إبحث عن موضوع

حبك قدري 💜الحلقه 12💜

🌹  الحلقة    12  🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وياسر خد سلسبيل من اديها ومشيو وراحو على البيت
-- و بتدخل على اوضتها ومبسوطة اوى وبتطلع المنديل وبتبوسو وبتحضنو وبتلف بية الاوضة وبتدخل ولدتها

منى \ كويس انك مبسوطة

سلسبيل \ ماما تعالى

منى \ انا مسافرة

سلسبيل \ هههههههة

منى \ بجد

سلسبيل \ مسافرة فين

منى \ فرنسا خالك تعبان ولزم اكون معاة وطالب يشفنى

سلسبيل \ لا انتى ازاى هتسفرى وتسبينى

منى \ متخفيش يا روحى انا مطمنة طول ما اخوكى معاكى بس انتى متحوليش تزعلية انتى عارفة انو عصبى

سلسبيل \ ماما يعنى خالو دة انا مشفتهوش طول عمرى ولما يتصل بيكى علشان عاوز يشوفك تسفريلو كدة على طول

منى \ دة اخويا ولو طلبنى انا هلف العالم علشان اوصلو

سلسبيل \هتسفرى امتى

منى \ كمان ساعة

سلسبيل \ لا ازاى بسرعة كدة

منى \ ابن خالك هيجى يخدنى من المطار وهنسافر هو مظبط كل حاجة

سلسبيل \ بس

منى \ سلسبيل انتى كبيرة دلوقتى

-- وبيدخل ياسر

ياسر \ ماما الشنط نزلتها فى العربية

-- وسلسبيل بتحضن امها اوى وبتعيط ومنى بتعيط

منى \ متقلقنيش عليكى يا روحى عاوزة امشى وانا مطمنة عليكى

سلسبيل \ لا مش هخليكى تسافرى

ياسر \ سلسبيل بلاش شغل الاطفال دة خلينا نمشى هنتاخر عليهم كدة

سلسبيل \ انا هاجى اوصلك

منى \ لا خليكى واخوكى معايا

-- ومنى وياسر مشيو وسلسبيل قاعدة فى الاوضة وبتتصل بمهند وبتبكى

مهند \ الو سلسبيل

سلسبيل \ مهند ماما سافرت وسبتنى

مهند \ طب ممكن تهدى مش فاهم منك حاجة

-- وسلسبيل قالتلو على الى حصل

مهند \ ان شاء الله ترجع بالسلامة بس انتى النهاردة كنتى زى القمر

سلسبيل \ انت رخم اوى انا بقولك ماما سافرت وسبتنى

مهند \ اصل بصراحة انتى بتنسينى العالم

سلسبيل \ هنعمل اية مع ياسر انا وعدته انى مش هشوفك تانى

مهند \ خلية لما يهدى شوية ونتكلم معاة

سلسبيل \ بس ياسر مش كدة

مهند \ انا عارف انو بيخاف عليكى ولو حصل دة مع اختى هعمل كدة بس هحاول اسمعهم وافهم الاول قبل ما استخدم ايدى وعلى فكرة اخوكى ايدو تقيلة اوى

سلسبيل \ اقفل دلوقتى احسن ياسر وصل باى

مهند \ بحبك

سلسبيل \ وانا كمان

-- و بتخرج تشوف مين

سلسبيل \ ياسر ماما سافرت

ياسر \ اة سافرت يا ستى

سلسبيل \ طب هى هتتاخر هناك

ياسر \ يالله هتصدعينى انا عارف

سلسبيل \ ماشى شوف مين هيعملك العشاء

ياسر \ حببتى تعالى انا كنت بهزر معاكى

***********************.              

------- وفى الصباح نهى بتصحى سلسبيل بسرعة

نهى \ سلسبيل سلسبيل

سلسبيل \ فى اية

نهى \ البسى بسرعة خلينا نروح نتسوق

سلسبيل \ ابو شكلك اتخضيت اصبرى شوية

نهى \ لالالا دلوقتى معنديش وقت

سلسبيل \ حاضر هلبس بسرعة

-- و لبست وخرجت ونهى مع على برة فى الصالة وعلى ماسك اديها

سلسبيل \ انتو بتعملو ايه

على \ لا مفيش بس كان فى شوكه فى صبعها

سلسبيل \ اة ما انا عرفة الشوكة دى من زمان انا هروح اقول لياسر

-- و بتنادى على ياسر

ياسر \ تعالى انا هنا

-- و بيلبس

سلسبيل \ بتعمل اية

ياسر \ هروح معاكو

سلسبيل \ بس انت ايدك لسة بتوجعك خليك انت

ياسر \ لا مش هسيبك لوحدك

-- وبيدخل على الاوضة

على \ هنتاخر كدة فى مشاوير كتير

ياسر \ تعال ساعدنى

-- وعلى بيساعد ياسر يكمل لبسو

ياسر \ طب انتى زعلانة لية

سلسبيل \ انا حاسة انى طفلة صغيرة وحضرتك بابا ومينفعش اخرج لوحدى

على \ ياسر خليك هنا وانا و نهى معاها انت تعبان

ياسر \ انا الى مخوفنى انك معاها

وعلى بيضرب ياسر على كتفو

ياسر \ خلاص روحى بس خلى بالك على نفسك ولو عجبك حاجة هتيها

و سلسبيل فرحانة وبتجرى على ياسر وبتبوسو وبتجرى على برة

-- و بيمشو

***********************.              

نهى \ هنبدا بالفستان

على \ انا هستناكو فى العربية ولما تخلصو كلمونى

***********************.              

-- وياسر فى البيت والباب بيخبط وبيفتح وبتكون مريم ومعاها بوكية ورد

ياسر \ مريم اهلا اتفضلى

مريم \ انا اتصلت بيك فى المكتب قالولى انك فى اجازة علشان تعبان

ياسر \ لا دة حادثة بسيط اتفضلى

-- ومريم دخلت فى الصالة

ياسر \ معلش مفيش حد هنا يعمل حاجة

مريم \ هى سلسبيل مش هنا

ياسر \ لا خرجت مع وحدة صحبتها

مريم \ انا لازم امشى

ياسر \ خليكى شوية

مريم \ عندى مشوار والمهم انى اطمنت عليك

ياسر \ شكرا على الورد الجميل دة

مريم \ المهم انو يكون عجبك

ياسر \ مدام منك اكيد هيعجبنى

-- ومريم وشها احمر وبتسلم علية

ياسر \ انا هوصلك للعربية

-- و نزل مع مريم تحت

مريم \ ارجع انت علشان عربيتى ركناها بعيد

ياسر \ ودة يكون احسن علشان نتكلم شوية
انتى فى كلية اية

مريم \ انا فى كلية علوم

ياسر \ ربنا معاكى بس كنت عاوز اقولك حاجة

مريم \ بخصوص ايه

ياسر \ بخصوص مهند

ومريم ابتسمت
\ انا عارفة كل حاجة ومهند مش بيخبى عنى حاجة

ياسر \ يا ريت المشكلة دى متاثرش على صداقتنا

مريم \ انا عارفة ان الى بينك وبين مهند دة سوء تفاهم بس وهيتحل اكيد

ياسر \ بلاش نتكلم دلوقتى فى الموضوع دة

مريم \ اووكى برحتك عربيتى اهى مع السلامة

-- وبيسلمو على بعض و بتمشى وياسر بيرجع على البيت

***********************.              

--نهى وسلسبيل فى المحلات بيشترو لوازم الخطوبة

وعلى بيتصل بنهى

نهى \ الو

على \ انا فى الكافية الى فى المول تحت

نهى \ واحنا تعبنا هننزل نرتاح

-- سلسبيل \ بس انا لحد دلوقتى مش عجبنى اى فستان من دول

نهى \استنى نروح مكان تانى

سلسبيل \ لا خلينا ننزل نشرب حاجة الاول

-- و نزلو وبيدورو على على وبيشوفوة قاعد مع واحد وعلى بيشورلهم

سلسبيل \ مين الى مع على ده

نهى \ مش لما نروح عندهم ونشوف شكلو الاول ونعرف

-- و راحو و سلسبيل بتبص على الى مع على وبيكون مهند
و سلسبيل بتتخض

سلسبيل \ مهند انت اية الى جابك هنا

مهند \ كنت بدور على فستان لوحدة حلوة اوى

و بيطلع علبة كبيرة فيها فستان لونة وردى جميل اوى

على \ حبينا انا ونهى نفرحك شوية

-- ونهى بتحضن سلسبيل

سلسبيل \ انا مش عارفة اقولكم اية

و بتبص لمهند

مهند \ بيكفينى الابتسامة الى فى عيونك دى

على \ مهند لازم تمشى باة كفاية

-- و سلسبيل بتاخد الصندوق منو ومهند بياخد وردة من على التربيظة وبيديها لسلسبيل

مهند \ بحبك

-- و سلسبيل مبسوطة اوى

-- نهى \ شايف الحب اتعلم باة

ليست هناك تعليقات