

حمزة /دة انتى اول ما احمد يوصل هتنسينى وتنسى الست الغلبانة الى جوة دى

دعاء /انا اتاخرت لازم امشى سلام ولما هرجع نتكلم باااى

دعاء خرجت و حمزة راح على اوضته وبيتصل بكريمان

كريمان /صباح الخير ياحبيبى وحشتنى اوى

حمزة /وانتى كمان والله بس معلش عندى شغل كتير الفترة دى وبعد كدة نجهز لفرحنا

كريمان /انا مستنية اليوم دة الى هيجمعنى انا وانت فى بيت واحد

حمزة/ وانا والله ياحببتى

***********************.              

ورد فى الجامعة و رشا بتقابلها وبيسلمو على بعض

ورد /انتى خلاص من ساعة متجوزتى وانتى نستينى خالص

رشا /والله ورد مش فاضية اعمل اى حاجة بس انا جاية النهاردة علشان اشوفك

ورد /كنتى كملتى السنة دى دى اخر سنة يا رشا

رشا /مش هينفع والبيبى يعمل اية بقي

ورد/ الف مبرووك يا روحى

رشا /عقبالك انتى وطاهر

ورد معرفتش تتكلم

رشا /ها حددتى انتى وطاهر الفرح هيكون امتى

ورد /الفرح لا لسة بدرى

رشا /يعنى اية لسة بدرى هتستنو اية

ورد /لابس انا عندى مزاكرة

رشا /بعد الامتحانات كلها شهرين وتخلص الامتحانات وتكونى الدكتورة ورد رسمي

ورد /ربنا يسهل لما نشوف

ودعاء تليفونها بيرن وبيكون طاهر

رشا /كنا لسة بنتكلم فى سيرتك انا و ورد

طاهر /ورد معاكى

رشا /اة اهى زى القمر

طاهر /طب يلا انا برة على الباب

رشا /يلا بينا

ورد /فين

رشا/ هنروح نشرب حاجة ونوصلك على البيت

ورد /بس انا هتاخر

رشا /يلا مفيش اعذار دة كان طاهر قتلنى لو مخرجتش بيكى

وبيخرجو وبيسلمو على بعض

طاهر /اسف على الى عملتو بليل

ورد /على اية

طاهر /انى جيت فى وقت زى دة وكمان بسام مش موجود

ورد /محصلش حاجة

رشا /اية هتفضلو وقفين كدة البيبى جعان بقي

طاهر /شوفى يا ستى صحبتك من اليوم الى عرفت انها حامل وهى مشغلانى عندها سواق ماشى طباخ ماشى والله خايف احسن بعد كدة تقولى رضعلى الولد

ورد بتضحك اوى من قلبها

رشا /ايوة اتريق اتريق امال عاوز تكون عمو كدة ببلاش

وبيركبو وبيروحو كافية

***********************.              

سمر فى البلكونة مستنية بسام يخرج او تشوفو ومبيردش على التلفون و بترن على ورد

ورد /الو

سمر / انتى فين

ورد /  مع طاهر و رشا

سمر /خلاص

ورد /فى اية

سمر /اخوكى دة انا هقتلو

ورد /هههة طب فى اية

سمر /من ساعة موصل مخرجش ولا حتى خرج البلكونة وانا هيجيلى ضربة شمس من الوقفة

ورد / هو كان تعبان اوى من الشغل وهتلقية لسة نايم

سمر /ماشى خليه نايم وقليلو ميتصلش بيا ولا يكلمنى تانى سلام
***********************.              

ورد بترجع لطاهر و رشا

طاهر /فى حاجة

ورد /لا مفيش

***********************.              

حمزة دخل المطبخ

حمزة /اية يا حاجة انا جعان

سعاد دموعها على خدها

حمزة /فى اية ياماما

سعاد /اختك خلاص هتمشى وتسبنا

حمزة / هتروح مع جوزها يعنى عوزاها تفضل هنا على طول

سعاد / لا بس هتوحشنى

حمزة / هى مش فى اخر الدنيا هم تلات ساعات بالعربية ونكون عندها اسكندرية مش بعيدة اوى

سعاد /ربنا يسعدها يا ابنى ويسعدك انت و سمر كمان وافرح بيكو

حمزة / اناا بقي مش هبعد عندك انا اتفقت مع صاحب العمارة الى جمبنا فى وحدة هتسيب شقتها بعد اسبوع وهيحولى العقد باسمي علشان مبعدش عنك ياقمر انتى

سعاد /ربنا يخليك ليا يا ابنى

***********************.              

ورد رجعت البيت وبتروح اوضة بسام

ورد /بسام انت لسة نايم بسام اصحي بقي

بسام /ورد سبينى نص ساعة كمان

ورد /الساعة خمسة كفاية نوم بقي

بسام اتخض

بسام /اية الساعة كام

ورد /خمسة

بسام جرى على البلكونة بسرعة و سمر كانت دخلت طبعا

ورد /سمر هتقتلك

بسام /اصلى قولتلها انى هشفها النهاردة وراحت عليا نومة

ورد /ههههههة دى فضلت وقفة ساعتين علشان تشوفك وانت نايم هنا

بسام /هروح اخد شور

ورد /لا روح الاول لسمر

بسام /هروحلها فين

ورد /اظن انك دلوقتى جاهز وظرفنا اتحسنت سمر استنت كتير اوى  ومش علشان بتحبك يبقي تعزبها معاك

بسام /عندك حق خلاص هتصل بحمزة واخد منو معاد

ورد / لية الباب فى الباب يلا نروح نطمن على طنط سعاد وانت تكلم حمزة فى الموضوع

بسام /ماشى النهاردة باليل نروح انا وانتى واكلم حمزة بس متقوليش لسمر حاجة خليها مفاجاة

***********************.              

كريمان بتخبط على شقة حمزة و سمر الى بتفتح

سمر / كريمان اهلا

كريمان / حمزة موجود

سمر / اتفضلى

كريمان دخلت و سمر بتنادى علي حمزة و حمزة بيخرج من اوضته

حمزة / كريمان فى اية

كريمان / مفيش وحشتنى وانا عرفة انك تعبان ومش هتقدر تنزل تقابلنى قلت اجى اطمن عليك بنفسى

***********************.             

سمر دخلت لسعاد المطبخ وبتروح بتجيب عصير

سعاد / انا بجهز العشاء متشربيش حاجة

سمر / مش ليا دى لكريمان

سعاد/وهى اية الى جبها عندنا دى

سمر / فى اية يا ماما خطبها وجاية تطمن علية

سعاد /انا طول عمرى مبحبش البنت دى ولا بحب المياعة بتاعتها

سمر / لا يا ماما هى طيبة وكفاية انها بتحب حمزة وهو بيحبها

سعاد /بت امشى من هنا بدل مدلوق كوبية العصير دى على دماغك

***********************.             

سمر بتضحك وبتاخد  العصير وبتخرج وبتقدمها  لكريمان
و حمزة ماسك ايد كريمان

سمر / طب سيب اديها هى مش هتهرب

حمزة / روحى ساعدى ماما احسنلك

والباب بيخبط و سمر بتضحك وبتروح تفتح الباب وبيكون بسام وبتقفلو تانى فى وشو

بسام / سمر افتحى الباب

سمر / مش عوزة اشوفك

ورد / سمر افتحى يا مجنونة

سمر سمعت صوت ورد وبتفتح الباب

ورد / والله مجنونة فى حد يقفل باب الشقة فى وش العريس برضو

سمر بتبصلهم ومزهولة وبتبص لبسام وبيكون لبس رسمى اوى وبيبتسم و سمر بتجرى على اوضتها بسرعة

حمزة / فى اية يا مجنونة مين على الباب

ورد و بسام بيدخلو وبيقفلو الباب ورد بتضحك عليها

حمزة / بسام ورد ادخلو وملها المجنونة دى فيها اية

سعاد / ورد حببتى اهلا ادخلى

وسعاد بتسلم عليها وبتبسهم وبيدخلو بيشوفو كريمان

ورد / طب احنا هنيجى فى وقت تانى

كريمان / انا ماشية علشان اتاخرت

حمزة راح مع كريمان يوصلها على الباب و ورد مسلمتش عليها حتى

سعاد /احسن انها مشيت علشان نتعشا مع بعض

حمزة / ها عامل اية فى الشركة الجديدة

بسام /الحمد لله

سعاد /ملكو فى اية انتو خرجين ولا اية

ورد بتضرب بسام فى بطنو علشان يتكلم

بسام /عاوز اتكلم معاك فى موضوع يا حمزة

حمزة /ماشى نتكلم على السفرة

بسام /لا يا ريت نتكلم لوحدنا

سعاد /فى اية انت كويس يا ابنى فى مشكله فى الشغل فيكو اية طمنونى

ورد بتروح تخدها

ورد /تعالى يا طنط وانا هحكيلك

ورد بتاخد سعاد على اوضة سمر  الى قاعدة على السرير وقلقانة اوى و ورد بتقول لسعادة على بسام و سمر

***********************.              

بسام /انا يعنى كنت عاوز يعنى

حمزة /عاوز فلوس

بسام /لا

بسام /عاوز اخطب

حمزة /ماشى عوزنى اجى معاك يعنى انا اعرفها

بسام /انا بطلب منك ايد اختك سمر

حمزة /اديها وهتاخد اديها ازاى يعنى وهى هتمشى ازاى من غير ايد

بسام / حمزة انا بحب سمر وعاوز اتجوزها

حمزة /طب ما انا عارف امال فكرنى مش فاهم السنين دى كلها

بسام /يعنى كنت عارف

حمزة /اة طبعا كنت عارف

بسام /وانت رايك اية

حمزة / انا مش هلقى حد احسن منك اسلمو اختى وانا مطمن

بسام فرحان

حمزة / يبقي لازم نسال العروسة

ولسة حمزة هيتحرك وبيسمع ولدتو بتزغرت

حمزة / مش هسالها الاجابة وصلت مبروووك

وسعاد بتخرج وعيونها مليانة الدموع وبتروح على بسام وبتضربو بالقلم على خفيف وبتحضنو اوى

سعاد / دى كانت امنية امك الله يرحمها

حمزة بيبص لورد و ورد بتتهرب من عنيه وبتروح لبسام وبتحضنو

حمزة / مبرووك يا سمر هنخلص منك خلاص

سمر بتروح تحضن حمزة وفرحانة اوى

سعاد / يعنى حتى سمر هتبعد عنى

ورد / لا مش هتبعد عنك يا طنط انا لما اتجوز شقتنا هتكون فضية وممكن يوضبوها ويفضلو فيها

سعاد / انتو حددتو الفرح

بسام / طاهر كلمنى وعاوز يحدد الفرح كمان شهرين بعد الامتحانات بتاعت ورد

ورد بان عليها الحزن اوى

ورد / انا جعانة وريحت الاكل بتعتك يا طنط تحنن

سعاد / تب يلا يابنات نجهز الاكل على السفرة

ليست هناك تعليقات