إبحث عن موضوع

الوعد 💥الحلقه 11💥

💥   الحلقة   ١١  💥


💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

طاهر / فى حاجة

ورد / لا مفيش انت مقولتليش انك جاى النهاردة

طاهر / كنت جاى اجيب ورق لدعاء من هنا لتاجيل الامتحانات بتاعتها وقولت اشوفك واطمن عليكى

ورد /انا عندى محاضرة دلوقتى

طاهر /هستناكى اوصلك للبيت

ورد /لا متتعبش نفسك انا هاخد تاكسى

طاهر /انا هستناكى لما تخلصى كلمينى سلام

ورد /طاهر استني

وطاهر مشى وسبها و ورد مخنوقة اوى

***********************.              

حمزة فى مكتبو وبيدخل علية هاشم

هاشم /حمزة جلنا قرار من رئيس الجمهورية علشان الاسري الى مسكناهم لازم نحقق معاهم بس ممنوع العنف

حمزة /ياريت تبعدنى عن الموضوع دة انا مش قادر اتعامل معاهم مش قادر كل لما بشفهم وافتكر الى عملوة وفى جندنا على الحدود واسلوب الغدر والخداع

هاشم /هنا مفيش حاجة اسمها مش قادر احنا فى الجيش مش فى بتكو انت فاهم ومتنساش ان فى ٩ من جندنا اسري عندهم ولازم نرجعهم سالمين لبيوتهم

حمزة /تمام يافندم

هاشم /ايوة هى الكلمة دى الى عاوز اسمعها منك انت الوحيد الى بثق فيك هنا علشان كدة بحطك فى المواقف الصعبة دة حتى زميلك لقبوك رجل المواقف الصعبة بدل سامر

حمزة /سامر كان بطل بمعنى الكلمة

هاشم /الله يرحمو

***********************.              

بسام فى الشركة وبيشتغل على رسومات جديدة لقرية سياحية وبتدخل علية المديرة

ميسا /انت المهندس الجديد

بسام / انا المهندس بسام

ميسا /فين تصاميم القرية

بسام /شغال عليها لسة

ميسا /يعنى اية شغال عليها انت عارف انها هتتسلم بكرة وبتقولى شغال عليها

بسام /انا مطبق هنا من يومين وشغال مش بلعب

ميسا /انا ميهمنيش الكلام دة كل الى يهمنى التصاميم تخلص فى معادها

بسام متنرفز وميسا بتمشى وبتسيبو و بسام متعصب وبيكسر القلم الى فى ايدو وهو مرهق جدا من الشغل

***********************.              

ورد بتخلص محاضرتها وبتتصل بطاهر

طاهر /الو

ورد /انا خلصت

طاهر /انا مستنيكي برة اخرجى

ورد بتخرج وبتلقى طاهر قاعد على العربية من قدم وبتروح علية

ورد /مالك شكلك مدايق

وطاهر بينزل

طاهر /اركبى

ورد بتروح تركب هى وطاهر وقبل ما يشغل العربية ورد بتمسك ايدو وطاهر اول ما حس بلمست اديها بدا يهدى

ورد /ممكن تقولى فى اية واية الى مديقك كدة

طاهر /انتى هتفضلى كتير كدة تعملينى انى غريب عنك

ورد /لية بتقول كدة

طاهر بيسوق العربية ومبيتكلمش و ورد هى كمان مبتحولش تسالو على اى حاجة ممكن تعمل مشكلة وبيوصلو للعمارة

طاهر /خلى بالك على نفسك

ورد /وانت كمان

وطاهر بيبص عليها لحد ما دخلت العمارة وبيتصل با رشا

طاهر /رشا انتى فين

رشا /انا فى الفيلا سامي كان بيتصل بيك كان عوزك فى الشركة

طاهر /انا جيلك عاوز اتكلم معاكى

***********************.              

وطاهر بيروح على الفيلا  ورشا بتكون بتتفرج على التلفزيون وبيدخل وبيقاعد جمبها وبيتنهد

رشا /اهدى وقولى فى اية

طاهر /ورد

رشا/ ملها ورد هى كويسة

طاهر /مش عارف بحس انها بتهرب من نظرت عينى مش عارف بتعملنى كانى غريب عنها مفيش مرة حكتلى عن مشكلة تخصها او شركتنى اى حاجة تخصنا والنهاردة شفتها هى و حمزة وكان بيين عليهم بيتخنقو قدم الجامعة ولما بسالها بتقولى مفيش حاجة

رشا /اية دة كلو اهدى انت بس ورد بنت رقيقة وحساسة جدا

ولسة رشا بتتكلم سامي بيدخل وبيرمى شنطتو على الارض

سامي /اية يابية انت مبتردش على مكالماتى لية مش كفاية مبترحش الشركة وكل حاجة على دماغى

طاهر /انا مش ناقص

سامي /ايوة من اليوم الى خطبت فية وانت مش على بعضك خالص وماشى وراها وخلاص ولا همك شغل ولا شركة وانا اتحرق عادى

رشا /سامي اهدى بس

سامي /مفيش حد يقولى اهدى ماشى

طاهر /انا مش قادر اتكلم دلوقتى انا خارج

سامي بيتعصب اكتر وبيطلع على اوضته وطاهر خرج و رشا  راحت وره سامي

***********************.              

حمزة بينادى على عسكرى وبيطلب منو يجهزلو الاسري للتحقيق معاهم

***********************.              

ورد فى الشقه بتتصل بسام

ورد / بسام اتاخرت اوى انت فين

بسام / يا حبيبتى انا عارف انى مقصر معاكى بس عندى شغل كتير وغصب عنى والله

ورد / يعنى مش هتيجى النهاردة كمان

بسام /متزعليش بقي انا بكرة الصبح هكون عندك

ورد /خلاص خلى بالك على نفسك

ورد بتقفل معاة وبتروح على اوضتها وبتطلع ورقها وبتبدا تذاكر وباب الشقة بيخبط و ورد بتروح تفتح

ورد /طاهر

طاهر /ممكن اتكلم معاكى شوية

ورد /بس بسام مش موجود

طاهر /هستناكى تحت

وطاهر نزل ورد بتلبس الشال وبتنزل

***********************.              

ورد /اية الى مش قادر ولازم تقولو دلوقتى

طاهر بيبصلها

طاهر /انتى بتحبينى

ورد ارتبكت

ورد /ولية السؤال دة

طاهر /ورد انا بحبك وخايف اخسرك يا ورد

ورد /طاهر الوقت اتاخر وانت شكلك تعبان روح ارتاح

ورد بتروح تمسك ايدو وبتطمنو وطاهر بيبصلها وبيبسها من اديها و ورد بتتكسف

ورد /تصبح على خير

وطاهر بيمشى و ورد طلعت بحيرتها ولسة هتفتح الباب
و  سمر بتخرج

سمر /اية جو رميو وجوليت الى شفتو من البلكونة دة

ورد /سمر روحى نامى احسن

سمر /تصبحى على خير يا جولي

***********************.             

ورد فى اوضتها وبتفكر وبتكلم نفسها

ورد /انا حاسة انى تايهة انا لازم انساة بس انساة ازاى وكل حتة فى قلبى بتنبض علشانو هو  بس لازم انسي لزم ورد انتى الى اخترتى ولزم تكونى قد الاختيار دة

***********************.              

حمزة لسة بيحقق مع الاسري المسجونين ومتنرفز وبيخرج وبيروح لهاشم مكتبو و حمزة بيدخل من غير استازان

حمزة /انا خلاص مش قادر استحمل انا لو شفتهم تانى ممكن اقتلهم

هاشم /ممكن تهدى شوية وبلاش العصبية دى

حمزة /يافندم فى غيرى ممكن يقومو بالمهمة دى واحسن منى وعندهم خبرات اكتر منى بكتير

هاشم / حمزة انت فاكر نفسك فين فوق مش علشان بعملك زى ابنى تنسي انت مين وانا مين

حمزة /يافندم انا

هاشم /مش عاوز اسمع اعذار تانى

حمزة /تمام يافندم

هاشم /جهز نفسك بعد ماتخلص التحقيق معاهم انت الى هتسافر مع وفد من الظباط لتسلمهم وترجع اخواتك الاسري لبلدهم

حمزة /بس

هشام /مفيش بس دة امر اتفضل

حمزة خرج من مكتب هاشم ومتنرفز اوى وبيروح على مكتبو

***********************.             


__فى الصباح

ورد بتصحي ولسة بتخرج من اوضتها و بسام بيفتح باب الشقة وبيدخل

ورد /بسام حمد الله على سلمتك شكلك تعبان

بسام /جدا يا ورد هموت وانام مش قادر حتى قولتلهم انى مش رايح بكرة كمان خلينى ارتاح

ورد بتروح تمسك ايدو

ورد /طب يلا يا حبيبى تعالى روح خد دش وارتاح وانا هجهزلك الفطار

بسام بيروح على اوضته و ورد بتروح تجهز الفطار وبترحلو وبيكون نايم و بتسيب الفطار جمبو وبتروح تجهزي نفسها

               ***********************.              

ورد بتخرج علشان ريحة الجامعة ووقفة بتوقف تاكسى
و حمزة  بيوصل وبيقف بعربيتو قدم العمارة و حمزة بيبصلها بصة غضب

حمزة /فى لسة كلام مخلصش

ورد /الكلام معايا خلص مفيش حاجة نتكلم فيها خلاص

حمزة /ورد انا اديت سامر وعد ولازم اوفى بوعدى لية انى احميكى واسلمك للانسان الى فعلا بتحبية

ليست هناك تعليقات